April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Hoi,
    Ik heb vanmiddag in paniek gereageerd, zonder mij even voor te stellen.
    Ik ben 35+ 4 weken in verwachting van mijn eerste kind.
    Het is een jongetje.
    Ik lig nu in het ziekenhuis, mag niet teveel bewegen.
    Want ze.vinden dat 35 weken te vroeg is voor de bevalling.
    Ik hoop dat ik morgen hier weg mag.
    Zo saai, gelukkig me mob bij me.

Groetjes dkh

2. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

@DKH: hoe is het nu? zet het door? ik ben ook 13 april uitgerekend en van de week een deel van de slijmprop verloren. De VK zei dat het inderdaad nog wel een paar weken kan duren...

@reageren: ik heb ook alles gelezen, maar ik ben te moe om te reageren... ik ga lekker vroeg slapen vanavond!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Haha ja klopt! Jullie ook he?? :D

Ik heb nog meerdere moedervlekken die ik wil laten weghalen, waaronder ook eentje onder mn behabandje, maar dat doe ik wel na de bevalling. Ik heb er namelijk ook 2 op mn buik, en dat durf ik nu niet aan.

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    DKH: Succes! Hopelijk blijft je ventje nog even binnen!

5. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    G

6. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, ik heb toevallig hier aan de vk op zp gevraagd over kramp op vreemde plekken. Volgens haar is het normaal dat kramp door kan slaan naar omliggende gebieden als reactie op de baarmoeder.

@FB, wat naar dat je je zo voelt zeg! Ik ga maar niet teveel hopen dat het snel begint. Toen met mijn dochter waren diegene die het hardste hoopten dat ze er snel vanaf waren pas als laatste aan de beurt... Waaronder ik. Maar ik begrijp je gevoel heeeeel erg. Als het aan mij ligt mag het nu ook wel over zijn.

@Nikske, veel succes morgen/overmorgen!

@Mobius, wat fijn dat je laatste werkweek in gaat! Sterkte met je rug!

Ik heb trouwens vandaags iets ontdekt over mijn vorige vk afspraak wat ik werkelijk waar schandalig vind!!!

Ik had al verteld dat de vk meer gefocussed was op het wijzen op depressies enzo dan dat ze met de zwangerschap bezig was. Ze was aan het aandringen op het feit dat ik vriendinnen moet maken, anders wordt ik eenzaam enzo. Heb gezegd dat ik wel vriendinnen heb maar die niet in de buurt wonen en dat ik straks ook weer gewoon ga werken. Maar dat was niet genoeg volgens haar.. Prima, wat jij wilt, maar als ik het niet nodig vind om vriendinnen te zoeken dan doe ik dat niet.

Ook vond ze dat ik niet aan de pil moest gaan maar gelijk een spiraaltje moest nemen omdat ik dan voor 5 jaar veilig ben. De manier waarop het eruit kwam was zo dat ze duidelijk maakte dat ik maar geen kinderen meer moet krijgen... Nou willen wij hierna geen kinderen meer, maar dat is toch zeker nog onze keuze en daar heeft zij geen oordeel over te geven.

Nou alles prima, ik heb het maar positief bekeken en het zo gedraaid dat zij dat allemaal standaard doet om iedereen te behoeden van postnatale despressies ofzo..

Vandaag keek ik in mijn zwangerschapskaart... Normaal doe ik dat dezelfde dag nog, maar ik had er nog niet bij nagedacht.

Staat er als omschrijving van die controle bij:

Is niet echt gelukkig, heeft hierdoor heel veel last van kwaaltjes.

Ik wist niet wat ik zag... Hoe kan zij nou bepalen of ik wel of niet gelukkig ben door 1 controle? Was de eerste keer dat zij mij zag.. En natuurlijk kom ik niet over als een super happy zwangere als ik het over mijn klachten heb, lijkt mij logisch toch?? :$:$:$:$:$:$:$:$

Morgen ga ik dus de praktijk bellen en de afspraak van donderdag wil ik verzetten. Deze vk zit 1 middag in de week bij mij in de buurt, maar ik rij wel weer een stukje verder dat ik naar een ander kan.

Vind het echt schandalig.. Ligt dat aan mij? Wat vinden jullie hier nou van?

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Welkom en sterkte met de situatie..
    Ben je de slijmprop verloren of echt bloed?

