April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    He Mini
    Ook wakker....
    Ik moest naar de WC. Wat vervelend van je nacht. Helaas kan ik je niet helpen met maagzuur. Lijkt mij zo naar..
    Ik ga nog even verder slapen.
    Knuffels..

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, voor de nacht helpen hier rennies het beste. Werkt niet echt heeel lang maar werken snel verzachtend waardoor inslapen wat makkelijker gaat! Hier dus standaard rennies op bed.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zo zeg, hier ook een beroerde nacht gehad. Meer liggen draaien en woelen dan dat ik geslapen heb. Wederom weer pijn aan de baarmoedermond met een stukje slijmprop als gevolg.. Die pijn is wel heel fel en heel naar bah! Maar ja, hoort er weer bij he.

@All, gaan jullie nog proberen de natuur een handje te helpen met bevallen? Dus bijvoorbeeld veel wandelen, ananashart eten (hielp trouwens bij mijn dochter niet), sex, enz...?

Nog even aftellen tot 9 uur hahaha. Spannend! Heb echt zin om over te gaan! Heb ik dat weer achter de rug!
    Zal wel lastig worden met de kleine meid erbij, maar ja.. Moet ik maar een manier verzinnen dat ze kan helpen hahaha.

4. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Goedemorgen dames,

Oei, een paar meiden hadden weer een lastige nacht :(

Nikske: Ik denk aan je en duim voor jullie. Nog een beetje kunnen genieten van het weekend? :)

Minimi: Moedervlekjes heb ik niet dus kan er ook niet over meespreken. Maar mag je die nu nog laten weghalen zo laat in de zs?

DKH: Oei, dat klinkt idd serieus. Hopen dat beebje nog even lekker blijft zitten he? Doe maar rustig aan
    Proficiat alleszinds met je eerste zoontje. Ik verwacht ook mijn eerste kindje en het is ook een zoon. Leuk he? :p

Vica: Jeetje wat een schandalige reactie van die vk zeg! :x Waar moeit ze zich toch mee!? Gewoon je afspraak verzetten naar een andere vk. Daar reed ik ook een eindje langer voor! ;)

Bedankt voor de tip van het blazen. Wist ik ook niet ;)

Jeej! Eindelijk kan je over gaan! Super! Succes strakjes :p

Sanne: Die Tena lady's liggen hier ook klaar :p
    Die lage rugpijn is hier nu ook begonnen. puf puf

Jojoki: Zalig gevoel als al zoveel klaar is he?

Sanne: Aangezien het mijn 1e kindje is ken ik het gevoel van houden van niet maar ik heb er ook heel erg veel bang voor :(
    Blij te lezen dat dat gevoel best wel normaal is ;)

FB: Voel je je al wat beter? Dikke knuf

Vriendinnen: Hier ook geen overvloed aan. Ben ook zo'n typische huismus die weinig behoefte heeft aan continu gezelschap.

Kramp benen: Ik heb hier de laatste 2 dagen enorme spierpijn in mijn benen. Net alsof ik teveel gesport heb. Doet ook pijn als ik er aan kom. Zou dat hetzelfde zijn? Herkent iemand dit?

Ben heel blij dat ik morgen eindelijk weer naar de gyn kan! Wat was die maand lang wachten zeg! :$
    Voel de laatste tijd zo veel dat ik echt beetje paniekerig begin te worden. Dus morgen hopelijk wat geruststelling.
    Zoals ik al noemde doen mijn benen veel pijn alhoewel ik echt niet veel doe en benen vaak omhoog liggen (ook hier aan mijn bureau)

Sinds gisteren ook enorme rugpijn maar kan echt niet zeggen of het gewoon rugpijn is of rugweeën. Pff, vervelend zeg :(

De pijnlijke buikkrampen beginnen ook vaker voor te komen.

Ach ja, het is nu ook zo erg kortbij...zal maar gewoon aannemen dat het allemaal normaal is. Zou gewoon graag beebje tot april bijhouden :)

Beebje zelf is hier allesbehalve rustig. Vannacht echt geen oog dicht gedaan omdat meneer volgens mij een bokswedstrijd georganiseerd had! :x
    Ben echt beetje jaloers op de meiden die hun beeb niet zo vaak meer voelen. De deze is echt CONTINU druk in de weer. En met zijn gewicht en lengte is het echt een allesbehalve lekker gevoel :)

Zo, zometeen begint de vervangster.... bleih! Echt geen zin. Zal dus pas vanaaf weer online zijn denk ik. Niet te veel kletsen he? :p

xxx

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik niet alvast. Laat em nog maar lekker zitten. Hoe zwaar het ook begint te worden wil ik hem toch ook niet te vroeg laten geboren worden. En mijn gyn laat blijkbaar nooit overtijd gaan dus zal toch ingeleid worden als de uitgerekende tijd daar is ;)

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok dat is wel fijn! Overtijd gaan is echt verschikkelijk!
    Bij mijn dochter was ik ook overtijd, dus ik ga nu direct al beginnen met de tips hahaha. Dus veel wandelen en :):):)... Kwaad kan het zowiezo niet, dus dan maakt hij mij verder niks uit haha. Vind alles best zolang hij nog maar 2 dagen blijft zitten en voor de 40 weken eruit is hahaha.

