April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty... balen dat het slechter gaat zeg!!!! Rustig aan hoor.

Jojoki... als het niet gaat, luister naar je lichaam hoor.
    Je baas moet dan maar tijdelijk een ander aannemen ofzo.
    Ik werk ook in een klein team (normaal 6 pers, met sintperiode 10) en ook mij hebben ze kunnen vervangen hoor.
    Zoals het zich nu ontwikkelt kan ik ook niet mijn resterende 16 weken uitwerken....
    (zodra ik gezeten heb, heb ik echt soms echt moeite met rechtgaan staan, echt een pijnscheut onderin de rug)

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Jojoki en Luckey: Dat klinkt zoals ik me nu ook voel:(
    Ik weet niet goed hoe ik moet zitten of liggen, continu pijn onder in mn rug.
    Ik hoop dat het bij weer overgaat (heb er 2 jaar geleden ook een week last van gehad). Ik zie het niet zitten als dit nog de rest van de zwangerschap blijft....:(

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dames, hebben jullie ook steeds van die pijnlijke steken rond de baarmoedermond?

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Hier nog heel erg aan het bijkomen van het weekend. pfffft wat ben ik gaar..
    Mijn vriend was vrijdag jarig en mijn broetje zondag..
    Ik heb vrijdag alleen met mijn vriend gevierd.. zaterdag kwamen allemaal vrienden even langs voor een borrel door de dag heen. Zondag kwamen mijn broertje, schoonzus, neefje van 7 en mijn moeder.
    Heel gezellig allemaal maar ik ben gewoon veel te druk ermee geweest. Ik heb te veel gestaan, gelopen.. het is toch erg lastig als iemand vraagt waar iets ligt om even te laten zien ipv uit te leggen steeds.. stom ik weet het.
    Ik merk het meteen met de bloedingen.. hele nacht weer gevloeid en vanmorgen weer uuuuren lang harde buik gehad met veel pijn. Pas rond de middag was het een beetje bedaart. Voel me echt enorm stom en schuldig.

Ik heb niet echt puf om op alles te reageren, iig mineme & mama van jay&Nikske- mooie buikjes allemaal! Zo leuk om ze in alle soorten en maten hier te zien. Mijn broertje heeft foto's gemaakt gisteren, zal ze posten als ik ze in m'n mail krijg.
    mama van jay, ik ben benieuwd naar de echo-uitslag!
    Iedereen sterkte met rug-(en andere)klachten. Rugpijn vind ik een van de vervelendste dingen die er zijn.. misschien is zwemmen een tip, ik weet niet hoeveel het doet bij zwangerschap maar ik had er enorm baat bij na mijn hernia om alles soepel te houden.. veel fijner dan fysio oefeningen ;)
    straks lekker slapen, morgen weer een (betere) dag (hopelijk)
    truste meiden!

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sanne, wat lekker dat je nu met een goed excuus mag gaan shoppen ;) Hier zijn de muren van de babykamer gewoon wit. De aankleding is marineblauw, met licht grijs en sterren als thema!! Morgen maak ik mijn zelfgemaakte schilderij af voor boven de commode, ook marineblauw met wit gedichtje erop. Spam daarna wel een foto hier ;) Wel fijn dat Sven weer opgeknapt is :)

Luckey, als de verf van een goed merk is geweest, de pot goed dicht heeft gezeten en hij droog heeft gestaan kun je hem ongeveer 1,5 tot 2 jaar bewaren!

Box, hier van het weekend bij babydump geweest en die box van 50 euro leg ik mijn kindje niet in :) Hij zag er zoooo onstabiel uit en kwetsbaar. Daarbij vind ik hem ook veel te laag aangezien ik rugpatient ben lijkt me dat niet echt handig. Ze hadden wel mooie boxen voor 89 euro, betere kwaliteit en hoger. Ieder natuurlijk zijn eigen budget en dit is niet aanvallend bedoeld !!!!

Jojoki, ik begrijp wat je bedoelt als je in een klein team werkt! Dat maakt het gevoelsmatig inderdaad veel moeilijker dan dat je voor een grotere instantie werkt. Ik heb maar 1 collega, en als een van ons twee uitvalt moet de ander het alleen oplossen. Ik wou haar dus ook niet teveel belasten met mijn zwangerschap, maar nu merk ik dat het ECHT NIET meer gaat zo! Ik ga dus vanaf 23 november de dinsdagmiddag stoppen met werken. Denk aan jezelf meid, als jou iets overkomt ben je daar zelf verantwoordelijk voor en dan zullen je collega's ook niet dag en nacht aan jou denken. Kom op voor jezelf hoe moeilijk dat soms ook is!!

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Goedemorgen, wou even laten weten dat het alweer een stuk beter met mn rug gaat gelukkig! Gisteravond leek het helemaal vast te zitten en deed elke beweging pijn. Nu een nacht goed geslapen en is de pijn bijna weg. Ik voel het nog wel, maar gelukkig lang niet meer zo erg! Heb er wel van geleerd, dat ik niet zomaar meer alles kan sjouwen wat voorheen geen probleem was...

