April 2011 mama's Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Musty, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Seertje

Jammer dat jullie een beetje een moeilijke thuis-start hebben gehad.
    Maar wat jij beschrijft is echt heel normaal hoor. Ga je daar niet schuldig over voelen.
    Het vergt gewoon heel veel lichamelijke en geestelijke energie.
    Je wordt echt op de 'proef' gesteld en jullie gaan daar helemaal goed uitkomen, daar vertrouw ik zelfs op.
    Uit de manier waarop je schrijft over alles wat jullie al hebben meegemaakt,
    maak ik op dat jullie een sterk team zijn.
    Nu ze thuis is heb je het gevoel dat alles meteen 'goed' moet gaan, maar jij moet ook groeien in je rol. Extra zwaar voor jou is natuurlijk de BV en kolven. Het feit dat je dit al doet laat zien dat je een gedreven mama bent.

Dikke knuf!

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    hey lieve Seertje, Heb de andere reacties nog niet gelezen dus misschien val ik wel in herhaling.
    Lieverd, wat dapper dat je zo eerlijk je gevoel op tafel gooit. Ik ben dan wel geen mama maar ik kan je wel vertellen dat die rose wolk zeker niet voor iedereen bestaat. De gevoelens die jij beschrijft zijn ongetwijfeld ook de gevoelens die ik ga krijgen. En ja ik ben een dappere en sterke tante net als jij. Maar het is ook zo ontzettend veel dat ineens gaat veranderen en bij jullie komt er ook nog eens op je bordje dat Maura veel eerder besloot om te komen dus jullie hebben ook nog eens een heftige ziekenhuisperiode achter de rug.
    Goed dat je over je gevoelens praat met anderen. Ik hoop ook dat je bij hen een ECHT luisterend oor gaat vinden en niet zo eentje van 'ja maar je hebt er toch iets moois voor terug gekregen'. Een vreselijke dooddoener die je dus het gevoel geeft dat mensen niet echt naar je luisteren.

Fijn dat je even lang gekomen bent!! Ow en over het borstvoedingsverhaal. Als het je zo zwaar valt, is het misschien het overwegen waard om er mee te stoppen. Je hebt al knetterhard je best gedaan om haar het beste te geven maar als het ten koste gaat van jezelf en je eigen happines zou ik ervoor kiezen om te stoppen zodat er een beetje stress van je af valt.

Super dat je even langskwam. Dikke kus voor jou en je prinsesje

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Jorietje gefeliciteerd met jullie mannetje Lars!!

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    ...en inderdaad wat Bramtim ook zegt...
    Als het te zwaar voor jou wordt (BV en kolven) is het misschien beter om over te stappen op FV of een combi daarvan

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Lieve lieve Seertje,

ook ik ga in herhaling vallen maar wat de andere dames ook geschreven, ga ik volledig beamen.
    Die rose wolk komt maar bij weinig mensen voor hoor. Bij mij was hij ook meer grijs dan rose!!!!!!
    Het vergt nu eenmaal heel veel aanpassingsvermogen en daarbovenop hebben jullie ook nog een super kleintje...
    Ik blijf het knap vinden dat je nog steeds doet kolven, super respect. Het idee van Bramtim om langzaam over te stappen op fv vind ik ook helemaal niet verkeerd. Als je de bv erin wilt houden, zou je ook kunnen combineren he?!?!
    Blijf hier maar lekker klagen hoor en ben blij dat je genoeg mensen om je heen hebt waar tegen je kunt praten.
    Jullie zijn een sterk team en het gaat helemaal goed komen!!! Over een paar weekjes zul je denken, heb ik me daar druk om gemaakt!!!

Hele dikke virtuele knuffel.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske, Musty en Sanne... hoe is tie???

hier.. wat een k*t nacht gehad zeg.
    Om 3 uur wakker geworden van het maagzuur met als gevolg dat ik alles wat ik gisteravond gegeten heb, eruit gegooid heb.
    Bah wat is eten overgeven toch vies zeg..... de galsessie van vanmorgen vond ik "prettiger"......
    Voel me nog niet echt fijn, brokje in de keel dat maar niet weg wil.
    Dalijjk gaan we boodschappen doen voor het feestje van morgen en voor de rest hang ik wat op de bank geloof ik.....

7. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luckey: jeej meid wat heb jij toch een giga last van die vieze maagzuur he!!

En als je er dan van moet overgeven brrrrrrr:$

Hopelijk voel je je dadelijk wat beter! En kun je nog beetje uitrusten!!

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

* Update Nikske *

Het is begonnen :D :D :D :D :D!!!!!!

Ze heeft me vanmorgen gesmst dat ze 2 cm had en dat ze haar vliezen wilde breken maar dat er een handje voor zat dus ze hebben even gewacht maar..... toen zijn ze spontaan gebroken! Dus ze krijgt nu weeënopwekkers dus ik denk dat Nik vandaag toch wel mama gaat worden :D.......

9. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Spannend dat begonnen is!

10. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    @ lt/nikse:
    Jeetje wat spannend meid! Hopelijk vordert de ontsluiting vandaag en hebben jullie straks jullie wondertje in jullie armen liggen....

@ seertje:
    Echt meid, mijn respect heb je... Ik merk aan je verhalen dat je je zo goed alles wilt doen, en dat doe je ook zeker! Sterk he dat moedergevoel????? Vind het erg dapper hoe eerlijk je schrijft, enne die roze wolk, andere hebben daar ook al op gereageerd, die is er niet echt in het begin hoor.. Je hele leventje staat ineens op de kop, en dat vergt veel inspanningen om dat weer een beetje van jezelf te maken. Dikke knuffel voor mama Seertje;)

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Seertje: Wat fijn dat je weer even langskomt!
    Ik ben dan nog wel geen mama, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het begin moeilijk is, dat je veel onzekere momenten kent, en gaat twijfelen aan alles. Ik weet bijna zeker dat ik ook die momenten ga krijgen, ik denk dat dat er gewoon een beetje bij hoort. Het is allemaal zo nieuw en spannend, en je wilt je kleintje gewoon het beste geven (en dat doen jullie ook!!!)
    Zeker omdat jullie een moeilijke start hebben gehad, nog geen tijd voor jullie zelf hebben gehad, stapelt het zich op en 'breek' je op een gegeven moment.
    Mss een goed idee wat de andere meiden zeggen om over te stappen op fv, maar dat is aan jou natuurlijk.

Jullie komen er wel en Maura heeft het niet beter kunnen treffen met zulke geweldige ouders!

@Luckey: He wat naar zeg....Rennies helpen niet meer?

@Nikske: Superdag om vandaag mama te worden; het zonnetje schijnt, laat het kleine boefje maar komen!!
    Succes!!! :D

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Fijn dat het voor nikske is begonnen!!!

Seertje: Fijn om weer van je te horen. Logisch dat die eerste tijd zo zwaar valt, maar je doet het super! Wat fv/bv betreft: Doe waar je je het beste bijvoelt. Maura heeft in ieder geval die eerste hele belangrijke tijd in het ziekenhuis mama's voeding gekregen!

13. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Jorietje gefeliciteerd met jullie zoontje Lars! Wat een prachtig mannetje!!!!

Seertje voor iedereen is de eerste week thuis met je kleintje erg pittig hoor. Er zijn momenten dat je volop kan genieten maar er zijn zeker ook andere momenten!

Luckey wat naar dat je zelfs moet overgeven van het maagzuur, sterkte!

Nikske wat super dat de vliezen spontaan zijn gebroken, hoop dat je de baby snel in je armen kan sluiten!

Musty en Sanne hoe gaat het nu met jullie???

Hier afgelopen maandag naar de gyn geweest want ik kreeg ook ineens erge jeuk, ze hebben bloed geprikt en daar krijg ik maandag de uitslag van. Onze baby werd afgelopen maandag al geschat op 3300 gram:$!! Verder hobbel ik wel wat door, kan niet meer zoveel en ben ook erg moe en voel dat de baby gaat indalen. Voor vanavond hebben we oppas geregeld zodat we nog een keertje samen uit eten kunnen voordat het gedaan is met de rust!

Flesjes, wie heeft er ervaring met de tommie tippee flessen?? Ik wil wel borstvoeding gaan proberen te geven maar als het niet lukt of maar gedeeltelijk wil ik graag deze flessen gaan gebruiken. Heb bij mijn dochter altijd difrax gebruikt.

14. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ vica, een extra dagje om uit te zieken is idd een goede middenweg!

@ Seertje, goed om van je te horen. Wat vind ik het enorm balen voor jullie dat de kraamtijd niet zo was als jullie gehoopt hadden… En dan ook nog een zieke man :( dit is allemaal overmacht!! Ik hoop dat jullie gezinnetje snel in het ritme kan komen zodat jullie zelfverzekerder en daardoor jullie wat relaxter kunnen voelen… Jullie zijn hartstikke sterk, dus heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt! Die roze wolk heb ik al zoveel mensen vanaf zien donderen, dus wanneer je deze hebt denk ik gewoon dat je van geluk mag spreken ;)

@ Nikske, super zeg! Tis een mooie dag om mama te worden (al is volgens mij elke dag daar een mooie dag voor ;)) Zet um op!

@ Musty en Sanne, Hoop dat alles goed is met jullie! Nog samen om de afdeling gelegen???

