April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Seertje: Wauw, het grote moment komt nu wel heel dichtbij he! Maar jullie hebben ook lang genoeg gewacht. Maura is een superbaby dat ze deze week al naar huis mag! Heerlijk zeg!
    En het mooie weer komt eraan, dus kunnen jullie de komende tijd lekker gaan genieten met zn 3-tjes! Het is jullie van harte gegund! :D

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, wat super zeg dat Maura geen last heeft gehad van de enting! Spannend zeg dat ze echt al naar huis mag binnenkort!

3. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Morrege dames

Weet dat het niet hoeft maar toch nog even sorry zeggen...heb wel elke dag beetjes gelezen maar zoals velen onder ons heb ik het even heel zwaar gehad en gewoon geen energie gehad om te reageren :)

CVM: Ik las dat je tante dan toch de strijd verloren heeft. Verdorie toch :(:( Gelukkig was het gisteren toch nog gezellig met zen allen samen. Hoop dat je er allemaal goed door komt. Is een moeilijke periode nu :(

Jeuk: Aan alle dames met jeuk een hele dikke knuf. Lijkt me ook onhoudbaar te zijn hoor. Dus zeker geen schuldgevoelens hebben over het feit dat er vroeger zou ingeleid worden. Zoals al gezegd: als jullie je niet lekker voelen, gaat beebje dat ook voelen

Vica: Goh, heb zelf nul komma nul energie maar moest ik korter bij wonen, ik was je al komen helpen meis. Dit trek je toch niet helemaal alleen :(
    Dat je familie niet eens komt helpen! :x

Foeske: Hier dezelfde taferelen s'nachts. Slaap geen uur meer! :(
    Kan soms echt wel janken van de pijn. Kon ik toch maar heel even slapen :(

FB: Hoop dat jij ook beter geslapen hebt. Dat vreemd gevoel heb ik ook vanonder. Denk echt dat het indalen is. En als ik s'nachts moet draaien doet het gewoon heel erg zeer in mijn schaamstreek. Heb zo soms het gevoel dat hij er zo kan uit floepen :)
    Mijn buik staat hier ook rechter maar dat is omdat mijn manneke zich nu vaker strekt waardoor zijn kont links omhoog steekt en zijn knie of voetjes rechts door mijn buik steekt :p

Musty: Jij ook al zo weinig energie :(

Foeske: Ik vond de rechtse en de linkse mooi :p

Nikske: Zoals gezegd, het is zo begrijpelijk dat je nu even door de emo rollercoaster gaat, maar je moet je echt niet schuldig voelen! Falen heeft er niets mee te maken! :) Je bent echt supersterk! Dat je dit allemaal aankan!

Bramtim: Super gewoon om jouw gevoelens te lezen! :):):) Je gaat hier gewoon de laatste zijn en alles fijn kunnen meemaken. En je beebje gaat het super doen! :)

Seertje: Een hele dikke proficiat voor jullie meis!! Einde van de week mag ze gewoon al mee naar huis!! SUPER!!!

Hier: Zoals ik al zei: super emo, veel kwaaltjes, weinig slaap, geen energie,... lang leve de laatste loodjes :D
    Ga het gelukkig deze week heel wat rustiger aan kunnen doen. Woensdag komen mijn ouders nog maar eens helpen met het huishouden. Dan zou echt alles gedaan moeten zijn voor het beebje komt ;)

Heb van het weekend 2 bv bh's gekocht in de C&A. Straks nog wel eens in de Hema stoppen om te kijken of ze er daar ook hebben.
    Dit weekend ook met zen allen (mama, papa en zus) de doosjes voor de geboortebedankjes geplooid. Nu enkel nog het doopsuiker erin en de doosjes afwerken. Mijn zus gaat de labeltjes schrijven zoals die van Foeske. Ze kan heel mooi schrijven dus heeft die taak maar op zich genomen :D

Verder heb ik nu ook wel echt een lijstje gemaakt van wat er in het koffertje moet. Alleen de fut ontbrak om ook echt te pakken :)
    beeb zal nog even moeten blijven zitten zodat ik dat deze week nog ergens kan doen.

