Oops Sanne: is dit het echte werk?? spannend zeg!! Kom maar op met de babyboom!! Ik ben er klaar voor en morgen is het volle maan toch? (Doe ik de volgende volle maan over 4 weken)
@musty, zou hetzelfde doen als Sanne zegt! @Sanne, spannend! Hier rommelt het ook weer, maar zou wel weer ophouden
ik zie je vanaaf wel in mn charmante zuurstok roze badjas tja als ie komt komt ie hmmm denk dat ik dan gewoon DE tas meeneem, kan nog wel paar aparte spullen bij @ bramtim.... heb je mooi verwoord naar mobius!
Sanne sterkte hoor... heb je al geklokt??? Musty... jij ook sterkte hoor!!!!! Bramtim... mooi verwoord!!!!!! Hier ben ik maar op vakantiezoektocht... geen idee wanneer ik wil gaan (weet mijn zomervakantie immers nog niet) en wanneer ik het wel zeker weet (juni) is manlief al op vakantie... zucht....
@Mobius: Meis toch, wat ontzettend verschrikkelijk van je mama!! Weet ook even niet wat ik moet zeggen. Woonde je maar wat dichterbij, dan konden we je opzoeken en troosten. Goed dat je naar huis gaat, je moet nu niet meer werken. Heel veel sterkte, en als het niet gaat, kom je hier van je afschrijven he! hopelijk helpt dat een beetje... @Sanne: Gefeliciteerd met je 37 weken! Fijn he, dat hij nu officieel mag komen zonder dat hij te vroeg is Ben benieuwd of het rommelen doorzet, houd ons op de hoogte he! Spannend wie de volgende wordt....(na Nikske natuurlijk) @Volle maan: Oh morgen alweer??? Nou laat de baby's maar komen dan! @hier: Mn moedervlek is weggehaald, fijn hoor! Was echt best een grote, en ik zit er al jaren mee dat ie een keer weggehaald moet worden, maar ik neem nooit de tijd om een afspraak te maken bij de ha. Ideaal zo'n zwangerschapsverlof dus Het viel reuze mee, ik voelde alleen wat prikjes, maar geen pijn. Volgende week terug om de hechting eruit te laten halen. Ook nog even bij de Kruidvat geweest, heb ik gelijk maar die Vit. K en D druppels gehaald. Zo is dat ook weer binnen Zometeen nog even mn vluchttas inpakken (ja, nog steeds niet gedaan...) en dan ben ik klaar voor de bevalling!!!
Ik zie op mn ticker dat ik een watermeloen in mn buik heb. Haha, zo ziet het er ook echt uit! Alleen een watermeloen, en verder niks. hopelijk is mn buik straks snel weer de oude als de watermeloen eruit geperst is hihi
@ Flesvoeding, Daarom gebruik ik ook gewoon van kruidvat! Als de beeb er allergisch voor is of wat dan ook dan kan ik nog altijd wisselen. In die van kruidvat zit al vitamine K + D zag ik net. Luiers heb ik er ook van met hetzelfde idee. Toen ik nog op het KDV werkte had de helft van de kinderen kruidvat luiers en flesvoeding, daar dus goede ervaring mee opgedaan. @ Mobius, Pff wat verschrikkelijk voor je ouders en voor jou zeg! Je gevoel klopte dus . Ik zou zoveel willen doen maar kan niet meer doen dan je verhaal lezen en je via het forum ondersteunen! (zoals de rest