April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi meiden, ik kom morgen weer uitgebreid meekletsen, vandaag een drukke dag gehad: we zijn 'even' op en neer geweest naar mn ouders in Drente, dus weer 500 km(!) gereden vandaag...

Toch even foto's spammen, zijn TE leuk (vind ik dan he hihi)

Onze gangster :D
    Bekijk bijlage 146232

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@minime, moooie foto's!

ik ook even een kleine spam van gisteren..

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Jesley slaapt ook altijd met zijn armpjes in de lucht... (hij geeft zich over hihi)

Overdag ligt hij dan heel rustig.
    Maar savonds/snachts gaat hij heel erg onrustig lopen zwaaien waardoor hij zichzelf wakker houd, of wakker maakt. En echt niet gaat slapen.

Met inbakeren in een hydrofiele luier word hij ook "boos" en gaat hij soms ook even huilen, maar dit duurt hooguit 5 min en dan valt hij in slaap... Of hij slaat zijn armpjes eruit, en moet ik m dus weer opnieuw inbakeren.

Binnenkort toch maar een echte inbakerset kopen denk ik.

Maar het werkt super. Misschien toch eens proberen, en kijken hoe hij reageert.... En misschien half uurtje aankijken??

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mogguh... Nog niets? Hanna? Jandl? Isra? Koeky?

Het is dat ik weet dat het mn voeten zijn :p. 's morgens gaat het nog wel, maar aan het eind van de dag herken je nog vaag wat worstige tenen aan iets dat een voet voor moet stellen. Gisteren bij mn moeder de hele middag met de voetjes in het zwembadje gezeten, dat is het lekkerst ;)

Grappig, hier ook. Helemaal geen voortekenen de vorige keer, gewoon vanuit het niets midden in de nacht gebroken vliezen. Met 39 + 2... dat is deze zwangerschap precies vandaag... zal van dit kindje wrs langer zwanger zijn dan als ik het zo bekijk ;). Nu ook continue gerommel, gisterenavond was ik er weer van overtuigd dat het zou gebeuren, maar nee hoor... wordt weer wakker met BIB ;)

Heb de bedden al afgehaald, wassen gedraaid en nog een boom gesnoeid in de voortuin... moet toch wat :)

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hier ook nog steeds BIB. Ik ga maar eens wat hobbieen ofzo en wat eten. Dochterlief komt zo weer thuis die heeft een nachtje bij opa en oma doorgebracht.

Moet eigenlijk de bovenverdieping nog poetsen maar kep er echt geen zin in dus dat laat ik lekker voor morgen. Laten we hopen dat het echt koeler wordt morgen :) dan kan ik iig wat in huis doen zonder dat ik steeds het idee heb dat ik moet douchen.

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Wat een leuke foto's mini en vica!

@fb; ga het idd nog eens proberen, zit er ook aan te denken een echte inbakerzak te halen als het helpt. Ryan is ook best sterk met zn armpjes en zal zich denk ook steeds uit zo'n hydroluier wringen.

@zwangeren; dikke knuff...hopelijk gaat het niet lang meer duren, en melden de beebs zich gauw.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Het is weer rustig hier zeg, iedereen van het mooie weer aan het genieten zeker? :D

@Vica: En hoe is het vannacht met Vince gegaan???
    Schattige foto trouwens!

@Meiden met BIB: Wanneer zou het nou eens gebeuren???
    Elke dag komt het moment in ieder geval dichterbij, dat is dan weer positief he;)
    Lijkt me wel vervelend om nu hoogzwanger te zijn met deze temperaturen...succes allemaal!

@Hier: Gisteren een druk dagje gehad, want we zijn naar mn ouders geweest (in Drente, 250 km rijden..) De oma en opa wilden Robin graag nog een keer zien, want ze hadden hem nog maar 1 keertje gezien, net na de bevalling. Dus gisteren hebben ze lekker kunnen knuffelen en hebben we een stuk door het dorp gewandeld. Was erg gezellig, maar ook erg vermoeiend, want ik heb de hele dag niet even kunnen rusten...Gelukkig vandaag wat meer rust, hoewel vanmiddag mn schoonzus en haar vriendin langskomen, en waarschijnlijk vanavond mn schoonouders... (joepie....:( )

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Het is hier idd rustig!

@ Minime, geweldige foto’s!

@ vica, Wat een lekker stevig ventje om te zien zeg :D Leuke foto!

Hier,
    Alles rustig. Jelte heeft ook vannacht niet doorgeslapen maar ach 1x is goed te doen ;)... Vanmiddag om Nutriton want hij geeft toch wel veel terug ookal zijn we nu 10cc minder gaan geven...
    Vannochtend voor het eerst met z'n tweetjes onder de douche geweest, zoooo leuk!! En lekker dat hij het vond zo die stralen op z'n rug :D:D:D! Hier ff een foto van ons doucheavontuur!

