April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even aangeven bij vk/gyn!!
    Is niet goed hoor... (zeiden ze bij mij)

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey,

Ik ben eindelijk weer terug van t ziekenhuis!!
    Heb aan CTG gelegen, bloeddrukmetingen gehad, bloed- en urineonderzoeken gehad....
    En toen wachten op de uitslagen (2uur!!!:$)

Uitslagen waren niet helemaal goed. Ook weer iets veranderd vergeleken met de uitslagen van maandag.
    Ik heb waarschijnlijk een beginnende zwangerschapsvergiftiging:(
    Alles week af, alleen mn bloeddruk was wel goed.
    En die hoort juist te hoog te zijn... Heel apart!

Ik moet vrijdagochtend weer terug, en krijg ik alle onderzoeken weer opnieuw! Dan kijken wat hier de uitslagen dan van zijn...

Blijft t hetzelfde dan moet ik waarschijnlijk 2/3 keer per week terugkomen voor dezelfde onderzoeken.

Worden de bloeduitslagen slechter, dan word ik opgenomen.
    En word hij (eerder) gehaald.

Echt spannend dus... Vind t best wel eng!:(;)

xx

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Toch weer een aantal berichten van mama's die het zwaar hebben :( Heel veel sterkte, meiden, nog even volhouden!

Spirit, bijzonder dat je de geboortedag van je kindje nu weet!

CVM, lijkt me een prima lijstje voor de kraamzorg :) Zeker niet te bot, gewoon duidelijk. Ze zijn er om jouw kraamweek fijn te maken en door duidelijkheid vooraf heeft dat grotere kans van slagen.

Fietsen: heeeerlijk! Ik heb altijd graag gefietst, en ik ben heel blij dat mijn lijf het nu ook nog zo goed trekt. Zelfs met m'n dochter in het stoeltje voorop gaat het nog prima! Ik was bang dat mijn buik op een gegeven moment te dik zou worden, maar dat is (nog) niet het geval en dat is wel heel praktisch.

Liggingsecho: vanochtend hebben we weer eventjes naar ons kleintje kunnen spieken :) Het koppie lag mooi beneden, was iets kleiner dan gemiddeld (net als bij onze dochter) en het bovenbeen iets langer dan gemiddeld (ook net als bij onze meis). Gewicht nu was 2500-nog-iets en geschat bij de geboorte dan zo'n 7 pond. Ze heeft ook nog snel even naar hartje, maagje, darmpjes, blaas en vruchtwater gekeken, alles zag er goed uit. Helemaal fantastisch! Oja, en het geslacht was nog hetzelfde als met de 20-weken echt :D

Enne... niet vervelend bedoeld, maar zijn er hier ook nog zwangeren die net als ik eigenlijk vrijwel geen klachten en kwaaltjes hebben? Ik voel me soms bijna bezwaard om dat te zeggen hier :), maar ik ben er vooral ook heel dankbaar voor, niet in de laatste plaats omdat ik hier lees hoe het óók kan gaan. Ik heb eigenlijk alleen af en toe wat last van maagzuur (niet vaak of heftig) en heb snel een vermoeide rug. Voelen anderen zich ook soms wat bezwaard om te zeggen dat het eigenlijk heerlijk gaat? (En dan klop ik het meteen even af ;))

4. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    FB: Jij ook al! :$ Heb de indruk dat er niet veel april baby's gaan zijn :$

Sanne: Blij dat je toch wat hebt kunnen slapen met de nieuwe medicatie. En zo is het toch ook niet lang meer voor jou. Wat goed :)

CVM: Bah! Snap echt niet dat er familie bestaat die sigarettenrook zo in je eigen gezicht blazen :x Zou er toch iets van zeggen hoor ;)
    Ik heb nog steeds geen bericht van het kdv maar zou ook pas in september daar terecht kunnen. leuk he :x

Vica: Genieten zometeen! :p

Zo, ik ga naar huis en lekker wat liggen en rusten. Heb toch weer een werkdag gehaald. Oef :p

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    dat mag ook gerust gezegd worden hoor! :p:p
    Moet toch niet altijd kommer en kwel zijn?
    Vind het alvast SUPER voor je! :):):)

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Chantico... roep het vooral heel hard hoor.... ik vind het juist heel fijn voor je dat je de zwangerschap zonder klachten doorkomt, zo hoort het ook!!!!!!
    Tegenover velen mag ik eignelijk ook niet klagen hoor....

