April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Lamp is persoonlijk totaal mijn smaak niet en tja....
    Ik zou idd even in de winkel eraan rammelen om te kijken hoe stevig hij is!!!

Hier is manlief het koken, ik mocht niet van zoon..... haha och ja vind het net erg. man kan het net zo goed (als niet beter)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nikake: goede tip van Chantico, moet wel dreumes/peuter-safe zijn die lamp

Pino: nee dnek niet dat we nog ene box gaan gebruiken.
    Hebben we bij de 2de ook echt nauwlijks gebruik...lag alleen maar vol met speelgoed......Ze zaten en sliepen bij ons heel snel in de wipper en in hun wiegje is ook nooit een probleem geweest of in de wandelwagen (in de woonkamer) dus heb de box om te slapen en mijn handen vrij te hebben eigenlijk niet nodig.

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Net wat grappigs gezien aan mijn buik.
    Ik stond en boog wat achterover en zag dat mijn buik helemaal scheef was.
    Je zag links echt een bult en rechts was hij "plat".
    Heb een flink gelachen en manlief stond er maar naast en wist niet hoe hij het had. haha.
    Was ik even vergeten van de vorige keer..... zo gek

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

#2304 Chantico, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    Ik ben juist een grotere fan van slapen in de box dan in een wipstoeltje :D En inderdaad in de wandelwagen overdag, als het zo uitkomt. Maar de box was hier toch ook wel favoriet. Ik kan me trouwens voorstellen dat een tweede kindje het heel fijn kan vinden om liggend vanuit de box (buiklig trainen! ;)) naar grote broer of zus te kijken. En dan is lang in de box liggen denk ik beter dan lang in een wipstoel. Zeker nu bij een tweede zal ik misschien minder vaak met hem/haar op schoot kunnen zitten of rond kunnen sjouwen. En dan vind ik een fijne en veilige plek met een paar speeltjes erin wel zo handig. Zeker als ze gaan rollen zijn er dan meer mogelijkheden voor zo'n kleintje dan wanneer hij/zij in een wipstoel zit. Hier komt de box er t.z.t. dus zeker weer in!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sem heeft misschien 2x in de wipstoel gelegen...
    zal er dus zeker weten geen kopen voor de 2e.

Ben er steeds zekerder van dat ik het beebje voel af en toe...
    het zijn geen plopjes meer maar echt vlinders die tegen me aan vliegen hahahahaha (van binnen he)

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dit is ook de reden dat wij geen box gaan halen. Mijn dochter heeft er veeeel in gelegen omdat ik toen in een normale woning zat. Zonder babyfoon. Die dingen stoorde overal door het gestaald beton.

Nu we op 1 verdieping wonen kan de kleine gewoon slapen in bed. En eventueel de kinderwagen voor eventjes ofzo. Zitten in de wipstoel en spelen op een speelkleed op de grond.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Buikligtrainen??
    Hier nooooooit gehad.. dochter was nog geen week oud en lag al op haar buik en elleboogjes met hoofd VER omhoog. Kon het ook minuten volhouden. Ze is daarna ook op haar buik gaan slapen (ivm reflux) dus de training heeft ze nooit nodig gehad gelukkig.

2e ook grote kans voor reflux, dus ook buikslapen (als die dat toelaat).

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat leuk :D

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oja, spelen op een kleed op de grond is ook fijn. Maar hoe zou dat gaan met nog een tweede rondrennende peuter? En al het speelgoed (kleine dingetjes!) die onverwacht binnen baby's handbereik kunnen liggen?

Hoe hebben de mama's met al twee kindjes dat gedaan bij hun tweede? De eerste beperken in speelgoed en wilde spelletjes, of de tweede op een veilige plek wegleggen?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier zijn net mijn moeder en haar vriend even geweest.. was niet zo gezellig... ze zijn nooit gezellig haha, hangen er maar een beetje bij over hun eigen problemen vertellen.

