Jandl; ik had mijn laatste echo bij 36 weken. Een liggingsecho. Maar volgens mij doen ze dat niet standaard in elke praktijk. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de 20 weken echo als laatste. Nu dus ook nog een groeiecho en liggingsecho in de praktijk, omdat de vk dat fijn vindt om te doen, ze de apparatuur hebben staan en ze het ook leuk vinden om te doen. En geen enkele zwanger het vervelend vindt
Zoo ineens veel geschreven! Nikske: Gelijk heb je dat je jezelf goed verwend hebt in de stad!!! Heel veel succes morgen, ik duim vor je dat jullie man er dan wel uit wil! Saona: Wauw, das het toppunt van emancipatie!!! ik wil ook een schoonmaakman voor het huishouden!!! Musty: Succes bij de internist! Foeske: goeie, ja als je in een stacaravan verblijft wordt het lastig qua ruimte, en om nou alles op te slaan... Hier net foto's van de geboorte/eerste jaren van mn jongste stiefzoon gezien. Er is nog nooit een foto van hem afgedrukt dus manlief had helemaal niets (wel van de oudste, dat was voor de digitale camera tijd), gelukkig stond alles wel op cd dus na lang zeuren hebben we die gekregen van zijn ex. meteen alles gekopieerd en nu ben ik bezig een album te maken voor hubby. Het is hoe dan ook toch zijn kindje en zijn voormalige leven. Wel confronterend soms hoor, om te zien hoe zij samen een gezinnetje waren en samen leuke dingen deden. Ik had in mijn hoofd het plaatje dat ze een hekel aan elkaar hadden en er altijd ruzie was (nu was dat ook zo, maar rondom een geboorte is iedereen even gelukkig )
@ aliekeleppink, Oke bedankt. Ik krijg waarschijnlijk de laatste echo bij 37 weken, volgens mijn schoonzusje was dat laat, want bij hun is bij 32 weken normaal.... Maar eigenlijk wordt het dus niet eens standaard gedaan. @ cvm1985: Ik snap dat het inderdaad confronterend is om zulke foto's te zien, ik zou dat ook hebben hoor. Ik moet ook zeggen dat ik nu tijdens mijn zwangerschap ook ineens jaloers ben geworden, terwijl dat daarvoor niet zo was. Herkennen jullie dit?
Jandl; er kan zoveel gevoel komen in je zwangerschap waar je van te voren nooit van had gedacht dat je dat gevoel had of zo sterk kon hebben. Ik had bijvoorbeeld na de geboorte van mijn dochter een heel erg beschermend gevoel. Wilde haar bij niemand op de arm heben en het liefst zelf bewaken. Was net een tijger. Van te voren vond ik het altijd raar als moeder zo deden met hun pas geboren kind, schrok dus ook echt even van dat gevoel bij mezelf. Maar gaat vanzelf over! Niet te druk over maken
@ jandl.... hi! @ alieke.... ik heb dus geen idee of ik ze in kan vriezen? of dat ik ze in een vershoudbak in de koeling bewaar als je iets van tevoor klaar wilt hebben amar geslag nog niet weet evt witte hagelslag ipv muisjes? @ hanna... hi! kan je mijn strijk effe mepikken @ foeske... balen van dat maagzuur zeg! en druk aan de poets @ saona... naja zeg dat haden ze toch ook wel kunnen weten dat ze eerst even gebeld hadden
wij zowel manlief als ik..... TIJGERS whahaha! opa en omas en overgrootopa moesten ook echt hun handen ontsmetten mochten ze ... de rest kon ons de pot op overigens geen spijt van zal denk ik nu weer zo zijn, met onze meis hebben we t zelfs nog zo nu en dan