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Foeske: Wat een leuke foto!

Ik wil ook binnenkort met Robin onder de douche, maar vind het nog een beetje eng. Wij hebben de douche in bad, dus sta je net wat minder stabiel. Mss dat hubby het eerst maar eens moet proberen;)

11. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Vrolijk Pasen allemaal!

Wat is het rustig hier! Iedereen aan het genieten van het mooie weer en de zwangere dames misschien een paasei aan het uitbroeden? :D Kan nog steeds he! Lieve zwangere dames, een hele dikke knuffel, heb te doen met jullie met dit warme weer. RESPECT!

@ Minime: :cool: Stoere foto!

@ Foeske: Heerlijk he om samen te douchen. Wat een knapperd!

@ Vica: Zo lief, broer en zus! Enne inderdaad, als je het niet vertrouwd de Hap bellen he, daar zijn ze voor.

@ Hier: Gisteren met Sven op de Hap gezeten. Die bleef maar spugen en kreeg koorts, hoesten als een opaatje, vieze ogen, vieze neus, vieze oren...... In combinatie met Finn vond ik dat niet zo'n heel prettig idee. Na een telefoontje mochten we langs komen want de huisarts die dienst had vond het ook geen fijne combi. Sven heeft een bijholte ontsteking en een virus in zijn keel. ( Zijn keel schijnt binnen in ontzettend rood te zijn ) Nu een hoestdrank, zetpillen en neusdruppels meegekregen. Even 30 euro betalen.... ik blij dat ik altijd een portomonnee bij me heb. Hij moet alles 3 x per dag, dus we hebben al wat gil momenten achter de rug, ben blij dat hubby dit weekend thuis is!

Vandaag heerlijk gebruncht met zusjes en hubbies en neefje. Sven en Lucas ( neefje ) hebben samen eitjes gezocht en finn slaapt heerlijk in de schaduw in zijn wagen.
    Bedankt voor jullie adviezen wat betreft de FV. Ik maak nu 120 met 4 en schenk het terug naar 120. Hij krijgt dus nog wel 6 flessen ( voor 5 vindt ik hem nog zo klein... ). Hij heeft zijn ritme inmiddels weer terug en is een stuk rustiger. Heerlijk! Iemand vroeg hoe zwaar Finn nu is, hij was vorige week donderdag 4000 gram.

Even spammen hoe Finn vandaag zijn dag doorbrengt:

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hebben jullie misschien tips?

Jesley zit net een beetje in het verkeerde ritme.
    Hij slaapt goed hoor!

Alleen na zijn nachtvoeding, rond 04.00/05.00 uur wilt hij niet meer slapen en is hij vaak klaar wakker!

Nu wil ik proberen om hem savonds, tussen 20.00 en 23.00 wakker te houden, zodat hij snachts beter slaapt.

Mag je een baby wakker houden? en hoe doe je dit?

Of iemand misschien andere tips?

xx

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Waar slaapt hij overdag en maak je die kamer donker???

Ik kan je adviseren hem overdag gewoon in daglicht te laten slapen. Het kan zijn dat hij het dag en nachtritme een beetje door de war haalt.

Vince deed dit ook tot ik hem overdag gewoon lekker in het licht had liggen, toen is hij overgeschakeld naar een goed dag en nacht ritme.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Foto's, heb mooooie foto's gezien!

Hier even snel want ik heb visite.

Vince is vannacht weer wakker geworden voor een voeding.
    03.00 uur heeft hij 100cc zonder enige problemen opgedronken.
    Om 06.00 uur heb ik een grotere fles aangeboden (120+4) en die is bijna helemaal opgegaan. Lichte misselijkheid aan het eind maar geen kokhalsen en geen spuugneigingen.
    Fles daarna 135 cc helemaal opgedronken, daarna weer 1 fles bijna leeg. En net weer 1 leeg.
    Het gaat supergoed in vergelijking! Hij is wel misselijk nog, maar geen kokhalsen en spuugneigingen meer!!!

Hij heeft nog altijd veel oprispingen, maar geen pijn erbij..
    Als hij nu huilt dan heeft hij honger, ik kan niet echt pijn meer bij hem ontdekken.

Op sommige momenten zie je aan zijn gezicht dat hij zich niet helemaal lekker voelt, maar die momenten worden steeds minder.