Mijn oma krijgt vanaf vanavond 3x per dag controle van een wijkverpleegkundige. 2x per dag komt ze helpen met de medicijnen ( mijn oma moet ze innemen waar zij bij is) en 1x om te opserveren. Mijn moeder en oom moeten om de dag een paar uur opserveren.. Dit weekend.. Als de medicijnen aanslaan mag ze ermee doorgaan.
    wordt het erger (of slaan de medicijnen niet aan) dan wordt crisishulp ingeschakeld en wordt ze opgenomen.

Voor diegene die niet op de hoogte zijn.. mijn oma wordt waarschijnlijk dement. Heeft nu veel last van angstaanvallen. Ze is er van overtuigd dat er dieven in haar huis komen.. Maar ze stelen niks, ze doen de gordijnen slordig hangen en dekbed slordig maken enzo. En spullen verplaatsen om haar te pesten.
    Al met al, mijn oma raakt ALLES kwijt en zij is natuurlijk niet de oorzaak. Een tijdje terug beschuldigde ze mij constant van diefstal. Nu belt ze bijna dagelijks de politie voor de 'diefstallen' en durft niet meer te slapen of weg te gaan.
    Ze eet nauwelijks.. Wil niet koken voor zichzelf.. Zelfs als ze dat doet eet ze het niet op.

Ze is nu accoord gegaan met de medicijnen omdat mijn moeder, oom en de huisarts haar wijs hebben gemaakt dat ze er weer rustiger en vrolijker van wordt en minder bang.
    Het zijn eigenlijk enorm zware medicijnen tegen waanideeen.
    Mijn moeder moet ze bij zich houden en 2 keer per dag komen brengen als de wijkverpleegkundige komt. Dit omdat mijn oma er zelf niet bij mag komen omdat ze zo zwaar zijn..

Spannend weekend dus nog.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou het alleen doen als ik er zicht op heb.

Wel zal ik de oudste proberen te leren niet wild te zijn bij haar kleine broertje. Scheelt dat een baby nog veel slaapt. Verder heb ik hier een 'hoekje' tussen bank en bureau waar een mooi speelkleed tussen past. Hier kunnen de ouderen niet zomaar overheen ofzo. Daar wil ik het speelkleed ook neerleggen om het toch een beetje af te schermen zeg maar.

12. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo dames,

Zag net iemand met een gave lamp, flinke uitgave, maarre wel erg stoer en kan denk ik lang mee als het dreumus proef is dan he;)

Hier komt wel gewoon weer een box in de huiskamer, kan de beeb daar rustig in, en leert zoonlief dat dat echt een plekje eerst is van de baby... Bart is nogal een beweeglijk jongetje, en voor eerst vind ik het wel prettig dat hij zo beetje kennis kan maken met de beeb, zodat hij niet gelijk een beperking krijgt...
    Zal zo weer ff gtst kijken, manlief is te darten en Bart ligt al lekker te dromen....

13. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    @ pino:
    Pff heftig van je oma.. Nooit leuk om zulke dingen van heel dicht bij mee te maken. Ik hoop dat de medicatie je oma zal gaan helpen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja heftig is het zeker.

Aan de ene kant hoop ik dat de medicijnen niet aanslaan. Klinkt misschien gek. Maar sommige situaties waar ze nu in komt zijn zooo slecht voor haar. O.a. het niet eten enzo. Dan heb ik liever dat ze opgenomen is en er constand zorg om haar heen is.

15. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goede avond allemaal,
    wat is er veel geschreven,

@nikske niet helemaal mijn smaak maar hij is wel stoer, waarom kijk je niet of je m op marktplaats goedkoper kan krijgen?

@box hebben wij nog staan hoor F zit er regelmatig nog in als ik eten moet koken ofzo.

@kleertjes heb ik vandaag voor t eerst gekocht een jurkje ,2 rose truitjes en een rose broekje echt zo schattig

@pino tjee balen zeg van je oma en jammer dat je ouders zo zeurderig zijn.

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi,

Leuke lamp Niske.

Hier komt ook gewoon de box weer te staan, vind het wel makkelijk om de baby daarin te leggen zodat ik ook gewoon tijd voor andere dingen heb.