ook al doet!) Hoop dat je jezelf de tijd gunt om het slechte nieuws te verwerken en hierover kan praten met je ouders/zus . Wat het roken betreft Ik snap dat je een uitlaatklep nodig hebt maar besef goed dat dit de baby schade kan doen Probeer dus naar een alternatief te zoeken, eet bijvoorbeeld een hele zak chips op of zo Kom aub hier om te ventileren als je dit nodig hebt, dit is nu belangrijk!!! En zorg goed voor jezelf meid! Dikke knuff! @ sanne, spannend zeg! Ben benieuwd of het echt gaat beginnen! @ volle maan, Weet niet of dit ook echt zo is??!! Whaha. Laat mij nog maar ff wachten heb allemaal leuke dingen van het weekend Hubby en ik gaan zaterdag nog even met zn tweetjes uit eten voordat we een echt gezinnetje zijn . En zondagmiddag hebben we verjaardag en s avonds gaan we bij mn ouders eten. Zo gaat het weekend wel lekker snel voorbij hoor! @ minime, fijn dat ie toch nog weg is gehaald! @ Hier, Heb de badkamer schoongemaakt en ben nu druk bezig om alle flesjes, speentjes en toebehoren te steriliseren (voor de eerste keer). Heb de kastjes in de babykamer ook wat logischer ingericht . Oooo heb er zon zin in
Hey meiden, Ik ben terug van de gyn. Ze vroeg hoe t met me ging, en ik vertelde dat t beter gaat en dat ik het positief probeer te bekijken en afleiding te zoeken, ook al heb ik veel pijn en ongemakken. Dus ik kreeg een echo. Hij ligt nog steeds netjes naar beneden met zn hoofdje. Ook een inwendig onderzoek gehad.... AUUWWWWWW!!!!!! Ik heb dus 1 cm ontsluiting en de baarmoedermond (?) is bijna helemaal ingekort... En ik mag dus ingeleid worden!! We schrokken er wel even van, want we hadden verwacht dat t niet meer zou gebeuren! Dus meiden, maandag om 07.30 uur moet ik me melden!! Ben best zenuwachtig...! Ik ga eerst aan ctg en krijg dan 1 tube gel ingebracht.... En indien nodig rond 12 uur nog 1 tube gel. Ze verwachten dat hij dan maandag of dinsdag geboren word. xx
@mobius: jeeej lieve meid, ke krijgt het ook allemaal zo voor je kiezen he! Heel veel sterkte en hele dikke knuf!!!! En reken maar dat die kleine straks ook voor heel veel geluksgevoel gaat zorgen hoor!!! @sanne: oh wat spannend!! ben benieuwd of het het echte werk is! @ hier heeel veeeeel meegelezen maar ben zioooo moe de hele tijd, dus kom net ook weer uit bed van middagslaap verder nergens last van alleen snachts menstruatiekrampen in buik en rug . dus zal hier nog hele poos gaan duren denk ik, ben zo nieuwsgierig!! @bv/fv: ga bvgeven in eerste instantie maar zodra het drama wordt zoals vorige keer ga ik snel over op fv(eerst tepelkloven en 1 maand later kreeg meis achteraf gezien niet genoeg bv en huilde ze best veel) Fv ga ik ook kruidvat geven, vorige keer ook gedaan alleen zag nu al dat de hypoallergeen eruit is bij hun....(komt astma voor in familie en mijn man ) dus probeer eerst normale kv voeding.
