Ja maar omdat je borsten na de bevalling nogal snel van vorm veranderen.. door stuwing, afvallen, etc.. Zit de beugel heel snel op de verkeerde plaats.. dit geeft niet alleen een vergroot risico op ontstoken borstklieren maar dus ook op een slappe vorm van je borsten.. Zo is het mij uitgelegd bij de lingeriezaak..
@Bh bij geen bv, je krijgt niet altijd die tabletjes als je geen bv gaat geven hoor. Maar die tabletjes hebben ook heel erge bijwerkingen geloof ik. Hier werkte een strakke sportbh. Heb wel stuwing gehad maar geen pijn ervan. @Nikske, ik zou het wel even aankaarten bij je vk dan! Ik denk dat die rescue remedy daarbij best zou kunnen helpen.!
Tabletjes om BV te stoppen: deze wil ik echt voor geen goud gebruiken!! Dan maar een paar dagen pijn van stuwing, maar ik heb zelf meer patienten die achteraf meer bijwerkingen hadden van die tabletjes dan wanneer ze 3 dagen op hun tanden hadden gebeter.. Vica: ja ik ga de jeuk woensdag inderdaad maar bij de VK aankaarten.. heb het nu al zo lang dat ik het een beetje raar vind om dar dan nu voor te gaan bellen.. Die druppels misschien toch maar halen in de kraamtijd, maar dat kan altijd nog als ik me inderdaad niet zo lekker voel
Tabletjes... zijn die zo erg dan die bijwerkingen?? ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar verschillende collega's en vriendinnen wel. 2 mini tabletjes onder de tong moeten laten smelten en klaar.... Bij slechts 1 vriendin stopte het niet en zij heeft meerdere tabletjes moeten slikken.... Ik zou ze dus ook vragen als ik geen bv wil geven.... Hoe heten ze nikske, dan kan ik eens googlen???? (ben toch wel nieuwsgierig omdat je zo duidelijk erin bent0
Luckey ze heten Dostinex... Misschien komt het ook wel dat ik niet maar 2 voorbeelden heb maar wel tientallen door mijn werk... Ik ben met alle medicijnen wel zo Omdat ik veel bijwerkingen en dingen zie...
Bijwerkingen van dostinex zijn bijvoorbeeld: * Erg slaperig en plots in slaap vallen * Dalende bloeddruk (en ik heb al een lage bloeddruk) * Duizeligheid * Misselijkheid * Opvliegers * Braken En dat zijn dan die het meest voorkomen !!!
Ben net blij dat je het zegt hoor.... ik was er dus echt niet van op de hoogte... nou ja ik ga bv geven dus heb het ook niet nodig, maar vind het wel fijn dat een huisartsassistente in ons groepje zit!!! Jij geeft tenminste wat eerlijker antwoord dan onze assistentes, die je toch vaak afwimpelen heb ik het idee....
Ik hoor heel vaak dat patienten afgewimpeld worden door assistentes.. ik heb daar zo'n hekel aan!! Ik zeg het mijn patienten altijd precies zoals het is en mijn collega ook.. Soms zijn ze daar niet zo blij mee Maar 9 van de 10 keer respecteren ze het wel..
Misschien zijn de assistentes hier ook wel zo direkt als jou hihi, maar accepteer ik dat gewoon niet... meestal spreek ik ze toch alleen bij ziekte van sem (en dan weet ik vaak het antwoord al haha, gaat het om de bevestiging) of als ik een afspraak moet maken.... vind het alleen irritant als ik een afspraak wil en dan te horen krijg dat het niet nodig is want.... Pfff IK wil een afspraak dus niet zeiken man, ik bel niet voor niks. (sorry)
Wij hanteren nog een open-spreekuur in de praktijk dus ik heb er niets aan om een patient geen afspraak te geven want dan komen ze wel op dat open-spreekuur Als ze me om raad vragen of ze wel of geen afspraak moeten maken dan ben ik er natuurlijk wel eerlijk in wanneer het wel nodig is en wanneer het wat overdreven is.. Zo zijn er moeders die (ongelogen!!!) 3x per week met hun kind in de wachtkamer zitten.. Tsja je kunt je voorstellen dat dat niet altijd nodig is !!! Maar wie ben ik om daarover te oordelen.. Als zij zich zorgen maken dan moeten ze komen zodat ze daarna (hopenlijk) gerust de deur uit lopen..
Hier wel hele lieve assistentes! Heel meelevend en meedenkend. Helaas is de huisarts zelf een lul *woeps*
Vica: mijn eigen huisarts is helaas ook niet echt een hele leuke vrouw.. (zacht uitgedrukt).. Maar goed ik kom er eigenlijk nooit omdat ik me zo goed als alles zelf kan regelen en de dingetjes die niet echt persoonlijk zijn vraag ik wel aan mijn baas.. Maar toen wij aan de start van de MMM stonden (en ik dit natuurlijk niet meteen met mijn baas wou delen) was zij echt heel vervelend en werkte ons echt tegen.. GRRRRRRRRR..
