April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Het boek is op zich wel handig, om te kijken wanneer je het ongeveer kunt verwachten... je kunt je ook aanmelden op hun site (krijg je email met de sprong).

Qua vaardigheden die erin omschreven worden (wat je kindje erbij leert) heb ik wel altijd 1 sprong terug moeten lezen, naar mijn idee echt wonderkinderen hoor haha.
    (of die van mij lag gewoon in alle dingen achter....)

Ik vond het in elk geval handig en ga het zeker weer ter hand nemen nu. Het werkboek heb ik trouwens nooit gehaald, vond ik persoonlijk onzin

2. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Nou wat ontzettend toevallig zeg :D Alle 2 onze moppies hebben gewoon dezelfde naam. Leuke combi he :p

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wat een verhaal ISRA... ben blij dat je hebt doorgezet en nu zo happy terug kijkt op de bevalling.
    Geniet maar lekker!!!!!

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Inderdaad ook mijn ervaring. Ik laat mijn kids niet wennen aan aan de borst of wiegend in slaap vallen. Dat is moeilijk af te leren. Als er dus niets is en ze komen niet vanzelf in slaap laat ik ze savonds wel eens 5-10 min huilen en werkt bijna altijd geweldig....Ze moeten vaak ook even de dag van zich afgillen, alle indrukken verwerken ed....maar goed dit is de ervaring die we door de andere 2 kids hebben gekregen maar het is inderdaad niet altijd makkelijk om ze te laten huilen....

Koeky: bijna persen!!

Fleuri: ik ben zelf te veel verslaafd aan internet om weg te blijven hahaha. Nee leef nog hoor! Guus doet nu weer kleurig 2-3 uur tussen de voedingen en savonds/snachts meestal 5-6 uur (van 22.00 tot 3.30 uur) en dan 3 uur en dan 2,5 uur dus wel prima!

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @koeky oh meid wat ontzettend spannend zeg. Ik leef zo met je mee.

@Saone en meid hoe gaat het bij jou??? Toi toi toi

Overige meiden, ik ga nu even lekker een tukkie doen en reageer later weer even op iedereen.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Isra: Jeeh wat een verhaal zeg!!! Ontzettend knap van je dat je het hebt volgehouden en het uiteindelijk toch helemaal zelf hebt gedaan! RESPECT! Ik weet niet of ik het had gekund...
    En nu lekker genieten :D

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Isra: wat een verhaal zeg. Maar heel fijn dat het op de natuurlijke weg gelukt is, en dat je nu lekker thuis bent met je kiddies.

Hier: Ook internetverslaafd :p Maar kijk zo goed als nooit tv, dat maakt het minder erg toch? Heb nu af en toe echt tijd teveel, en soms ineens tijd tekort want op de één of andere manier komt alles tegelijk, gaat de telefoon, deurbel, liv huilen, hond wil uit hahaha en daarna 3 uur lang complete rust. Liv heeft nu weer een goed dagje met minimaal 3 uur tussen de voedingen, jammer dat ze 's avonds laat/'s nachts maar 2 uur ertussenlaat dan, heb het liever andersom!

Vraagje: Denken jullie al aan anticonceptie? Ik wilde aan de minipil (cerazette als ik het goed heb) maar word me toch afgeraden door de huisarts, verloskundige hier op t forum en de lactatiekundige die ik gemaild heb. Schijnt toch zo te zijn dat je productie er minder van kan worden. Niet in zulke mate als de gewone combinatiepil, maar alsnog toch minder. En dat wil ik natuurlijk niet! Spiraaltjes en dergelijke is aan mij ook niet besteed, daar heb ik dus niets mee. Blijft er maar 1 ding over tot hubby zich heeft laten helpen maar ik hou niet van rubber ;) Wat doen de andere borstvoedende mama's?

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even snel..

Ik ben nog nooooit zooo schandalig afgezet vind ik hoor.
    Ze hebben totaal niet geluisterd naar mij.

Hun conclusie:

ALS hij al iets van reflux zou hebben helpt de Nexium daar gewoon voor want het is een goed medicijn.

Verder is hij teveel aangekomen (volgens hun weegschaal 380 gram in 1 week).

En hij krijgt teveel voeding.

Hij is in 1 week tijd maar 190 gram aangekomen want ik ben gelijk door gegaan naar het cb om daar op dezelfde weegschaal weer te wegen.. Dus dat is al bullshit.

Hij krijgt idd teveel voeding omdat hij snachts nog iets wilt drinken door het maagzuur, dit ben ik aan het afbouwen en hier hoort de nexium eigenlijk zijn werk te doen wat het dus niet doet!!!!
    Deze hoeveelheid voeding krijgt hij sinds DINSDAG en dat zou dus een oorzaak zijn voor klachten die hij al weken heeft en steeds erger worden???????
    Hiervoor had hij voeding volgens de richtlijn, maar hij kwam opeens na 2 a 2,5 uur weer voor een voeding. Ik ga geen 2 uur lang voeding rekken en met 150+5 sliep hij gewoon netjes 4 uur.

Nexium is een goed medicijn wat lang niet bij alle kindjes werkt lees ik hier aan ervaringen op het forum.. Dus ook dat punt is wel wat van te zeggen.

Ik kreeg zelfs alleen maar een telefonische vervolgafspraak! Mag niet eens meer langs komen, was niet nodig want hij mankeert niks!!!

Hij is ondertussen hartstikke schor van al het krijssen..
    Ik kan alleen maar janken zo erg zit ik er doorheen.