Vandaag zelfs regelmatig gelachen terwijl hij wakker was. Hij is veel tevredener..
    Wat ben ik blij dat ik naar de HAP ben geweest voor medicatie zeg! Heeeerlijk een ventje zonder pijn!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja dit doen wij al...
    Pas savonds bij zijn laatste voeding maken wij zn kamer donker.

Het ging eerst goed hoor, is echt van de laatste dagen

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Gelukkig!!!!:D

17. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Update nog steeds BIB en voor mijn gevoel geen naderende bevalling.....

Sorry geen zin om te reageren

Fijne avond allemaal

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vica, fijn om te horen dat het een stuk beter gaat met Vince! :)

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Douchen met de beeb, Vince vind het ook heerlijk! Wij hebben er alleen nog geen foto's van gemaakt. Stom ook eigenlijk.

@Zwangere dames, hoe gaat het met jullie? Trekken jullie het nog een beetje?

@FB, wat wij ook nog als tip kregen van de kraamhulp:
    De nachtvoeding alles behalve gezellig maken. Niet meer dan een nachtlampje aan, geen spelen/uitgebreid kletsen, als hij niet gepoept heeft ook geen luiertje verschonen (worden ze ook weer extra wakker van). Dus echt enkel voeden en weer gelijk op bed.

@Sanne, beterschap met Sven! Hopelijk knapt hij snel op.

@Foeske, hopelijk helpt de nutriton. Let er wel op dat ze er heftig van aan de diarree kunnen gaan of enorme verstoppingen kunnen krijgen ervan. Maar bij de meeste kindjes gaat het wel goed geloof ik ;).

Even wat vraagjes..

-Hoe nemen jullie fv mee als je op pad gaat?
    -Wie heeft er tips om te laten boeren??? Door de pijn die Vince heeft met boeren heb ik het idee dat hij het heeeel erg tegenhoudt. Hij boert ineens verschikkelijk moeilijk!

Hier een goede nacht gehad. Vince is 6 uur na de voeding wakker geworden. Heeft in zijn eigen bedje geslapen tot die tijd. Hij wordt alleen wakker van pijn bij oprispingen. En daar baal ik enorm van. Want nu vraagt hij dus een nachtvoeding die hij niet eens nodig heeft. Mijn dochter kon dat goed in bedwang houden snachts door het speentje. Door het zuigen aan een speen slikken ze meer en hebben ze minder last van de oprispingen.
    Vince is dus een absolute speenweigeraar. Heeerlijk zou je denken, maar nee dus. Met een speen had hij waarschijnlijk veel minder snel wakker geworden van de oprispingen.

Ik geef hem snachts 90+3 maar ik ga maar eens de aankomende keer 60+2 geven snachts. Het gaat hem namelijk alleen om het zuigen en het maagzuur beperken. Dan heeft hij geen hele voeding nodig. Als ik hem dan 120+4 geef dan drinkt hij het op, maar bij een half flesje van 90+3 is hij ook gewoon tevreden.
    De rest van de dag geef ik 120+4 en de avondvoeding krijgt hij 150+5. Wanneer hij weer terug blijkt te gaan naar de 5 voedingen die hij vlak voor het weekend had dan ga ik over op volledig 150+5.

Vandaag een dagje binnen.. Moet aardig wat wasjes draaien (die jongens plassen ook echt alle kanten op zodra die luier af gaat :p) en een flinke afwas wegwerken. Verder wc en badkamer even wat poetsen.
    Gisteren waren mijn zusje en haar vriendje hier op visite. Even naar de Leen Bakker geweest. Donderdag gaan we misschien nog even met zijn 4en + kids naar de Ikea. Mijn zusje heeft een woning gekregen. Ze is helemaal happy hahaha. Augustus kan ze er in! Hij wordt eerst compleet gerenoveerd. Savonds zijn ze gezellig gebleven, de mannen zijn aan het gamen gegaan en tussendoor hebben we nog met zijn allen film gekeken. Maar het was wel laat voor ik in bed lag. Om 1 uur pas. Dus ik hoop dat ik straks nog even kan liggen met mijn meis.

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier weer een beter dagje...
    Wat kun je toch lekker onredelijk worden als je moe bent he....
    Gelukkig is mannetje wel wat gewend van me, maar leuk is anders.....

Mijn goede voornemen van 26 april 2011.... gewoon rustig blijven en niet zo piekeren over alles.... bereik je nog het meeste he...

Nu nog even een glazen bol zoeken over de toekomst van de kinderopvangtoeslag (2012)....
    Loont het zich te blijven werken of moet ik alvast een ontslagbrief schrijven????

Fijne dag dames en zwangeren: hoop dat jullie niet lang meer hoeven en ook gauw kunnen knuffeln!!!!

Deel Deze Pagina