@ Saone meid denk aan je, hoop dat het echt niet lang meer duurt, maar dat het niet morgen komt. Toi toi toi. Nog eventjes en dan heb ook jij eindelijk je moppie in je armen en aan jou de eer om ons nieuwe topic te openen, want jij bent geloof ik echt de laatste april mama die moet gaan bevallen. @ hanna is daar eigenlijk al iets over bekend?? Heb er misschien wel over heen gelezen hoor.
isra... tips niet echt. zodra je drang hebt meteen gaan en tijd nemen op de wc.... eventueel sinaasappelsap drinken met beetje olie erin..... hier.. pfff baldadig kind in de aanbieding, bah oren zijn kwijt bij zoontje hoor..... dalijk naar buiten..... verder wat meer last van krampjes dus even in de gaten houden anders wat halen.... svb... vandaag bericht gehad dat we per october dubbel krijgen
Vloeien: al ruim twee weken niet meer. Blijf mooi zitten met al die kraamverbanden... Koemelkallergievoeding: krijg je volgens mij alleen vergoed na een dubbel blinde test vanuit het ziekenhuis. Dus dat je kind één keer een fles (of aantal flessen?) met de ene poedermelk krijgt en een week later hetzelfde van een andere poedermelk en dat zowel de ouders als artsen niet weten wat de kma-poeder is en wat de gewone. En dan moet geconstateerd worden van welke melk het kind last heeft en van welke niet. En als je dan inderdaad de kma-melk kiest als dat je kind er geen last van heeft, dan krijg je het voortaan vergoed volgens mij.
Haha, ik ben benieuwd of onze jongen ook gaat duimen. Of dat we voor die tijd al met een fopspeen zijn begonnen (grotere kans). Vind dit pink soms zo onhandig, maar een fopspeen kunnen ze in het begin ook nog steeds verliezen, dus kost dan zelfs meer moeite dan een pink...
@Musty, kan gebeuren toch? Wel vermoeiend haha maar het is helemaal goed gekomen! @Me2, alle 3 de kinderen ontlasting problemen? Heftig zeg! @Star2, ik gaf Vince eerder extra water door de fles tegen de harde ontlasting. Door de nexium is het dunner geworden maar blijkbaar alleen omdat hij er aan moest wennen want het is alweer hard inmiddels. @Wedding, heb het niet gezien. @Boeren, ik deed eerder ook kloppen op de rug. Werkte bij mijn dochter heel goed, maar bij Vince niet. Nu op advies van iemand hier gewoon wezen wrijven op de rug. Zo laat hij makkelijker boertjes. De comfort voeding maakt boeren ook moeilijker. Nu met deze voeding laat hij elke pauze 2-3 boertjes. En heb zo'n 4 pauzes per fles! Hier geeft Vince inmiddels mondjes terug. Maar dat hoort er gewoon bij toch??? Beide bij mij nog niet gedaan, die kids van mij doen normaal alleen aan projectiel spugen . Mijn meis is inmiddels rustig en vrolijk aan het meezingen en dansen met K3. Het valt mij trouwens op dat ze dit vooral doet als we naar een onbekende plek zijn geweest. Net of de nieuwe indrukken teveel voor haar zijn.
@Isra, glas lauw water op de lege maag en een kiwi erbij. En idd goed de tijd nemen. @Duimen, Vince kan zijn duim zelf nog niet vinden, maar vind het wel heeeel fijn om te duimen. Ik heb het zelf geprobeerd omdat hij geen speen wou. @Spenen, hij wilt eindelijk een speen!!! Lang leve de avent speen! @Koemelkallergievoeding, volgens het cb hier krijg je het vergoed als je koemelk introduceert na het minimaal 4 weken geelimineert te hebben en hij daar slecht op reageerd. Het gaat puur om de machtiging die de arts moet schrijven, en elke arts heeft zijn eigen eisen eraan helaas.
@ vloeien, Ik durf het bijna niet te zeggen Vorig weekend leek het vloeien klaar te zijn en nu ben in ONGI.... Grrrrrr ben het nu al zat, ik vloei meer dan ooit Hoop dat het snel klaar is! Nog 3 weken en dan mag m'n spiraal er in, daar kijk is ZOOO naar uit!!! (ben n.l. niet tot nauwelijks ongesteld met een spiraal )
ivloeien.... vloei mog steeds... niet elke dag en soms maar een druppel, maar toch...... boeren... ene keer werkt wrijven over de rug, de andere keer kloppen op de rug. gelukkig hoef ik maar na de voeding naar stand va tong te kijken om te weten of ik moet laten boeren of niet..... (voor die die dit niet weten, na de voeding kijken of tong tegen gehemelte staat, zo ja dan zit er lucht dwars en dus boeren... kraamhulp gewezen)
Hé, da's een handige tip! Hier is er soms pas een hele tijd na het drinken een boer die dwars zit. Zou dan al die tijd de tong al wel anders staan?
