Isra gefeliciteerd met Jill!! Koeky gefeliciteerd met Thijs!! Vica wat belachelijk van de kinderarts zeg! Nog even over de voeding van 150+5 dat raden ze ons bij nutricia ook af omdat deze hoeveelheid nog te groot is voor de leeftijd van onze ukkies, de darmpjes kunnen dit nog niet allemaal verwerken zeiden ze. Kon volgens hun beter een kleinere voeding vaker geven dan deze hoeveelheid. Ik gaf ook al eens 150+5 maar dan spugde hij ook terwijl hij dat normaal niet doet. Oei ik groei boek, hier wel veel aan gehad maar ik vond dat de kinderen in het boek ook erg veel konden in vergelijking met onze dochter. Je kan het boek ook via marktplaats kopen, heb ik ook gedaan. Heb het boek voor 5 of 7 euro gekocht dus dan is het nog te doen. Afgelopen nacht heeft ons mannetje in zijn wiegje geslapen van 0.15 to 7.45, we waren hier erg blij mee. Na deze voeding is ie ook gelijk weer gaan slapen tot 10.30 dus dat was even lekker voor ons! Hadden we afgelopen nacht wel de pech dat onze dochter ons tot 4 uur wakker heeft gehouden, we zijn er heel vaak heen gegaan maar ze begon steeds weer te huilen, erg vermoeiend maar ja soms heb je van die nachten!
Musty: herlijk dat de kleintjes zo goed gaan! Koeky: van harte met Thijs!! Lekker uitrusten nu! Vica: wat vreselijk avn die kdienrarts. Komt me wel erg bekend voor. Wij hebben enorm getobt met onze oudste die alst had van obstipatie en echt alleenmaar lag te gillen. Volgens de KA was het eerst "gewoon krampjes", toen was het reflux en kon hij geen verstopping hebben omdat hij bv kreeg. Ten einde raad zijn we uiteindelijk bije en andere KA gekomen die het meteen doorhad en we echt binnen een week een ander kind hadden......wellicht toch even doordrammen bij cb e/o huisarts voor een andere KA. Wat sneu dat jullie Sem nu moeten voorbereiden op de dood van zijn oma...hartverscheurend.... Spirit: lekker zo'n nacht!!
Even snel want Vince wordt wakker en moet dus nog een uur lang de voeding gaan rekken... Ik ben net zo eigenwijs geweest om voeding te halen voor koemelkallergie. Ik ga dit proberen en dan kan het 2 kanten op gaan. De voeding is dunner dus bij reflux gaat hij meer spugen. Wordt het veroorzaakt door een koemelkallergie dan zou hij vrij snel een tevreden mannetje moeten worden. Ik ga hem nu eerst bij papa onder de douche stoppen, hopelijk rekt dat wat makkelijker de voeding.
@koeky: Gefeliciteerd met Thijs! Superleuke naam ook! Nu lekker bijkomen! @Isra: Wat een bevallingsverhaal zeg! Maar ik vind je echt een bikkel hoor, en wat zul je trots zijn op jezelf... terecht! @Hier: Pffff hou maar op Als hij er woensdag nog niet is gaan ze ingrijpen... DAT DUURT NOG BIJNA EEN HELE WEEK
Isra: Van harte gefeliciteerd met Jill! Eindelijk, ze is er!! Koeky: Heel veel geluk gewenst met Thijs! @ hier: Even snel: Sven begint op te knappen, maar nu is Finn ziek.... Vandaag met hem naar ome dok geweest. Hij heeft koorts, spuugt zijn voedingen uit, hoest, niest, is benauwd.... kortom, waardeloos. Dokter kon nu niet veel voor hem doen. Het was wel goed dat ik had gebeld en dat ik langs ben gekomen. Dan staat het in iedergeval genoteerd voor als het erger wordt. Nu afgesproken dat ik zijn temp goed in de gaten moet houden, komt het boven de 38,5 dan moet ik gelijk bellen naar de ha of de hap. Kom snel weer lezen en schrijven! Liefs!
Vica: Balen zeg dat de afpraak bij de arts zo tegen viel Wat moet je daar nou mee he?! Moeilijk hoor...! Koeky: Gefeliciteeeeeerd met Thijs!!!! Sanne: Beterschap...! Hopelijk gaat t snel beter met m Saona: nog even geduld meid!! Nikske: Inderdaad al hele lange tijd niet gezien hier. Maar snap t wel hoor, zo'n kleine vergt veel tijd en aandacht! Merk t zelf ook...
