@musty; leuke foto van je kleine mannetje! @leonie; fijn dat lotte zo goed is aangekomen. @boobs; hier ook af en toe wat getintel, maar verder niks ze zijn ook weer op normale formaat. @mini; wat goed dat robin zo goed is gegroeit. @seertje; Fijn dat het wat beter gaat met maura haar krampjes en het spugen. Lekker dat ze nu ook in dr eigen wiegje slaapt. Sterkte met je moeder, hoop dat het niks ernstigs is. @saona; Spannend hoor! @kinderen; wilde altijd 4 kinderen, maar gezien mijn verleden blijfd het hier ook bij de wondertjes die ik al heb. @vica; fijn dat het wat beter gaat met vince. @touwtje; gefeliciteerd nog met Robin. @svb; hier gelijk de eerste week al bericht gehad, hoefde alleen formulier in te vullen en terug te sturen. Maar je kan ook bellen trouwens. Weet alleen niet of dat geld voor een eerste kindje. @koeky; spannend hoor, heel veel succes mocht je al bezig zijn. @jandl; gefeliciteerd met je zoontje, mooi mannetje ook hoor! @hier; Vannacht heb ik Ryan dus ingebakerd omdat hij moeilijk in slaap komt en zo zwaait en krapt met zn handen en hij heeft geslapen als een roosje. Om half 12 de laatste fles gehad en vanmorgen kwam die pas om half 6. Ben zo trots op me ventje. Vanmiddag weer even wegen bij cb, ben benieuwd.
Jandl gefeliciteerd met Dilan!!! Een paaskindje! En 25 april, wat een mooie datum (ik had gehoopt dat die van mij ook op 25 april had willen komen...). Wat een heftig bevallingsverhaal! Ik hoop dat het nu weer goed met je gaat en dat je snel hersteld bent, zodat je lekker kunt genieten! Ben benieuwd hoe het met Isra is... @hier: *zucht*. Ik ben nu langer zwanger van deze kleine dan ik van mijn zoon geweest ben. Ik wil niet meer . Straks naar de vk en dan maar weer afwachten. Als het maar niet zaterdag wordt... Misschien ga ik dan toch een meikindje krijgen dames ...
@ koeky, Spannend zeg! @ Jandl, Wat een schatje en ook al zoveel haar Gefeliciteerd! @ Star2, Wat heerlijk zon nacht @ Saona, Dikke knuf voor jou!! Hier, Jelte heeft weer doorgeslapen en slaapt nu weer als een roosje . Vanochtend met hem om boodschappen geweest en oooo wat een bekijks heeft hij dan Ikkuh helemaal trots natuurlijk ! Nu wat wasjes draaien en hoop dat het me lukt om zo nog schoon te maken want das echt nodig De temperatuur is nu ook wel wat aangenamer om dat te kunnen doen Jelte is inmiddels aan het wakker worden dus ga hem ff wassen en dan lekker de fles geven.