Thnx voor de tip meer water bij de voeding, hopelijk gaat het helpen. @boeren; tis weer niet gelukt, nu ligt hij weer te slapen zonder geboert te hebben. Even in de gaten houden meestal gaat hij dan een beetje spugen. @isra; heb zelf ook nog last van me ontlasting, die is nog niet helemaal op gang. En als ik moet doet het ook nog zeer door de druk. Ik heb zakjes laxeerpoeder gekregen van de gyn. Uitplassen na de bevalling ging bij mij ook moeilijk...paar dagen later ging dat pas weer goed.
geen idee...normaal gesproken als bvkindjes goed aanhappen, hoeven ze niet te boeren omdat ze meteen vacuum zuigen dus geen valse lucht meehappen... alina is soms niet zo handig in aanhappen en toen wees de kraamhulp ons hierop.... werkt wel goed.... sinds half 4 wil ze niet van me af. niet dat ze wil drinken (hooguit 1 slok) maar in box of bedje wil ze ook niet liggen.... erg handig. dalijk mag manlief deze taak even overnemen want ik ga even snel naar de action wat ruilen (hoef ik dat morgen niet te doen)
@Vica: Wat fijn dat het gesprek met de gastouder zo goed was! Dat geeft vast een gerust gevoel. Balen dat je nu de KMA voeding een maand zelf moet betalen, is echt veel geld zeg! Sterkte voor je schoonmoeder lijkt me verschrikkelijk om van zo dichtbij mee te maken @Isra: Bij mij werkt lijnzaad goed om de ontlasting weer op gang te krijgen. Kun je door je yoghurt doen (doe ik dan met nog andere muesli dan proef je niks van het lijnzaad). Doe alleen niet teveel, anders werkt het iets TE goed haha @vica: Mondjes teruggeven is volgens mij idd heel normaal. Robin spuugt nu ook niet meer gelukkig (nu hij wat langzamer drinkt; we hebben een andere speen), maar heel af en toe loopt er nog wel wat melk uit zn mond, maar echt kleine beetjes. @Luckey: Handige tip! Heb het net even gecheckt, en hij had idd zn tong tegen zn gehemelte. Dus gelijk op mn schouder gelegd en gewreven/geklopt tot er een boertje kwam. @hier: Vanmiddag naar de stad geweest met mn zus, en Robin natuurlijk. Wat een ellende om in de stad te komen! Morgen komt de koningin hier (Weert) en het centrum is nu al helemaal afgezet! Ik heb dus maar bij het ziekenhuis geparkeerd, wel net zo gemakkelijk, en is maar een klein stukje lopen. Morgen blijf ik lekker thuis, ik ga wel even kijken op tv, je kan toch niet met de auto in de stad komen, en lopen (30 min) vind ik te ver voor al die drukte (hou ik toch al niet zo van, en hubby ook niet)
Spugen... hier is alina vanaf vandaag na elke voeding ook terug het geven. soms een beetje, soms een golfje..... boeren... ja die tip gaf de kraamhulp. tot nu toe heeft ze nog elke keer gelijk gehad haha
Sennepeulen thee. Werkt super. Ochtend opdrinken en 6 uur later ontlasting. Gekregen van kraamverzorgster. Uitplassen in begin ook wat lastiger. Hielp als ik met wc papier er tegen san drukte en wat over de wc wiebelde. Na paar dagen weer goed.
@Uitplassen, hier altijd moeilijk. idd wiebelen of draaien met die heupen haha . @Minime, geloof best dat het daar hectisch is zeg! Hopelijk loopt het bij jullie beter dan dat het bij ons verliep @Spugen, ja het blijft nu echt bij mondjes. Hier is Vince weer erg onrustig. Weet het niet meer hoor. Ogen zijn weer vollop vies (de hele dag droog geweest voor het eerst), ontlasting is weer erg hard. Ik heb hem nu in bed liggen en hij begint af en toe weer te huilen. Ik laat hem maar huilen want hij is wel steeds stil tussendoor. Zo weer even de speen geven. Dat is ook de beste uitvinding ooit hoor. De aventspeen!! Begin langzaamaan te denken dat de speen het wondermiddel is tegen het krijsen en niet de voeding . Ben benieuwd of er woensdag wat uit de therapie komt bij hem!
wat is het toch fijn om te lezen dat de kindjes gelijk op gaan. helaas niet altijd met leuke dingen maar goed, je herkent er wel veel in. nogmaals leve internet hoor!!!
@Vica: ik hoop idd dat het morgen beter gaat dan bij jullie....er is in ieder geval 1500 man politie voor Thorn en Weert samen, dus zou niks mis moeten gaan (maar je hebt altijd gekken die het toch voor elkaar krijgen Wat fijn dat Vince nu eindelijk een speen wil! Is hier ook vaak een laatste redmiddel, ideaal! @Musty: vanaf wanneer heb jij de Babymee gebruikt??? Ik wil er toch een aanschaffen, maar hoopte dat ik hem al eerder dan bij 4 mnd kan gebruiken...