April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pfff mini.. 1,5 weken.. als ik dat zo lees spookt er vanalles door mijn hoofd:
    * Nog niet alle was is gedaan
    * Moet nog babyvoeding en sport-BH's in huis halen
    * Moet de bedankjes nog vullen
    * Moet nog een lijst maken met wie we allemaal moeten bellen na de bevalling...
    En dat zijn dan eigenlijk pas de dingetjes die me nu als eerste invallen !!!!

:( *duim duim duim* dat de jeuk overgaat !!!!!!!

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bedankt allemaal voor het meeleven!

Nikske: Wat vervelend van de jeuk! Inderdaad hopen dat je ervanaf raakt! En anders....anderhalve week whaaaa dat is snel!

Hier: vanmiddag een stukje van de optocht gezien, kleine stiefzoon zit in de jeugdraad dus die reed mee in de optocht. Daarna naar binnen gegaan (ze kwamen voor ons huis langs) want had er niet echt zin in en lang staan is ook niet echt fijn nu.
    Verder fotolijstjes en plank boven ons bed opgehangen, is dat maar weer af. Net gehoord dat de condoleance donderdagavond is en de crematie vrijdag. Lullig om zo te denken maar komt heel slecht uit (schaam schaam) want donderdagavond is de informatieavond over bevallen bij de vk en wil die informatie niet missen. En vrijdag heb ik intake kraamzorg, maar das vast wel om te regelen.
    Maar even aan de vk vragen of ze me gewoon wat info over thuisbevallen wil geven!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Laten we er op hopen en vanuit gaan dat de jeuk snel over is (merk je al verbetering met de medicatie, of heeft dat even tijd nodig?), en dat de kleine dus kan komen als hij er klaar voor is.
    En dat jij nog even tijd hebt om alles in alle rust te regelen:)

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM het is helemaal niet vreemd hoor dat je aan je eigen afspraken voor donderdag en vrijdag denkt! Je bent zwanger, en ook nog eens ver zwanger, daar komt heel wat bij kijken en daar ben je in je hoofd 24/7 mee bezig. Waarschijnlijk kan de VK jou de info wel gewoon geven, en de intake van de kraamzorg kan ook vast wel omgezet worden...

Zover zwanger zijn is al niet niks, en jij krijgt dit er ook nog eens bovenop! Denk optijd aan jezelf en aan jullie kleintje...

STERKTE

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini heb wel nog jeuk maar gelukkig minder dan gister en vanochtend.. toen werd ik er letterlijk gek van en wist gewoon echt niet meer wat ik moest!!!

Nu wel nog jeuk dus maar het is uit te zingen.. Weet alleen niet hoe het is als het tabletje uitgewerkt is..

Achja we gaan er maar vanuit dat het wegtrekt :)

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Mag je die tabletjes gewoon doorslikken totdat de baby uit zichzelf komt, of maximaal een bepaald aantal dagen ofzo?
    En hoeveel mag je er per dag?
    Zolang die tabletjes de jeuk onderdrukken is het misschien nog wel vol te houden toch? Kan me wel voorstellen dat het ontzettend irritant is!!! Dan nog liever pijn misschien..

7. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Nikske jij ook al jeuk, jeetje zeg! Hopelijk gaat de jeuk idd met de medicatie helemaal weg en kan je kleine mannetje komen als hij er klaar voor is!

Isa had net 40,1 graden koorts:$ Ik schrok maar volgens de huisarts gister is het vrij normaal....ze is overdag toch nog behoorlijk levendig , wel wat hangeriger maar valt mee, gaan haar straks even wakker maken om wat extra te drinken en hopelijk voor haar wordt t dan snel beter!