Hoi hoi, Jandl: Gefeliciteerd met jullie zoon Dilan!! Mag ik vragen hoe je het uitspreekt? Op zn engels als Dylan zeg maar of op zn nederlands als Die-lan. Hoe dan ook, superleuke naam! Nu snel bijkomen van de bevalling en vooral genieten Seertje: Schrikken van je moeder, hopelijk vinden ze vandaag niets ernstigs. Fijn dat Maura wat beter in haar velletje komt en jij daardoor wat meer rust krijgt! Saona: ga je de vk nog laten strippen? Had ze toch wel voorgesteld? Met een beetje geluk komt het dan meteen op gang en heb je dus geen koninginnedag-kindje....En zo wel, nouja, dan hangt elk jaar de vlag uit voor de verjaardag van jullie prinsje Koeky: Wie weet dan vandaag, als het gisteren al rommelde.... Hier: Alles goed Laat Liv nu toch wat meer in haar eigen bedje slapen, want heb ondekt dat als ik haar heel even laat huilen ze binnen 10 minuten in slaap valt en dan veel rustiger en langer slaapt dan wanneer ik haar beneden hou. Alleen 's avonds loopt ze momenteel te mutsen. Gisteravond heeft ze anderhalf uur bijna constant aan mn borst gehangen, steeds als ze stopte kwam ze na 5 minuten weer happend en wel. Nouja ze zal het wel even nodig gehad hebben en er troost uit gehaald hebben denk ik dan maar. Nog even spammen hoor, deze foto hebben we net naar papa's werk gemaild, vind ie vast leuk
En dan nog even deze, omdat ik het zo'n heerlijke foto vind van mijn lieve kleine dikkertje met dr onderkin
cvm: lieve foto's Babyzwemmen: Wie gaan er babyzwemmen? en vanaf welke leeftijd? Had gehoord vanaf 6 weken, maar lijkt me zo jong
Ik kom ook weer even zwaaien. Volgens mij is bijna iedereen bevallen!!! GEFELICITEERD!! En voor de laatste dames die nog moeten heel veel succes! Hier gaat het prima. Alleen vanaf gisteravond is het drama. Vannacht kon Eline moeilijk in slaap komen en ook vanmorgen is ze erg onrustig. Ze ligt nu in de box even te slapen, maar eigenlijk wil ik haar in haar bed hebben slapen en dat ging altijd prima, maar vandaag is het drama. Ach maar even een dagje aan toegeven en dan morgen hopelijk weer een betere dag. Ook ben ik een beetje aan het klooien met de voeding. Eline kreeg altijd 120+4 en dan 6x. Nu slaapt ze de nachten door tot 5/6 uur. Ik geef de laatste voeding dan 150. Maar vanmorgen was het dus kwart over 6 en krijg dan bijna geen 6 voedingen erin volgens mij. Dus heb het idee om over te gaan op 5x150 maar ben bang dat ze daar nog iets te jong voor is. Dus ik pruts nu nog een beetje en kijk even wat ze zelf aangeeft. En dan zullen we over een paar dagen wel weer redelijk in schema zitten Oh ja las over KOT en KGB; je krijgt voor de 2e idd veel meer dn voor de 1e. KGB kreeg ik altijd maar 6 euro en nu ineens 45 en KOT is voor een 2e kindje ook veel meer. Babyzwemmen; ik ben bij Danique vanaf 4 maand geweest dacht ik. Ga nu wel weer, maar wacht nog even tot september denk ik. Eerst maar eens de zomervakantie enzo hebben ghead.
@Koeky, balen.. Hopelijk zet het alsnog door binnenkort. @Cvm, prachtige foto's! Papa is beresterk shirt heeft Vince hier ook. Geweldig! Fijn dat Liv nu beter slaapt. Het is inderdaad even uitzoeken wat er het beste bij je kindje past. @Foeske, wat goed dat Jelte alweer doorgeslapen heeft! Sorry als ik iemand vergeet.. Hier begint voor mij de puzzel compleet te worden. Vince is echt heeeel sterk in zijn nek. Die kan echt compleet met schouders de lucht in en dat sinds de kraamperiode al. Vanuit buikligging dan he. Een ander feit is dat hij bijna altijd forseerd om scheef te liggen. Heupen recht en dan de rug helemaal krom en liefst hoofd ook naar achteren. Hij huilt heeeel hoog in zijn slaap en strekt dan zijn nekje compleet naar achteren. Dit doet hij dus ook als hij NIKS wegslikt. Volgens mij werkt de Nexium wel. Hij drinkt tenslotte weer erg goed en er komen geen mondjes meer terug een lange tijd na de voeding. Dat huilen en overstrekken enzo begint meer te lijken op het KISS syndroom!! Iemand hier ervaring mee? Ga het morgen ook maar gelijk aankaarten bij de kinderarts. Ga zo een lijst maken met alle gekke dingen die hij doet. Misschien kan die arts er meer mee.
