Oh, nog een kleine aanvulling: Ik had vandaag best last met lopen (normaal ging dat nog prima zonder pijntjes). Mn schaambeen doet pijn (niet extreem, maar wel gevoelig) bij elke stap die ik zet, en ik heb het gevoel dat ik een beetje aan het waggelen ben. Loop niet meer zo soepel als tot op gisteren. Kan het zijn dat de baby aan het indalen is, of is het gewoon omdat mn buik steeds zwaarder wordt, dat ik meer last krijg?
Re: April 2011 mama's Deel 3 Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 3 april 2011 *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv 4 april 2011 *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Kelly1980, 2de kindje, ziekenhuis,fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 19 april 2011 *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 8 jongens ♥ 3 meisjes ♥ 3 weet niet/geheim Geboren: -Laravelk - 05-01-2011 - David na 26 weken zwangerschap -Seertje - 04-02-2011 - Maura Elisa na 31,5 weken zwangerschap Afspraken: 02-03 - Luckey - Controle gyn 02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-03 - MiniMe81 - Controle vk 03-03 - Vica86 - Controle gyn 03-03 - Vica86 - Controle vk 09-03 - Nikske89 - Controle vk 09-03 - foeske - Controle gyn 10-03 - Star2 - Controle Gyn + Groei-echo 15-03 - foeske - Controle gyn 16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-03 - Luckey - controle gyn 16-03 - MiniMe81 - Controle vk 17-03 - Kelly1980 - Controle vk 30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn VK Ziekenhuis (Gyn.) Overige onderzoeken en afspraken *** Er zijn helaas 13 sterretjes in ons midden, waarvan 1 er 1 van een tweeling was. ***
@MiniMe, oohh nee zo'n buik is moeilijk om trots op te zijn... Voel constant pijn erdoor helaas.. @Perenium olie, hier niet gebruikt de vorige keer. Geen knip of scheur gehad ook.
Mini: spring maar weer lekker erbij hoor heb ik zelf zovaak moeten doen.. Ben blij dat ik niet de enige ben die zich druk maakt over haar figuur Ik heb de perineumolie ook op mijn nachtkastje staan.. moet er nog mee beginnen, maar dacht net als jou: "baat het niet dan schaadt het niet"
Ik heb ook een vraagje weer. Hebben jullie ook dat als jullie iets te diep adem halen jullie moeten hoesten? Zal wel weer komen door de longen die in verdrukking komen (zelfs met de buik bijna op je knieen).. Maar vind het zooooo vervelend! Iemand tips?
kruidvat: vandaag geslaagd voor een aantal dingen! Stond nog net voor 9 uur bij de winkel. Sanne: he bah zoveel last van jeuk......Wist niet dat het van je lever af kan komen Hoop echt niet dat het zo is!! nieuwe lijst: is denk ik leuker om met z'n allen over te gaan naar de mama's. Liever niet mengen met de anderen Ach voor mij maakt het niet uit Ik ben toch nog hier aan het schrijven. In je eentje is het ook zo saai vica: irritant van je moeder weer :x Musty: echt een man he star2: jeetje, dat was voor jou ook spannend zeg!! sokken/schoenen: dat is een voordeel als je geen buik meer hebt, nergens last meer van FB: balen dat je zo slecht geslapen hebt hans textiel: gaat hij echt sluiten? Ooooo! Ik ga morgen ff kijken cvm: gelukkig is het geen zw.schap vergiftiging!! FB: superleuk die chococupjes!! Hoe maak je die? alternatieven beschuit/muisjes: mini tompouce, roze koekjes, slagroomsoesjes met witte chocola en muisjes, cupcakes met wat botercreme/glazuur en muisjes. Hmmmmm spuit 11, sorry al gezegd...... sanne: wat een stelletje eikels!!!!!!! :x:x:x FIJN dat je mannetje niet gehaald hoeft te worden! lijst: fredje, isra, Suus1982 zijn toch ook niet meer actief? nikske: Jij bent druk geweest!! musty: 9 wkn gevloeid OMG!!! vica: wow, lekkere toeter! Kelly1980: wat een toestanden met je assistentes Wens je heel veel sterkte daar!! nikske: striae tegengaan gaat niet helaas.....