ja ik denk dat ik dat straks ook wel zal hebben met het vasthouden van mijn kleintje! Ik kan me er soms nu al druk over maken haha, dat ik echt een sterke voorkeur heb wie hem wel of niet mag vasthouden, maarja in de praktijk kan je natuurlijk moeilijk zeggen, "jij mag hem niet vasthouden" En gevoel tijdens de zwangerschap, dat blijf ik nog steeds vreemd vinden haha. Manlief en ik zijn getrouwd toen we 24 weken in verwachting waren. Natuurlijk hadden onze vrienden een paar weken ervoor een vrijgezellenfeestje geregeld. Manlief kwam snachts thuis en vertelde dat zij naar een striptent waren geweest. Nou, ik schoot zo uit mn vel... (tot verbazing van manlief) en ik was zooo boos dat ik anderhalve week ofzo niet meer tegen hem had gepraat haha, de oorlog was echt uitgebroken hier, eigenlijk super onredelijk.. En toen dacht ik eigenlijk waar slaat het op dat ik zo doe? Hij kon er eigenlijk ook niks aan doen dat zijn vrienden dat hadden geregeld. Toen sloeg het gevoel weer eens helemaal om, is toch vreemd? Dat was eigenlijk wel het heftigste wat ik heb gehad tijdens de zwangerschap, voor de rest valt het opzich wel mee met de hormonen enzo
Nikske, wat een tegenvaller hè Ben blij te lezen dat je nu wel wat op krachten kon komen en dat er in je lijf ook wat los begint te komen. Ik duim voor een hele voorspoedige bevalling morgen! Musty, au! Je fysio kan die pijn waarschijnlijk ook niet verlichten, of wel? Succes bij de internist! Fleuri, super dat kindje nog steeds goed ligt! Koeky, hoop dat de zalf helpt! Saona, lekker handig van die kinderwagen Heb je m uiteindelijk wel gekregen? CVM, wat lief dat je een album voor je stiefzoon maakt! En kan me voorstellen dat dat ook wel confronterend is. Hoe oud was je stiefzoon toen ze uit elkaar gingen? Jandl, welkom hier! Is het je eerste kindje? En hoe voel je je lichamelijk nu? Nog gefeli met je huwelijk! Kraamcadeaus: Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige keer gevraagd werd om wensen. Mensen kwamen gewoon met iets langs. Nu met een tweede is het misschien wel anders, omdat ze weten dat je al veel hebt. Als ze er naar vragen, zal ik zeggen dat boekjes (geen babyboekjes maar 'op de groei') altijd welkom zijn of inderdaad cadeaubonnen van winkels (Hema, Prenatal, speelgoedwinkels). Ik hoop eigenlijk geen labeldoekjes, knisperboekjes, rammelaars, sok/polsrammelaars of knuffels te krijgen (tenzij natuurlijk van de zeer naaste familie die iets bijzonders hebben uitgezocht ), want dat hebben we al in overvloed én een kleine baby speelt er nauwelijks mee, is mijn ervaring. 3 april: haha, er zijn er hier geloof ik echt veel die op 3 april hopen/denken te bevallen Is dat omdat er een stel rond dezelfde datum zijn uitgerekend, of omdat er iets bijzonders is met 3 april? Ik ben zelf de 4e uitgerekend, dus vind dat wel een mooie dag. De vorige keer op zondag bevallen en dat was wel relaxt, dus de 3e zou ik ook prima vinden Onderzoekjes bij vk: Ik heb nog geen één keer een plasje hoeven laten testen (deze of vorige zs), tenzij ik zelf aangaf dat ik dacht misschien blaasontsteking te hebben. Ze testen bij mij zeker niet standaard op eiwitten (misschien ook omdat mijn bloeddruk steeds heel laag is en ik verder geen klachten heb). Ook geen inwendig onderzoek tot het moment van de bevalling. Misschien wel als ik er zelf om zou vragen, maar dat weet ik niet. En rondlopen met gedeeltelijke ontsluiting is toch niet erg, je moet alleen niet met gebroken vliezen rondlopen. Ik ben (wéér) allemaal wasjes aan het draaien vandaag. Met steeds van die rare/ grote dingen erin, zoals de Baby Björn (draagzak), bekleding van de wipstoel, maxicosie voetenzak, boxkleden, draagdoek, dekentjes, etc. Dus moet de wasmachine toch een beetje in de gaten houden, of ie niet aan de wandel gaat Je hoort ook steeds gespen enzo tegen het ruitje tikken... En al die zooi eerst testen op afgeven, ik heb al heel wat emmertjes met azijnwater aangemaakt en weggegooid Opnames: wie van ons wordt er nou wanneer precies opgenomen en met welk doel (controle, inleiding)? Ik kan het allemaal niet meer onthouden Tractaties kdv: ik weet dat er al veel over geschreven is, maar ben het toch weer allemaal vergeten Heeft iemand een idee voor een leuke tractatie voor het kdv? Liefst iets dat je van tevoren kunt maken en dat niet veel werk is?
