Nou volgens mij wordt er ook pas op gehamerd door o.a. het cb als de kindjes veel te weinig melk binnen krijgen. Zoals mijn meis. Ze moet zowel voor het gebrek aan melk als voor haar huidskleur de volledige dosis. Dus 10mg ofzo per dag. Maar ja, ik vergeet het regelmatig. Gelukkig begint ze langzaamaan melk te drinken. En chocomelk vind ze ineens helemaal super. Dus het zuivelprobleem zijn we binnenkort kwijt. Maar ja, dan moet ik nog door blijven gaan vanwegen de donkere huid.
Sem drinkt dus ook heel slecht melk.... pudding enzo gaat dan weer wel goed erin dus dan maar dat he.... CB heb ik nooit altijd de waarheid verteld. Van hun moest ik met x maanden ook ineens van 6x borstvoeding naar 3x borstvoeding en mocht ik geen nachtvoeding meer geven..... ja daaaaaag Bh... hier wel een omvang/cup gegroeid maar dat was het dan ook. Voorheen 75B en nu 80B... dalijk tijdens bv zal het 85 B worden denk ik, ik moet nog eens bhs gaan passen... als ik de tabellen moet geloven heb ik 85AA....
Geen idee of jullie me gemist hebben, maar ik leef nog hahaha.. Was vrijdag 4 maart onverwachts opgenomen in het ziekenhuis met hoge bloeddruk, maar ook omdat onze kleine een groei-achterstand bleek te hebben (dat werd in het ziekenhuis geconstateerd). Ik moest een tijdje rustig aan doen en vrijdag 11 maart kreeg ik vrij onverwachts (omdat ze wilden wachten tot 37wk) het bericht dat ze me in zouden gaan leiden omdat de kleine het niet meer naar de zin had. Er werd een ballonnetje geplaatst om ontsluiting op te wekken, dat ging prima, s middags had ik 3-4 cm en zaterdag om 9 uur werd ik naar de verloskamer gebracht en om kwart voor 1 s middags in onze zoon Lars geboren. Hij moest direct de couveuse in en aan de monitor en aan infuus. Gister is zijn infuus verwijderd en sinds vanmiddag ligt hij al in een wiegje. Hij doet het fantastisch.. Ik ben sinds vandaag weer thuis, maar uiteraard mis ik het kleine mannetje ontzettend Dit is ff snel mijn verhaal van de afgelopen 2 weken... Hierbij ook een foto van de kleine man, die vandaag voor het eerst zijn kleertjes aan mocht (hij was bij geboorte 44 cm lang en woog 1870 gram)
hier hetzelfde met bh's hoor mini, gaat 's avonds ook regelmatig uit cb: Die zeggen toch elke keer wat anders? Als ik op mn werk af en toe die ouders helemaal onzeker zie terugkomen terwijl hun kind het supergoed doet...lama waaien Ik denk dat je als ouder zelf wel weet waar je kind behoefte aan heeft, en mocht je twijfelen/onzeker zijn, dan vraag je zelf toch advies? Ze zeggen ook altijd wat anders... Vorig jaar had het cb een fase waarin alle kinderen vanaf 6 maanden een schema moesten volgen waarbij ze om 3 uur een fles kregen en om 4 uur groente. En dan 7 uur de laatste fles. Kwamen al die ouders met potjes groente aan, kom op zeg! 4 uur is toch geen tijd voor een warme hap?? En waar haal ik de tijd vandaan om eerst 8 kids te flessen en aansluitend 8 kids groente te geven? gekkenhuis
Och jee!! Wat heftig ineens zeg! Allereerst wat een prachtig mannetje! Gefeliciteerd! Fijn dat hij het goed doet en al in een wiegje ligt. Hoe ver was je nou precies toen je ging bevallen? Hoe is het verder met jou?
Wauw hahahaha nou dan ben jij dus de eerstvolgende, die hadden we niet aan zien komen!!! HEEL ERG GEFELICITEERD MET JULLIE PRACHTIGE ZOONTJE LARS!!! Klein mannetje voor de termijn, of niet? Wel heel erg gaaf om te zien zeg, mooi gaaf ventje! Geniet ervan!
