@Vica: Wat fijn dat Vince heeft doorgeslapen en de voeding beter voor hem lijkt te zijn! Wist niet dat het zo duur was zeg! Dat wil je idd niet zelf betalen dan... @Hier: Weer flink balen wat betreft financien. Ik dacht laatst dat ze een fout in mn salaris hadden gemaakt, maar gisteren had ik mn loonstrookje en het blijkt toch te kloppen helaas....ik krijg geen reiskostenvergoeding zolang ik met verlof ben. Ik heb wel een jaartrajectkaart van de NS dus ik betaal wel elke maand 123 euro terwijl ik er dus geen gebruik van maak. Zucht, 3 maanden lang minder salaris dat is flink balen! Nooit bij nagedacht dat ik geen reiskostenvergoeding zou krijgen... maar is wel logisch natuurlijk.
@Luckey: Ik snap je helemaal hoor! Ik zou ook liever met mn eigen gezinnetje op vakantie willen dan met mn schoonouders. Komt ook omdat mn schoonmoeder nu om de dag belt om te kijken hoe het met de kleine is....wordt een beetje irritant... Toevallig gaan wij eind mei wel met de schoonfamilie (ook hubby's zusjes en aanhang) een weekje op vakantie, maar dat doen we elk jaar dus stond al gepland. Is altijd heel gezellig hoor, maar heb er nu minder zin in... Maar idd wat Vica zegt...ook gewoon dingetjes met zn 4-en plannen dan (mocht je toch met schoonouders gaan). @Vloeien: Nee, iets meer dan een week gevloeid, daarna af en toe wat donkerder afscheiding, maar geen helderrood bloed meer. Maar weet niet of dat anders is bij ks dan bij natuurlijke bevalling. @Vica: ???? Wat is dat voor KA? Hoe moeilijk om die voeding voor te schrijven als dat helpt (en jou heeeel veel geld scheelt)? Ik snap het niet hoor.... het lijkt wel of ze je niet WILLEN helpen
MiniMe: balen van je reiskosten zeg!! Kan je je OV kaart niet paar maanden "stil" laten zetten ofzo?? Mischien kan je ietsw regelen via NS? Vica: gelukkig reageert Vince zo snel en zo goed op je nieuwe voeding! Hopelijk was dit het probleem. Hier: Ik heb Jesley zijn voeding opgehoogd naar 140//145 cc per keer voeding en dit gaat super! Hij huilt minder, en laat nu langer tussen zijn voedingen... Ook spuugt hij sinds 2 dagen niet meer *afkloppen* Ik heb ook eindelijk een goeie techniek gevonden waardoor hij heeel goed boert!! Soms wel 3 boertjes! Super blij! Ga m nu even zn flesje geven xx
@FB: Ja ik had de NS gelijk al gebeld, ik kan het wel laten stopzetten, maar ik heb sowieso 1 maand opzegtermijn. Dus kan pas per 1 juni. Eind juli ga ik alweer aan het werk. Ik zou dan maar 92 euro terugkrijgen...heeft niet zoveel zin, want ik zou de laatste week van juli (als ik weer ga werken) zelf kaartjes moeten kopen, en is ook weer 50 euro. Dus ik laat het maar zo Wat is jouw techniek voor boeren???? Misschien kan ik er nog iets mee
Hier even een teken van leven! Alles gaat goed maar ben moe en druk met vanalles Vanmiddag en vanaaf hebben we weer visite. Jelte is druk bezig om zijn duim in zijn mond te krijgen en hem erin te houden maar alles gaat nog zo lekker ongecontroleerd dat hem dit nog niet lukt. Hij wordt dan best driftig haha, grappig om te zien! De voeding gaat goed en de nutriton gebruik ik niet elke fles omdat ik merk dat de krampen dan erger worden! Ga nu eens foto's bestellen . Ooo en Koeky is bevallen van een zoon zag ik GEFELICITEERD!
@musty; leuke foto's! @vica; fijn dat vince goed op de voeding reageert. @vloeien; hier ook nog steeds een beetje. Was er idd met de ks veel sneller vanaf. Hier heeft Ryan ineens moeite met poepen sinds gister. Gelukkig vannacht weer een luier vol maar duidelijker dikkere ontlasting dan toen die nog bv kreeg. Toen had hij echt spuitluiers vaker op een dag. Zo zielig, hij moet echt persen nu. Zal dit echt door de kv komen?
@Star: Robin heeft ook minder vaak (1 a 2 x per dag) en meer ontlasting dan toen hij bv kreeg. Hij heeft ook vaker last van zn darmen, dan hoor ik hem steeds scheetjes laten. Als hij dan poept, is het gelijk ook heel veel !
