April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat een rust hier!

Hier begin ik mij een beetje zorgen te maken. De hele dag de kleine nog niet gevoeld uit zichzelf. Net de angelsound erop gezet en het hartje klopt gewoon en toen kwamen er ook hele lichte tegenstribbelingen. Misschien 3 keer een heeeeeeeeeeel licht beweginkje.

Denk dat ik straks de vk maar bel.

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Gelukkig goed nieuws voor Vica!

En FB, wat een moeilijke situatie. Ik hoop dat het advies dat je gyn geeft ook aanvoelt als wat je zelf wil. Sterkte!

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... zou ook even bellen dan hoor!!!!
    (idd niet inleiden voor de 37 weken... even vergeten hihi)

Hier fotoshoot gehad en was cool. Sem wilde alleen constant op mee op de foto en begon te jengelen toen hij niet mocht.
    deze week krijg ik al een paar concept foto's en natuurlijk alle (gelukte) foto;s op cd/dvd......
    manlief vond het alleen wat jammer dat er maar 2 poses gemaakt zijn waar hij ook op staat, maar dan had hij zijn mond maar moeten open trekken met anderen ideën... mij viel ook zo niets in... achteraf is altijd wel iets dat anders kon he....

4. Chantico

Foeske, heerlijk dat je beter kunt slapen én daardoor minder pijn aan je bekken hebt!

MiniMe, fijn dat je verlof is ingegaan! Raar idee hè, dat je zoveel weken (maanden!) thuis mag blijven.

Kelly, spannend dat je na het weekend tante gaat worden! Wel raar ja, dat ze gewoon naar huis is gestuurd dit weekend…

Vica, heel veel sterkte met inpakken. Pas je wel op je zwangere lijf? Ik zou inderdaad wel wat tekenspullen meenemen en die dan alleen in de kinderstoel geven.

Indalen: hier ook een kindje dat al ingedaald en vast in het bekken lag. :) Als m'n vliezen zouden breken, hoefde ik dan ook niet meteen te gaan liggen. Tenzij het vruchtwater met sloten tegelijk eruit komt, dan is het koppie blijkbaar weer omhoog gegaan en wordt de bmm niet meer volledig afgesloten. Maar ik geloof niet dat ze dat nog bij mij verwachtte.

Steken: geen steken tijdens het wandelen hier, maar wel dat m’n blaas héél snel aangeeft weer te willen plassen (soms zelfs al als ik vlak voor vertrek thuis ben geweest, maar dan de kou in ga of over een hobbel fiets ;)), en daardoor snel een harde buik. Niet pijnlijk, wel een beetje ongemakkelijk.

Slapen: op zich heb ik nog niet extreem veel last van m’n buik ’s nachts. Wel dat ik niet op m’n buik kan liggen natuurlijk. En ik moet er wel twee keer uit ’s nachts vaak omdat ik het gevoel heb dat ik enorm moet plassen (en er dan een klein plasje komt…) Maar geen zware buik bij het omdraaien ofzo. Wel af en toe een pijnscheut door m’n schaambeen, dus voorzichtig draaien is nodig! En ’s ochtends word ik ook redelijk bijtijds wakker, en omdat ik dan moet plassen, slaap ik ook vaak niet meer verder.

Voorweeën, afscheiding, slijmprop: geen last van, gelukkig.

Bewegingen voelen: mijn vk heeft eindelijk een richtlijn gegeven waar ik wat mee kan. Ik moet de kleine verspreid over de dag 3x voelen (dus ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds) en dan meerdere bewegingen per keer. En als ik bedenk dat ik de kleine een tijdje niet gevoeld heb, moet ik het een beetje in de gaten houden en als ik drie uur lang niets gevoeld heb, moet ik bellen. ‘Liever een keer te vaak dan te weinig’, was het motto.

Belinstructies voor de bevalling: omdat ik de vorige keer redelijk vlot bevallen ben (ontsluiting in zo’n 5 uur), moet/mag ik nu bellen zodra ik weeën heb. ‘Ook als je er nog maar drie hebt gehad’, zei ze. Niet als ze om het kwartier komen, maar om de vijf minuten ofzo, dan wel. En ook hier weer zei ze ‘we komen liever een keer te vaak kijken dan te weinig’. Da’s wel fijn! Wat hebben jullie voor belinstructies gekregen?

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Belinstructies heb ik nog niet gehad, misschien woensdag als ik bij de gyn ben.....

6. Chantico

Krijg je vaak rond 36 weken, geloof ik (huh, je banner is opeens weg, Luckey, net stond ie er nog...)

Ik heb gisteren een was gedraaid met rompers, slabben, spuugdoekjes, hydrofieldoeken etc. En daar zat dus iets in dat afgegeven heeft. Nu heeft alles een lichte roze/blauwe (we houden het geslacht nog even geheim ;)) gloed ;) Ach, het valt gelukkig wel mee en ik vind het geen grote ramp, maar suf is het wel. De nieuwe molton voor het peuterbed van onze oudste heeft de grootste hoeveelheid verf opgezogen, geloof ik, en die komt toch altijd onder een hoeslaken te liggen. En ik twijfelde nog of ik dat ding wat afgegeven heeft er wel bij kon gooien... Beslissingen nemen is niet mijn sterkste kant op het eind van de zwangerschap! :D

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, fijn dat de shoot gelukt is! Ben benieuwd naar de foto's!