Pino wat sneu zeg voor je oma dat ze dement begint te worden. Vooral de begin periode is zo moeilijk voor haarzelf. Wij hadden dit ook met de oma van mijn vriend. Heel herkenbaar zij beschuldigde ook familieleden van stelen terwijl zij alleen maar helpte met oa boodschappen, huis schoonmaken etc. Sterkte met de situatie.

Heb vandaag een afspraak gemaakt voor de 20 wkn echo, ik mag 7 december om 10 uur.

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    @ Lamp: ben al 5x in de winkel geweest en wil hem gewoon hebben :p haha!!!!!!

@ Box: wij gaan er wel een opzetten, als ik al meerdere kindjes had gehad die er niet veel in hadden gelegen had ik het misschien ook niet gedaan.

@ Pino: verevelend dat je ouders zo zeuren :(

@ CVM: jij vandaag geslaagd voor een trouwjurk?!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    * Lamp is ook niet echt mijn smaak. Maar denk wel dat hij heel stoer zal staan in een jongenskamer..!! En misschien dat ik m dan zelf toch ook wel leuk vind;)
    Als je m echt zo graag wilt, en t geld ervoor hebt, zou ik m lekker gaan halen! Of idd even op Marktplaats zoeken

* Box komt hier zeker wel te staan, lijkt me zo ideaal! Wij hebben ook 2 nog al erg drukke en onbehouden honden,dus wel handig dat hij zijn eigen plekje heeft. Zou hem het liefst nu al neerzetten met alles erop en eraan:) Maar nog even geduld...
    Wanneer gaan jullie m neerzetten? Ik zat t denken als ik de kerstboom weggehaald heb (begin januari) maar is ook best vroeg he? Maar wel ergleuk, en voor de honden ook handig om alvast te wennen.

* Vandaag voor t eerst bij de VK geweest in t ziekenhuis, nou vond t eigenlijk nergens over gaan? Ze heeft zicht voorgesteld, en ik kon vragen stellen (die had ik niet die stel ik hier wel;)) En we gingen naar t hartje luisteren, misschien omdat ikzelf een angelsound heb, maar vond een beetje een onnodige afspraak... haha
    Ben blij dat ik hierna gewoon weer naar de Gyn mag en maar af en toe naar VK.
    15 november 20 weken echo!!! Heb er zin in:D weer ons mannetje zien

* Weet iemand waar ik hydrofiel luiers kan kopen, aqua blauwe en lime groene?

* Morgen weer even voor behang kijken en wat stukjes mee naar huis nemen.

* Oooo en ja, de naam voor ons mannetje staat zo goed als vast!!:) Leuk, maar toch ook wel weer een eng idee... Stel dat ik m over een paar weken niet meer leuk vind haha!
    En het leuke is nog, mn vriend heeft m verzonnen!! (had ik nooit verwacht, hij ook niet hoor) En we zaten elkaar meteen aan te kijken van ; ja dat kan m wel zijn.

* @ Nikske: Heb jij nog een foto van die auto die jou vriend gekocht had?? Volgens mij hebben mijn ouders dezelfde gekocht voor mn vriend zn verjaardag als "grapje" ... Hij is helemaal gek van het automerk seat! dus mn moeder heeft een zilveren auto gekocht, en ik heb letter gekocht met seat en turbo (dat zit ook op onze eigen auto) om erop te plakken, wel stoer!! Ben heeel benieuwd wat hij ervan vind hihi

X

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O ja ik had een proefdruk laten maken van een geboortekaartje, gewoon met standaard tekst en naam enzo...
    Nouuu lelijk zeg!!
    Het kaartje opzich was leuk. Maar de tekst die er extra op gedrukt word, dus naam, geb.datum, tel.nr en dat soort dingen, afschuwelijk. Het leek wel alsof het erop getypt was met zo´n ouderwetse typmachine, echt te lelijk gewoon!! Aan de binnenkant had t ook afgegeven en stond t ook lichtjes aan de andere kant van het kaartje... Dus ik weet wel: daar bestellen we geen kaartje!!:$

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, waar had je het proefdruk kaartje besteld?

Deel Deze Pagina