@ spirit, Ben benieuwd naar de uitslag maandag. Heb je nog iets gekregen voor de jeuk? Veel plezier vanaaf, wij gaan precies hetzelfde doen omdat ik woe. ingeleid wordt.

Hier,
    Ga maar en rustdagje houden heb erg veel last van BI… Balen maar is niet anders! Heb wel het bed afgehaald en ga vanmiddag ff stofzuigen maar that’s it!

Oja nog 4 DAGEN :D:D:D:D:D

15. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Wat een nacht was dat zeg... Gisteravond voordat ik naar bed ging even mijn plichtsmatige toilet bezoekje en kwam ik erachter dat ik stukjes slijmprop verloor. Daarna werden de krampen steeds sterker en vanaf 01 uur was er zelfs regelmaat.....maar.... dat duurde helaas maar een uurtje en toen stopte alles.... aan het einde van de nacht begon het weer wat te rommelen, nu is alles inmiddels rustig, inclusief baby... Babylief heb ik heel de ochtend niet meer gevoeld, daar wordt ik een beetje onrustig van maar wil het nog eventjes aankijken. Net even naar de winkel gelopen om wat verse broodjes te halen, dat was toch geen pretje. Veel pijnlijke steken.
    Hoop wel dat dit voorwerk goed is geweest en dat de gyn misschien donderdag zelfs al wat ontsluiting kan ontdekken. Stiekem hoop ik nog steeds dat ons meneertje niet wacht op de inleiding ;)

@ Nikske: Oooh meid, kan niet wachten om hier jouw baby nieuws te lezen! Heel veel sterkte vandaag!

Liefs!

16. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @ spirit: ik heb de tommy flessen in de kast staan maar heb er nog geen ervaring mee, bij mijn zoon had ik ook de difraxflessen. Ik heb de tommy flessen gekocht op aanraden van vriendinnetje. Die liep er mee weg!

17. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Och jee Sanne
    Hou de kleine maar goed in de gaten hoor.
    Als je het niet vertrouwd aan de bel trekken he!
    Donderdag is nog best ver van nu.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Sanne: He wat vervelend dat het nog niet door heeft gezet. Maar al die voorweeen zijn vast en zeker ergens goed voor geweest. En wie weet is de kleine nu wel zo rustig om zich goed voor te bereiden op de bevalling die vandaag of morgen gaat komen! :D
    Als je het niet vertrouwt inderdaad bellen!
    Maar er is nog steeds hoop op een volle maan baby! ;)

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Sanne, Jammer dat het niet doorgezet heeft ;) De beeb houd het echt spannend zo… :D Als het stil blijft zou ik toch ff bellen hoor…

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

#1900 Chantico, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2011
    Lieve Seertje, het is zoooo normaal dat je die onzekerheid voelt! Ik denk dat elke mama dat voelt. Je hebt zo'n kleintje al die maanden veilig in je buik gedragen en alles ging vanzelf (kindje had het altijd warm genoeg, genoeg te eten, geen krampjes, etc), en nu opeens is het grote LOSLATEN begonnen. Je kunt niet meer alles oplossen, je weet vaak niet eens wat er 'mis' is als zo'n kleintje huilt. Tijd voor jezelf bestaat niet meer, alles staat in het teken van de zorg voor je kindje. Zelfs als het kindje gevoed en schoon in bed ligt te slapen, ben je nog bezig met de flesjes, zelf wat eten, en voortdurend paraat staan want ieder moment kan er weer een huiltje klinken. Zelfs als je kindje 2 uur slaapt, ben je al die tijd 'paraat', dus nooit helemaal ontspannen en met tijd voor jezelf, want je weet niet hoe lang je nog rust hebt.
    Gelukkig leer je de signalen van je kindje steeds beter begrijpen, word je handiger in dingen, komt er ritme in de dag en gaat je kindje met steeds grotere tussenpozen drinken en slapen.
    En als beloning voor al je harde werken, krijg je straks dat eerste glimlachje, je ziet hoe ze probeert je met haar ogen te volgen of later hoe ze leert om te rollen en al die andere 'eerste keren'. En uiteindelijk merk je dat je echt een MAMA bent geworden, dat je zekerder in je schoenen staat en vooral aan het genieten bent van je kind! (En dan ga je denken 'goh, hoe zou het zijn als er een broertje of zusje bij kwam...?' en ben je al die baby-drukte en onzekerheden al weer helemaal vergeten :D).
    Voor nu een hele dikke knuffel en weet dat wij dit waarschijnlijk allemaal zo gaan voelen, die onzekerheden en vermoeidheid. Maar het komt goed!
    Oh, en ik val even niét in herhaling (;)) door te zeggen: hartstikke knap dat je kolft en voed, ik hoop dat je het volhoudt tot Maura volledig aan de borst kan drinken en je daar het gemak van kan ervaren!

Deel Deze Pagina