Luckey, daar ben ik dus ook extreem bang voor. Als ik ga werken dan ga ik een opleiding erbij doen. En ik verdien die tijd echt weinig. We komen nu precies rond (ook door mijn schuldregeling) en in 2012 kunnen we wel eens goed in de problemen komen dan! Maar ja, als ik thuis zou blijven dan zouden we volledig afhankelijk zijn van toeslagen enzo. Het enige waar ik nog over twijfel is om eventueel gastouder te gaan worden. Om toch inkomen te genereren zonder afhankelijk te zijn van opvang of mijn moeder. Moet ik nog even goed over nadenken, want dat zou ik ook heel leuk vinden.
Hoi meiden!! ben er nog hoor!! heb veel meegelezen maar geen tijd/zin gehad om te reageren. Dagen vliegen hier nog steeds voorbij begin bijna af te kicken van mijn laptop Afgelopen dagen alleen maar buiten geweest , heerlijk! Zie dat er nog wat bibjes zijn!! Spannend dus nog steeds, succes meiden!! We wachten in spanning af! Net hier svb maar eens gebeld over kinderbijslag, had nog steeds geen bericht gehad terwijl sam al bijna 5 wkeen is. De brief was onderweg volgens die mevrouw.. Morgen voor t eerst naar het cb , ben benieuwd want die man van ons groeit als kool!! hier verder even geen nieuws , kom snel weer terug
Vica.... hier zijn we dan ook afhankelijk van de toeslagen en dat wil ik eigenlijk ook niet. Maar ja als de kosten idd zoveel meer stijgen, dan zullen we wel moeten. ik wil niet meer dan de helft van mijn loon uitgeven aan opvang....
2012: 400 miljoen bezuinigen? De maatregelen voor 2012 zijn veel forser. Het is echter nog koffiedik kijken omdat niet duidelijk is welke partijen het land gaan regeren. Het CDA wil 500 miljoen euro bezuinigen op de kinderopvang en de VVD 400 miljoen euro. Het maximale uurtarief waarover kinderopvangtoeslag wordt betaald moet volgens beide partijen omlaag naar ongeveer 5 euro (dit bedrag wordt nu al in de gastouderopvang gehanteerd). Gemiddeld stijgen de kosten voor ouders 3000 euro per jaar. Minima zullen zes keer zoveel betalen, modale inkomens vier keer zoveel, twee keer modaal twee keer zoveel en voor drie keer modaal nemen de kosten met tweederde toe.
Meiden het is begonnen.... Lig in het ziekenhuis en een uur geleden 2 cm. Hopelijk vandaag ons 2 wondertje in mijn armen!
Er ging tijd terug rond dat de eigen bijdrage (dus na aftrek belastingtoeslag) omhoog ging van 21% in 2010, naar 26% in 2011 en naar 45% in 2012...... Wat in jou stukje staat van ongeveer 3000 euro per jaar duurder is nog altijd 250 per maand extra... dat heb ik er echt niet voor over.... Ze stimuleren vrouwen om te gaan werken, maar maken het wel onaantrekkelijker door de opvang zo belachelijk duur te maken.... ik zou het wel graag willen weten want kan ik op zoek naar ander werk, blijf ik in mijn gewone baan of ben ik gewoon vanaf 2012 een thuisblijfmama.....
Ok, ik weet weer waarom ik besloten heb er niet meer over te googlen of te zoeken... Het maakt mij zelfs depri. Hubby is in loon omlaag gegaan.. Voor 2011 zou ik ongeveer 40-60 euro aan eigen bijdrage hebben per maand. In het ergste geval 60 en dat keer 6 is 360 euro... Tja, de helft daarvan zou al onbetaalbaar zijn voor mij!
het maakt mij er ook niet gelukkiger op hoor, maar ik wil het wel graag weten. ik baal sowieso al dat ik weer aan het werk moet (zo snel dan) en als ik het kon zou ik meteen thuis blijven... Was er maar fatsoenlijk thuiswerk te vinden. Maandags een stapel documenten thuis geleverd krijgen, dit in een programma moeten werken (data entry) en op vrijdag weer ophalen.... zou ik meteen doen!!!!