To do lijstje is verder niet meer nodig denk ik. Heb alles gewassen wat ik in huis heb. Kleertjes, dekentjes, beertjes,...
    Geboortebedankjes zo goed als klaar
    Kaartjes zijn klaar (enkel nog de druk en in enveloppen steken). Adressen zijn op etiketten gedrukt dus hoef ik maar op te plakken.

In huis is alles klaar,...
    Denk dat ik er nu echt wel ben :p

4. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    OOOOOOOO, en hier heb ik ook zo lang op gewacht!!.....

Mijn banner is nu eindelijk naar het laatste plaatje geschoven!!! :D:D:D

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mobius, wat fijn dat het meeste al af is! Geeft vast een gevoel van rust! Hopelijk trek je het allemaal nog een beetje. Jaaa je banner! Wat leuk zeg! Echt een bevestiging van de laatste loodjes he.

Hier is mijn meis lekker tosti aan het eten haha. Is ze zoooo gek op!
    Ik moet eigenlijk beginnen met opruimen en schoonmaken, maar heb geen fut! Zal zo eerst maar eens een wasje aanzetten.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    zo herkenbaar! had t bij mn meis ook alleen daar had ik geen keus betreft inleiden en werd er voor me gekozen

nu probeer ik me maar voor te houden de kleine heeft niets aan een verotte kreupelen mama
    en een huishouden dat stijf staat van de stress omdat mama gefrustreerd van de pijn is ect
    en das ook niet goed voor mn meis

dikke knuffs

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36

Wat een geweldig bericht Seertje.
    Enne je laatste zinnetje tussen haakjes: kan me je onzekerheid goed voorstellen maar dat ga je echt wel redden hoor.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ seertje.... weer super nieuws heerlijk!

@ vica... veel succes vandaag!

@ nikske.... goed dat je over de kno begint , was t vergeten meteen gebeld, kan woensdag middag terecht

@ luckey.... allemaal bakerpraatjes ;) die kleine blijft nog lekker zitten! je voelt t zelf als t beste aan

@ cvm... dikke knuffs!

dat was t even

hier heel onrustig n mn buik rommelt behoorlijk aan alle kanten, had al zon idee, laatste dagen hebben mn darmen zich goed geleegd ect

van menstruatiekramp en aanhoudende harde buik naar weeen alleen onregelmatig (Gelukkig) wat vanacht omsloeg in rugweeen
    gelukkig was manlief deze keer bij zn positieve dus die heeft met zn warme grote handen druk gegeven op mn rug.... tjees wat was dat een een gelukzalig gevoel whahaha
    effe geslapen maar weer met kramp/lichte weeen opgestaan

weet niet zo goed wat ik ermee moet, kleine is wel heel actief gelukkig... dus we kijken even aan
    21ste gaat manliefs vakantie in

9. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nikske
    Wat ontzettend balen van de jeuk.....
    Spannend hoor donderdag

Bramtim
    Ook ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen ik jou post las.
    Zo heerlijk om jou zo positief te horen!

Seertje
    Die kleine meid toch, wat doet ze het goed!
    Fantastisch, maar toch ook spannend, dat ze aankomend weekend gewoon in haar eigen bedje thuis kan komen te liggen!
    Succes nog met het afronden van de laatste dingetjes

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen allemaal,

Seertje: ben zo blij voor jullie! maura bijna lekker thuis, echt super!!!n En wat een knap kind, zoveel uit de borst gedronken!

Vica: Mannen...daar sta je dan vroeg voor op ;) Nouja, ook wel gezellig om hem thuis te hebben toch?

Musty: Hopelijk blijft de pijn vandaag een béétje weg!

Mobius: Je kaatste werkweek toch? Bijna rust!!!

Nikske: Ik begrijp je gevoel van falen, maar echt hoor, niet nodig! Zeker bij jou niet! Ondanks alles ben je door blijven werken, jullie mannetje zit al die weken al veilig in je én is goed op groei...Als je het met de jeuk straks niet langer volhoud dan heeft hij meer aan een ingeleide mama die nog niet helemaal knetter is dan aan een doorgedraaide mama van de jeuk!