Er is gewoon letterlijk gezegd, je mag hem maar 6 keer 120cc aanbieden en die 2 uur tussen de voedingen dat hij honger heeft maar nog niks mag hebben omdat hij dan teveel krijgt moet ik maar met hem gaan rondlopen in de draagzak (ook lekker, 12 uur per dag!!!) en hem een speentje in zijn mond houden (gaatie lekker van kokhalsen en spugen).
    Alsof ik niet nog een leven heb naast hem! Wanneer heb ik dan tijd voor mijn dochter? Iets doen in huis of boodschappen is dan al afgelopen want dat kan dus gewoon niet meer.

Sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt belachelijk!!!!!

Zowel cb als huisarts zeggen dat hij wel reflux heeft en zien het ook heel duidelijk aan hem. Assistente van de spoedpoli net heeft het denk ik ook wel gezien want hij was enorm aan het voeding terugslikken toen zij hem onderzocht.. Maar ja, kinderarts heeft het laatste woord en blijkbaar is mijn kleine jongen niet belangrijk genoeg ofzo...

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica.... diep triest...... kmuffel meid weet niet wat ik kan/moet zeggen....

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nou meiden we zijn vanochtend om 11 uur bevallen van onze zoon Thijs. Hij is 50 cm lang en weegt 3780 gram. Ik ga nu even een tukkie doen want ik begin nou toch wel moe te worden.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Gefeliciteerd met jullie zoon Thijs!

12. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Koeky

GEFELICITEERD MET THIJS

Ga jij maar lekker een tukkie doen ;)

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! Welkom in de wereld en op zp Thijs! :) Hoe is het met jou, Koeky?

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    koeky GEFELICITEERD MET THIJS!!!!! geniet maar lekker!!!!

Hier brief gehad van KGB/toeslag: kregen eerst 65 euro en nu 103.... scheelt dus weer....
    Nu nog de brief van SVB krijgen......of nog liever de aangifte 2010

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thijs! Geniet ervan!

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Anticonceptie: Ik ben sinds zaterdag weer begonnen met de pil. Ik heb de huisarts gevraagd, en hij zou gelijk weer veilig moeten zijn. Ik geef geen bv, dus weet niet wat dan de beste optie is (ik zou persoonlijk dan voor spiraal gaan denk ik)

@Vica: Knuffel voor jou en je mannetje!:(

@Koeky: Gefeliciteerd met Thijs!!! :D

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Anticonceptie, ik ben al bijna 2 weken bezig. Mijn huisarts zei voor de zekerheid de 1e week veilig doen en daarna is hij betrouwbaar. Maar het is een hele nieuwe pil (Yaz 24+4) en weet dus niet hoe die werkt bij mij. Dus even de eerste strip afwachten..
    Met bv zou ik dan voor een spiraal gaan denk ik.

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ anticonceptie... ik heb de minipil... maar door trombose moet ik van de ha voor de zekerheid wachten, mag 1/7 beginnen
    betreft veiligheid de eerste week dat je slikt is niet veilig volgens mijn ha dan

@ koeky.... jaaaaaa proficiat met jullie zoontje en broertje!!

@ vica... zou meteen een andere ka vragen!

@ cvm.... als de bv ietwat door die pil zou terug lopen is t even een questie van energie in opkrikken van productie te stoppen veel aanleggen ect als de kleine het al dan wel niet zelf aangeeft door regeldagen/clusteren :).... rubbertjes en spiraal zijn hier ook geen optie

@ isra... jee wat een heftige en lange bevalling!! maar super het is je gelukt! en heerlijk genieten nu!

@ hier ochtend CB gehad ze moesten allebei
    en allebei doen ze het super goed!!
    louise-faye kreeg aantal opdrachtjes die ze zo deed toen kreeg ze er nog een aantal, ze loopt lekker voor
    communiceren gaat r ook uitmuntend af
    groei is eindelijk een beetje stil komen te hangen
    ietsjes afgevallen nu 12,7 kg en 86 cm
    mathieu-dareau doet t ook super in 1 mnd tijd van 54 cm 3520 gr en 34 cm hoofdomtrek naar 57 cm 4874 gr en 38 cm hoofomtrek gegroeid

me is helemaal happy :D

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh hier heb ik inmiddels mijn eigen manueel therapeut gebeld. Ik zie op internet staan dat reflux dus ook een symptoom kan zijn van het kiss syndroom.
    Hij heeft echt enorm veel symptomen daarvoor.

Hij was op huisbezoek maar zijn vrouw gaat het direct vragen als hij terug is en belt mij direct op dan.
    Hopelijk doet hij dit ook want hij is zooooo fijn! En hij is ook makkelijk. Voor dringende zaken werkt hij graag een uurtje over om je snel te kunnen helpen enzo.

Nu zo even snel boodschappen doen. Vince is niet tevreden na de voeding 120+4. Wordt steeds hongerig wakker.
    Dus hoop voor hubby dat hij even blijft slapen want hij zit helemaal met zijn handen in het haar als hij gilt.

Ik moet zijn medicijnen ophalen en een boekje kopen voor Sem. Lieve oma Pluis... Helaas zullen we hem langzaamaan moeten gaan voorbereiden op het feit dat zijn lieve oma straks ook niet meer bij ons zal zijn.

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vica: Heftig zeg voor Sem, goed dat jullie hem erop gaan voorbereiden! Flink balen, de reactie van je kinderarts :( Hopelijk kan de manueel therapeut iets voor je betekenen!

Koeky: Gefeliciteerd met jullie zoon Thijs!!!

Musty: Trotse mama ;) Fijn dat je beide moppies het zo goed doen! Tja ik vind het toch niet fijn om te riskeren dat mn productie terugloopt. Denk er nog wel even overna.

Hoe zou het nu met Mobius zijn?

Deel Deze Pagina