Hier: Jesley ook aardig uit zijn doen! Komt sinds gister elke keer na 2,5 uur al voor zijn voeding (normaal 4/5 uur) Heb t idee dat hij hele erg honger heeft. Hij huilt niet voor zn eten, maar krijst heel de boel bij elkaar! Wat we ook doen... Zo zielig!! Maar lees dat het bij meerder zo is! Heb naar het CB gebeld voor advies. Ze adviseren om toch iets te verhogen, van 130 naar 140. Maar liever niet veel meer. Het is ook zo dat ze rond de leeftijd van 6 weken meer gaan huilen, en harder ook... Dit kan komen door darmkrampjes die heftig zijn. Hierna word t alleen maar minder. Moeilijk hoor! Want red t nu eigenlijk niet met 6 voedingen... Gek he! Net (15.00)een extra voeding gegeven van 70 cc. En dan zo maar weer z'n eigen voeding. Hij ligt nu vredig te slapen sinds half uurtje. xx
@Musty: Wow wat groeit jullie ventje hard! Hij is al 8 cm groter dan Robin haha gek idee hoor! Maar ja, Robin weegt ook nog niet eens wat MD bij de geboorte al woog. En dat allemaal op bv! Je bent vast supertrots @Spirit: Ja, ik had ze ook al op MP gezien. Denk dat ik dat ga doen, ik vind 30 euro iets te gortig. @Vica: Stel dat Vince koemelkallergie heeft, dan kan je die speciale voeding vergoed krijgen van de zorgverzekeraar geloof ik. Het zoontje van mn collega heeft het ook namelijk. Mss wel afhankelijk van verzekering dat weet ik niet, maar is wel de moeite waard om even te checken, die voeding is nogal duur toch (22 euro per pak ofzo??) @Saona: Zal toch wel eerder dan woensdag! Ik hoop het voor je hoor @Sanne: Beterschap met Finn!
@ vica.... jeetje heb t zo te doen met je manneke.... ben benieuwd hoe hij op kma vrije voeding reageert! @ cvm.... moeilijk heh? kreeg van de HA te horen dat het totaal geen invloed op de bv zou hebben van de nk kreeg ik te horen als dat zo was dat t minimaal zou zijn maar ja ik moet nu wachten tot 1/7 ermee ben ook beneiuwd naar mobius.... en hanna die zou ingeleid worden @ spirit... oww lekker zon nacht @ saona..... dikkke knuffs!! denk dat jou uk express tot de 30ste wacht @ sanne... heel veel sterkte met finn! @ nikske... denk dat ze het idd druk heeft @ fb.... gaat ook niet lekker met de voedingen dus mssn stom maar bij onze meis deden we de kunstvoeding eigenlijk ook beetje op aanvraag..... en is allemaal goed gekomen hoe vaak wij te horen hebben gekregen dat ze teveel kreeg ..... @ minime.... voelt idd super dat allemaal op de bv ben blij dat ik t gewoon weer geprobeert heb met de bv
iemand had t pas over zn ogen dat ze dacht dat ze hetzelfde worden als onze meis diegene heeft gelijk gekregen hij heeft inmiddels exact t zelfde lichte randje om de pupil en de rest begint helder blauw op te lichten
LOL..... mn meis is zo bezig heh kindercd op maar kast gaat altijd op slot van de stereo gebeuren ligt n haarband op tafel probeert ze t open te krijgen met de poot van de haarband
jaaaaaaa Musty, dat was ik hihi.. echt mooi zeg! Blauwe ogen hebben echt iets magisch. Mathieu-Dareau lijkt volgens mij erg op z'n papa, klopt dat? ik vraag me af wanneer ons mannie z'n oogkleur doorkomt.. Ik heb echt donkerbruine ogen en Erwin blauwe.. we wachten af
Hier net gezellig vriendinnetjes op kraamvisite gehad. Was weer ouderwets lachen Was ook lekker druk voor Robin, dus hij ligt nu heerlijk te pitten. Hopelijk vannacht ook zo goed
Nou Vince heeft heeerlijk geslapen tussen de voedingen. De voeding van net ging er heel goed en rustig in. Hij huilt af en toe voor hij scheetjes laat maar zijn ontlasting is sinds vandaag ook weer hard. Dus krampen zal hij zeker hebben. Maar tot nu toe heeft hij niet meer gegilt. Wat wel opvalt is dat de vuurrode vlekken die hij op zijn oogleden heeft (al sinds vrijwel het begin) zijn ineens licht geworden. Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan. Wij gaan ons bedje in want ik heb mega hoofdpijn! Morgenochtend een kennismakingsgesprek met de gastouder.