Jeeeeetje wat gaan jullie hard en ook al in deel 3. Leuk al die tips als alternatief voor beschuit met muisjes. Morgen controle gyn maar alles zal helemaal in orde zijn dus ik ga voorstellen om de inwendige echo (zou de laatste zijn woehaaaa) maar te skippen aangezien er de hele zwangerschap nog niks verandert is. Volgende controle is met 34 weken en dan remmen ze sowieso niet. Dus morgen maar eens bespreken over wat hij van plan is met bevallen. Enige wat ik aangegeven heb, is dat ik niet overtijd wil lopen. Hij stelde voor om in te leiden maar ik wil even weten wat zijn plannen nu verder zijn. heb bijgelezen en lees ondanks een paar heeeeeeel vervelende kwalen dat er gelukkig wel goede uitslagen in het ziekenhuis zijn. Was zelf vandaag stiksjaggie en hoop morgen een betere dag te hebben. tot morgen en niet te snel gaan he ladies! Ow en ik ben er ook voor om met zijn allen hier te kletsen en dan samen over te gaan als de laatste beeb is geboren.
@Vica: Morgen mag ik weer naar de vk, ben benieuwd of ze iets over een eventuele indaling kan zeggen. Wat betreft dat hoesten: heb ik ook gehad, een tijdje geleden. Ik denk dat je longen in de verdrukking komen door de baby, en daardoor heb je minder adem als je ademhaalt. @Nikske: Mensen vinden het al gauw onzin als ik het over mn figuur heb, omdat 'het erbij hoort'. Dat snap ik wel, maar dat maakt het niet minder vervelend. Ik doe altijd zoveel moeite om 'in shape' te blijven, en nu heb ik daar geen controle meer over. Dat is moeilijk te accepteren.
Welterusten meiden, ik moet morgen weer om 6.30 naast mn bed staan, dus ik ga maar eens proberen te slapen. Ik kom morgenavond wel weer kletsen!
meiden, ben eigenlijk te moe om bij te lezen en reageren.. ik heb even snel geskimd en snel wat gelezen. morgen meer! Sanne&CVM.. gelukkig valt het allebei mee.. Sanne, sterkte met de jeuk, echt een rotklacht lijkt me dat en cvm met de buikpijn. knuffels voor beiden! @ bikinilijn@luckey.. ik trim hier ook alleen nog heel kort met nagelschaartje, ik doe het boven de wc, want zittend/staand etc lukte bij mij ook niet meer. @ Vica, wowza! prachtige buik hoor, maar wel echt enorm naar voren ik kan me ook voorstellen dat je lichaam straks echt rust zal hebben als de kleine er uit is. @minime. Ik ben groot Weleda fan en ik smeer sinds vorige week ook perineum olie. we shall see.. dochter van een collega van m'n moeder die net bevallen is was er heel erg tevreden over.. weleda massage olie is trouwens echt fantastisch.. hier masseert mijn vriend elke avond de buk ermee. Hier ging het vandaag echt super bij de gyn.. alles ziet er stabiel uit en ons lieve ventje ligt GOED! koppie naar beneden, na anderhalve maand niet meer stuit dus! Wel lang in het ziekenhuis gezeten, eerst dus gyn, daarna hadden we spreekuur over de bevalling bij de verpleegkundige en daarna bij de anesthesist. steeds met half uur wachten tussendoor, ik viel echt bijna in slaap. We zijn het daarna gaan vieren dat alles zooo goed gaat nu, in het eetcafe om de hoek. Vannacht maar 4 uurtjes geslapen, dus ik duik nu m'n nestje in! tot morgen ladies <3
@ seertje / speeltjes voor de baby: Bart vond de muziekmobiel erg leuk en van die knisper knuffel beestjes.. Vooral met veel kleurtjes die deden het goed.... Vanaf maandje of 5 was een elmo knuffel het eerste wat hij zelf pakte.... En Bart heeft vanaf baby af aan een tutteldoekje om mee te slapen, onderkant van zacht satijn en bovenkant zachte knuffelstof met een beertje met een zacht belletje erin. Deze had ik in zijn bed als versiering neergelegd toen hij klein was en hij heeft hem eigenlijk altijd nodig nu hij gaat slapen...
