April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben al een week op zoek naar gastouderopvang voor ons ongeboren kindje. Hadden jullie het toevallig al geregeld?
    En wat vinden jullie beter een kinderdagverblijf of gastouder?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Vuurtorentje

2. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Nou je ziet je zwangere buikje al wel goed hoor!

Mooie foto!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ titania mooi buikie hoor! en leuk shirt :)

@ vuurtorentje wij hebben voor kdv gekozen omdat gastouder hier in de omgeving helemaal ellende is
    wel hebben wij gekozen voor een kleinschalig en huiselijk kdv :)
    ze heeft echt super naar haar zin sinds dag 1 :) en omgang met andere kinderen is echt helemaal geen probleem ze deelt alles ect
    al denk ik dat elk kind er anders op reageert natuurlijk

we hebben onze 2de spruit ook daar ingeschreven
    mits de opvang van mn werk opgezet is dan gaan ze denk ik beide daarheen maar zoals het er nu naar uitziet gaat de kdv kosten ons enorm meevallen :)

4. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht

Ja dat idee had ik ook al maar stond echt raar te kijken toen ik het vanmorgen ondekte.. En jay is nieteens heel erg groot.. Maatje 80 van broekjes dus dat valt reuze mee :S

5. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Zoo jay lekker gedoucht & op bed gelegd.. Mannetje is klussen (zoals gewoonlijk) dus lekker op de bank voor de buis :)
    Kan ook haast niet wachten om aan de babykamer te beginnen maar goed, vriend lief heeft het helaas te druk om mee te gaan naar de gamma of praxis voor een likje verf en op de fiets is het niet te doen :( ach ja... we hebben nog tijd zat toch??

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: Wat #$%^& dat je je zo slecht voelt! Ik wou dat ik goede tips voor je had zodat het zo weer over zo zijn, maar helaas... Rust lijkt me inderdaad het beste wat je kunt doen. Heel veel sterkte! Zo duren die 9 maanden wel lang he!

Fijn dat je kleine meisje het zo goed doet! Lijkt me heel bijzonder om allemaal mee te mogen maken!

@MvJ: Een jongetje erbij! Wat leuk zeg! Gefeliciteerd!!!
    En Jay helemaal blij zeker?

@Borstvoeding: ik vind ook dat iedereen gewoon moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik wil wel proberen borstvoeding te gaan geven, maar zodra ik weer ga werken, ga ik over op flesvoeding. Ik zie het niet zitten om te gaan kolven op het werk. En mocht BV niet lukken, dan ga ik ook niet eindeloos door, is niet fijn voor mij en niet fijn voor ons beebje.

@Pino: Box ziet er netjes uit! En Bopita is zover dat ik weet een degelijk merk! (is onze box ook van ;))

@Violet: Fijn dat de 20 weken echo goed was! Toch weer een opluchting denk ik he! Wij mogen volgende week, en het is toch wel een beetje spannend hoor.

@Musty: WOW Wat een flinke buik zeg! Op een gegeven moment moet ie toch even stoppen met groeien lijkt me, je bent nog niet op de helft haha. Wel heel erg mooi!

@Pino: Jollein heeft een boxkleed in het assortiment in die kleuren, maar is volgens mij best prijzig. Even googlen:
    http://www.jollein.com/upload/producten_product_afbeelding_1206.jpg
    of
    Kruipdeken blossom aqua
    (o zie nu dat Nikske deze ook al had gevonden hihi)

Ik moet denk ik wel een boxkleed van Jollein, omdat wij een ronde box hebben, en daar niet zoveel keus in is.

@CVM: Sterkte met je rug/bekken. Het lijkt alsof we er allemaal last van krijgen!

@Nikske: Leuk hoor dat je zo goed opschiet met het kamertje!

@Sanne: Ik heb ook gekeken naar dat boxkleed van Nijntje! Nou ja, speelkleed in ons geval dan, die ronde, die dus in de ronde box kan:) Bij de Prenatal nu in de aanbieding, heb jij hem daar ook gekocht?