Ik ben zelf nu ook weer niet lekker, lichte verhoging, hoesten , snotteren....Is gister ook nog mijn zwager met vriendin op bezoek geweest en die vertelde doodleuk dat ze dag ervoor 6 x had overgegeven en diarree had. Kon haar wel wurgen.....ben nu al zo vatbaar voor ieder virusje en Isa ook en dan ga je lekker op visite:x
    Dus jullie raden het waarschijnlijk al: manlief en ik vandaag diarree, ze wordt bedankt...

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nikske, jee dat is wel even schrikken, de mededeling dat je mogelijk over 1,5 week moet worden ingeleid :$ Ik hoop dat de uitslagen goed zijn en de jeuk snel afneemt.

Dat hoop ik trouwens voor alle dames die jeuk hebben natuurlijk! Allemaal de vk bellen, dat lijkt me nu wel duidelijk, toch?!!!

CVM, kun je niet donderdag je eigen afspraak doen en vrijdag wel naar de begrafenis en de kraamzorg verzetten? Condoleren is vaak maar zo kort, als je daar een hele informatieve avond voor laat schieten is dat misschien wel erg onhandig. Condoleren is natuurlijk belangrijk, maar jij moet óók iets heel belangrijks doen binnenkort, en dan is het fijn dat je daar je info over hebt gehad.

Kelly, dat is wel erg onnadenkend van ze ja. Beterschap voor jullie allemaal!

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Goedeavond, Eerst even een reactie op iedereen!

@ CVM, Heftig hoor om te weten dat je op korte tijd je tante zal verliezen en nieuw leven zal geven. Erg dubbel lijkt me! Och, lees net dat je tante al is overleden, veel sterkte meis!

@ eten, Volgens mij eet ik net zoveel als anders. Krijg de laatste tijd (ondanks mijn grote buik en de 11 kilo die ik ben aangekomen) vaak de opmerking dat ik er smaller uit zie in m’n gezicht???? Tis me zelf nog niet opgevallen…

@ Dostinex, Ga het op aanraden van m’n gyn wel gebruiken. Kben op de hoogte van de bijwerkingen, maar dat is altijd een gok… (de een heeft dit wel, de ander niet!)

@ Seertje, Wat super dat jullie meis naar huis mag als ze goed drinkt! Ga heeeeeeeeeeel hard duimen voor jullie ;)

@ titania, :( Balen zeg!

@ wat nog doen?, Hier alleen nog doopsuikers afmaken, matras luchten/bed opmaken, spullen van de kinderwagen laten luchten.

@ Vica, Fijn dat je schoonzus komt helpen, scheelt toch weer een hele hoop! Moet je als zwangere ook niet erg oppassen met een koortslip?! (is toch een vorm van herpes!)

@ Musty, tis zonde voor jullie meis! Jammer dat rotjeknor niet door kan gaan…. Wel lief van je schoonvader zeg!

@ Nikske, Jemig zeg dat ook niet niks! Straks ben jij nog de eerste volgende die gaat bevallen….. Hoop dat je medicatie aanslaat! Sterkte!

@ Hier,
    Hmm waar zal ik beginnen??? Gister waren we pas om 01.30uur thuis (waren op visite geweest bij m’n nicht) Je kon me werkelijk opvegen gister…. Eenmaal in bed weer veel pijn gehad maar ondanks dat nog redelijk geslapen (lees: ik had het erger verwacht). Vanochtend 16 and pregnant gekeken in bed om daarna lekker onder een warme douche te springen. Tussen de middag een bammetje bij m’n schoonouders gegeten en dan maar naar Aardenburg vertrokken voor de carnavalsstoet! We zijn gewoon de grootste van zeeland! Helemaal super aangezien we toch een achtergelegen buurt zijn! Oja en de stoet heeft zelfs het NOS journaal gehaald :$ Ben ik stiekem toch wel een beetje trots op ;)
    De stoet kon ik gelukkig in het huis van mijn schoonzus kijken omdat ik het staan niet meer kan volhouden. Samen met m’n vriendin (die taaislijm ziekte heeft) vanaf de bovenverdieping gekeken, erg gezellig dus. Had alleen 1 minpuntje…. Toen ik naar de wc ging zag ik een beetje bloed…. Gelukkig had ik voor de rest nergens last van maar toch ff schrikken! Kheb het even aangezien en had daarna wat vlokjes in m’n urine maar het bloed was weg. Inmiddels is m’n urine weer helder. De beeb is lekker bewegelijk dus dat is ook een geruststelling! Ik heb wel het idee dat m’n buik sinds gistermiddag lager is gaan zitten. Ook de bewegingen voel ik lager… Misschien toch aan het indalen??? Ik houd het maar in de gaten en als ik het echt niet vertrouw ga ik bellen, maar vind dit nu nog niet nodig! Hubby vind het maar niks en heeft nu definitief besloten om vanaaf niet op café te gaan om te carnavallen! Wat mij betreft kan hij gewoon gaan, heb wel wat menstruatiekrampen maar het is allemaal niet pijnlijk gelukkig!
    Sorry voor m’n lange verhaal, maar wou het toch ff delen!