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoe kan ze dat nou zeggen?!:(

Het zou heeel anders zijn als er stond:
    Heeft veel last van kwaaltjes, hierdoor is ze niet echt gelukkig...
    Dat zou logisch zijn!!;)

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    DKH: Succes!! En probeer je een beetje rustig te houden... Zodat hij nog iets langer blijft zitten.

Heb je ook weeenremmers gekregen?

xx

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja wij ook inderdaad haha.

Ik vind het een eng idee om moedervlekken weg te laten halen. Daarom heb ik ze tot nu toe laten zitten. Alleen die ene onder mijn bh bandje die zou ik toch wel een keer weg willen hebben. Die zit op mijn rug.
    Maar aan mij heb je dus niks hahah. Ik ben een schijterd wat dat betreft hoor :p.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

13. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    U
    Dank je,
    Ik ben een slijmprop verloren in de ochtend, en in de middag bloed een paar keer bloed verloren, en zonet was het nog heel licht roze.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd...

Maar zij is van mening dat ik lichamelijke klachten krijg van overspannen zijn. Dat zei ze ook tegen mij, maar dacht dat ze het anders bedoelde..

Vind het echt een rare situatie..

Prima als zij straks mijn bevalling gaat doen (valt toch weinig te praten dan) maar controle wil ik niet meer bij haar.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Remmen doen ze niet meer na de 35 weken he.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Dkh, oh wel fijn dat het dan wel minder aan het worden is.

17. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Nee heb geen weeenremmers gehad, ik had geen hevige weeen

18. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @dkh: Oei meid, wat spannend zeg! Hoop je zelf dat het doorzet of mag je mannetje van jou nog even blijven zitten? Sterkte hoor, zal niet meevallen!

@ Vica: Heel apart dat een vk dat op de kaart schrijft. Idd wat fb zegt zou logischer zijn als er stond veel last van kwaaltjes hierdoor niet gelukkig. 'K zou er ook niet happy mee zijn.

@ Hier: heb nog steeds last van waterige afscheiding, net of ik hele kleine beetjes urineer... sorry... :) Ga nog even wat meer in detail: ik verlies ook wel wit, want dat blijft in mijn slip zitten zeg maar. Maar het is ook een waterig iets wat ik verlies, hele kleine beetjes maar. Snappen jullie? Duurt echt al heel de dag en 't maakt me onzeker omdat ik het niet fris vind. M'n buik voelt vervelend, beebje beweegt wel. Laag in m'n rug voelt het ook wat naar. Ummm vica, hoezo moet ik op mijn vuist blazen???? Dat snap ik even niet.... :)

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je op je hand blaast geeft dit druk... Door deze druk gaat vruchtwater lopen.. Gewoon afscheiding meestal niet.
    Dit is een 'test' die veel vk's hanteren om er achter te komen of het vruchtwater kan zijn. Vaak vragen ze je dit al te doen voor ze langskomen.

Mocht je bij meerdere keren proberen op je hand te blazen toch telkens wat verliest zou ik direct bellen. Ivm infectie gevaar bij langdurig gebroken vliezen. De vk zal dan langs komen om te testen of het echt vruchtwater is.

20. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden!

@moedervlek:Ik heb dus wel een moedervlek laten weghalen op mn schouderblas ook bij mn bhbandje omdat ik er last van had en ging open.
    Werkelijk het stelde niets voor!! Ik heb er geen last van gehad en stond binnen een kwartier weer buiten:D

Ik heb nog een bultje in mn haar op mn hoofd zitten, misschien dat ik die ook nog wel keer weg laat halen maar dat komt wel..

@vica: Waaaaaaaattttt?? wat een vreemde vk!! ik zou het wel aangeven bij de praktijk en idd afspraak verzetten!

PS: ga je nou morgen over naar je wisselwoning???
    En ben je dan een poos internetloos of kun je alles nog wel volgen (en wij van jou;) )

@dkh: Welkom en succes met alles!! Balen dat je moet liggen!!
    Hou ons op de hoogte!!!!

@hier: vandaag weer lekker aan het rommelen in huis geweest, wiegje staat nu klaar alleen de poten moeten er nog aan beebkamer is klaar, badje is schoon enzenz.. heerlijk!

Nu nog ff tv kijken en dan naar bed!

Trusten alvast!

Deel Deze Pagina