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bevalling helpen... nee ga hier niets doen. hooguit als ik overtijd loop en het me echt de kont uithangt....

Maagzuur... hier ook ontzettend veel last vooral snachts. Rennies is het enige dat ik in huis heb en die helpen vrij snel....
    Toch maar de 7-up laten staan savonds...kijken of het dan iets betert...

Bewegen.... savonds het meeste actief, niet echt prettig gevoel, overdag valt het mee, hangt er vanaf wat ik zelf allemaal uitspook haha

Nikske... denk aan je!!!!!

voor de rest... sorry... vica succes met het wisselen!!!!

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen allemaal,

@ Nikske: Wauw misschien gaat alles wel heel snel en heb je vandaag je kindje al!!! Ik duim voor je dat alles loopt zoals het 'hoort'.

@Vika: Wat een k*t zeg, je vk! Zou er idd ook wat van zeggen....met het risico dat je het door dr hormonen niet droog houd en ze je daardoor nog depressiever vind, bah wat irritant toch. Ik ben hier ook bang voor zulke reacties, nou heb ik geweldige vk's die bij alles bevestigen dat wat ik voel écht normaal/hormonaal is. Maar een paar weken terug probeerde de huisarts ( vrouw, 60, eeuwig single, geen kids, toe aan een goede beurt) me ook een depressie aan te praten. Was zo boos dat ik later met een verwaarloosde blaasontsteking liep omdat ik er niet meer heen wil...

@ Mobius: bah, je invaller start :( Sterkte!

@ Sanne: How's life nu? en de jeuk?

@Seertje? En, gaat het goed, je kleine meisje thuis???

@ Musty, met jou wel alles goed? En met je lieve meisje?

@Me2: 2 ziekte kids...beterschap!

@babytijd enz: Ik denk dat ik het juist geweldig ga vinden, op mn werk sta ik erom bekend dat ik de kleintjes het beste begrijp, als een andere groep een klein baby'tje heeft dat veel huil;t brengen ze het bij mij. Maar je weet het nooit, ik denk nu precies te weten hoe je het moet doen met een pasgeboren baby (omdat ik op mn werk veel ouders dezelfde fouten zie maken) maar kan me zo voorstellen dat, als het om je eigen kindje gaat, je ineens niet meer weet wat je moet doen. Andere leidsters die zelf voor het eerst moeder worden zijn namelijk de ergste moeders die je kunt hebben op je werk ;)

@Hier: Pfff heavy weekend gehad. Oudste stiefzoon was gistermiddag een ramp, boos, woedeaanvallen, uiteindelijk ging hij zijn broertje te lijf uit woede...ik kan daar momenteel gewoon niet mee omgaan. Hij ging zelfs zover dat, toen mijn man hem boos toesprak toen hij zijn broertje pijn deed, hij heel hard begon te gillen dat papa hem niet mocht slaan en auw auw enz. Terwijl mijn man écht niets deed. Maarja, het klonk natuurlijk voor bijvoorbeeld de buren alsof dat jong helemaal in elkaar geslagen werd. Kleine jongen kroop in zijn schulp, zo zielig want die heeft er ook last van. En ik me ondertussen zorgen maken...want wat nou als iemand langsloopt, hem geloofd en wij straks de kinderbescherming voor de deur hebben omdat het pestjong zich niet kan gedragen...Zie het al helemaal vor me dat ik straks mijn kleine meisje kwijt raak door dat pokkejong. En echt, dat overleeft ie niet! Goed, het zit me dus heel erg dwars en heb er ook wel wat tranen om gelaten. Op zulke momenten voel ik alleen maar diepe afkeer van mijn stiefzoon. Na een tijdje als hij rustig is komt ie slijmen en het goedmaken, maarja, daar zit ik dan niet op te wachten!

Maar goed, we hebben weer even rust tot het volgende weekend. Ben blij dat ik zijn moeder niet ben want dan had hij met dit gedrag allang in een tehuis gezeten waar hij tenminste begeleid word zoals het hoort.