@Musty, mooie foto's! @MiniMe, ja klopt als hij het echt heeft kan je het vergoed krijgen. En dat is maar goed ook want de voeding kost maar liefst ruim 38 euro per pak!!!!!!! Denk dat je collega andere voeding heeft. Je hebt sommige merken in alleen 400 gram pakken en die ik heb heeft 700 gram. @All, goedemorgen! Even een update. Nou hij heeft nog altijd niet gegilt. Huilt soms een beetje door krampjes maar dat is met 5 seconden weer weg. Hij heeft zelfs helemaal doorgeslapen vannacht! (Wat mij gelijk een probleem geeft met de 6*120 voeding) Ligt nu ook weer heerlijk te slapen! Toch was hij echt niet tevreden na de 120+4 voedingen en omdat hij ook de nacht heeft overgeslagen heb ik 150+5 gegeven vanmorgen. Hij heeft er 20cc van laten staan. Volgens het cb mocht ik dat echt geven zodra hij de nacht niet meer zou drinken. Tot nu toe lijkt hij supergoed op de voeding te reageren! Nu zo even douchen met mijn meis en om 11.00 uur een kennismakingsgesprek bij de gastouder. Daarna boodschappen doen en naar huis. Hopelijk kan ik even slapen vanmiddag want ik ga nog altijd door de grond van de koppijn! Vraag me af of het van het krijssen komt van de afgelopen dagen of toch van de pil...
Vica... wat een genot dat hij al merkbaar minder last heeft zeg. ik wist niet dat andere voeding zo snel zou werken zeg... gelukkig maar.... Hier... wat een nacht.... heerlijk. gevoed om 20.30 en toen pas weer om 3 en 6.30 uur..... wel is ze een stuk aanhankelijker sinds gisteren. wil bijna niet alleen slapen..... Verder heb ik nog een dilemma en wil graag weten wat jullie doen. Ik heb 1 week zomervakantie (of ik moet al andere baan hebben dan, dan heb ik natuurlijk langer haha maar zal wel niet) en ik had gehoopt dan onze eerste vakantie (alleen) als ons gezin te hebben. gewoon ergens een huisje huren in benelux of duitsland. Nu belden schoonouders gisteren en zij willen graag een (mid)week met ons naar de kust in onze vakantie. Manlief is hier helemaal voor te vinden want lekker egoistisch, zij betalen dan het huisje... Ik sta in dubio, wilde eigenlijk eerst als ons 4 op vakantie en dan pas met andere mensen..... Zijn dit nou nog steeds de hormonen??? Vraag 2... vloeien jullie ook nog steeds...
@Luckey, ja blijkbaar kan je bij koemelkallergie snel verschil merken met andere voeding. Betreft je vakantie, tja.. beide hebben een goed punt. Je man vooral het practische en jij gevoelsmatig. Ik zelf zou dan voor het practische gaan, dus met schoonouders. Maar wel goed afspreken dat jullie ook gewoon met zijn 4en dingen willen ondernemen. Dus niet de hele vakantie alles alleen maar samen doen. @Vloeien, nee al heeeeel lang niet meer. Nu even snel mijn haar doen, schoenen aan en Vince eten geven. Ik heb inmiddels de KA weer gebeld en die doen nogal laks. Afspraak was niet nodig, als het goed gaat met deze voeding is het goed toch?? Tja, nou ja... als ik 40 euro per week moet betalen voor zijn voeding terwijl het ook vergoed kan worden als de kinderarts het voorschrijft dan is dat dus belachelijk he maar goed. Volgende week de telefonische afspraak en misschien dat ze dan wel een machtiging uitgeven voor de voeding. Maar het werdt wel zo gebracht dat het wel heeeeeeeeel misschien is :S. Nu dus maar weer spelen via het consultatiebureau.