Goed misselijk zijn is net zo erg hoor Het voordeel daarvan is dat het waarschijnlijk weer over gaat naarmate de zwangerschap vorderd. BI helaas niet. @Musty, ooow bekken goedzetten. Wat ging ik door de grond van de pijn zeg! Hier was het gelukkig wel gelukt.. Sterkte.
Hoi allemaal, Mag ik ook met jullie meekletsen? Morgen ben ik alweer 13 weken (wat gaat de tijd snel!).. En ben 19 april uitgerekend. Klets ook al mee op het andere forum maar vind het wel gezellig om hier ook mee te kletsen.... liefs
Zo... even snel, want ik ben doodop. ook nog in de taxi van het ziekenhuis moeten overgeven, ik ga zo m'n middag dutje doen bedankt voor al het duimen meiden! Heel wat uurtjes in het ziekenhuis geweest.. was wel gedoe, lang wachten -echo - gyn - gyn vond de echo onduidelijk, wou m nog een x doen met hem erbij - weer wachten.. pfftt Helaas is het stolsel er nog steeds. Het is 1 cm gekrompen in 3 weken tijd. Dat zegt vrij weinig..maar wel beter dan niet natuurlijk. Het ligt naast de placenta, niet de ideale positie, maar ook niet de slechtste(dat is al ie eronder ligt). Hij ligt voor de cervix, dus de kans dat ie zelf oplost is kleiner. Ze blijven kijken hoe het zich ontwikkeld en als het er na de 20wk nog is gaan ze kijken hoe veel schade de baarmoederhals heeft geleden door de bloedingen en kunnen ze preventief gaan behandelen met progesteron of zo'n ringetje(ben vergeten hoe het heet)..en omdat het dik op het vlies ligt bestaat er ook risico dat dat vroegtijdig kan breken. Kortom weer een hele zut aan potentiele risico's aangehoord. Hopelijk is het tegen die tijd al lang weg! Maar voor nu zijn er dus geen behandelmethodes. dus nog steeds bedrust tot 20weken.. nog ruim een maand dus. Ik probeer me erbij neer te leggen. Ik zal ook niet te veel over zeuren.. het is wat het is en ik doe het allemaal voor een goed doel. Trouwens het kleintje wrong zich in allerei bochten om niet door de echoscopiste opgemeten te kunnen worden. Ze drukte ook heel hard met het ding tegen m'n buik. Op een gegeven moment zat ie zelfs resoluut met z'n hoofdje te zwaaien van "nee, nee.. als jij zo begint ga ik niet voor je draaien hoor".. erg om moeten lachen Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Hanna79 gaat, die heeft ook zo'n stolsel.
dames, ik ga me hier NIET afmelden maar zal wel minder vaak komen.. Ik vind het super gezellig bij jullie maar ik heb er gewoon weinig tijd voor.. En als in de avond vriendlief thuis is vindt ie het niet leuk als ikheel de avond achter de laptop zit.. En buiten dat, jay-jay is nog steeds ziek en vraagt steeds mijn aandacht vanacht maarlieft 17 keer uit bed geweest dus ben zelf ook doodop! Ik zal zeker nog wel meelezen en af en toe een berichtje plaatsen om jullie up to date te houden! Zeker met alle echo`s enz.. liefs xxx
Fredje: Welkom hier, en zeker mag je meekletsen. Gezellig!! Titania: Niet alleen maar slecht nieuws, maar helaas ook niet het nieuws wat we wilde natuurlijk Balen van je bedrust nog steeds, hopenlijk breng je de zwangerschap toch gewoon tot een goed einde!! Wel leuk dat jullie kleintje zoveel beweegde Nou ik loop sinds gister echt weer onwijs slecht, zak weer steeds door mijn rechter been heen, en mijn rechter bil doet echt onwijs pijn (komt door die zenuw wat klem zit ) En dan heb ik zometeen ook nog mijn eerste les van de zwangerschapscursus!! Hoop dat ik die ga overleven, anders ben ik er snel klaar mee ben ik bang.... Ik probeer vanavond nog eventjes te spieken hier!!