@ titiana: Wauw! Hij ligt er dus goed voor!! Heel erg goed van jullie mannetje, nu niet meer gaan draaien en hopelijk blijven jij en je mannetje stabiel, op naar een goede bevalling!!!!! Groot gelijk dat jullie het even samen hebben gevierd dat het nu zo goed gaat, erg belangrijk zulke momenten samen! Slaap lekker, hopelijk vanacht meer slaap voor jou!
@ bramtim: Ik vroeg me vandaag al af hoe het met jou zou gaan, maar daar lees ik gelukkig weer een berichtje van jou.... Veel succes morgen bij de gyn en hopelijk kunnen ze alvast het bevallingsplan met je goed door nemen zodat het je wat "rust"zal geven. dikke knuffel en hopelijk morgen een goede dag
@ minime: zelf niet die olie gebruikt, maar hoor wel van andere dat ze het ook gebruiken onder het mom van baat het niet dan schaadt het ook niet. Enne leuk he dat waggelen??? we lijken straks allemaal van die eenden hihihi... Maar toch maar goed dat het allemaal een beetje gaat verweken en we gaan waggelen, dan kunnen de kids er straks tenminste wel uit... Natuur zit wonderlijk in elkaar, maar het waggelen is na een paar weekjes wel weer over Op naar de andere hormonen die ons lichaam weer wat sterker maken... Enne slaap lekker, succes met jou laatste dagen werken ook nog... Las ergens dat je nog wel ff moet tot aan je verlof, maar het lukt je vast en dan ga je vast veel mee schrijven en mee helpen aan de vele berichten hier hahaha!
Tsoo er is weer veel geschreven zeg in die korte tijd.... Ben effe lekker in bad geweest, met een boekje erbij. Heerlijk. Nu nog even tv kijken en alles bijgelezen en dan lekker slapen. Maar hopen dat m´n vriend niet weer gaat snurken!! Ow ja, morgen van 09.00 tot 16.00uur word t gas afgesloten! Geen warm water, geen kachel.. hmmm SlaapLekker
Goedemorgen weer! Hier een redelijke nacht gehad, wel heel licht geslapen, maar beter dan vorige nacht. Ook weer 4x eruit om te plassen uiteraard. En hoe hebben jullie geslapen?? @Leonie: Ik moet nog anderhalve week werken, dus het einde is in zicht Ik kijk wel steeds meer uit naar mn verlof hoor! Toch een raar idee dat ik straks 4 maanden niet hoef te werken, dat heb ik nog nooit gehad Lekker van genieten! hihi Fijne dag allemaal!
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, hou het geheim ♥ Ik krijg een zoon! ♥ Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 3 april 2011 *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv 4 april 2011 *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Vica86, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Kelly1980, 2de kindje, ziekenhuis,fv 7 april 2011 *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Jorietje, 1e kindje, thuis?, fv 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 19 april 2011 *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis, bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]9[/FONT]jongens ♥ 3 meisjes ♥ 3 weet niet/geheim Geboren: -Laravelk - 05-01-2011 - David na 26 weken zwangerschap -Seertje - 04-02-2011 - Maura Elisa na 31,5 weken zwangerschap Afspraken: 02-03 - Luckey - Controle gyn 02-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 02-03 - MiniMe81 - Controle vk 03-03 - Vica86 - Controle gyn 03-03 - Vica86 - Controle vk 09-03 - Nikske89 - Controle vk 09-03 - foeske - Controle gyn 10-03 - Star2 - Controle Gyn + Groei-echo 15-03 - foeske - Controle gyn 15-03 - Mobius Controle gyn 16-03 - Bramtim - controle cerclage gyn 16-03 - Luckey - controle gyn 16-03 - MiniMe81 - Controle vk 17-03 - Kelly1980 - Controle vk 28-03 - Mobius - Contole gyn 30-03 - Bramtim - controle cerclage gyn VK Ziekenhuis (Gyn.) Overige onderzoeken en afspraken *** Er zijn helaas 13 sterretjes in ons midden, waarvan 1 er 1 van een tweeling was. *** Ik ook even kleur en afspraken aangepast