Hoeraaaa! Gefeliciteerd met de geboorte van Dilan Jandl!!! Balen dat de bevalling niet ging zoals jij wilde. Gelukkig is het uiteindelijk wel allemaal 'vanzelf' gegaan. Koeky, oooo is het weer gestopt! Nou, ik duim voor je dat het snel weer begint en doorzet, kun jij ook lekker gaan babyknuffelen! Saona, zucht maar lekker hoor... Het is ook niet niks om zo lang te moeten wachten. Onze dochter is met 39+1 geboren en daar ben ik deze zwangerschap ook ruim een week overheen gegaan. Gelukkig kwam het wel vanzelf op gang. En die ene datum die ik wilde overslaan (1 april) heb ik netjes overgeslagen. Als je maar héél hard niét op 30 april wil bevallen, lukt dat je misschien wel Ik duim met je mee! Isra, hoe gaat het met je meis? We wachten 'rustig' je bericht af!!!
Hier gaat het wel oké. Eigenlijk gaat het prima, alleen is Nathan vandaag weer 'gezakt' voor de gehoortest. Waarschijnlijk/hopelijk omdat hij zo verkouden is. Volgende week een test met een ander, beter apparaat. Hoop dat hij dan goed slaagt. We hebben wel de indruk dat hij dingen hoort, maar toch zou een bevestigende test een hoop onrust wegnemen vanzelfsprekend! En hij komt echt elke twee uur de laatste dagen/week. Dacht eerst dat het door het warme weer kwam, maar hij blijft het doen... Donderdag ga ik wegen, hoop in ieder geval dat het vele drinken ook echt wat op de weegschaal laat zien, hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen om te maken
Hier een hele trotse mama.. We komen net bij het consulatiebureau vandaan voor het 4 weken bezoek bij de dokter en Krystian is sinds vorige week maandag 300gram aangekomen!!! Hij blijft beneden gemiddelde maar ze waren tevreden met de toename. We mogen dus eindelijk de bijvoeding af gaan bouwen! Hij is waarschijnlijk gewoon een tenger jongetje en is dit zijn tempo.. we hoeven ons geen zorgen meer maken Verder hier erg druk geweest en geen tijd gehad om te reageren, alleen tijdens voeden bijgelezen.. Pasen was echt heerlijk. We waren met de hele familie bij m'n moeder. We zijn voor de eerste keer met de trein naar Amsterdam als gezinnetje geweest.. Jeumig wat een gestress de eerste keer zo'n uitstapje met baby. We waren allebei de helft van onze spullen vergeten(van Krystian gelukkig niks haha). Erwin die altijd super georganiseerd is zat ineens in de bus te twijfelen of we wel de voordeur dicht hadden gedaan, omdat hij bij het naar buiten gaan heel druk tegen Krystian aan het praten was.. hahaha. Alles is uiteindelijk gelukt. 2e Paasdag zijn we nog even in de stad wezen shoppen, want ik had desperately voedingsshirts nodig.. Nou zowel Hema als H&M hadden alleen nog L en XL.. en zoiezo hele lelijke oncharmante dingen. Ik ga kijken of ik online iets kan bestellen misschien. Erwin heeft buiten de winkels met Krystian in de wagen gewacht.. was handiger geweest als ze thuis waren gebleven, veels te druk in de Kalverstraat voor een baby(al heeft ie de hele tijd geslapen).. maar ik kon het niet hebben dat hij te ver weg van me was. In de winkel alleen al stond ik echt te shaken. Op een gegeven moment zal ik wel een keer weg moeten, maar nu kan ik het gewoon echt niet. Soms heb ik zelfs moeite als hij boven slaapt, dan ga ik ook boven met een boek naast z'n bedje zitten. Verder vind ik Krystians ontwikkeling echt zoooo snel gaan! Hij wordt echt sterk en rolt hele stukken door de box heen beetje heen en weer wiebelend. Ik kan het dus niet meer even naast me op de bank leggen. Ook volgt hij dingen met z'n