Zwangerschapscursus? Wanneer moet je je eigenlijk opgeven daarvoor, ben ik te laat daarmee als ik dat nu nog niet heb gedaan? Vandaag mijn 12 weken echo gehad en die was fantastisch! Alles was helemaal perfect en de kleine duimde al, superleuk om te zien, en hij bewoog lekker. Wat een fascinerend gezicht.
Jammer meis maar wel begrijpelijk!! Focus je maar lekker op Jay-Jay & je vriend, we zien je update's wel komen Liefs xx N.
Heel begrijperlijk! Sterkte met Jay-jay. En we horen vast wel weer eens wat van je. En tot die tijd wens ik je alvast een voorspoedige zwangerschap. Als de doodop bent dan kan ik mij voorstellen dat je even geen behoeft hebt aan het forum
Wat heerlijk dat de kleine het zo goed doet, en wat een mooie beelden he Het word meer en meer een echt mensje... Ik blijf het echt prachtig vinden. Wij hebben 2 echo's op dvd meegekregen van de verloskundige, en ik kijk ze echt regelmatig terug. Wat betreft die zwangerschapscursus, als je zo'n standaard puf cursus, of yoga ofzo wil doen, die beginnen meestal na de 20 weken. Dus nee je bent nog lang niet te laat Maar ik ga een zwangerfit cursus doen, dat is een combinatie van fysiotherapie en sporten onder begeleiding. Die begint bij 16 weken, maar ik mocht een weekje eerder beginnen ivm veel rug- / bekkenklachten, dan hadden ze me tenminste optijd onder controle... Gewoon eens lekker rondkijken op internet, dan vind je vanalles!!!
weet ik wel maar voel me op zo;n moment toch een aansteller, want BI is echt veel erger dan misselijkheid hoor (net omdat dit laatste (hoop ik) overgaat naarmate de zwschap vordert)
succes met de 1e cursus, hopelijk heb je er wat aan zeg!!! iemand trouwens nog een idee wat mijn pijn geweest zou kunnen zijn. meer aan de kant van stuitje en onprettig......
@ Dagdromer, Wat vervelend zeg dat ze in je auto hebben ingebroken. Bij ons in het dorp gebeurt het ook wel eens hoor, maar dan nemen ze lever de radio e.e. mee..... @ annemie, Jeetje wat zul jij geschrokken zijn dat je uitgedroogd was! Ik ben blij dat het weer goed gaat met je! @ Titania, Phoeh dat worden nog 5 spannende weken voor jullie! Ik zal al deze weken duimen op een goede afloop!!! @mamavanjay, begrijpelijk dat je je prioriteiten bij je gezin legt! Hier, gaat lekker zijn gangetje eigenlijk.... Weinig nieuws....
@titania; jeetje spannend allemaal nog, duim op een goede afloop en dat die gekke stolsel uit zichzelf mag oplossen. @fredje; welkom hier! @banaantje; fijn dat je echo goed was! @stuitpijn; hier is het vooral net naast me stuit, me heup is dan ook erg pijnlijk kan er dan niet op liggen en het trekt door heel me been heen. Ik laat er toch maar even naar kijken, want ik kan af en toe geen stap meer verzetten.