Chantico, Bedankt. Ja, het is mijn eerste kindje. De hele zwangerschap voel ik me eigenlijk gewoon goed, weleens vermoeidheid enzo, maar niet misselijk geweest of wat dan ook. Ik mag dus echt niet klagen. Maar nu in de laatste loodjes merk ik het wel een beetje, vooral mijn rug en ribben. De kleine leunt er de hele dag tegenaan dus dat voelt een beetje beurs nu. Jij hebt al een kleintje las ik? Leuk joh nu een tweede! Gaat het allemaal goed?
Zo even snel nog. Heb niet doorgelezen want daar heb ik geen tijd meer voor. Zag alleen een bericht van Nikske. Super meid! Zowiezo vind ik de slijmprop en de krampen nu een goed begin voor morgen. Mijn duimen draaien overuren voor je! Hier stond helaas iemand van het bouwbedrijf aan de deur midden in mijn slaapje, dus heb maar een half uur echt kunnen slapen. Nu snel wat soep naar binnen werken en dan zo naar de vk.
Kraamkado: Hier gewoon een envelopje als tip op het kaartje gezet Dan koop je wat je zelf wil he Inwendig onderzoek: Doen ze hier standaard in de laatste weken/maanden Musty: Kan ik geloven dat je eens blij bent met een normale poepluier Fleuri: Toch weer super goed nieuws. Kleintje zit nu helemaal goed Vica: helaas maar een kort slaapje dus Nikske: He...is helemaal normaal dat je nu niet alles terugleest! Blij dat je je een beetje kan verwennen/ontspannen. Dat je de slijmprop verloren bent is op zich wel al een mooi teken. Dus duimen dat je morgen je kleintje in je armen hebt Saona: Hopelijk voel je je snel wat beter. Wat stom dat die leveranciers een week te vroeg komen...onaangekondigd! Hanna: Joepie! Je verlof begonnen! Genieten maar Jandl: Ik heb meer dan een maand geleden mijn laatste echo gehad en geen meer gepland helaas Hier: Nou leuk! Dacht zo'n beetje uit te bollen hier op het werk....Noppes dus! DRUK!!! Mijn 2 collega's hebben vandaag alletwee vrijaf! Dus ik kan hier alles alleen bolwerken. Haal het echt niet hoor! En straks ook nog laatste les muziekschool voor het examen van volgende week. Dus daar moet ik wel naartoe. Dus morgen ben ik weer helemaal op. Leuk! :x
even inspringen hoor... uitdeelkado school/kdv: badeendje met kaartje om de nek: hoera ik ben niet meer in mijn eentje..... twijfel verder nog met wafels of beschuit met muisjes meegeven daarheen.... bso... mijn ouders hebben net aangegeven dat ze het "dom" vinden dat ik hem al vanaf dinsdag mee laat gaan in de bso. Waarom niet pas als ik ga werken... Dit is echter 1 week voor de zomervakantie en ik kan het niet maken (gevoel) om hem in de vakantieopvang als eerste te laten meegaan.... Fijnste zou zijn als dan niet meer na 3 uur werk, dan hoeft hij nergens heen.... (alhoewel ik dan ook de vakantie-opvang geregeld moet hebben he...)
