April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by suus1982, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ cvm eerste paar keer kwam ging ik ook met pijn na huis van de fysio, en daarna niet meer

ja gister maar door die val.....

ik ga even snel bij wibra spieken voor t weer echt terug bij af is

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
  3. mama van jay

mama van jay Actief lid

Jul 27, 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht

Die is wel heel mooi ja :)

4. mama van jay

mama van jay Actief lid

Jul 27, 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Nou hier ff de stad in geweest moest ff wat ruilen voor vriendlief maar zoo`n pijn in mn rechterbil/been als ik zit kan ik haast niet meer overeind komen en als k me schoen aan wil doen man man man...
    Bij de name-it net leuke kleertjes gezien maar hebben besloten dat we eerst ff de kleding van jay naar beneden halen om ff goed te kijken wat weg kan en wat niet.. Naar mijn idee had ik dat al gedaan maar vriend lief zei nee joh,er staan nog 3 boxen.. Oja, is dat zo..?

Ach ja, jay ligt lekker nog te slapen in de kindewagen.. ff een vraagje aan de moeders: ik heb toen een universele voetenzak bij de prenatal gekocht, vorig jaar november.. Toen was ie eigenlijk iets te groot voor de kinderwagen maar nu heb ik hem vndaag tevoorschijn gehaald en in de wagen gelegd en toen jay erin, maar nu zitten zn voetjes tegen de rand aan. Is dat normaal of is de zak dan gewoon wat kleiner dan anders??

5. Isra

Isra Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    4,230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    MvJ ik heb geen ervaring met de universele voetenzak van Prenatal. Ik weet wel toen we op wintersport gingen afgelopen jaar toen was hij bijna 2 dat hij toen nog wel in de bugaboo voetenzak paste. En Jay is nu bijna 1,5 jaar dus zou er toch bijna nog wel in moeten passen toch??!!

6. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

Feb 17, 2008
    669
    0
    0

hahahaha, wij hebben dezelfde smaak! inderdaad, ik heb hetzelfde boxkleed gekocht vanmorgen. :D heb ook nog staan kijken naar de mobiel. Toch niet meegenomen... maar nu ik hem weer hier zie staan... ga ik toch twijfelen. ;)

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Haha toevallig zeg!! Zoveel van nijntje te koop en wij kiezen hetzelfde ;)

Ik vond het wel leuk dat mobiel en kleed bij elkaar horen... Het staat immers toch in mijn woonkamer en daar hoef ik geen hele kermis met allemaal verschillende dingen :) :)

8. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Volgens de fysio is het mijn SI gewricht waar ik zo;n last van heb.
    ze gaat het overleggen met haar collega of zij me blijft behandelen of dat een collega het overneemt (die meer bezig met bekkenspieren).
    Ze heeft in mijn onderrug liggen masseren en dat deed me echt wel pijn, maar nu moet ik zeggen dat de klachten iets minder zijn. Hopelijk blijft dit zo.

Vraag me alleen af of het lichte urineverlies dat ik heb (zwakke blaas in combi met zwangerschap) echt wel urine is.
    Ik heb een heel zwaar gevoel bij schaambeen, net alsof kindje mega ingedaald ligt.
    Heb vannacht gedroom dat mijn vliezen gescheurd waren en dat dat het sijpelen was...... ieks

9. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    musty flinke buik zeg!!!!! mooi joh.
    de fysio viel het bij mij niet eens op ;-(

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden mag ik jullie even een vraagje stellen over de verzekeringen...

Hoe zijn jullie verzekerd en wat krijgen jullie vergoed op gebied van zwangerschap/kraamzorg?!

Ik heb net even met CZ gebeld, ik ben basis aanvullend verzekerd. Ik krijg vergoed:
    Ziekenhuisbevalling 100% zonder eigen bijdrage, ook als er GEEN medische indicatie is.
    Kraamzorg, moet ik een eigen bijdrage van 3.90 euro PER UUR betalen.

Nou valt me dat opzich heel erg mee, maar ik vroeg me toch af of het ook anders kan & hoe........

11. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Weet iemand waar ik een aqua blauwe klamboe vandaan kan halen?? Of met aqua blauw erin??
    Ik heb net wel een turquoise gevonden,die lijkt op de kleur dat ik zoek. Maar ben toch bang dat het meer naar groen toe gaat:(

12. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2552 titania, Nov 9, 2010
    Last edited: Nov 9, 2010

Ik heb al een keer vocht laten testen, omdat ik bang was dat het vruchtwater was. Bij de vk kunnen ze dat makkelijk doen. Je kan was opvangen, maar ik heb ook ergens gelezen dat het met een inlegkruisje kan. Bij mij bleek het toen afgebroken oud bloed en met waarschijnlijk afscheiding te zijn. iig gelukkig geen vruchtwater.. Eerst zeiden ze dat ik het moest ruiken, maar het rook nergens naar-urine is meestal een bittere geur.dus toen ben ik maar langs gegaan.
    fijn dat de massage iets voor je heeft gedaan!

13. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ FB.... ik had er 1 gezien bij de wibra wilde hm vanmiddag halen maar was weg :(

@ nikske... wij zitten bij menzis en eigenlijk wordt alles zon beetje vergoed behalve eigen bijdrage kraamzorg
    ben tevrede en ga ook niet veranderen, niet alle veranderingen zijn vooruitgang ;)

@ luckey .... eek wat nare droom ruine verlies kan wel in combo met je bekkenspieren ;)

@ mama van jay...... pooh weet niet of die voetenzakken verandert zijn, toendertijd heb ik er geen klanten over gehoord, zelf quinny freestyle 4 xl wagen en orginele voetenzak maar daar kan ze nog lang in :D
    mssn idee via marktplaats?

@ nijntje...... lol! ik heb net naar die spullen zitten kijken in foldertje bij de wij, vind ze ook errug leuk!

nou wibra was dus niks klamboe was foetsie

eten smaakte totaal niet na 1 hap weg ging bijna over mn nek:(
    heel slecht maar vanaaf een pizaatje :)

14. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb 4 sterren bij zilveren kruis. Over ziekenhuis bevalling weet ik het niet zeker.. maar kraamzorg hoef ik geen eigen bijdrage voor te betalen.

15. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    ik heb zelf cz-gezinnenpolis en krijg ziekenhuis 100% vergoed ook zonder medische indicatie.
    daarbovenop krijg ik alle eigen kosten voor kraamhulp vergoed.

(verder heb ik deze polis gepakt omdat ik voorheen de top had en gezinnen is bijna het zelfde, tandartskosten zit hierin EN dus die kraamzorg eigen bijdrage)

16. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2556 titania, Nov 9, 2010
    Na de rotdag van gisteren, begon vandaag al een stuk beter..
    de postbode kwam vanochtend met allemaal pakjes..
    de buit van mijn online-shopgedrag van de laaste tijd.

Voor de kleine pakketjes van Zara-mini en h&m. Echt de meest geweldige rompertjes, shirtjes, truitjes. Ik smelt!! Zara heeft ook geweldige kwaliteit en ik vond de prijs best meevallen(voor sommige dingen dan, als basics). Van de H&M rock shirtjes, I ♥ mama/papa rompertjes, mustjes, sokjes en jogging broekjes met streepjes en zwart....
    Ik ga echt een lijstje moeten maken hoeveel ik al van welke maat van alles heb.. is best al veel nu met dit erbij.
    3 rompertjes met lange mauw+broekjes maat 50 is zoiezo wel genoeg volgens mij, toch?
    Geld vliegt hard ook met al die kleine prijzen, vind ik, het tikt het toch aan. Goed dat ik nu al begin..gespreid scheelt het toch wel wat.

Ik vond dat ik zelf ook verwend mocht worden en heb Uggs gekocht! Hoge super warme met een geborduurd randje. Ik moet nu wel lachen om mezelf, aangezien ik die dingen altijd verschrikkelijk lomp en lelijk heb gevonden.. maar nu dat ik denk aan hoe heerlijk comfortabel ze zijn en warm voor de winter met de zwangerschap, zie ik het helemaal zitten. :) ik had niets nieuws voor mezelf gekocht sinds begin zomer volgens mij dus zo heb ik het een beetje goed kunnen praten.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ga ik morgen ook even bij Wibra kijken. Hebben ze 'm in de aanbieding ofzo? Of hebben ze m gewoon altijd?

18. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    nee was geen aanbieding hij lag er al maanden.... en precies wanneer ik denk ga hm toch halen....

19. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    prenatal heeft overigens ook alle kleuren :)

maar deze had siersels eraan

20. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2560 titania, Nov 9, 2010
    buik op zondag met mijn broertjes verjaardag.(18wk 5d) ik sta alleen een beetje raar volgens mij met mijn been gebogen. Hij lijkt groter dan ie is, volgens mijn vriend.. :(

Share This Page