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini ik mag de tabletjes 2x per dag nemen dus probeer ze goed te verdelen, zodat ik de middag en de nacht in ieder geval doorkom, maar voor nu doen ze nog niet echt veel helaas.....
    Of er een maximum aantal dagen aanzit weet ik niet, dat zal ik donderdag wel horen als ik terug aan de CTG moet en gesprek heb met de gyn denk ik ?!?!

Kelly he bah dus jullie zijn aangestoken :( Hopenlijk knappen jullie snel op !!

Foeske jeetje 1.30uur pas thuis, dat je dat nog volhoud?! :p mij niet gezien, hihi... Nou hoop eerlijk gezegd niet dat ik de volgende ben die bevalt hoor!! We zullen maar niet te ver op de feiten vooruit lopen :) Maar ben wel beetje zenuwachtig voor donderdag... Kan me trouwens helemaal voorstellen dat je toch schrok van het beetje bloed en de vlokjes!! Trek maar optijd aan de bel meis als er iets is... Wel super lief dat je vriend vanavond thuis blijft!!

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske... heftig zeg. Nou ik ga keihard duimen dat die tabletjes tegen de jeuk hun werk gaan doen en je niet ingeleid hoeft te worden. Zou accuut in de stress schieten zeg.... wat moet er nog veel gebeuren he......

CVM... ik zou ook donderdagavond gewoon je informatieavond doen en vrijdag wel de begrafenis. Kraamzorg kan wel even wachten (of ervoor komen)....

Foeske... gelukkig maar een beetje bloed he.... en de beeb is beweeglijk... hou het maar in de gaten hoor..
    Wat zijn we toch een groepje zeg.
    Heb echt het gevoel dat heel veel maart baby's gaan komen.....

Kelly... beterschap zeg... waarom melden ze het niet even van te voren he????

Hier... paar vieze steken weer gehad, dus denk dat kleine verder ingedaald is.
    Boodschappen zijn binnen, boom is geverfd, plank hangt haha

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... nog helemaal vergeten te zeggen....
    wat heb je toch een prachtig meisje!!!!! Heerlijk hoor...
    Balen van de koortslip idd!!
    Sem krijgt ook altijd uitslag bij zijn lip/neus als hij verkouden wordt (soms ook spontaan) maar volgens de huisarts is het geen herpes...... wat het dan wel is weet ik niet....

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even een korte reactie tussendoor.. Hubby en ik gaan film kijken.

@Kelly, beterschap!

@Cvm, Gecondoleerd! Sterkte met alles. Fijn dat je toch even naar de stoet hebt kunnen kijken.
    Oh en helemaal niet erg dat je baalt van de datum omdat je nu ook aan het eind van je zwangerschap zit. Die afspraken wil je natuurlijk ook gewoon af krijgen voor je gevoel! Kraamzorg is wel te regelen en natuurlijk wil de vk jou extra info geven hoor!