Sanne... flink overdrijven dus bij de gyn, waarom niet? Wel een apart gevoel dat je gewoon over max 2,5 week al(weer) mama bent

FB... gelukkig dat ze je in de gaten gaan houden!!!!! Hopelijk blijft het nog binnen de perken en hoeft de kleine niet eerder gehaald te worden (tenzij je dat toch liever wel zou hebben)

Musty... als je ze wilt opsturen graag??? Ik zal eerst een morgen gaan kijken of ik ze wat vindt en dan stuur ik je wel een pb.....

Manlief moest toch gaan werken. Hij heeft wachtdienst en dus alleen bij nood hoeft hij te gaan. Net belde de baas dat er een radiator afgehaald moest worden.... grrrr dat is toch gvd geen spoed man... maar goed hij moest toch gaan.....

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    KDV... hier gaat de kleine vanaf 16 juni wennen en ik begin vanaf 30 juni weer met werken. Baal dus ontzettend dat ik de kleine met 8 weken al weg moet brengen, maar goed het is niet anders.
    Dus ja contract hier al rond....

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Sanne, jij ook al ongeveer duidelijk in welke week je kindje geboren gaat worden! Wat komt het dan opeens dichtbij hè?! Terwijl het ook nog héél ver kan zijn, kan ik me zo voorstellen als je zo gek wordt van de jeuk...

FB, hè bah, beginnende zs.vergiftiging! Da's niet fijn meis! Ik hoop dat je met goede controle het toch nog een tijdje volhoudt. Of zou je graag snel willen bevallen?

Mobius en Luckey, thanx voor jullie reacties op mijn weinig-kwaaltjes-verhaal :) Bij mijn eerste zs. heb ik fysio gehad ivm bekkenklachten en had ik op het eind (en in het begin trouwens ook) geregeld bloedverlies waarvoor ik een aantal extra (genante) onderzoekjes enzo heb gehad. Ik weet dus wel een beetje hoe het is om last te hebben van dingen en verbaas me er om dat het nu nog steeds zo ontzettend goed gaat.

Opvang: hier is de eerste dag per half augustus en de tweede dag per eind september beschikbaar, volgens mij. Ik weet niet eens of ik daar al een contract voor heb getekend :) Volgens mij wilden ze dan eerst de naam en geboortedatum van het kindje weten, dus komt pas na de bevalling. Vind het wel fijn dat het kindje dus pas begin augustus voor het eerst hoeft te gaan wennen! (Ook al moeten we wel een aantal weken overbruggen waarin we wel moeten werken maar nog geen volledige opvang hebben. Dat komt denk ik vast wel goed.)

9. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Tja, we zijn wel een groepje "kneuzen" bij elkaar ;) Bij mij ging alles in week 23-33 super, maar nu begint het hier toch ook te rommelen. Vorige week veel last gehad van m'n schaambeen. Gelukkig gaat dat weer een stuk beter, maar nu had ik vanochtend ineens bruine afscheiding en daarna wat lichte krampen... Na het even met de VK besproken te hebben, kon ik aan het einde van de ochtend op controle komen. het was iig geen vruchtwater, dus waarschijnlijk (een deel van) de slijmprop. De krampen moest ik in de gaten houden en het verder rustig aan doen. Toch maar meteen een ziekenhuiskoffertje klaargemaakt :)
    Alles is nu rustig, maar het was wel weer even schrikken. Ik moet nu nog even bedenken of ik t/m woensdag blijf werken. Ik heb een kantoorbaan en kan een paar dagen thuiswerken.

Iedereen met klachten, onzekerheden etc: Heel veel sterkte!!! Als je het zelf niet vertrouwd, altijd aan de bel trekken! De stress die je anders hebt, is ook niet goed voor de uk.
    Iedereen die geen klachten heeft: geniet ervan!!! Voel je vooral niet schuldig, want dat is nergens voor nodig.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik wacht liever de natuurlijk bevalling af hoor....:)

Ook al zou ik het soms niet erg vinden als dat nu al is!
    Maar vind t dan ook wel eng dichtbij komen.