Wat kunnen jullie hard gaan zeg Foeske: Tja, moet echt tijd gaan inplannen maar deze week zal het gewoon even niet gaan. Mama belde gisteren en hoorde aan mijn stem dat ik het zwaar had...komen ze straks al even schoonmaken, wat eten maken voor de rest van de week en gaan ze even winkelen om mijn kasten/koelkast weer aan te vullen Wat heb ik toch de allerliefste ouders van de wereld he Fleuri: Wat heeft de kleine een feest gehad in je buik zeg Kan idd nog wel zijn dat er nog veel gedraaid wordt. Ik schrik soms ook van die enorme bulten op men buik Eettics: Nog niet gehad dus die zullen ook wel niet meer komen Bikinilijn: Is hier ondertussen onmogelijk geworden om netjes bij te houden Ga het nog 1x op de tast doen maar daarna niet meer want wil het toch nog een beetje donzig laten groeien zodat de plukken die ik gemist heb niet zo opvallen Vica: Sow...die buik gaat echt naar voren! Die van mij ook en ze zeggen dat het typisch is voor zoontjes he Ik vind het wel leuk zo naar voren Kelly: leuk dat je er ook nog bent. Wat een drama's op je werk zeg. kan je al een hele soap van schrijven Spirit: Gaan ze nu nog een week eerder inleiden? Hoe zie je dat zitten? Minimi: Bijna verlof!! Dat waggelen is typisch als je bekken weker gaat worden En die pijn in het schaambeen zouden dus idd indalingspijnen te zijn Perineumolie: Eigenlijk nooit van gehoord Vica: Dat hoesten kan volgens mij idd wel zijn omdat de druk van de groter wordende bm druk zet op je longen Seertje: Geen idee welke speeltjes er zowat in trek zijn maar volgens mij kan het niet missen als het muziek maakt, zacht is en heeeel veel kleurtjes heeft Titania: Blij dat de baby nu eindelijk goed ligt!! Striae: Hoor eigenlijk ook maar 1 ding hierover: dat er echt niets aan te doen is helaas Ik heb er gelukkig nog geen op mijn buik maar smeer nu ook wel dagelijks de zwangerschapsolie van Weleda. Vind die gewoon zalig! Jammer dat ie een beetje prijzig is want kan die bijna niet meer missen en is bijna op Luiers: Hier in Belgie krijg je kraamcadeau's van het ziekenfonds waar je bij bent. Bij die van mij kan je kiezen tussen echt een hele hoop leuke dingen: - Waardebon voor Dreamland - Luiers twv 350 euro - reispakket met reisbedje, buggy,.. - Eetpakket met eetstoeltje,... - ... Ik denk eraan te kiezen voor de luiers. Die heb je toch echt wel nodig en lijkt me ideaal als je hier al een heel jaar geen geld aan hoeft uit te geven (zou goed zijn voor ongeveer 9 maanden luiers) Bij al de rest van de pakketten zit wel iets dat ik al heb. Dus dat is zo'n zonde. Bekken: Gisteren op de prenatale les gehoord dat hoe meer je bekken pijn doet en hoe meer je gaat waggelen hoe beter het is! Want dat betekent dat je bekken echt heel soepel is waardoor de bevalling straks eens zo gemakkelijk gaat Dus goed nieuws want dat is nu net waar ik echt het meeste last van heb dus hopen dat de bevalling straks idd peanuts is Verder een hele leuke rondleiding gehad op de materniteitsafdeling. Alle kamers gezien en moet zeggen dat die echt leuk zijn!! Zo gezellig en heel huiselijk! Kan amper wachten! Ook de bevallingskamers zijn supermooi ingericht met alles erop en eraan. Hier hebben ze alles in 1 kamer voorzien. Dus van zodra je binnenkomt blijf je op diezelfde kamer. Is heel erg ruim met alle mogelijkheden om te relaxen en van zodra het zover is zetten ze steunen aan het bed en kan de bevalling ingezet worden. Verder staat er dan ook nog een babybedje om het kindje de eerste zorgen te geven en weegschaal en meetlat om te meten en te wegen. Van zodra de nageboorte er is gaan de mama's met baby naar de eigen kamer. Zo een supertof kamertje met een aparte ruimte in glas waar je baby'tje kan baden/verzorgen. Ruime badkamer en leuke kastjes en koelkast en zo.. Oh, kijk er echt naar uit!!