@Nikske, jeeej jij ook al?! Hopelijk neemt de jeuk snel af!

Hier was het gezellig bij mijn schoonzus en zwager!
    Gisteravond is hier trouwens ook de jeuk overgeslagen naar mijn hele lichaam. Vanmiddag ging het door de afleiding best wel eigenlijk. Het was goed uit te houden. Nu sinds de terugreis is het weer mis. Jeuk aan handen, voeten, rug, benen, buik...... grrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Ben bang dat het hier ook een rondje ziekenhuis gaat worden maandag!

Maar ik moet toegeven dat ik met jeuk liever met 37 weken wordt ingeleid dan ook maar een dag later. Als ik zo lees wat de risico's zijn. Maar eerst maar eens zien hoe we dit weekend door gaan komen!

Aanstaande vrijdag moet ik trouwens naar de internist.

Nu film kijken, wellicht reageer ik straks weer!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Foeske, doe maar rustig aan! Volg je gevoel.. wanneer je ook maar een klein beetje twijfelt bellen he!

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hi meiden ik val even binnen heb al ff niet mee gelezen ook *schaam* althans woensdag nog maar daarna niet meer.

Begrijp wel dat de tante van CVM is overleden. Meis gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van je verlies.

Even wat ik wilde vragen wat is dat dan met die jeuk??? Ik heb al maanden last van jeuk. Op m'n buik schenen hoofd en zo heb ik nog wel een paar plekken die ik kapot krabbel.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    CVM: wat een treurig nieuws......heel evel sterkte! Ze zal vaste ne zeke rover jullie en je kleine meisje waken...

Seertje: wat een geweldig nieuws!!

Nikske: jij dus ook al die jeuk! Hoop voor je dt het beter wordt en dat je niet hoeft te worden ingeleid. Inleiden is vaak gaan pretje zeker als het je eerste is en als eje beddebkt dat ze een geplancde keizersnee liefst indien mogelijk pas doen rond 39 weken hoop ik van harte dat je gewoon gaat bevallen als ventje er klaar voor is!

Foeske: kan me voorstellen dat je schrikt van dat bloed. Gewoon meteen an de bel trekken asl je het niet vertrouwd!

Vica: ja zou idd wel het zkh bellen als die jeuk nu ook over je lichaam uitslaat!

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Jeuk.... het gaat echt om constante jeuk of niet??
    ik bedoel mijn buik jeukt ook wel eens en mijn benen en armen ook maar niet 24/7......
    Het zijne weet ik er ook niet echt van eerlijk gezegd....

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, het is hier sinds ik gisteren wakker werdt constant aanwezig. Soms wat erger dan andere momenten, maar echt constant aanwezig.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Koeky, volgens mij hoort jeuk op sommige delen van het lichaam er een beetje bij in de zwangerschap: de buik en de borsten bijvoorbeeld, die kunnen door het snelle groeien gaan jeuken. Hinderlijk maar niet ernstig. Maar hier waren er opeens een paar die plotseling over hun hele lijf jeuk kregen en dat is minder fijn. En er moest een rood lampje gaan branden als ze jeuk kregen aan de binnenkant van hun handen of voeten (de palmen/onderkant). Bleek dat een paar dat hier al een tijdje af en toe hadden... Jeuk op die plekken van het lichaam kan duiden op falen van de galblaas ofzo (correct me if I'm wrong, ervaringsdeskundigen!). Als je dus aan de binnenkant van hun handen of voeten jeuk krijgt: toch even de vk bellen! Het schijnt zelfs reden te zijn om tot snelle inleiding over te gaan!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

GRRGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Ik haaaaaaat dit!!!!! Volgens mij zit er een wisselwoning boven onss! Nu hebben ze boven ons al 2 avonden belachelijk harde muziek aan staan!!!

Is toch niet normaal!!!!!!! Waarom nou altijd bij ons GVD!!!

Deel Deze Pagina