Goeiemorgen, Lekker vooruitzicht Mobius, bijna klaar met werken!!! Succes nog even! Vica, lekker toch, zo diep slapen? hier ook een redelijke nacht gehad, wel fijn na 2 slapeloze nachten! Nachtmerries blijven helaas, maar goed, heb een sterke man naast me liggen, das altijd een hele troost als ik wakker schrik Bramtim: Ik blijf ook vier dagen werken na de bevalling, in de kinderopvang dus helaas niet veel vrij, zijn alleen tussen kerst/nieuwjaar gesloten en verder hele jaar open. En aangezien ik al mn vakantieuren opmaak na de bevalling kan ik ook geen vrij meer nemen, maar goed, daardoor hoeft ons meisje pas met 4 maanden naar het kdv (3 dagen, en 1 naar oma) Lekker joh, dat je mannetje zoveel thuis is de komende tijd!!! Straks fijn samen genieten van jullie beeb!
@ bramtim: Goed geregeld allemaal, zelf werk ik 24 uur in de jeugdzorg en ook nog eens onregelmatig. Manlief zit sinds kort ook in wisseldiensten, dus ik ga maar na mijn bevalling eens kijken voor iets anders.... Is beetje moeilijk te combineren.. Owh enne ik heb Seertje nog gesproken van de week, ze heeft het erg druk met Maura enzo en zelf niet fit, na Ric zij ook waarschijnlijk een fikse (buik) griep, ze zal vast wel meelezen, maar voor updaten een beetje te druk. Maar een pb-tje zal ze vast leuk vinden
Och Nikske, hoop inderdaad dat je een beetje bij kunt tanken. CVM: super lekker toch dat je nog lang niet hoeft te werken. leonieanita: dat onregelmatige zou inderdaad ook helemaal niks voor mij zijn. Zeker niet als je allebei onregelmatig werkt. Eerst maar eens van de kleine genieten en dan op zoek naar wat anders. Dank voor de Seertje update. Had wel gedacht dat er zoiets was. Fijn om te horen dat het goed gaat. Zal haar zeker pb-en als ik haar nog erger ga missen.
@Leonie: Spannend zeg, morgen! Het kan zo snel gaan allemaal... Hier vanmorgen lekker rusten, ben zo ontzettend moe steeds maar dat zal wel komen door het ijzertekort én het niets doen, dat is vermoeiend Vanmiddag op de thee bij schoonzus en neefje en vanavond met andere schoonzus naar babydump en prenatal in Utrecht. Om te vieren dat zij vandaag 33 weken en 5 dagen zwanger is Vorig jaar op 22 maart was ze ook 33 weken en 5 dagen en broken spontaan dr vliezen waarna een weeënstorm volgde en mn neefje bijna direct uit haar floepte! Hadden eigenlijk verwacht dat deze beeb nog eerder zou komen, maar zoals het er nu uitziet gaat ze de zwangerschap gewoon voldragen, dus dat gaan we vieren!
@ cvm: dat vraagt zeker om een viering dat van je schoonzus, en natuurlijk jou bericht van gisteren! Niet te veel shoppen he???? Ik heb mezelf maar een shopverbod opgelegd, straks weet ik niets aan de kraamvisite te vragen hihihi
Vannacht heerlijk geslapen. Lagen allebei om 21.15 al in bed en hadden het ook nodig. Niet dat we normaal later naar bed gaan, maar ik lag altijd wakker tot 23 uur ofzo... Nu niet.... Ook maar 1x wakker geworden dus dat scheelt. Baal er wel van dat ik nu elke dag de wekker moet zetten, vind het heerlijk dat ELKE dag tijd voor mezelf en de beeb heb EN dat Sem ontzettend geniet op school, maar het vroege opstaan komt me echt niet ten goede (en het is pas de 2e dag...) Ik werd vanmorgen ook wakker met de ongelooflijke drang om mijn verhaal/gevoel over deze zwangerschap op papier/pc te zetten... waarom weet ik niet. Verantwoording naar anderen toe, of gewoon even mijn gevoel proberen te vertalen naar woorden...... Jandl... welkom!!!!! CVM geniet ze vandaag!!! En wat een verhaal zeg... baby floepte er bijna uit....laten we hopen dat het deze keer wat fijner verloopt dan he? Leonie... thanx voor de update over Seertje.... Werk... ik wil ook ander werk. ik vind mijn huidige werk ontzettend leuk om te doen, maar die wisselende dagen vind ik niks. wil gewoon graag vaste dagen hebben.... maarja vind het maar eens he? Vica.... hoop dat je slaap kunt bijtanken hoor....
Kraamvisite... wat zijn jullie wensen voor het kraambezoek???? er zijn hier toch wel veel mensen die vragen wat ze mee kunnen nemen, wat we nog kunnen gebruiken maar ons valt niets in... Alleen grotere duurdere dingen (meerijdplankje, easybase/familifix enzovoorts)......