Mobius, ooooo ik wou dat ik je een hele dikke knuffel kon geven. Wat een rotnieuws Ik duim mn duimen eraf dat de chemo je moeder goed gaat vallen en vooral dat die heel effectief zal zijn. De gedachte aan haar kleinkind zal je moeder vast kracht geven! En dan ook nog je zus die in de steek wordt gelaten Wonen jij en je zus dicht bij elkaar zodat jullie elkaar kunnen steunen? FB, spannend!!!!! Dus het wordt waarschijnlijk 21 of 22 maart, mooi hoor! Sanne, spannend dat het zo rommelt! (Ik herkende je even niet, door je nieuwe avatar ) Nikske, ik duim dat het vandaag wél heel goed gaat met inleiden en je snel je kindje in je armen kunt sluiten! Vica, wat voor nieuws heeft je schoonmoeder gekregen? Ik heb het geloof ik gemist Musty, logisch dat je je met zulke waarden niet fit voelt! Balen dat het zo gekelderd is, maar gelukkig weet je nu wat er aan kunt doen, toch?! Luckey, ik haal vitK en vitD apart, want onze oudste krijgt ook vitD-druppeltjes, dus daar kan baby straks al van mee-eten. Als je aan het ene flesje denkt, zul je het andere niet snel vergeten, toch?! Kevercabrio, welkom hier! Ik heb niet per se een "slechte" ervaring met bv, maar ik vond het wel bij vlagen iets om me enorm onzeker over te voelen En tóch ga ik het weer proberen. Omdat ik het óók heel handig, makkelijk, gezellig, etc vond Bevalling opwekken: ik denk dat ik het maar gewoon houdt bij rust nemen, relaxt zijn en me niet druk maken, dat schijnt ook te helpen Ik heb gisteren trouwens in het zh aan een CTG gelegen In de loop van de dag had ik het kindje erg weinig (lees: vrijwel niet) gevoeld. Was ook erg druk geweest, maar heb toch maar het advies van de vk opgevolgd om dan te bellen. Ze kwam meteen hartje luisteren (aan huis, service hè?!) en dat was prima. Toch wilde ze dat ik ook even langs het zh ging, dus braaf gedaan. Alles zag er prima uit (hartslag baby, placenta, vruchtwater (ook een echo gehad )). Ook in het zh door zuster, arts-assistent én gynaecoloog op het hart gedrukt dat het goed was dat ik gebeld had en dat vooral weer moest doen als ik nog een keer zon rustige dag had. Het kwam waarschijnlijk omdat ik nog zo fit ben en zoveel doe dat ik de kleine weinig/niet gevoeld had, zei de gyn Verder vandaag niet zoveel gedaan. Beetje met dochter getut. Heb geen eens zin om de afwas te doen...
@fb: wat leuk en spannend tegelijkertijd!!!! Maar waarom krijgf je nog gel dan??? Ik had bij mijn meis ook 1 cm ontsluiting en toen hebben ze gelijk vliezen gebroken en weeopwekkers gegeven...???
@FB, spannend joh! @Luckey, hmm.. lijkt me lasti vakantie plannen zo. Succes ermee. @MiniMe, wel je tas inpakken dit weekend he Hier is hubby lekker op tijd thuis en maandag vrij jeeeeej.. Als de kleine man dan maandag geboren wordt heeft hij nog 2 dagen vrij Ideaal dus heb dat even ingefluisterd naar mijn buik hahahaha... Verder, auw auw..
@Chantico, bij mijn schoonmoeder is de kanker verdubbeld. Moet nu ook over op de zwaarste chemo helaas...
Ja idd, alleen had ik het al wel verwacht. Van de vorige chemo is het niks minder geworden en nu was ze een paar maanden van de chemo af omdat ze niks meer kon eten. Nu is ze redelijk aangesterkt maar krijgt nu nog ergere chemo. Ben benieuwd wat voor effect dat heeft. Als ze weer niks kan binnenhouden dan qua voeding/vocht dan is het denk ik zo afgelopen. Helaas... Het is ook zo dubbel. Je wilt natuurlijk dat ze nog zo lang mogelijk hier is, maar als je ziet wat een effect chemo heeft wil je eigenlijk ook gewoon liever dat ze stopt. Zonder de chemo voelt ze zich zoooo goed! Maar ja ze is 63 en logisch natuurlijk dat ze nog door wilt vechten. Maar het is zowiezo aflopende zaak, ze kan niet meer beter worden.
meiden ik ga afsluiten, besloten dat de laptop lekker thuis blijft als er iets is zullen jullie t horen van marjon2 hier op zp
Inderdaad het was echt een verrassing met de 20w echo. En deze zwangerschap is totaal anders dan de andere 2. Denk toch dat het geslacht van het kind ook je soort zwangerschap bepaald. De 1ste 16 weken kotsmisselijk geweest en sinds 25 weken zit ik thuis met erge bi. Bij mij jongens geen klachten. Raar hoor!