oogjes(/draait z'n hoofdje naar bewegende voorwerpen bv. poppetjes aan de speelbogen boven z'n hoofd). Hij maakt ook als ie wakker is brabbel/zucht geluidjes en glimlachjes erbij. Vandaag heb ik ook eerste traantjes weggeveegd! Werd er zelf helemaal emo van! Jandl, gefeliciteerd met DILAN! Gelukkig is alles uiteindelijk wel goed gegaan met de bevalling. Geniet lekker van je kraamtijd!! wat slaapt jullie mooie mannetje lief onder z'n super leuke lakentje! Al nieuws van Isra??? Hanna??? Ik heb het gevoel alsof jullie allebei al mama's zijn.. Saona kan me heeel goed voorstellen dat je het zat bent nu! Die kleine heeft het gewoon te goed daar binnen.. luilakje! Ik hoop dat het nog gewoon een april baby wordt! Koeky, ik hoop voor je dat het heeel snel gaat doorzetten voor het eggie , duimen draaien iig! Leonie, super om te horen dat Lotte zo hard groeit! wat geeft dat toch een goed gevoel he! Foeske, super dat Jelte het zo leuk vind onder de douche. Zo'n lieve foto ook! Krystian is absoluut geen fan.. vorige week voor de eerste keer geprobeerd met papa douchen en hij was er nog lang van streek van; gillen, trillen, paniek. Helaas niet voor herhaling vatbaar Fijn ook dat Jelte zo goed doorslaapt! Musty, wat een heerlijke foto van Mathieu Dareau, mooi mannetje! Hij groeit enorm hard.. goed zeg! CVM, ook jou meisje is al zo heerlijk bol! Lief shirt ook, zal d'r papa zeker een stralende glimlach bezorgen op z'n werk. Ik kan niet wachten op de eerste vetrolletjes hier.. ze gaan misschien niet zo snel maar ze komen er aan Minime, coole vent die Robin met de zonnebril..haha.. leuke foto ook met z'n papa! Jullie ook de eerste grote uitstap gehad met jullie mannetje.. met de auto is voor baby's volgens mij wel goed te doen Kan jij/mag trouwens al auto rijden? Vica, ik ben blij te lezen dat het beter lijkt te gaan met Vince na de medicijnen.. Ik heb nooit van KISS syndroom gehoord, maar misschien idd even aan de dokter voorleggen morgen, hopelijk kan hij er iets mee. Is daar iets aan te doen of gaat het met tijd gewoon beter? FB Ik wil ook heel graag met 'm op baby zwemmen, ik ga zo even checken op de website van lokaal zwembad. Ik heb volgens mij ook iets met 6 weken gelezen.. op zich wel logisch want dat hebben ze nog veel van de "zwemreflexen" uit de buik nog. Chantico, vervelend dat Nathan weer is gezakt voor de test. Als jullie het idee hebben dat hij wel goed hoort denk ik dat de kans groot is dat het gewoon goed zit.. maar ik begrijp je zorgen. Hopelijk hebben jullie snel geruststelling na de test met betere apparatuur! *knuf* Seertje, ik hoop dat het niets blijkt te zijn bij je moeder. Mijn moeder heeft een aantal jaren geleden ook een oproep gekregen na het onderzoek dat ze "iets" op de foto hadden gezien.. het bleek een vetknobbel te zijn en er werd gezegd dat het regelmatig voorkomt. Fijn dat Maura eindelijk iets relaxter lijkt te worden met voedingen! hopelijk gaat het allemaal ook met de krampjes snel beter uit zichzelf en blijkt ze geen koemelkallergie te hebben! Ik heb hier sinds vorige week een zijligkussen voor Krystian en hij vind het super... hij rolde al vaak zelf op z'n zij en dat vond ik een beetje link. Hij slaapt er ook veel rustiger door. Ik wissel het af met de pucababy inbakerslaapzak, omdat hij zichzelf ook wakker maakte door z'n handjes. In de slaapzak wriemelt hij z'n handjes toch omhoog(ze liggen dan niet langs z'n lichaam zoals het hoort) maar ze zitten niet tegen z'n gezicht aan zeg maar.