@ luckey: Ik weet niet of ze die meerijplankjes verkopen bij de prenatal of andere babyzaken bij jou in de buurt, maar dan zou je altijd gewoon bonnen kunnen vragen, zodat je een mooi bedrag bij elkaar hebt en zelf maar weinig hoeft bij te leggen
ja denk dat ik dat ook maar doe haha, maar de meeste (tenminste ik als ik op kraamvisite ga) neem toch niet graag "alleen" een bon mee. kleertjes komen we echt in om en speelgoed hebben we nog veel van sem over....
@Jandl: Welkom hier, klets gezellig mee (als je het bij kunt houden haha gaat nogal hard hier) @Mobius: Joehoe, nog 2 daagjes! Ach eigenlijk nog 1 echte toch? Morgen een beetje relaxen en afscheid nemen hihi @Bramtim: Hier ook straks 4 dagen werken, en hubby zelfs gewoon nog 5. Schoonmoeder past ook 1 dag op, dus hij moet straks 3 dagen naar het KDV. Ik kijk ook gewoon eerst aan hoe het gaat, mocht het echt niet gaan dan kan ik altijd nog een dag minder gaan werken. Ook afhankelijk waar hubby op dat moment zn project heeft. Hij werkt in de detachering, nu tot juli sowieso op een project in Den Bosch, maar wie weet de volgende keer wel in Amsterdam. Mocht dat zo zijn dan moet hij wellicht ook af en toe in een hotel overnachten, en dan wil ik wel minder gaan werken, aangezien het anders wel heel zwaar gaat worden zo alleen... @Leonie: Bedankt voor je update over Seertje. Kan me voorstellen dat alle stress er nu uitkomt, en dat ze niet zo lekker zijn. @CVM: Veel plezier vanmiddag! Gezellig hoor! En voor je schoonzus dus een hele mijlpaal! @Leonie: Hier ook shopverbod, ik weet nu al nauwelijks wat ik nog kan vragen. @luckey: ik vraag wel speelgoed en boekjes, en muziekmobiel voor boven de box, allemaal dingetjes die ik nog niet heb, maar die jij natuurlijk al hebt van Sem. Verder weet ik het ook even niet... @hier: Goed geslapen weer (zondagnacht was echt een uitzondering geloof ik, gelukkig maar). Straks lunchen met een vriendin, en dan weer naar huis om filmpje te kijken en uit te rusten. Mss straks nog wel even mn vluchttas inpakken, is nog steeds niet gedaaan.... ben morgen toch al 37 weken dus het wordt wel eens tijd!
2x de hele reactie weg GRRRR Doe geen nieuwe poging, andere keer maar weer kraamcadeautjes/visite; wij weten ook niets te vragen. Als het een meisje is hebben we zooooo veeel kleertjes dat we daar echt niet voor bij hoeven te kopen. Is het een jongetje vind ik kleertjes wel leuk, maar sommige mensen kopen ook net die dingen die ik niet zo leuk vindt Speelgoed hebben we ruimschoots. Als het een jongetje is zou ik wel zo'n mooie metalen loopauto willen ofzo. Aangezien we nu roze auto's hebben
@Alieke: Frusterend!!! Heb ik al zo vaak gehad. Ik typ nu langere reacties eerst in Word, en plak het dan hier. Als ik in Word iets geks doe, kan ik het tenminste zo weer terughalen
Jeej wat gaan jullie snel! @Kraamkado, ik heb werkelijk geeeeen idee! Van mijn schoonouders krijg ik een wasdroger. Van mijn moeder een 'kraampakket' voor mij en voor mijn meis ook 1. Dus een pakket met een bepaald aantal kleine kadotjes waar ik er elke dag 1 van open mag maken. Verder zou ik blij zijn met kleertjes, we hebben genoeg maar niet teveel ofzo. Speeldingen is ook altijd leuk. Wat ik zelf wat minder leuk zou vinden zijn knuffels of tutdoekjes ofzo.. Daar kunnen ze zo weinig mee. @Seertje, hopelijk knapt ze snel een beetje op. Dat ze het druk heeft lijkt me logisch haha, haar prinses is nu lekker bij haar thuis . @Nikske, hopelijk is zij ook goed aan het uitrusten nu. Mijn duimen draaien echt dat ze morgen een goede inleiding tegemoet kan gaan! @MiniMe, veel plezier vanmiddag zeg! En wel je vluchttas inpakken he je kan hem maar zo nodig hebben. @Cvm, wat een leuk idee om dat zo te vieren! Hopelijk draagt je schoonzus de zwangerschap nu helemaal uit. En toen wist ik het niet meer... Hier wordt mijn meis wat eerder opgehaald. Fijn, kan ik namelijk even terug naar bed voordat ik naar de vk moet. Dan komt mijn moeder mij ophalen want die brengt mij naar de vk. Gelijk even boodschapje doen en dan weer naar huis om te rusten. Vraagje, doet de vk/gyn bij jullie standaard inwendig onderzoek vanaf een bepaalde periode? Is het niet gek als ik ga vragen om een inwendig onderzoek na die weeen?