@Belinstructies... Heb het de laatste keer gevraagd en terwijl mijn dochter in 4 uur geboren is hoefde ik pas te bellen na een uur lang weeen. Maar vond niet dat die vk erg veel intresse toonde in de huidige situatie. Ze was vooral bezig met mij info te geven over niet depressief raken en vrienden zoeken enzo... Ja hallo, als ik had gezegd dat ik vrienden zou missen dan kan ik het wellicht begrijpen, maar dat is helemaal niet zo. Ik ben nou eenmaal een einzelganger..
    Volgende week heb ik geloof ik weer de afspraak bij haar.
    Ik bel trouwens gewoon zodra ik door heb dat het echt begonnen is. Ga zeker geen uur wachten.

Ik heb de vk niet gebeld. Sinds een uur reageert hij als ik por in mijn buik. Uit zichzelf nog niet echt bewegingen gehad. Maar goed. Dat hij reageert vind ik al heel fijn.

Ben redelijk ver met opruimen. Moet nog was ophouden (en inpakken dan natuurlijk) en de hele keuken moet nog leeg. De kamer is een rommeltje maar alles wat moet blijven staan is op zijn plek gezet. (behalve banken enzo) De keuken is denk ik veel werk. Maar ik ga beginnen tijdens het koken denk ik. De rest maak ik morgen af.
    Morgen ook even bij het darten kijken en dan neem ik mijn oma mee. Kan ik gelijk een stofzuiger ophalen bij mijn oma. Kan ik wel gebruiken hahaha, ik heb een mini-ding waarbij je dus ook moet bukken.

8. Chantico

Vica, gelukkig dat ie reageerde op je gepor. Misschien heeft de kleine even een slaapdagje :D Wel raar dat je met jou supersnelle bevalling toch pas na een uur mag bellen. Gewoon eerder bellen inderdaad! De ene vk is de andere niet hè? Ik had gisteren ook de stomste van de hele praktijk, maar gelukkig bleek ze gisteren wel mee te vallen.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Chantico: Ja erg he dat gevoel dat je heeel nodig moet plassen en er dan maar een heel klein plasje komt haha. Ik moet er 's nachts vaak 4x (!!!) uit! Ik houd ook veel vocht vast overdag, en slaap 's nachts met het voeteneinde een beetje omhoog, dus dan komt het er weer uit.

@Bewegingen: Ik voel de kleine nog wel, maar niet zo vaak als eerst, maar dat is toch normaal? Als ik zo nadenk, denk ik wel dat ik hem inderdaad 's ochtends, 's middags en 's avonds voel. Zal woensdag eens vragen bij de vk.

@Belinstructies: Ik heb de standaard belinstructies gekregen.
    * Bij breken vliezen: Als het vruchtwater groen is, of als je kindje niet is ingedaald.
    Als het vruchtwater helder is, moet ik overdag en 's avonds direct bellen, en als mn vliezen 's avonds breken dan de volgende ochtend.
    * Bij weeen: Als ik een uur lang, om de 4 minuten weeen heb die ongeveer 60 seconden aanhouden en die je moet wegzuchten.
    * Bij bloedverlies: Bij ruim helderrood bloedverlies, meer dan een menstruatie dan bellen. Niet bij een paar druppels bloed.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Whahaha ik dacht al dat ik de enige was;)
    Bij mij dus ook gebeurd, met hydrofiele luiers. Ik had zo'n setje van de HEMA, met blauwe hydrofielen, waar ook een witte in zit. Ik dacht dat die dingen niet af zouden geven, dus gewoon alles bij elkaar gegooid. Nu is de witte dus mintgroen :D De rest is gelukkig wel goed gebleven...Met de kleertjes toch wat beter opletten;)

11. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ vica, Hier ook weinig beweging vandaag maar nog niet zo weinig dat ik me zorgen maak. Heb je nog gebeld? O lees net dat hij weer reageert, gelukkig maar ;)

@ Luckey, super dat de fotoshoot zo leuk was, hoe is het met je nagels, zijn ze mooi geworden?

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Foeske.... nou mijn gelnagels zijn helemaal niks geworden.
    de tips wilden niet blijven plakken.... nieuwe lijm en alles dus daar lag het niet aan... leve de hormonen.
    Helaas waren mijn nagels al heel erg kort geknipt dus gewoon de gel erover gedaan en beetje fatsoenlijk gemaakt...
    (baal wel want mijn nagels waren best mooi)

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Tip: Zie wibra.nl.
    Vanaf maandag 14 maart weer heeeeel veel Babyvoordeel!

14. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    das idd balen zeg :(

15. Chantico

MiniMe, ben gelukkig niet de enige :D Inderdaad met de kleertjes ga ik beter opletten!