@Nikske: Ik heb nu nog een CZ Jongerenverzekering, maar per januari stap ik over op de Gezinnenverzekering. Dan krijg je de hele kraamzorg vergoed (ook eigen bijdrage) en ook tandartsverzekering is incl (vind ik wel belangrijk)

@Titania: mooi buikje hoor!

@Vuurtorentje: Wij zijn voor kdv gegaan. Hebben ook naar gastouderopvang gekeken, maar voor ons had het KDV meer voordelen. Bv wanneer de gastouder ziek is of op vakantie is, moet je zelf voor vervanging zoeken (als ik het goed begrepen heb). Naar het KDV kan hij altijd toe. Ook vind ik het professioneler overkomen, en weet ik zeker dat hij in goede handen terecht komt. Hoewel een gastouder tegenwoordig natuurlijk ook gescreend en opgeleid wordt, maar dat is gewoon mijn gevoel erbij.

@Hier: Vandaag de luieremmer en navulcassettes bij de Kruidvat gehaald. Weer een stukje van de uitzetlijst binnen. Leek me toch wel handig, en was nu voor de helft van de prijs, dus weer een goed excuus om iets te kopen ;)
    Staat nog wel op mn werk, want ik krijg dat ding niet mee op de fiets... Manlief moet me een x komen halen dus:)

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    volgens mij had ik nog niet gereageerd na de echo-uitslag.
    mama van jay nog gefeliciteerd met jullie tweede zoontje! super leuk voor jay ook en jij bent straks echt een jongens mama. :D
    relax se nog vanavond!!

8. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht

Jaa dat zal hier wel zoo blijven ook ja hahaha..
    Hoe is t trouwens met je bloedingen? Want je moest toch tot 20wkn rust houden??

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Juist als je in een klein team werkt, is het toch misschien fijner voor je baas als hij duidelijkheid heeft en een vervanger kan/moet gaan zoeken voor je? Dan kan jij bovenop de normale bezetting je arbeidstherapeutische uren maken die jij aan kan, zonder dat iemand er last van heeft. Juist veel fijner voor een klein team, lijkt me!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mooi buikje!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

12. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Niske ben ook verzekerd via CZ maar weet niet eens wat voor een verzekering heb, erg he! Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen ivm eerdere KS dus die krijg ik sowieso vergoed en moet alleen nog even kijken naar de eigen bijdrage.

Vuurtorentje ik werk 2 dagen en beide oma's passen 1 dag op, dus hier geen KDV of gastouder. Als ik de keuze moest maken zou ik dat ook moeilijk vinden. Ik vind dat aan beide voor en nadelen zitten.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Niet meer, maar wel eventjes gehad.

Titania, rot dat je lijf het zo moet bezuren dat je een gezellig weekend hebt gehad. Ik hoop dat alles snel weer tot rust komt!

MiniMe, fijn dat je rug beter is. En zo leren we allemaal door schade en schande omgaan met ons nieuwe lijf :)
    Da's natuurlijk niet helemaal waar ;) Het is veel gemakkelijker om bv te geven in de zin van: nooit vergeten dat je een nieuw pak poeder moest kopen, geen gedoe met flesjes steriliseren, geen gedoe met opwarmen, nooit te heet of te koud, altijd vers, altijd bij de hand. Vooral bij de nacht- en ochtendvoedingen maakt dat wel wat uit. Maar ja, het geeft ook wel weer ander gedoe, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen: onzekerheid over of je wel genoeg/voedzaam genoeg melk hebt, alleen jij kan het geven, je kan niet makkelijk een paar uur van huis als je dat zou willen.
    Maar als je reden is dat je niet wilt kolven als je weer moet werken, hoeft dat in mijn ogen nog geen reden te zijn om niet eerst te beginnen met bv en dan na 6 weken ofzo (dan moet je ook met bv gaan oefenen met flesjes gekolfde melk) langzaam over te gaan op kunstvoeding. Niet eens per se vanuit gezondheidsoogpunt, maar ook vanuit gemaksoogpunt (en het is nog goedkoper ook :D).

14. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    ze houden nog steeds wel aan. Soms zitten er wel een paar dagen tussen dat ik niet bloed(en hoop krijg dat het is afgelopen!) maar dan komt het weer dubbel terug. De pauzes tussen bloedingen lijken wel steeds groter te worden, dus ik ben positief. Ligt ook aan hoeveel ik op een dag doe.
    Met 21 weken heb ik dé 20wk echo en dan word oa. naar de baarmoederhals gekeken enzo, hopelijk heeft het niet zo veel schade aangericht.. Als dat ok is zal ik waarschijnlijk weer rustig aan meer mogen doen.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, is die luieremmer wat?
    Het is wel handig, maar vind het toch wel duur in gebruik door de cassettes.

@Mama van Jay, hopelijk heb je snel het verf in huis! Altijd leuk aan de babaykamer beginnen.

@Vuurtorentje, ik zou persoonlijk voor het kdv gaan. Idd moet je zelf vervanging regelen als een gastouder ziek is op vakantie heeft ofzo. En ik denk toch dat er bij een kdv meer overzicht is omdat er toch meer leidsters zijn.

Hier mijn moeder+man en mijn oma nog op visite geweest voor de verjaardag van mijn vriend.
    Ook is mijn dochter weer thuis :D:D:D:D:D:D:D Ze zouden haar om 17.00 uur brengen en kwamen pas om 18.15. Ja ze stonden een uur in de file. Vond het niet zo leuk, maar Rebecca was zoooooooo blij om ons te zien dat ik het snel vergat.
    Maar goed, ze had zo'n enorm volle luier dat haar kleertjes nat waren ervan! En ze plast altijd weinig! Als zij haar luier zoooo vol wilt krijgen moet ze die minstens sochtends al om hebben gekregen :$.
    Lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.
    Baal er wel van.

16. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    als ik tussen die twee moet kiezen vind ik de licht houten mooier. maar dat is persoonlijk. Ik vind dat blauw iets ouderwets/jaren 90 stijl hebben. Ik heb het idee dat de 2e makkelijker in meerdere interieurs-stijlen past.. de donkere wordt het toch niet?

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    fijn dat de tussenpozen steeds groter lijken te worden!!!!!
    ik duim voor goed nieuws tijdens de echo, heb je tenminste ook wat meer bewegingsvrijheid he!

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    pino balen van de luier zeg.

wat de bv keuze aangaat... ik was bij sem zelf ook zo.
    oh ik moet kolven daar heb ik geen zin in, dus doen we maar geen bv.
    nu weet ik wel beter en elke dag bv is meegenomen.
    maar als je niet wilt of je er niet goed bij voelt, moet je het gewoon weg niet doen.
    en moet eerlijk zeggen dat ik dan als reden opgeven: ik wil niet kolven..... geen geldige reden vind.
    (maarja de pot verwijt de ketel he....)
    (uiteindelijk heb ik trouwens 22,5 maand bv gegeven hahahahah, hiervan slechts 3-4 maanden afgekolfd)

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee de donkere heeft dan toch teveel schade.

Krijg nu weer een mail.
    Marktplaats.nl > Box Bopita met lade - Kinderen en Baby's - Boxen

Deze mag ik ook halen.

Is degelijker dan de lichte en geen blauw. :D

20. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Thanks! Ik hoop het zo, ik kan echt niet wachten!! ik was vandaag naar de gyn met de taxi en dan zie je alle mensen in de stad lopen.. gezellig in cafetjes zitten en dan wil ik ook zoooo graag! Het is allemaal voor goed doel al die rust, maar je wordt er ook een beetje psychisch van ;)

Deel Deze Pagina