FB: wat is jouw "boer-truc"?? Hier nog steeds lastig en Guus heeft er echt last van!! Star: Bij fv zal je idd dikkere ontlasting hebben dan bij fv. Helaas hebben al onze 3 kids last met poepen ondanks de volledige bv dus ben nu al weer met Guus aan de lactuloze... Vloeien: niet meer gelukkig maar dat had ik na een week ook al en toen kwam het na een paar dagen opeens weer terug...bij de ks inderdaad maar een week of wat gevloeid en de eerste keer echt 4 weken.
goeiemorgen @ vica.... arggg wat een arts... zeker zn papiertje bij een pakje boter gekregen fijn dat de kma vrije voeding goed aan lijkt te slaan! @ boeren.... ons manneke boert bijna niet houdt hm tussen en na voeding lekker tegen me aan beetje kloppen en wrijven op zn rug als ik weet dat ie lucht heeft meegehapt leg ik hm even op zn buik en dan is t er zo uit @ vloeien..... hier sinds 2 dg niet meer ik allang blij bij onze meis 9 wk lang gevloeid @ star... dat komt idd echt van de kunstvoeding, wat je can doen is per fles 10cc water extra doen @ foeske... jelte ook een duimelotje @ FB.... super dat de voedingen nu goed gaan en hij tevrede is! @ minime... heerlijk dat robin lekker geslapen heeft! jeetje, ja daar sta je ook niet 123 bij stil, toch een flinke hap zo 3 mnd lang @ luckey.... ook al een heerlijke nacht betreft vakantie.... moeilijk! snap je man ook wel een beetje, maar denk dat ik ook alleen met zn 4 zou willen gaan! en thnx, hij had de borst helemaal beet met zn handjes vond t zo lief! @ titania..... kids lijken allebei op ons beide.... maar toen we fotoshoot van ons dochtertje hadden laten maken kwamen onze baby foto's ook naar boven en manlief en ik leken als babyzijnde eng veel op elkaar en spannend de ogen van krystian mijn ouders hebben ook bruin n troebel blauw.... ik heb groen en broertjes en zusje troebel blauw manlief heeft troebel blauw en ik groen en beide kids dus helder blauw @ hier zon rotnacht gehad!! en zoooo me eigen stomme schuld voel me zo doos gisteren kwam ons manneke al de hele dag om de 2 uur, savonds om t uur.... en toen de nacht.... elke keer wilde die aan de borst viel ie na paar slokken in slaap, nou zo te lang door getobt op een gegeve moment pijnlijke tepels, gefrustreerde mama want zodra ik hm ook maar even in zn wiegje legde.....en ik was al zo moe na gister was pas om half 12 savonds klaar met t huishouden hij had ook heel krampjes, kruikje gemaakt was ook niet goed uiteindelijk om half 7 kwam ik tot de conclusie dat ie gewoon bij mama wilde liggen uiteindelijk heb ik zo nog 2,5 uur slaap met hm kunnen pakken zucht... maar hij heeft t me al vergeven alleen ik mezelf nog niet
Hihi, ik wordt kakziek van die Royal Wedding, gaat nergens anders meer over Maar misschien ben ik wel gewoon een beetje aangebrander dan normaal...
Ja dat heeft idd weinig nut ja! jammer dat je het niet eerder wist, dan had je er nog wat aan! Boeren: Ik weet niet precies hoe ik t uit moet leggen maar zal t proberen. Als hij zijn fles krijgt neem ik tussendoor 3/4 pauze's. Dan zet ik hem even rechtop en klop ik op z'n rug. Het boertje komt er dan vrijwel direct uit, en soms ook niet hoor, maar blijf niet minuten kloppen, hooguit 10/20 sec en dan weer verder met zijn fles. Als hij zijn fles op heeft leg ik hem op mijn borst neer (eerst wachte ik hier altijd 10 min mee, maar dan ging hij ondertussen spugen) Hij ligt dan helemaal opgepropt op mijn borst. Beentjes in getrokken en kontje een beetje op mijn schoot, hij voelt zich dan denk geborgen ofzo. Dan ga ik net zo lang op zijn rug kloppen, van beneden naar boven, en zo elke keer opnieuw. Tussendoor beetje wrijven op zijn rug. En soms ook even niks doen. Nou de boertjes komen hoor!! Soms wel 3 grote! Dit blijf ik net zo lang volhouden tot hij goed geboerd heeft. Soms is dit 1 minuut, soms 15 min. Maar werkt goed. Sindsdien geeft hij ook niet meer over, en hij vind het heerlijk om zo bij me te liggen en valt onder het kloppen zelfs vaak in slaap. Succes!!