Ohh vreselijk he! Mijn huisarts gaf gewoon niet eens een reactie toen ik zij dat mijn meis al ruim een week niet gepoept had ondanks de lactulose.... De vrouwelijke part-timer die doet gelijk mega veel onderzoeken... Vind ik eigenlijk ook niet meer dan logisch toch bij zo'n kleintje. Helemaal omdat het niet eenmalig was maar een standaard probleem. Bij mij gooit hij altijd alles op overspannen zijn.. Yeah right.. lekker makkelijk!
Helaas is de ene huisarts de andere niet.. Mja zo is het in elk beroep.. De ene kapster kan ook beter krullen knippen dan de andere.. En de ene gyn houdt ook wat meer rekening met schaamte ofzo dan de andere..
Pffff, jullie hebben echt een hoop geluld zeg Een paar dagen niet achter de laptop gezeten en daar gaan jullie OMG! Ga het echt niet allemaal terug lezen......Ben erg moe vandaag....Mocht er nog iets belangrijks zijn, dan hoor ik het! Hier even een update. Vandaag hadden we artsengesprek. Als Maura het zo blijft doen, dan mag ze volgende week ergens naar huis Ze heeft vandaag een vaccinatie tegen het RS-virus gehad. Wordt vergoed voor kindjes onder de 32 wkn. Ze moet dan elke maand met de R een prik in haar beentje. Ze heeft ze aardig goed gehouden. Was ff huilen, maar vond snel troost in haar speentje. Omdat ze er slecht op kunnen reageren, kreeg ze eerst een paracetamol en moet ze een nacht aan de monitor. Morgen zou ze er dan af mogen. Wanneer ze dus 48 uur goed drinkt, dus zonder dips en alles opdrinkt, mogen we haar eindelijk meenemen!! Vandaag heb ik als een sodemieter de bekleding en voetenzak van de maxicosi en de bekleding van de wagen gewassen. De boxkleed wordt nu gewassen. Verder moeten we morgen de box alvast opzetten en de wagen alvast in de gang zetten. Dan kunnen de katten er al een beetje aan wennen. Ook moeten we de plankjes in de babykamer ophangen. De gordijnen waren niet goed, althans er was teveel stof gerekend Dus vandaag was ik bij de Kwantum om het probleem voor te leggen. De gordijnen zijn teruggenomen en krijgen nu nieuwe. We moeten wel 3 weken wachten, maar gelukkig hebben we nog ons rolgordijntje. We kregen ruim 80 euro terug voor het teveel aan stof. Dus dat geld kunnen we nu voor Maura gebruiken. We moeten namelijk ook luiers + doekjes, difrax fles, babyfoon, flessenwarmer en nog wat andere dingetjes kopen Dat hadden nog niet in huis.....Druk, druk, druk dus! Veel liefs, Seer
Ow seertje wat een geweldig nieuws Wat heeft jullie meisje het al ver geschopt zeg.. Een pittige dame die nu al zoveel respect heeft verdiend.. Wat zullen jullie trots zijn zeg.. Wie weet ligt ze dus na het weekend in haar eigen bedje ?! Mijn duimen zullen overuren maken de komende dagen..
@Seertje, wauw wat supergoed! Jee dat is snel zeg! Veel plezier met alles klaar maken. Lijkt mij toch ook wel erg spannend zeg voor jullie.
mijn macbook is hoogst waarschijnlijk dood(wordt nog by de pcdokter naar gekeken-hoop niet al mn fotos kwijt te zij ) dus ik kan even niet goed reageren.vanaf de foon is het enorm irrriatnt, maar ik lees wel mee! knuffels vooe iedereen die ze nogid heeft!! xx hoera voor Maura!! succes met de voorbereidingen Seertje!
@Seertje: Oooh wat zou dat geweldig zijn! Laat haar maar lekker snel naar huis komen, in haar eigen bedje, haar eigen kamertje, thuis bij papa en mama Ze is een topper, en jullie ook! @Luckey: Ik heb de voedingsbh's van de HM, maar zonder beugel. Hebben ze dus ook.
Seertje was een gaaf nieuws zeg!!!! Nikske.... hier is het een praktijk met (geloof) 5 doktoren. Mijn eigen vaste huisarts is de ene keer heel oke, de andere keer kortaf en bot. Ik pak meestal gewoon diegene die het eerste beschikbaar is... of het moet al erg prive zijn, dan wil ik toch mijn eigen. ik heb 1x gehad dat ik voor een vraag over plotselinge bloeding tijdens mirena had en had sem gewoon bij me. Hij wilde dus eventjes kijken of hij goed zat. Sem er met grote ogen op haha. Och had het ook kunnen weigeren maar het overviel me een beetje.... kereltje heeft er gelukkig een trauma's aan over gehouden... ik ga bed opzoeken... slaap lekker allemaal