Sanne: hoe gaat het met jou?

Luckey: Merk je het lange staan van gisteren al? Sterkte vandaag!

Hier: Zo eerst kraamzorg bellen om de intake om te zetten ivm crematie. Vanmiddag naar de vk, ben benieuwd. Zitten me meerdere dingen niet lekker. Zo kan ik nog steeds niet normaal plassen tenzij ik onnoemlijk veel drink (3 liter ofzo) maar hou ook zooooveel vocht vast. 3 weken terug zat ik nog op +17 kilo, nu op +22 vanmorgen....Waarvan 2 kilo sinds afgelopen dinsdag erbij zitten! Ik weet dat je aan het eind veel aankomt, maar is dit niet téveel en té snel?

En heeft jullie vk al dingen omtrent te bevalling gevraagd, wensen oid? Hier namelijk helemaal niets, alleen of ik thuis of in het zk wil bevallen. Ik wil er heel graag geen kwaamverzorgster/stagiaire enz bij (tenzij noodzakelijk) maar er is nog niemand die ernaar ghevraagd heeft...Dus dat ga ik ook navragen vanmiddag. Verder ben ik mn hoofdpijn, nu al 4 weken elke dag, meer dan zat,. Weet dat het door mn bloeddrukschommelingen komt maar vind het gewoo niet meer zo leuk nu! Hopen dat mn bloeddruk vanmiddag goed is en er niet weer eiwitten gevonden worden want ga nu al drie weken elke maandag voor jan lul naar het ziekenhuis en daar heb ik ook geen zin meer in!

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bramtim.... goed om te lezen dat je zo positief bent hoor, jij gaat gewoon onze rij bevalling sluiten!!!!

Seertje.... helemaal te gek dat maura eind deze week in haar eigen bedje kan slapen zeg.... wat is het toch een sterke meid!!!
    (en jullie super ouders)

Nikske... je faalt helemaal niet hoor. Je kunt beter ingeleid worden en helemaal fit de bevalling in gaan, dan door de jeuk helemaal op zijn en doorgedraaid zijn.....
    Probeer die gevoelens maar van je af te schudden (makkelijk praten he... sorry) Knuffel hoor...

CVM... bij een thuisbevalling is er atlijd een kraamverzorgster bij en in het ziekenhuis weet ik niet wat de minimale bezetting is.
    Bij mij waren in ziekenhuis aanwezig:
    Verloskundige, stagaire en michael (en ik natuurlijk).... verder niemand!!!!!

Musty... pfff je hebt echt al veel weëen he... volgens mij ben jij de eerste zeg....

Hier... vannacht veel wakker geweest. Sem had overgegeven en mega diarree dus alles zit nu in de wasmachine... Gelukkig was manlief toch nog naar huis gekomen dus die heeft meegeholpen (met een ongelofelijk alcohol nawalm gatver).
    Dalik breng ik hem weer weg en ga ik naar de accountant voor de belastingaangifte. daarna komt mijn moeder/vader en helpen me met de bedankjes en doen we onze haren verven...
    Voor de rest rustig aan.
    De kleine heeft me echt wakker gehouden vannacht met haar bewegingen... pfff ik zag mijn buik echt alle kanten op gaan.
    Geen idee echter waar wat ligt... ik voel gewoon geen verschil in lichaamsdelen.. Volgens de gyn ligt rechts onder mijn ribben het kontje, maar daar voel ik ook "geloop".....

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, gezellig.... heb hem nog niet gezien hahaha hij ligt nog altijd te pitten!
    Hier heeft de vk ook nog niks gevraagd omtrent de bevalling. Volgens mij is er altijd een kraamverzorgster bij hoor. Om de vk te assisteren.
    Ik zou het ook even aankaarten van die hoofdpijn en niet kunnen plassen hoor! Zou helemaal gek worden zo lang!
    Wat betreft aankomen, het is idd wel veel maar zal vooral vocht zijn.