Ja ik las net dat de eigen bijdrag met 20% omhoog gaat in 2012 maar ook de toeslag zelf gaat daarnaast nog met 5% omlaag. Punt bij mij is ook dat ik dan constant gezeik krijg met de stadsbank omdat de schuldeisers dan tekort komen. Ik ga niet meer werken dan 20 uur per week als ik daarnaast ook nog 8 uur naar school moet en leren. Dan kan ik toch beter een korte opleiding volgen bij een gastouderbureau en dan als gastouder gaan werken? Dan heb ik wellicht soms te weinig inkomen voor schuldeisers, maar wellicht ook wel eens extra. Of gewoon helemaal thuis en afhankelijk zijn van de toeslagen.
Ik denk dat ik maar eens gewoon een mail ga sturen naar mijn contactpersoon van de stadsbank. Wellicht kan hij advies geven ofzo.
@Vica: Ik ben nog niet echt lang weggeweest, dus steeds tussen 2 voedingen door (en hoefde dus niets mee te nemen). Afgelopen zondag wel naar mn ouders geweest, had ik de voedingen in een speciaal bakje van de HEMA gedaan, met 4 vakjes, kun je precies de juiste hoeveelheid per voeding afmeten. Thuis bij mn ouders gewoon de voeding klaargemaakt en in de magnetron gedaan. Ligt eraan waar je naartoe gaat, maar bijna overal hebben ze wel een magnetron (V&D, dierentuin, tankstation etc) Om Robin te laten boeren, leg ik hem gewoon op mn linkerschouder en wrijf ik over zn rug. Meestal komt er dan wel een boertje. Andere methoden ken ik nog niet @Kinderopvangtoeslag 2012: Ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denken Dit jaar betalen we al ongeveer 300 euro (voor 3 dagen per week) zelf per maand! Als dat nog meer wordt .hmm weet het niet wat we dan doen. Ik wil in ieder geval wel blijven werken, ik zie het niet zitten om alleen maar thuis te zitten. Ik ga vanaf juli 4 dagen werken, ik wil best in 2012 3 dagen werken bv, dat vind ik dan weer niet erg haha @Jojoki: Je kan ook op de site van SVB de kinderbijslag al aanvragen (met DigiD). Ik heb ook niet gewacht tot ik bericht van hun kreeg (was te ongeduldig) @Isra: JAAAAA eindelijk is het dan ook voor jou zover! Superspannend!!! Heeeel veel succes en houd ons op de hoogte he! @Hier: Net lekker naar de supermarkt gewandeld. Heerlijk weer is het nog steeds! Vanmiddag naar het CB ben heeeel benieuwd hoeveel Robin is gegroeid (in bijna 2 weken sinds de vorige keer)
Succes ISra!!! Meiden, ik word niet vrolijk van jullie Ik probeer nog even mn kop in het zand te steken wat betreft kinderopvangkosten...voor ons gaat het in 2011 al krap worden om rond te komen zodra liv naar de kinderopvang gaat (lang leve de alimentatie die hubby maandelijks af moet staan voor zijn kids...) dus voor 2012 hebben we een serieus probleem, als die plannen doorgaan. Wij gaan nu al zo'n 350-400 euro betalen eigen bijdrage per maand voor 3 dagen Ik kom er trouwens niet uit wat aanvragen van de kindeopvangtoeslag betreft. Je moet je gezamelijke inkomen invullen, is dat je bruto gezamelijk inkomen zonder aftrek van wat dan ook? Want als ik het probeer in te vullen pakt dat programma van de belastingdienst onze gegevens van de aangifte inkomstenbelasting erbij en dan gebruiken ze het verzamelinkomen dat daaruit komt...en dat is dus véél lager dan het bruto inkomen (dat is na aftrek van kosten woning enz) Snap er helemaal niets van!!!
@CVM: Ik dacht het bruto inkomen, dus gewoon je jaarinkomen wat op de jaaropgaaf staat (incl 8% vakantiegeld en evt bonussen/13e maand). Zo heb ik het althans steeds berekend. We laten onze Belastingadviseur ernaar kijken om het echt aan te vragen.