@Vica: Ja, het kan nu elk moment gebeuren in principe, dus moet mn tasje toch maar klaar hebben staan. Bij hubby op het werk hebben ze al een poule gemaakt voor wanneer onze kleine gaat komen! haha De eerste datum is 21 maart (maandag al!!!) en de laatste 16 april (hoop ik toch niet...). Ben heeeeel benieuwd wie het goed gaat hebben. Ikzelf heb ingezet op 3 april Fijn dat je meisje al wat eerder wordt opgehaald, kan je nog een beetje bijtanken. Wat betreft inwendig onderzoek: ik heb de vk er nog niets over horen zeggen, dus geen idee of ze dat standaard doen bij een bepaalde periode. Zal maandag eens vragen, het kan maar zo dat je met ontsluiting rondloopt natuurlijk (toch?). In jouw geval zou ik het zeker vragen, is helemaal niet gek! Eerder logisch toch? @Kraamcadeau: Mijn moeder is geloof ik ook van plan om meerdere cadeautjes te geven, zodat ik in mn kraamweek elke dag een cadeautje heb om open te maken. Ze vroeg alleen of ik nog dingetjes wist, en toen wist ik het neit. Daarom heb ik nu maar een lijstje gemaakt met dingetjes die we evt nog wel kunnen gebruiken
Heeft er iemand zo een lijstje bij de hand wat ik in mn ziekenhuistas moet hebben zitten? Ik ben in principe van plan om thuis te bevallen, maar just in case. Zal ondertussen eens googlen, maar ben altijd bang dat ik iets vergeet.
Luckey, begrijp je wel hoor, met het vroege opstaan. Hier ook niet mijn ding als ik vrij ben, en wij hebben de kids alleen op donderdagochtend in schoolweken dus is het maar 1 dag . Nu maak ik tegenwoordig hun ontbijt de avond ervoor klaar en zorg ik dat de schooltassen klaar staan, scheelt al de helft. Kraamkado's: Heb zo'n verlanglijstje op de babysite ingevuld, mochten mensen niets weten. Maar verwacht dat de meeste gewoon met kleerjes aankomen...al ben ik nogal eigenzinnig, als het mijn smaak niet is trek ik het niet aan. Ik heb erbij gezet: "Mocht je mij graag iets willen geven maar je weet écht niet wat, dan heeft mijn mama wel wat tips voor je! Kleertjes zijn altijd leuk, al heb ik die al wel héél veel van mijn grote nicht Amy!" Kleine hint dus hahaha
@ minime.... hihi niet de zenuwen gehad dat vluchttas nog niet klaar was? fijn dat je goed geslapen hebt! @ kraamcadeau.... wij bij ons dochtertje geld gevraagd voor op dr spaarrekening nu weer voor ons manneke zelf alles is hier in 6 voud aanwezig @ luckey... heerlijk ook goed geslapen @ cvm... doe je voorzichtig vandaag? veel plezier @ bramim... wat een heerlijk nieuws dat je weer goed door de keuring heen bent @ leonie anita... wauw al 38 wk morgen! veel succes morgen!! @ seertje.... jeetj beterschap voor jezelf en denk eerst lekker an jouen je gezinnetje!
Van mijn ouders heb ik toen een kraam mand gekregen. Had er nog nooit van gehoord. Ik/wij mochten elke dag een cadeautje uit de mand halen. Er zaten zowel kleinigheidjes in voor de baby als voor ons. Wat ik echt super leuk vond was een agenda. Elke dag schreef ik dan de voedingstijden, slaaptijden, ontwikkelingen en bijzonderheden (bijv het weer of iets groots uit het nieuws) op. Ik blader er zo nu en dan eens door heen en dan komen een heleboel dingetjes weer terug. Verder zat er in (denk denk....) houten speelgoed treintje rituals set eerste (zilveren) bestekje "bon" voor een super lunch gemaakt door mams bij ons thuis en nog het een en ander....zeef.... Verder vond ik altijd handig om te krijgen: * boekjes * muziekdoosje (deze ging dan naar opa en oma want hadden er zelf al een) * knuffeltjes gingen in de knuffel boom * hebben toch best veel leuke kleding gekregen. gelukkig weten de meesten wel wat onze smaak is
Ik weet toevallig 1 ding wat mijn kadotje voor dag 2 is. Dat is een jasje voor de baby in maat 56. Ik heb bewust geen echte jas gehaald. De eerste dag krijgt hij een vest aan en wordt lekker warm ingewikkeld in een fleecedekentje. Dus een jas is niet nodig. Wou er na die tijd 1 halen omdat je dan de maat beter ik kan schatten, maar nu eerst maar kijken hoe die van mijn moeder valt. Je kan idd met ontsluiting rondlopen. Had ik bij mijn dochter ook. Ben benieuwd of ze het niet gek zullen vinden dat ik het vraag.