hier de wedding gekeken.... had meer van de jurk verwacht, langere sleep ofzo... vond het bovenstuk wel heel erg mooi!!!! Voeden... vandaag opeens 3 uur tussen de voedingen tot nu toe... had net wel visite dus bijna 2 uur ongemerkt op mijn schoot gelegen... ligt nu in de box. het is weer heerlijk weer dus wil dalijk even naar buiten, moet kleerhangers hebben voor de kraamkado's haha (en daarna voor in de kast)
Kennismaking met de gastouder ging heeeel goed. Was een superlieve vrouw! Alleen daarna.... Ik ben maar geen boodschappen gaan doen want mijn meis werdt dwars. En ja hoor, eenmaal beneden bleef ze weer weglopen. Op een gegeven moment had ik haar (door aan de arm mee te trekken) op de gallerij en kon ik dus Vince in de kinderwagen leggen thuis. Toen moest ik achter Rebecca aan en sindsdien is ze de hele buurt bij elkaar aan het gillen. Al vanaf 12 uur!!!!! Nu ligt ze dus in bed te gillen. Heb alles al geprobeerd maar ze blijft alleen maar gillen en gillen. Grr..... Vince meerdere keren wakker door haar gegil. En erger nog, dit weekend is mijn stiefzoon er ook al bij. Mag toch hopen dat dit een 1malig driftmoment is van haar want zij samen met mijn stiefzoon is al 1 groot feest... Net het cb gesproken en ik moet 4 weken lang deze voeding gaan geven (als het goed blijft gaan tenminste) en dan 1 malig 10cc gewone voeding. Reageert hij hierop dan heeft hij zeker KMA zo niet, een dag later 1/3 van de voeding van gewone melk doen. Reageert hij dan ook niet dan weer gewone voeding geven. Maar ja, de 1e 4 weken krijg je dus niet vergoed. Even lekker 160 euro neerleggen, was voor zijn nexium vorige week al ruim 30 euro kwijt en 40 euro voor het 1e pak voeding. Begint goed zo! Maar ik ben blij, hij heeft geen vieze ogen meer, geen rode vlekken om zijn ogen, slaapt heerlijk rustig! Verder ook mijn schoonmoeder gesproken. De geelzucht wordt veroorzaakt door een grote tumor die naast de lever zit. Die drukt de galblaas helemaal dicht. Maandag krijgt ze een operatie via de keel gaan ze proberen de galbuis te openen en de tumor aan de kant te duwen....
@ Luckey nee hoor meid ik vind je helemaal niet egoistisch Ook ik wilde eerst met ons eigen gezinnetje op vakantie voordat we met andere zouden gaan. Kan je niet met je schoonouders overleggen dat jullie het een heel leuk aanbod vinden, maar of het ook niet iets later besteed kan worden en dan bijvoorbeeld voor een lang weekend (als dit wel lukt met jou werk) @ FB wat fijn dat je de juiste tactiek hebt gevonden om Jesley goed te laten boeren. @ Star2 wat vervelend dat Ryan wat moeite heeft met poepen. Misschien de melk met iets meer water aanmaken! @ Musty maar goed dat onze lieve kleine moppies zo vergevingsgezind zijn meid vergeef het jezelf ook maar, want met een schuldgevoel te blijven lopen wordt je ook niet vrolijker. En zie het als een goeie leer voor de volgende keer! @ Vica wat vervelend meid dat je meisje zo opstandig is. Hoop voor je als je van het weekend ook nog je stiefzoon hebt dat het allemaal een beetje te doen is voor je. En beterschap voor je schoonmoeder.
@ hier Gaat alles goed en geniet zo van mijn moppies. Jill is echt een heel lief tevreden meisje. Vannacht was ze wat onrustig, maar ze bleek gewoon dorst te hebben. Dit is allemaal weer even aftasten natuurijk. Maar toen we een flesje voor haar hadden gemaakt was ze binnen no-time vertrokken. D'r grote broer is zoooo lief voor d'r. Hij wil contant met d'r knuffelen en iedereen die komt moet gelijk bij zijn zusje komen kijken. Ik voel me zo gelukkig met mijn 2 moppies en mijn lieve vriend. Wat betreft mezelf voel ik me ook wel goed, alleen mijn onderkantje doet nog wel wat zeer, maar het geneest gelukkig allemaal goed. Alleen voelde vannacht al een soort van blaasontsteking, dus mijn mams vanochtend mijn urine weggebracht bij de HA en idd een ontsteking, dus hiervoor heb ik medicijnen gekregen, dus hopelijk slaan deze snel aan. Ik vind het nog erg moeilijk om volledig uit te plassen, hadden jullie dit ook. Ik denk dat dit ook wel de blaasontsteking heeft veroorzaakt, dat er gewoon nog urine achterblijft. En ik heb nog geen ontlasting gehad, ik vind dit nog heel eng. Maar denk wel constant hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt. Hebben jullie nog tips??