Hier net gebeld door de vk. Vanmiddag om half 2 moet ik in het ziekenhuis zijn. Wederom bloedprikken (nu dus voor zwangerschapscholestase) enzo.
    Zo maar even hubby uit bed schoppen. Ik kan namelijk weer eens geen kant op met de kleine! En er moet echt nodig afgewassen worden! Helemaal omdat mijn schoonzus komt straks. Gelukkig is hubby thuis hahaha anders had dat dus niet door kunnen gaan.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, he bah, beterschap met Sem!
    Hier heb ik dat ook hoor. Dat ik vreemde bewegingen voel op de plek waar de billen zouden moeten liggen. Maar ja, de beentjes kunnen nog alle kanten op buigen he.
    Wellicht ligt ze dan met de beentjes gebogen en voetjes tegen het kontje aan zeg maar.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ja zou kunnen wat je zegt Vica...
    Och ja ik vraag het gewoon na als ik volgende keer op controle ben. Dan wil ik ook aankaarten van ander hechtmateriaal en verder heb ik niks bijzonders dat ik wil melden voor de bevalling.
    Ik zie het allemaal wel...
    Mijn zusje heb ik al medegedeeld hoe en wat na de bevalling (eerst Sem aan bed en dan pas de rest) nu mijn ouders nog, maar dat zal ook wel goedkomen...

Duim voor je dat het geen zwangerschapscholestase is....

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Blijf trouwens op een buikomvang van 100 cm staan...
    Bij zs Sem had ik nu een omvang van 104 cm hihi.....
    Ben ook lichter dan toen, maar goed ook meer afgevallen dan toen.... och ja who cares... kleine doet het goed!!!!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, zolang de kleine het maar goed doet toch?
    Hier is mijn buikomvang nu 133,5 cm.

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    CVM: Nee, voorlaatste week dus na deze nog eentje te gaan. Maar aftellen doe ik elke minuut :D

Buikomtrek: Hier 106cm. En groeiende volgens mij :$
    Zit aan +11kg nu

Kleine is ook SUPER beweeglijk! AUW!! :D

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Als eerste bedankt voor jullie lieve woorden !!! Dat helpt toch wel :)

Vica succes vandaag !!! Let goed op jezelf en je rug... Zodra je de VK gesproken hebt laat je ons dan even weten hoe het gegaan is ??

Seertje wat een prachtig nieuws zeg :D

Mobius gefeliciteerd met je laatste banner plaatje :) Wel fijn dat je het vanaf deze week rustiger aan kunt gaan doen, dat heb je wel verdiend !! Want zoals je zelf zegt: de laatste loodjes brengen nogal wat met zich mee..

CVM jeetje je houd inderdaad wel veel vocht vast dan, ben benieuwd wat de VK ervan zegt !! Hier is de bevalling al een aantal weken geleden besproken, ik moest alles op papier zetten zodat iedereen die moest helpen bij de bevaling op de hoogte zou zijn...

luckey oww zware nacht dus :( Vandaag maar beetje rustig aan doen hoor !! Hoe is het met je rug/bekken na dat lange staan van gister ??

Vica succes vanmiddag !! Houd ons op de hoogte...

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, als het goed is krijg ik de vk niet te spreken vandaag. Moet naar de gyn toe. Ben wel benieuwd.
    De jeuk is niet mega erg en goed te houden met mentholgel. Maar wel constant aanwezig. Dat vond de vk toch geen goed teken... Helemaal omdat er niks van uitslag of rode huid ofzo te zien is.

Probeer al 1,5 uur hubby uit zijn bed te schoppen. De afwas moet gedaan worden en hij moet dan echt even op mijn meis letten. Denk niet eens dat ik de afwas af krijg, we moeten ook nog eten enzo.
    We zullen zien....

20. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanavond op RTL8 20:00 BEVALLINGSVERHALEN

Realityserie Stellen worden gevolgd tijdens de laatste fase van de zwangerschap, met als hoogtepunt: de bevalling.

Nog nooit eerder gezien, maar ga wel even kijken of opnemen

Deel Deze Pagina