Vandaag: Ga zo even koffie drinken op mn werk, wil dat 1x per maand gaan doen want ben bang dat ik anders in augustus niet meer terug wil ;) Vandaag om half 5 echo bij de vk!!! Ben zo benieuwd hoe groot ze ons meissie schatten!!!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, ooohhh vreselijk! Daar zou ik ook enorm boos op zijn zeg! Zou toch wat zijn dat je daardoor de kinderbescherming op je dak krijgt!

Hier is het drama hoor. Kleine meis is volledig met het verkeerde been uit bed gestapt. Dat wordt nog wat met overhuizen. Helaas zal ik moeten wachten tot mijn schoonzus hier is denk ik. Heb haar nog niet gesproken dus weet niet hoe laat ze hier zal zijn.
    De kinderwagen en campingbed staan er al.
    Wel jammer is dat de tv kapot is gegaan dus ik zal vandaag nog hier zitten om tv te kijken hahaha. Hubby kan als hij thuis is de tv daar plaatsen.

Hmm..Rebecca is nu wel heel lief aan het tekenen in de kinderstoel Wellicht kan ik zo nog even een paar keer op en neer lopen met wat tassen.
    Hier ook extreem maagzuur. Helpt ook niet echt mee helaas.

Wat wel een voordeel is, in de wisselwoning hebben we een droger!!! Jeeej! Zal een hoop schelen!

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... ojee wat een gedoe zeg.
    en wat erg dat hij dan dat soort dingen gaat roepen, buren kunnen idd zo een heel verkeerd beeld krijgen he...
    Zou niet weten wat ik zou doen als mijn buurkinderen zo zou horen roepen, denk echter toch echt eerst bij de ouders navragen.....
    Hoe is de situatie thuis dan? kan zijn moeder hem wel aan????

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    DKH hopelijk mag je snel het ziekenhuis uit en blijft die kleine uk nog even zitten! Welkom ook!

Vica wat een rare verloskundige zeg. Wie is zij om zo'n opmerking in je kaart te zetten, ik zou idd ook de afspraak verzetten en een andere vk vragen!

Bed op klossen: hier het bed ook op klossen gezet maar het is nu zo hoog dat ik er niet zonder opstapje in kan komen haha. Ik zal straks eens even opmeten hoe hoog het nu staat, dat wordt wat als ik bevallen ben, dan kom ik er waarschijnlijk helemaal niet meer in haha..Mijn man vindt het wel fijn die is 2 meter...

jeuk: met de jeuk gaat het bij mij ook heel goed, heb nog maar weinig last ervan eigenlijk. Heb er van Laifline een proefmonster van huitjuskrem voor baby's opgesmeerd en nu geen jeuk meer....

Maagzuur: vreselijk word er vooral s'nachts gek van, dus nu ook maar aan de rennies en moet zeggen dat het werkt!

Voorweeen/ harde buiken: heb vooral in de nacht bij omdraaien al een harde buik weet niet of dat normaal is maar ja, zal ook wel met het voorwerk te maken hebben...en steken en scheuten regio vagina, verder weinig gekke voortekenen, maar dat had ik bij Isa ook niet!

Belinstructie: omdat ik bij Isa in 4 uurtjes bevallen ben, mag ik nu bellen als ik het idee heb dat het begonnen is...ook hier komen ze kiever een keertje te vaak dan dat ze mijn man of de buurvrouw moeten feliciteren met de bevalling haha

Babytijd: ook vond het heerlijk zo'n kleine frummel die lekker tegen je aan ligt, het eerste lachje etc. Maar moet zeggen dat nu ze groter is dit ook geweldig is. Iedere leeftijd heeft denk ik zijn charme

Schoonzusje is vanochtend opgenomen in het ziekenhuis. Dus Isa's kleine neefje zal er in deze dagen zijn!!! Heb net sms gekregen dat de gel is ingebracht en dat ze wachtende zijn op wat komen gaat......Ben ook zo benieuwd hoe hij gaat heten...( beginnend met een D, 4 letters en 2 lettergrepen) Heb wel een idee maar toen ik die naam zaterdag noemde, kreeg ik een nee, dus weet t niet, geen geduld he;)

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kelly, oh wat spannend zeg dat je schoonzusje wordt ingeleid vandaag. Ben benieuwd!
    Die harde buiken als je je omdraait is inderdaad normaal. Wat fijn trouwens dat je verder geen last hebt van voorweeen enzo.

Ik moet zeggen dat het nu hier ook heeeeeeel erg rustig is. Heb steken aan de baarmoedermond wat te verklaren is door de slijmprop die ik aan het verliezen ben (in delen helaas) en zo nu en dan een kramp.
    De afgelopen week is het erg rustig in mijn buik. (voor mijn doen haha).