De bevalling opwekken lijkt me best wel heftig!
    Maar zo nog een paar weken doorlopen vind ik ook niks!!

Ik ga t vrijdag even bespreken met de gyn...

xx

11. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @ FB: beginnende zw.vergif. Pfff wat heftig! Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Ja het is wel raar, het zal dus zomaar eind maart kunnen zijn. Kga me morgen in iedergeval flink aanstellen bij de gyn. ( gaat geheel tegen mijn gevoel in, maar we doen het op verloskundige-advies ;) ) .

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Beterschap, en let goed op je lichaam.
    Gelukkig houden ze je goed in de gaten.

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier gaat het ook nog steeds niet helemaal lekker. Vanmiddag toen ik me dochter had gehaald van school werd ik helemaal eng. Trillende handen eng gevoel in de benen en benauwd.:(
    Lig nu de hele dag al in bed en kaart het morge gelijk aan bij de gyn, denk toch dat het ook met de bloeddruk te maken heeft. Hoor het morgen wel. Gelukkig kon me meissie bij me schoonmoeder teregt en daar kan ze blijven slapen en die brengt er morgenochtend ook naar school.

Gelukkig heb ik de afspraak al vroeg in de ochtend.

14. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Kben weer boven water, dus ff reageren.

@ Fleuri, o wat goed zeg dat ze weer in hoofd ligt! Nu duimen dat het zo blijft ;)

@ Musty, kan ik jou gyn eens lenen ;)

@ Sanne, wow jij mag ook eerder bevallen. Vind het trouwens super dat de vk het zo voor je opneemt en tja als dat met tips en trucs moet, moet dat maar ;). Jij kunt je ook gaan verheugen op kleine! Succes morgen.

@ CVM, Hier ook last van CTS. Ik slaap al maanden met braces aan m’n handen! Ben hier in het verleden ook aan geopereerd, tijdens de zwangerschap wordt hier weinig aan gedaan omdat het na de bevalling meestal wegtrekt.

@ FB, tjemig ’t zit ook niet mee he meid! Hoop dat het bij beginnend blijft en niet doorzet… Heel veel sterkte!! Dikke knuf voor jou!

@ Chantico, wat heerlijk dat alles weer in orde was. En ik ben juist blij dat je juist geen klachten hebt! Je kunt dan de volle 100% genieten :D:D:D. En je hoeft je echt niet bezwaard te voelen hoor! Ik heb tot 24 weken ook een zorgeloze zwangerschap gehad heerlijk als ik hier op terug kijk ;). Voel je dus aub niet bezwaard! Maar geniet ;)

@ KDV, Heb meteen bij het goedkeuren van de offerte al doorgekregen dat de kleine kan komen. Het KDV bestaat nog maar 4 á 5 jaar en is in een dorp dus is behoorlijk kleinschalig. (heerlijk dat er geen wachtlijst is hier)!

@ Hanna, gelukkig dat het niets ernstigs was, maar is toch ff schrikken…

@ Star, Fijn dat je je dochter even hebt kunnen onderbrengen zodat je even aan jezelf kan denken! Veel succes morgen!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heb ik morgen een gesprek met iemand van het gastouderbureau. Waarschijnlijk hebben ze zelfs al een mogelijke gastouder voor mij!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat fijn zeg dat ze je zo serieus nemen!!!
    Da gevoel heb ik wel gemist hoor de laatste controle..

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dit noemen ze geloof ik een stille zwangerschapsvergiftiging. Het kan wel maar is niet gebruikelijk. Spannend zeg! Begrijp dat je het eng vind maar je bent nu goed onder controle!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Niet bezwaar voelen hoor! Is toch heerlijk als je geen klachten hebt!?

Gewoon genieten ervan en positieve berichten zijn ook leuk om te lezen :D.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jeetje dat is ook schikken! Gelukkig was het geen vruchtwater!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Een weeenstorm is meestal het resultaat van een inleiding.
    Helaas had ik hier ook een complete weeenstorm bij een natuurlijke bevalling, dus die hoeft niet per definitie fijner te zijn. Hou dat maar in je achterhoofd als ze willen inleiden.. ;)

Deel Deze Pagina