April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @vica; idd wat luckey zegt, als het erger word en je het niet vertrouwd gewoon de hap bellen hoor.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn boobs jeuken al een paar dagen. Maar ze gaan nu pas groeien (is ook te zien) dus dat is wel te verklaren.
    Verder hier en daar wel wat jeuk maar niet zo constant als de handen en voeten.

Verdere risico's zijn dat mijn bloedplaatjes blijven stijgen.. Dus verhoogde kans op bloedpropjes. Dit kan nog dalen volgens mij als het door een griepje komt, maar ik heb geen griep dus heb er een hard hoofd in. Dat moet ik afwachten bij de internist.

Verder dus meerdere keren al klachten van vergftiging gehad, maar gelukkig tot op heden vals alarm!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ star.... mooie foto's!

@ Cvm... heel veel knuffs en sterkte

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi allemaal, ben een beetje moe, dus ga niet al te uitgebreid reageren, sorry....

@PND: Ik hoop niet dat het zo is dat iedereen bij een zwangerschap wel IETS heeft. Tot nu loopt het van een leien dakje bij mij, en dan wil ik graag zo houden ;) Moet toch ook kunnen??? :D

@Fleuri: Mooie buik! Ook nog redelijk bescheiden he, maar zo te zien ben je verder ook erg slank.

@Voedingsbh: Ik heb zo'n setje van 2 van de H&M gehaald. Zitten goed, maar zijn niet erg charmant verder, maar dat interesseert me niet zo. De leuke setjes komen later wel weer ;)

@Sanne: Ook al zo'n mooie buik! Je ziet er stralend uit!

@Star: Mooie buik en erg mooie foto! Ik houd wel van dat zwart-wit.

@CVM: Wat heftig van je tante! Dus nu al dat ze niets meer doen? :( Heel veel sterkte meis.... Knuffel!

@Vica: Jij ook sterkte met de jeuk. hopelijk is het niets ernstigs!

@Hier: Mn een-na-laatste werkweek zit erop. Nu nog maar 5 daagjes werken, heerlijk!!! En dan kan ik me echt beginnen met voorbereiden. Nu ik nog werk heb ik het gewoon te druk om er echt bewust mee bezig te zijn dat we over een paar weekjes een ukkie hebben! Dus ik heb mn verlof nog wel echt nodig:)

Volgende week zaterdag hebben we een fotoshoot gepland (net als Luckey geloof ik?). Heb jij nog tips/ideeen Nikske voor mooie foto's???

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh nog een vraagje wat betreft vocht vasthouden.
    Hoe weet je wanneer het vocht is, en wanneer vet?

Mn benen worden steeds dikker, ik merk dat mn broek strakker gaat zitten, en mn onderbenen zijn helemaal uit model. Ik denk dus dat het grootste gedeelte vocht is, maar hoe weet ik dat???
    Gewoon afwachten tot na de bevalling? ;)

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bij vocht kan je vaak je vingers erin zetten en blijven die langer staan dan gebruikelijk.
    Maar ook als dit niet zo is kan het vocht zijn hoor, bij mij zie je dat blijven staan van de vingers ook alleen als het al behoorlijk veel is.

Het is trouwens normaal dat je extra vet kweekt daar he. Is je voorraad voor de borstvoeding.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mooie buikfoto's zag ik voorbij komen..!!

Zit ook nog te twijfelen om toch een fotoshoot te doen van mn buik.
    Toch wel leuk ook!

Vandaag administratie hier bijgewerkt, ook weer klaar dus.
    Voor de rest een beetje geluierd en even wat boodschapjes gehaald.
    Nu net gegeten en nu weer tv kijken:)

Doei Doei xx

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Voedingsbh's h&m... hier was ik ook over na het denken, misschien morgen toch maar even naar Geleen om te passen...
    Mooi hoeven ze ook niet te zijn hoor, gaat om het functionele.
    Maar 1 mooie mag ik van mezelf wel kopen haha.
    Vind het verder gewoon zo jammer dat je bij een dun shirt precies kunt zien waar de compressen zitten (tenminste bij die witte wat ik heb).....

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Klopt ook, maar ik ben gewoon bang dat ik de afgelopen 8 maanden toch teveel gesnoept/gesnackt heb (kan het moeilijk ontkennen;)), en dat ik het er straks heel moeilijk weer af krijg.
    Maar ja, is weer zorg voor later he, eerst maar een gezondje kindje op de wereld zetten, dat is wel prioriteit nr 1 :D

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nog even vraagje.... voedingstops vd h&m.
    Zien er leuk uit, maar zijn er nog meer mensen bij wie de "gaten" niet overeen komen???

FB... ik zou het doen zo'n shoot hoor (of gewoon zelf wat leuke plaatjes schieten), is toch leuk voor later...
    Vooral de gedachtes die je dan krijgt: heb IK er echt zo uit gezien... hahahaha

MiniMe... ik heb zeker weten teveel gesnackt maar goed bij mij si ander verhaal. Met mijn 1.70 en 62 kilo (niet zwanger) mogen er rustig een paar kg blijven plakken. Vind het alleen zo jammer dan mijn billen/bovenbenen zo gedeukt zijn nu.....

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ook dat hoort er helaas in de meeste gevallen bij. Maar in de meeste gevallen heb je het er ook weer vrij snel af hoor na de bevalling!

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Kunnen jullie ook nog maar zo weinig eten en dat je dan al vol zit? D'r is niet zoveel plek meer voor m'n maag ;)

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    chantico, ik herken het helemaal.
    hierdoor ben ik dus wel de hele dag aan het eten, want heb constant honger.......