@Titania, wauw wat super dat hij zoveel is aangekomen en dat jullie van de bijvoeding af mogen! En wat is hij al snel met rollen zeg! Kiss-syndroom komt eigenlijk neer op 1 of meerdere ruggenwervels die verkeerd zitten. Dit komt meestal voor na een heftige bevalling of langdurig stuitliggen. In alle gevallen KAN het voorkomen, dus is niet zo dat als je kleine lang in stuit ligt je er gelijk bang voor moet zijn. Bij bevallingen waarbij ineens een vacuum aan te pas komt, waarbij de baby klem zat, die dusdanig snel gegaan zijn en dat in combi met een kunstmatige start. In mijn geval een mega snelle bevalling met kunstmatige start. De bevalling is pas op gang gekomen na het kunstmatig breken van de vliezen en na een paar normale weeen gelijk vanaf 1 cm 1,5 uur persweeen weg moeten puffen. Binnen 5 minuten persen (bij 7 cm) was hij geboren. Het is vooral heeeeel vervelend en pijnlijk voor de baby. Het kan ook pas later echt zichtbaar worden. Vaak nemen ze hele rare houdingen aan en doen bijvoorbeeld hun rug helemaal omhoog bij rugligging en overstrekken heel veel. Maar als je er eenmaal achter bent is het te verhelpen met simpele manuele fysiotherapie... Zodra de rugwervels weer goed zitten zijn de klachten ook weg. Maar waarschijnlijk blijft het wel een zwakker punt. Ben benieuwd wat de kinderarts vind. @Chantico, balen van de hoortest weer. Hopelijk met de andere test wel een positieve uitslag. Hier net de kleding van Vince uitgezocht. Ik had echt niet veel kleding voor hem, maar er is nu al een volle doos te klein.. Ach.. beetje zonde geld maar ja. Nu even aardappelen schillen!
Ik kwam daarstraks op de wc met afvegen een stukje slijmprop tegen. Nog maar ff proberen de stofzuiger er doorheen te jagen. en misschien nog het jurkje voor dochterlief af te maken. Balen want nou heb ik nog de ledikantlakentjes niet af. Die hangen buiten te drogen. *zucht*
Titania, krystian is echt een snelle jongen zeg.... volgen hier nog niet aan de orde en geluidjes alleen als ze slaapt (stoptrein geluidjes hihi) Vica... geen ervaring met KISS, wel vaker gelezen dat het snel te verhelpen is als je bij de ostheopaat of manueel therapeut bent.... succes hier... vandaag weer een kindje dat vaker komt (elke 2 uur) en naar mijn idee de borsten niet leeg drinkt. sowieso maar 1 borst per keer drinkt.... ze lekker de hele dag door..... ook fijn
kee net dus geen stukje slijmprop meer maar een hele gore lange slinger die door heel me wc zat. En helder rood bloed, de vk is onderweg om even te checken. Weet namelijk niet zeker of het nou vruchtwater is met bloed of wat anders. Me is bang...... heb trouwens geen weeen ofzo
Titania, fijn dat hij zo goed groeit Koeky, spannend zeg! Luckey: Hier ook een dametje dat veel komt vandaag, 11 uur, half 2, half 3, half 5.....en dan ook nog twee borsten elke keer, en ze drinkt ook steeds minimaal een half uur!!!
@Koeky, bij mijn dochter beviel ik binnen 12 uur na het verliezen van de slijmprop. Spannend! @Luckey en Cvm, sterkte met de korte pauzes tussen het drinken! Hier geen goed nieuws. Schoonmoeder heeft geelzucht. Einde is dus in zicht.
Update Isra: (zie dat velen zich afvragen hoe het met haar is) Dit is vanmorgen geplaatst bij de April mama's 2008 waar Isra (ook) regelmatig te vinden is "Na een hele lange heftige dag is dan eindelijk onze lieve dochter Jill geboren om 03.10 uur. Ze weegt 3680 gram en is 50 cm."