Ik ben trouwens helemaal enthausiast van de wisselwoning! De badkamer enzo wordt er mooi en erg netjes! Alles is veel praktischer. Heb al een paar keer heen en weer kunnen lopen dankzij een pen, papier en de kinderstoel hahaha. Ze vermaakt zich goed nu.
    Straks hier nog afwassen enzo. Dan de laatste spullen bij elkaar rapen.

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Vica wat leuk dat je zo enthousiast bent over de wisselwoning dan voelt het gelijk al eigen he!

ik ga even douchen, dames want kleine komt over 1,5 uur terug van de peuterspeelzaal en moet om 1 uur echt op het werk zijn, want assistente is jarig geweest en viert het vandaag, dus even cadeautje afgeven en taart eten haha

Tot later!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Veel plezier vandaag Kelly!

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

* Update Nikske *

06.15 uur: telefonisch te horen gekregen dat de inleiding doorgaat!!
    06.50 uur: we staan op het punt om naar het ziekenhuis te rijden, laatste spullen in de vluchttas en dan......... Sjit!! Trek mn rits kapot
    07.15 uur: veilig aangekomen op de afdeling, meteen aan de ctg.
    07.50 uur: de katheter is ingebracht, geen fijn gevoel maar het is zit goed! Nu maar hopen dat de baarmoederhals rijp genoeg is over 24 uur en ze mijn vliezen kunnen breken......

Als ik nieuws heb dan horen jullie het!

Liefs lt20

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bedankt voor de info!

Spannend zeg! Nikske gaat echt snel mama worden :D:D

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de update betreft Nikske!!!

Leuk:D Spannend...!!

PS: Krijg je altijd een katheter met inleiding?? Nog nooit gehoord!:(

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    LT20... bedankt voor de update!!!!
    Nikske...zet hem op!!!

Hier... bah wat voel me beroerd zeg. Mijn maag is al de hele tijd onrustig, moe als weet ik veel wat en hang dus de hele tijd op de bank met mijn ogen dicht.
    Sem is maar tv het kijken...
    Kleine beweegt gelukkig wel met gevoel, rustige bewegingen, rolt zich volgens mij heen en weer in de buik.
    Me straks toch even naar de wibra slepen anders zijn dalijk die schattige meisjeskleren weg.....

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, wat naar dat je je zo slecht voelt zeg! Wibra heeft idd schattige meisjeskleding he..

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Toch eens even kijken op de wibra site voor de folder.....de wibra zit op 50 meter lopen van mn vk af en aangezien ik daar toch heen moet...;)

@Luckey: Bij zijn moeder gaat het nog veel slechter dan bij ons, daar heeft hij dagelijks zulke buien. Er zijn daar ook geen regels en hij krijgt in alles zijn zin om hem maar rustig te houden wat averechts werkt. Bij ons zijn die buien sporadisch, maar áls hij los gaat mag je je bergen. Dat is ook de reden dat ik weiger om alleen met hem te zijn, ik vertrouw hem niet. Er zijn al gesprekken geweest met een pedagoog via zijn school (zmlk) maar helaas houd zijn moeder zich niet aan de afspraken dus het werkt allemaal niet. Helaas wil zij hem absoluut niet (gedeeltelijk) in een tehuis plaatsen, hoewel het voor het kind beter is, dan is er tenminste rust en duidelijkheid, ook voor zijn broertje die er onder lijd (zijn moeder beweert van niet, maar ik vind het toch niet normaal dat een kind van 6.5 niet zindelijk is bijvoorbeeld...)
    Gelukkig zijn die buien bij ons dus sporadisch omdat we hem kort houden, maar ik vind het niet fijn om in mijn eigen huis op eieren te moeten lopen en eerlijk gezegd gun ik mijn jongste stiefje en mijn kleine meid straks ook meer rust, al is het maar om het weekend. Nouja, we zien wel hoe het gaat loslopen!

@Vica: Oehhh een droger, te leen vd woningbouw? Luxe!

@Nikske: Fijn, updates!!!!!

@Kelly: Spannend, bijna tante!!! Uhhh de naam, ik ga voor Davy/Dani/Duco/Dyon

@Luckey: hopelijk knap je snel op! niets mis mee hoor, een dagje tv voor Sem ;)

Hier: net op het werk geweest, was eigenlijk wel heel gezellig om even bij te kletsen. Werd wel kriegel van de drukte, waren 11 baby's!!! Met 2 leidsters en 1 stagiaire, wat dus eigenlijk niet mag en veel te druk is. Gelukkig kan ik het nog ;) Er was een klein roze popje van 4 maanden dat maar bleef brullen. Uiteindelijk heb ik haar even genomen en in notime lag ze in mn armen te slapen. Héérlijk!!! Toen ik wegging in de wieg overgelegd en gelukkig sliep ze lekker door.

Deel Deze Pagina