@Titania: Vervelend dat je weer zo bent gaan bloeden! Probeer deze week lekker rustig aan te doen weer, dat heb je wel nodig na zo'n weekend.

@Box: Wij hebben de ronde van Bopita. Mn man had die bij de Babydump gezien, en wou perse een ronde. Prima, maar die kost zo'n 200 euro!! Dat doen we dus niet. Nu hebben via vrienden van mn schoonouders een 2e handse kunnen kopen voor 70 euro. Dat vind ik een beter bedrag:)
    Mn man heeft hem helemaal geschuurd, hoeft alleen nog opnieuw geverfd (wit) te worden.

@Kamertje: Dit weekend gaan we beginnen met schilderen! Joepie!

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @MvJ: Ben benieuwd naar de uitslag van gisteren!!!!
    Kom je het hier snel vertellen??? :D

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania balen dat je weer bent gaan vloeien.
    doe maar lekker rustig aan weer hoor.

gisteravond in bed bijna niet kunnen omdraaien, echt scheuten in stuitjeregio.... gelukkig is het in de loop van de nacht weggezakt.... hoop dat ik kan blijven werken tot verlof.....

lig nu al "wakker" met "bedenken" hoe ik het ga aanpakken met bv en kolven op het werk. erg he, ik weet niet eens hoe het bv geven gaat dit keer....... ben echt het denken hoe ik dat bij sem deed, toen kolfde ik geloof ik 2x op een dag, maarja die was wel 6 maanden toen ik hem wegbracht en mijn bv was aardig op peil.... nu moet ik met 2 maanden of zelfs eerder beginnen met kolven.... zucht

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: vervelend zijn die nachten he als je stuitje zo'n pijn doet! Ik slaap nu met een voedingskussen, zo kan ik gewoon op mijn zij blijven liggen zonder dat ik steeds hoef om te draaien ofzo, geeft wat steun in mijn rug. Ik vind het wel fijn!! Wat betreft BV, dat is nou een van de redenen waarom ik geen BV ga geven. We moeten allemaal alweer zo snel na de bevalling aan het werk, ik zie mezelf dan echt niet een paar keer per dag kolven hier in de praktijk.... En als ik na 8 of 10 weken al zou stoppen met BV kan ik net zo goed meteen beginnen met FV lijkt me. Ik ga wel de Nutrilon Immunofortis geven in het begin!

MamavanJ: houd ons niet te lang in spanning he ?!?!?!

10. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pino: Ja heb er best vaak last van. Voornamelijk de afgelopen dagen.. gisteren ben ik gaan sporten en toen ik ook weer zo';n vreemde steken..:(.>Niet alleen rond de baarmoedermond maar ook in mijn liezen..is dat normaal? Ik ben maar meteen gestopt en ben thuis op de bank gaan liggen..:)..toen was het weg..maar vond het wel eng..

Liefs

11. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor jullie meiden!! Maar idd..luister naar je lichaam als het niet gaat gewoon stoppen!
    Heb sinds een paar dagen ook last van mijn rug als ik in bed lig 's avonds.. maar heb geen pijn aan mijn stuitje.. Zou het toch beginnende BI kunnen zijn? of misschien gewoon pijnlijk van een lange dag?

Liefs

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Heb dat ook af en toe. Heb ook nog steeds met vlagen menstruatie-achtig gevoel. Volgens mij gyn groeipijn, rond deze tijd schijnt allemaal heel snel te groeien en kan je dus veel last krijgen. Vooral als het een 2 of volgende zwangerschap is.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb altijd super veel pijn bij het stofzuigen.
    Last van mn bekken, lies en onderrug... Niet normaal!!
    Dus ik doe nu maar vaker vegen ;)
    Maar baal wel,want wij hebben 2 honden dus elke dag stozuigen is eigenlijk wel echt nodig.

Ik heb ook last als ik langer zit, op mn werk of savonds op de bank. Moet tussendoor echt effe wandelingetje doen..
    Ben bij de fysio geweest en heb wat oefeningen meegekregen om alle spieren wat te trainen/versterken.
    Heb alleen geen zin om dit elke dag te doen, maar zo 2 keer in de week.. t is wel minder geworden

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nikske: even een voorstander van BV aan het woord: elke dag is er 1 dat je bv geeft en zeker het colostrum van de eerste paar dagen is buitengewoon waardevol voor de baby!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@Titania, doe je rustig aan meid!

@FB, hier ook veel pijn met stofzuigen. Ik doe nu alles even snel met de kruimelzuiger. Al het zichtbare is dan weg. Maar vriend doet stofzuigen in het weekend. Scheelt wel dat wij geen huisdieren hebben.

@Fredje, die steken in je liezen zijn bandenpijn. Steken in je baarmoedermond zijn ongetwijfeld ook van het groeien alleen dat vind ik wel een heel vervelende pijn helaas.

@Luckey, balen dat je er nu al wakker van ligt. Is zo lastig met BV omdat je gewoon niet weet hoe het gaat lopen.