@CB, ik had altijd mot met ze. Mijn meis is en was een grote eter. Ze wou ook altijd grote flessen hebben. Prima, kreeg ze van mij dus ook altijd. En daardoor dronk ze een fles minder dan normaal (eigen ritme) en sliep dus heeeeeel snel door enzo. Moest ik perse minder geven omdat ze reflux had. Ja hallo, en ik de hele dag met een gillend kind zitten zeker die niet genoeg heeft aan een kleinere fles. Ze had meer behoefte aan langere slaapjes en grotere flessen. Ik snap dat sommige ouders daar heel onzeker van worden. Als je er wel naar luisterd terwijl je kind duidelijk aangeeft het anders te willen, maar ja... van het cb mag je niet meer geven... Grrrrr krijg de kriebels van hun altijd.
@Jorietje: WAUW, gefeliciteerd!!!! Wat een mooi mannetje zeg! Wanneer mag hij mee naar huis???? En hoe is het met jou en je man/vriend??
@ jorietje: Wat een pracht mannetje en erg leuke naam!!! Van harte gefeliciteerd meid!!! Hopelijk is jullie mannetje ook snel thuis en gaan jullie enorm van elkaar genieten!
Hij is met 36 weken geboren, maar qua groei zat hij op 32 weken zo'n beetje.. Met mij gaat het prima, maar moet het rustig aan doen, bloeddruk is nogsteeds te hoog en krijg daar nog tabletten voor. Verder heb ik wat last van de hechtingen (ivm knip) maar dat zal met een paar dagen minder worden (verwijderen kon nog niet, dus ja dan maar ff doorbijten)
4 weken groeiachterstand??? dan vind ik het helemaal super om te horen dat hij al in een wiegje ligt!!! probeer maar lekker te genieten met zijn allen!!!! dikke proficiat ook aan de verse papa!!!!!!!
Ohh je moet het cb idd niet altijd alles vertellen! Heb ik ook niet gedaan want als je het wel deed dan kreeg ik weer commentaar, op gegeven moment dus eigen idee gewoon gevolgd en als ik dacht dit is goed dan gewoon doen (dus ook best lang nachtvoeding gegeven!) kan me idd wel vinden in vica's mening: de kriebels krijgen, ik zeg altijd ja en amen en vertel ze dus niet teveel hahaha. @leonie: spannend, spannend!! Jeeejj wat krijgen we volgende week toch al best veel mama's @vica: he bah wat naar dat jullie ook slecht nieuws hebben gekregen zeg!! @nikske: ohhh ben zooo benieuwd!!!! zou er al grote vordering zijn?? @jorietje: Jeeejjj gefeliciteerd!!!!! wat een schatje zeg
Jorietje van harte gefeliciteerd met jullie zoon Lars! De derde april baby in maart... wat is dat toch met onze kindjes? @ Hier: ga zo proberen te slapen, zal vast wel lukken met de tabletten, rommelt nóg... maar totaal geen regelmaat...ben er moe van. ( buikweeën en rugweeën zijn echt nieuw voor me, de oefenweeën bij sven zaten ook in mijn benen ) Heb al een warme douche genomen en dat was wel prettig maar ja, kan niet heel de avond onder een warme douche blijven staan he. Manlief heeft internet op mobiel dus als er echt iets gaat gebeuren melden we het. Vind het eerlijk gezegd wel spannend..... wat een meut he Liefs!!
Achterstand is wat lastig te bepalen omdat niet 1 kindje hetzelfde is, maar met de laatstgenomen echo op 35w4d, gaf tie aan 31w5d. We hadden verwacht dat ie niet groot zou zijn, maar zó klein hadden we ook weer niet verwacht en onze eigen vk was ook errug verbaasd. Maar hij ziet er supergaaf uit, niet zo doorzichtig zeg maar wat je soms wel ns ziet. De zusters op de afdeling waar hij ligt zijn ook echt helemaal trots op hem dat hij het zo goed doet ondanks dat ie zo superklein is.. Nu nog zorgen dat ie zn flesjes goed leegdrinkt en dan mag ie hopelijk snel naar huis (ze houden de uitgerekende datum aan 09/04/11 maar ik geloof niet dat ie daar nog zo lang moet blijven)
@Sanne: Spannend voor jou ook! Ben benieuwd of je morgen hier weer komt kletsen, of dat het toch doorzet en je met andere berichten ons hier komt verblijden! Succes in ieder geval!
Gelukkig is t huis aardig schoon en op orde... Stiefschoonmoeder was dinsdag nog schoon komen maken. Dus ben nu écht de laatste dingetjes aan t doen. Zondag komt een vriendin helpen en dan is t huis lekker tiptop schoon... Heerlijk!