@Jorietje: Heel herkenbaar. Ik ben nu ook ruim 14 weken, maar nog geen kilo aangekomen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik zie mn buik ook nauwelijks groeien. 's Avonds is mn buik vaak wel opgezet, en lijkt het heel wat, maar 's ochtends is hij dan weer bijna zo plat als eerst. Toch zal het wel goed zitten hoor, bij vriendinnen zag ik het ook pas later echt gaan groeien. Volgende week heb ik weer een controle bij de vk, dat is toch wel weer fijn, kan ze even voelen en kijken en hartje luisteren @Pino en Star2: Wat vervelend van jullie ex-en! Helaas kom je er nooit meer echt van af omdat je toch een kindje samen hebt. Ik hoop niet ooit in zo'n situatie te komen, maar ja, je weet het allemaal niet vantevoren. Succes en sterkte in ieder geval. @Annemie: Jeeh wat een verhaal zeg! Maar had je zelf niet gemerkt dat het zo slecht ging dan? Als je helemaal bent uitgedroogd moet je je toch ook heel slecht voelen? Geen idee hoor, gelukkig nooit meegemaakt, maar lijkt me zo eng dat je dat kan hebben en je het zelf niet weet. Gelukkig gaat het weer beter met je. @Fredje: Welkom! @Titania: Fijn dat je beebje het zo goed doet!! Wel vervelend dat het stolsel er nog steeds zit. Is dus kans dat je nog vaker bloedingen gaat krijgen, en weer die onzekerheid hebt. Maar je weet nu waar het aan ligt, je wordt goed in de gaten gehouden en het belangrijkste: beebje blijft wel groeien! @Mvj: Geniet van je zwangerschap in ieder geval, lees nog lekker mee, en houd ons af en toe op de hoogte dan is alles prima
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pebbie, 1e kindje, ?,?, *FB1984, 1e kindje, ziekenhuis?, fv? *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pino2, 2e kindje (vriend ook 2e, onze 1e samen), ziekenhuis, bv 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Janneke G, 2e kindje, ?, ? *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Loepie, 1e kindje, thuis, bv *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv 14 april 2011 *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv 15 april 2011 *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv 19 april 2011 *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Sam28, 3de kindje, thuis, bv 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Mimi1982, 2e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 27 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, hoop bv maar denk fv *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv Afspraken: 13-10 - Cherish - controle gyn 14-10 - Musty - gyn + 5de echo 17-10 - Laravelk - controle 20-10 - MiniMe - controle vk 20-10 - foeske - gewone pretecho 21-10 - Alieke - controle vk 22-10 - Pino2 - pretecho + geslachtsbepaling 16+2 26-10 - Nikske89 -pretecho + geslachtsbepaling 17+1 27-10 - Luckey - controle Gyn 27-10 - Seertje - controle vk 27-10 - Cherish - controle vk 27-10 - Jojoki - controle vk 30-10 - MiniMe - pretecho + geslachtsbepaling 17+1 01-11 - Pino2 - controle vk 01-11 - Musty - pretecho + geslachtsbepaling 02-11 - Nikske89 - controle vk 03-11 - Star2 - controle gyn 08-11 - Alieke- 20 weken echo 10-11 - foeske - vk - 2e echo 15-11 - FB1984 - 20 weken echo + geslachtsbepaling! 18-11 - Nikske89 - 20 weken echo, type 1 18-11 - Seertje - 20 weken echo + evt. geslachtsbepaling 29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 -Truusdemier -RoSa2009 -Esje78 -Lautjep -Kristel86 -Lindanna -Odess -Angela en Arjan (1 van 2ling) -Rachel85 -julia6 -Loepie Even de oude afspraken verwijderd.
helemaal vergeten toestraks... mama van Jay.... logisch hoor... je moet voor jezelf en je gezin kiezen. hou ons maar op de hoogte af en toe. titania: niet wat je wilde horen maar gelukkig gaat het met de beeb goed. doe maar rustig aan!!! Beetje domme vraag: mijn nichtje had vandaag een echo (4 weken zwanger) en daar was al op te zien dat ze een tweeling verwachten. Ik heb een echo gehad met 5 weken en daarop zag je alleen een ring.... te vroeg om meer details te zien. Kan het verhaal van mijn nichtje dan???
sorry meiden zit een partij lam te wezen @ mama van jay eerst lekker aanjezelf denken wij rennen niet weg @ titania.... jeetje meis sterkte hoop dat je snel echt echt positief nieuws mag krijgen @ pino.... dat bekken goed zetten hoelang heb jij daar pijn van gevoelt? heb t idee dat t alleen maar meer pijn gaat doen :s