@MiniMe, fijn dat het wat beter gaat met je rug!

@Box, ik kan een 2e handse halen voor 25 euro. Met lade eronder...
    Nu vriend nog overhalen.
    Die van 50 euro van babaydump kan prima hoor, maar niet als je hem heeeeel lang gaat gebruiken.
    Een kind van 1 is hij niet stevig genoeg voor hahaha.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ fb.... irri heh als er dingen gewoon moeten gebeuren maar t nekt je

@ de steken.... volgens mij normaal hoor denk idd groei :) t wordt steeds zwaarder wat aan je banden gaat hangen en laat staan dat wat zich allemaal uitrekt en verplaatst :D

@ nikske.... slaap hier ook met de voedingskussen ligt t nog een beetje comfy :)

@ BV ik werk maar 2 dagen 6 uur....... en neem zoiezo vakantie na mn verlof erbij.... Als alles goed gaat kan ook nog zw worden van nasleep BI voor mij persoonlijk is dat t minste probleem bij BV

@ mama van jay..... ennnnnnnnnnnnnn!!!???? :D we zijn niet nieuwschierig! :p

@ minime.... leuk schilderen! schiet nu allemaal al aardig op heh die weken :) balen van je rug! knuffss

@ babydump box..... waardeloos :) ik heb hm bij de kringloop vandaaan echt een goeie stevige met lade en 3 standen en helemaal inkanklappen en ziet er zo goed als nieuw uit en dat voor 15 euro :p:D

@ titania.... oei jeetje :( pas je wel opjezelf? knuffs

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier
    met de bekken gaat t K*T met hoofdletters kon ik gister dus uiteindelijk niet meer zitten of bukken
    is erin geslopen van t weekend en dat terwijl ik geen gekke dingen heb gedaan deze keer! maar die val heeft me echt genekt
    gister fysi gehad eind van de dag ben bont en blauw maar kan wel weer wat effe
    ze had het erover om een tense te gaan gebruiken thuis
    maar weet uit eerder gebruik dat dat geen effect bij mij heeft :(
    t is echt rust rsut rsut en kleine verzorgen en aandacht geven en dan weer rust.... huishouden houd ik wel bij maar grote schoonmaak lukt niet nu heb ik dat pas gedaan, maar vraag later of mn dinnetje even wilt komen wanneer ze klaar is met dr huis

Buik groet als kool nou ja eerder onkruid gaat harder zal zo effe nieuwe foto maken
    blijf alleen afvallen bijna 5 kg eraf
    begint ook weer behoorlijk pijn te doen bij t litteken bij mn navel van eileideroperatie met een groeispurt
    en verder is ons manneke echt superactief net zn zus, van t weekend zn zus ook al geschopt je had dr gezicht moeten zien :D

onze meis wezen meten en wegen en ze is 4 cm in een maand gegroeit :$ nu 11,5 kilo en 81 cm :D mooie lange dame en ik me maar afvraagen waarom ze steeds hoger dingen te pakken kreeg :p
    80 is te klein en qua rompers kunnen we 92/98 gaan aanschaffen, wil nog niet aan hemd en broekje :)
    en onze meis is eindelijk van 3 naar 2 flessen :) de middagfles krijgt ze nu halfvolle melk
    en afgelopen vrijdag avond liet ik het konijn los en heb staan knipperen met mn ogen en mond wijd open
    zoof daar ging madam in een sneltreinvaart LOS! achter het konijn aan zo uit t niets
    en sinds dien loopt ze steeds meer los :D en weer wat nieuwe woordjes :) zo cool!

18. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Ik heb nog maar 1 papieren kroontje, en die heb ik gewoon plat gemaakt.. Ook zijn paas versieringen enzo

19. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Nou hier dan een berichtje.

Gisteren om 5 voor 8 waren we er al en we mochten gelijk doorlopen. Toen het echoapparaat op mn buik gezet werd was het geslacht al duidelik te zien. Meneertje lag gezellig met zn beentjes wijd :)

Daarna nog een paar keer gekeken maar het is 1000% een jongetje!!
    Jay keek heel de tijd naar het scherm en zei steeds die baby baby zoo lief!!!

Mn vriend was wel een beetje teleurgesteld want die wilde graag een dochtertje erbij maar helaas.. Dit is ook hartstikke leuk!! Zeker voor jay strakjes.

Ook nog 1 kleurenfoto en het gezichtje leek sprekend op die van jay tijdens de 20wkn echo!!

Alleen de placenta ligt erg hoog, helemaal bovenin dus dat verklaart waarom ik zoveel last heb van mn onderbuik. Dan schijn je de groei van de bm veel beter te voelen nou idd!

Nu lekker gaan genieten van onze 2e zoon :)

Helemaal happy :)

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik bewaar ook alles heb de grote doos van t pakket van plusmarkt die je krijgt bij inlevering geboortekaartje
    ideale grote stevige doos! eerste pakje jurkje bevallingsverslag al dr papieren en en en alles gaat erin :D

Deel Deze Pagina