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @chantico; hier idd ook, maar heb hetzelfde als luckey ook de hele dag trek daardoor.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier idd ook.. Heb zelfs al een vol gevoel voordat ik ga eten. Maar ja, wel honger... dus idd de hele dag door kleine beetjes.

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #496 Nikske89, 4 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
    Musty fijn dat je niet meer terug hoeft naar de neuroloog en dat je bij je eigen gevoel gebleven bent !!

FB ik denk dat ik de kleertjes ook maar gewoon op grootte ga hangen, want krijg verschillende reactie's op de merken... Agjah is wel een goed excuus om al die schattige kleertjes nog een keer allemaal in mijn handen te hebben :p Oww wat fijn dat je zo heerlijk geslapen hebt !! Hier hebben vriendlief en ik afgelopen nacht echt allebei heel onrustig geslapen.. zo onrustig dat we 2x ons bed uitmoesten omdat we het hele deken uit de hoes hadden geschopt :p

PND ik hoop dit niet te krijgen !! Het zit wel in de familie... Maar verwacht het niet van mezelf...

Kelly beterschap met je dochtertje !!

Vica ow dus de druppels werken toch misschien !? Nja ik heb ze nu niet nodig ofzo, maar ben nog al een control freak en zoals ik al vaker heb verteld zie ik ontzettend op tegen de kraamzorg.. Misschien is het wel wat voor me om dan in te nemen, zodat ik wat rustiger tegenover haar sta ?!

Me2 je hebt helemaal gelijk hoor !! Iedereen krijgt op de een of andere manier zijn portie.. De een lichamelijk de ander geestelijk.. de een tijdens en de ander na de zwangerschap..
    Zo is het denk ik met alles in het leven !! "elk huisje heeft zijn kruisje" (of hoe gaat dat spreekwoord:p)

Foeske heerlijk zo'n kappersbezoekje :)

Fleuri wat een mooie buik :D !! Dat laat me er meteen aan denken dat ik vandaag ook nog een foto moet maken.. want ben vandaag precies 8 maanden zwanger :D

Voedings-BH's hoe zit dat nou na de bevalling?? Het is het beste om hele strakke BH's te dragen zonder beugel hoor ik overal, dit voor de stuwing, maar ook om de vorm mooi te houden... Maar als ik nou GEEN bv ga geven, is een strakke sportBH/sporttopje dan ook goed?? Of moet het echt een voedings-BH zijn??

Luckey wat betreft je shoot, ik heb gewoon gegoogled op zwangerschapsfotografie en daar foto's uitgezocht die me aanspraken, die heb ik meegenomen naar de fotograaf en zo zijn we tot onze shoot gekomen !!

Sanne wat vreselijk zeg zo weinig rust en dan nog steeds die jeuk :( Ik heb al een aantal weken jeuk aan de binnenkant van mijn handen.. Maar dat komt en gaat.. het is niet blijvend.. even koud mijn handen wassen of mentholpoeder helpt dan meestal wel eventjes.. Moet ik dan ook aan de bel trekken ?! Anders woensdag maar eens bespreken met de VK.. Mooie buik trouwens !!

Star jij ook mooie buik zeg !!

Vica ow dus jij hebt gebeld.. dan ga ik het woensdag toch ook maar bespreken.. misschien dan toch wel nodig..

CVM wat een vreselijk bericht :( Heel veel sterkte meis !!!!

Mini wat heerlijk dat je verlof er nu ook aan zit te komen :D Voor de shoot eigenlijk zelfde tip als luckey, kijk eens op internet rond wat je mooi vind en neem dat mee naar de fotograaf. En 1 belangrijke tip, doe loszittende kleding aan zodat je geen afdrukken op je buik hebt staan !!

Snoepen/snacken hier ook teveel gedaan helaas :(
    Ben 1.64cm en 56kg normaal, nu 71kg... dus er zit 15kg aan...
    Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik er nu niet meer teveel op let die laatste weekjes dat heeft toch geen zin, na de bevalling ga ik gewoon weer heel hard aan mijn lichaam werken !!

Chantico ik heb hier wel last van gehad, maar mijn buik hangt nu een stuk lager als 2 weken geleden en nu gaat het weer goed :) Kan dus weer normale porties eten :)

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Voedingsbh bij geen BV.... volgens mij is dit niet echt nodig hoor.
    Je krijgt in het ziekenhuis (of via de vk) tabletjes die de produktie stoppen. Ik zou zelf dus geen extra bh aanschaffen hiervoor.....

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Dan ga ik gewoon voor zo'n strakke beugelloze sport-BH..
    Het word afgeraden om daarna meteen weer voorgevormde beugel-BH's te dragen.. ivm vorm van je borsten!! En wil toch wel heeeel graag mijn eigen veilige borstjes terug :p whahaha

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Chantico: Niet echt last van dat ik snel vol zit, niet sneller dan anders eigenlijk. Ik eet nooit heel veel achter elkaar, maar spreid het meer over de hele dag. Ik had gehoopt dat ik er ook 'last' van zou hebben, maar niet dus, terwijl ik de baby toch best hoog tegen mn ribben aan voel.

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Dat wist ik niet (van die beugelbh's).
    ik wilde dus de voedingsbh's kopen vd h&m, maar die hebben volgens mij een beugel.... mag dat wel dan....
    Eigenlijk wel gek want je draagt gedurende de zwschap toch ook gewoon beugelbh's of niet???

Deel Deze Pagina