Luckey, jammer van je nagels... Hou je tijdens evt. borstvoeding ook nog last van dat je hormonen zorgen dat je nagels niet plakken? (Ben even kwijt of je bv wilde geven of niet :))

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Is iedereen aan het bevallen????

@Kleding verkleuren, hier laatst ook helaas. Maar nu bij het beddengoed van mijn meis. Al het witte is nu lichtblauw. Ach, is alvast ingesteld op de volgende he ;).

17. Chantico

Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

Ik wil het niet weten of hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter!

29 maart 2011
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

1 april 2011
    *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv

3 april 2011
    *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv

4 april 2011
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Kelly1980, 2de kindje, ziekenhuis,fv

7 april 2011
    *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

9 april 2011
    *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv
    *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv

19 april 2011
    *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik)

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

25 april 2011
    *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv

26 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV

[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]10 [/FONT]jongens ♥ 5 meisjes ♥ 3 weet niet/geheim

Geboren:
    05-01-2011 - Laravelk - David - 26 weken
    04-02-2011 - Seertje - Maura Elisa - 31+5 weken

Afspraken:
    11-03 - MiniMe81 - controle vk
    14-03 - Vica86 - telefonisch consult gyn
    15-03 - foeske - Controle gyn
    15-03 - Mobius Controle gyn
    16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    16-03 - Luckey - controle gyn
    16-03 - Sanne85 - controle gyn
    16-03 - MiniMe81 - Controle vk
    17-03 - Vica86 - controle vk
    17-03 - Kelly1980 - Controle vk
    18-03 - Hanna79 - Controle vk + liggingsecho
    18-03 - Star2 - Controle Gyn
    22-03 - Sanne85 - Controle vk
    23-03 - Luckey - Controle gyn
    28-03 - Mobius - Contole gyn
    30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    30-03 - Luckey - Controle gyn
    06-04 - Luckey - Controle gyn

VK
    Ziekenhuis (Gyn.)
    Overige onderzoeken en afspraken

*** Er zijn helaas 13 sterretjes in ons midden, waarvan 1 er 1 van een tweeling was. ***

Kleur van geslacht ingevuld (namelijk: geheim :D)

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    haha Vica, nee hoor, ik ben in ieder geval nog niet aan het bevallen:)
    Heb net het bed verschoond, en gelijk maar het zeiltje erop gelegd.
    Laat de vliezen maar breken! (nee hoor, doe nog maar even niet...)
    Ik had trouwens 3 verschillende in mn kraampakket: een kraammatras (die ligt nu op bed), een matrasbeschermer, en een onderlegger (voor tijdens de bevalling). Was even in de war welke waar voor is. Waar moet ik de matrasbeschermer voor gebruiken?

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bevallingslijst:[/B]
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

Ik wil het niet weten of hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter!

29 maart 2011
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

1 april 2011
    *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv

3 april 2011
    *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv

4 april 2011
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Kelly1980, 2de kindje, ziekenhuis,fv

7 april 2011
    *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

9 april 2011
    *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv
    *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv

19 april 2011
    *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik)

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

25 april 2011
    *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv

26 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV

[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]10 [/FONT]jongens ♥ 5 meisjes ♥ 3 weet niet/geheim

Geboren:
    05-01-2011 - Laravelk - David - 26 weken
    04-02-2011 - Seertje - Maura Elisa - 31+5 weken

Afspraken:
    14-03 - Vica86 - telefonisch consult gyn
    15-03 - foeske - Controle gyn
    15-03 - Mobius Controle gyn
    16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    16-03 - Luckey - controle gyn
    16-03 - Sanne85 - controle gyn
    16-03 - MiniMe81 - Controle vk
    17-03 - Vica86 - controle vk
    17-03 - Kelly1980 - Controle vk
    18-03 - Hanna79 - Controle vk + liggingsecho
    18-03 - Star2 - Controle Gyn
    22-03 - Sanne85 - Controle vk
    22-03 - MiniMe81 - controle vk
    23-03 - Luckey - Controle gyn
    28-03 - Mobius - Contole gyn
    30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn
    30-03 - Luckey - Controle gyn
    06-04 - Luckey - Controle gyn

VK
    Ziekenhuis (Gyn.)
    Overige onderzoeken en afspraken

*** Er zijn helaas 13 sterretjes in ons midden, waarvan 1 er 1 van een tweeling was. ***

Nieuwe afspraak vk toegevoegd

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MIniMe, vaak is het dunne plastic zeil wat je erin hebt zitten voor op het matras. Maar dat zijn echt verschikkelijke dingen. Je zweet je rot op zo'n ding en het kraakt ook nog.
    Ik heb zelf een waterdicht moltonzeiltje voor een kinderbed erop liggen. Voor baby'ss mag je ze niet gebruiken maar zijn wel gewoon te koop (ook bij wibra geloof ik, dus kost niks). Ik vond er toevallig 1 tussen mijn spullen haha. Geen gekraak en laat geen vocht door.

Deel Deze Pagina