Jandl: welkom, vertel nog eens iets meer over jezelf! Mobius: jeej voornalaatste werkdag!! lekker hoor!! Vica: ja zou ook maar eens vragen of het voorwerk al iets heeft gedaan! Succes bij de vk! Wel lekker dat je zo diep hebt geslapen, hopelijk toch onderbewust wat opladen... Hier geen standaard inwendig onderzoek bij de gyn. Bramtim: fijn dat je man zoveel thuis is! Ik vind 4 dagen in de week werken niet veel hoor (ik werk er zelf 5 en mijn man ook hahahahaha). Vind het goed te doen en als het tegenvalt kan je inderdaad altijd nog anders beslissen! Leonie Anita: spannende dag inderdaad morgen! Succes! CMV: lekker ook rusten he! Inderdaad een veiring waard met je schoonzusje! Lief van dat album! Luckey: denk dat het op papier willen zetten ook een beetje verwerking is.... Ja inderdaad is dat vroege opstaan ook niets voor mij, mijn man "doet" de kinderen dus ook smorgens, kan ik nog even liggen en nu dus helemaal hihihihihi Vind het ook moeilijk om cadeautjes te bedenken als men vraagt wat we zouden willen...hebben alles al in tig voud met 2 kids....inderdaad wellicht een bon voor V&D, Bijenkorf of Bol ofzo.... Mini: klinkt als een lekker dagje! Geniet! Fleuri: goed nieuws alom dus! Musty: lekker dat je man thuis is! Succes morgen! wel spannend! Nikske: rust wel echt een beetje uit he!!! Hoop dat morgen alles in een sneltrein verloopt! Foeske: lekker dat je toch nog even hebt geslapen! Succes met de poets! Saona: beterschap! Alieke: leuk zo'n slinger . Laat je hem nog even zien als hij af is? Hier af en toe wel wat voorwerk en baby ligt erg laag. Mijn man wordt helemaal nerveus als ik zeg dat de baby al gaat komen hahahaha. Nee, van mij mag de baby nog wel even blijven zitten tot 38/39 weken! Hier nooit moeite gehad met vasthouden door anderen van de babies....ik was vaak blij dat ik even mijn handen vrij had! Ze zijna l zo afhankelijk van je hahahah Heb wel altijd veel moeite met schoonmoeder die dingen adners doet dan ik met de kids.... Chantico: ja 3 april is een mooie dag! En een zondagskindje helemaal!
Phoeh dames het zweet staat letterlijk om mn snor Hubby heeft tussen de middag de vloerbedekking eruit gehaald en zoals verwacht was het niet helemaal schoon eronder . Ben net een uur bezig geweest met stofzuigen, schuren, dweilen en drogen pfff ben KAPOT ! Khad nog heel veel op de planning staan maar weet echt niet of ik dit ga redden, eerst ff rusten! @ musty, succes bij de internist! @ beschermen baby, Ik weet natuurlijk nog niet hoe ik zal reageren maar ik denk wel dat ik het raar zal vinden dat ik nu de zorg moet delen Na de zw.suiker e.d. heb ik er toch helemaal zelf voor moeten zorgen dat de kleine het ook goed zou doen!!! @ jandl, zulke reacties horen er door de hormonen idd wel bij Op dat moment baal je er van maar nu kun je er waarschijnlijk om lachen, hoop dat je man dat ook kan Ben trouwens wel benieuwd of je fles of borstvoeding kiest, waar je gaat bevallen en of je het geslacht weet?! @ chantico, ook lekker bezig zie ik @ mobius, dat klinkt idd wel druk! Wat bespeel je eigenlijk? (heb je misschien wel al eens verteld hoor, maar ben het vergeten )
Moet toegeven dat ik ook aan zondag 3 april denk..... Ben 4de uitgerekend. Zoontje is ook zondagskind. 11-04-11 is ook wel mooi....
Foeske: even uitrusten inderdaad lijkt me!! Jandl: nou bijv. hoe oud je bent, eerste kindje?, weet je het geslcht? relatie? etc