April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
  2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Pino: Ik heb nog geen ervaring, maar die luieremmer lijkt me wel handig. Wij hebben de container in de garage staan, dus is niet handig als ik elke keer de luier moet wegbrengen.
    De cassettes zijn redelijk duur, maar ik heb nu gelijk 3 navullingen gekocht voor EUR 14.00. Daar kunnen in totaal ongeveer 450 luiers in (en er zit al een cassette bij de emmer).
    Dus in het begin kan ik even vooruit. Ik neem aan dat de cassettes wel vaker in de aanbieding zullen zijn, dus dan moet ik ze kopen.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Pino: Ja duidelijk de laatste box is het mooist! Lijkt me wel ideaal met een lade!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Voor mij was kolven wel de reden om te stoppen met bv.. Mijn bv wou echt niet op gang komen en ik moest eigenlijk fulltime gaan kolven. Dat wou ik ECHT niet. Na dagen lang trauma en pijn en een heel hongerig kind heb ik de flesvoeding gepakt.
    Had geen betere keus kunnen maken.

Puur omdat ik het beste achter deze keuze stond. En ik denk dat als je volledig achter je keuze staat het zowiezo de beste keuze is.
    Welke reden het ook is dat je wel of niet voor iets kiest.. Als je er voor 100% achter staat kan je volgens mij geen 'betere' keus maken.

Toch?

Of kijk ik er nou heel naief tegenaan?:)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok dan ga ik denk ik voor de laatste :D.
    Het blauw vind ik niet lelijk hoor op de box zelf. Het past verder niet echt in het interieur. Dus als er ook een andere is met lade die niet die kleur heeft is dat helemaal perfect!

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Meiden, sorry, maar ik heb de laatste pagina’s alleen snel gescand, ivm Desperate Housewives :)

Over verzekeringen en kdv/gastouder ga ik later nog wel wat zeggen :D

Violet, gefeliciteerd met de goede 20-weken echo!! Heerlijk hoor, het is toch een spannend onderzoek (vind ik).

Fredje, ik had de vorige zwangerschap ook last van m’n rug zonder m’n bekken te voelen. Dat was toen pijn door verkeerde houding / overbelasting van de spieren en gelukkig geen BI. Door de hormonen zijn je spieren/pezen (?) soepeler, dus beter op je houding letten enzo. Dan gaat het best nog over gaan!

Musty, balen dat je zo’n last van je bekken hebt! Maar als ik zie hoe mooi groot je buik is, snap ik wel dat je al last van je bekken hebt.

MvJ, een tweede zoon, geweldig! Wat lief dat Jay de baby ook zo lief vindt!

Luckey, volgens mij mag je 25% van je tijd kolven, dus op 8 uur 2 uur op een dag. En volgens mij mag je dat ook benutten om bijvoorbeeld iets later te beginnen ivm de ochtendvoeding of iets eerder weg te gaan ivm de late middagvoeding, maar dat weet ik niet zeker. En wel even laten testen of je vruchtwater verliest!!!

Isra, beterschap!

CMV, oh dat is ook wat, dat je zo door de mangel moet worden gehaald! Sterkte met alle behandelingen, ik hoop dat je er wel snel effect van ondervindt!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    dat urine/vruchtwater verlies heb ik voornamelijk als ik loop en hoest enzo...
    thuis dus bijna niet.... het ruikt nergens heen en heeft ook geen kleur (ja iets gelig) maar als ik veel moet plassen ruikt dat ook nergens meer heen he...
    Wil niet als idioot overkomen bij de gyn.... durf eigenlijk niet goed daarvoor te bellen....

Pino... precies wat je zegt... fulltime kolven zou ik ook niet zien zitten hoor, snap best dat mensen dan afhaken.
    En dan daarbij.... beter 100% achter je keuze staan dan ergens mee doorgaan waar je je niet goed bij voelt....

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, vruchtwater moet een vrij sterke geur hebben toch? Beetje zoetige geur wat ze zeiden tegen mij..
    Maar voor de zekerheid toch even bellen dan. Je zeurt echt niet hoor, hun krijgen deze vraag vast 20 keer per dag.

9. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Okee, ja je zou zeggen dat het dan de betere kant op ga als de pauzes steeds langer worden maar snap dat je er niet steeds op wilt hopen.. Wordt er dan via de echo naar de bmhals gekeken of via een kweekje? Bij mij hadden ze dat met een kweek gedaan en de uitslag duurde 2wkn.. Alles was wel gewoon goed.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ga dalijk gewoon even aan het verlies snuffelen haha.
    snachts heb ik er helemaal geen last van.
    heb soms ook een zwaar gevoel bij schaambeen, alsof kindje erop duwt... maarja die weegt nog bijna niets dus kan niet he...
    anders bel ik morgenvroeg de gyn op....

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dat zware gevoel herken ik.. 1 keer was het zoooo erg dat ik het gevoel had dat de baby er echt uit wou!:$
    Vond ik best een eng gevoel eigenlijk.
    Maar daarna is het niet meer zo extreem erg geweest.
    Het kan idd nog niet de baby zijn die zo drukt, maar het gevoel is best beangstigend.

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mamavanjay: gefeliciteerd nog een april jongen erbij!!!

violet: Fijn dat je 20 weken echo goed was, geniet ervan!

Titania: Wat rottig die bloedingen zeg! Hoop dat je snel goed nieuws krijgt zodat je van je (nog extra) zwangerschap kan genieten. Leuk he dat shoppen! Ik ben ook lekker bezig haha. O en je buik komt goed uit hoor op de foto!

Musty: ook jij hebt een mooie buik zeg! Ben benieuwd hoeveel hij nog gaat groeien, lijkt 2x groter dan de mijne :D.

CVM: Veel beterschap met je rug!

Hier:
    Overal waar ik kom krijg ik reacties op mijn buik :D, voor m'n zwangerschap had ik ook al een buik, maar toen zeiden mensen er niets van ;)....
    Ik heb gister als een roosje geslapen, wat was ik kapot zeg! Vanmiddag een bijeenkomst met heel het team gehad, was erg gezellig om weer eens allemaal bij elkaar te zijn. De middag afgesloten met een hapje en een drankje (ik was natuurlijk bobientie :)).
    Morgenochtend heb ik een vervroegde 20 weken echo (volgende week zit alles vol). Ik ben er zelf nogal gerust in, we hebben tenslotte ook geen rare dingen gehoord toen we 3 weken terug de pretecho hadden...
    Oja morgenmiddag mag ik op sollicitatie, nu maar hopen dat het dit keer wel prijs mag zijn... Mijn collega's staan in ieder geval achter mijn keus, dat is ook wel een fijn gevoel!

Morgen kom ik dus hopelijk alleen maar met positief nieuws. Fijne avond nog!

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ga duimen foeske!!!!!!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb op een gegeven moment mijn "buik" zelfs opgetild om het gevoel te verlichten...
    daarna niet meer zo sterk geweest, al kwam het vanmiidag weer even in de buurt....

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vind mezelf deze zwangerschap ook meer zorgen maken.
    of dat nu door de miskraam komt of door het feit dat ik ouder ben geworden ofzo. (10 jaar geleden dacht ik toch echt over veel dingen veel lichter en makkelijker)

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat raar dan he! Ik snap er niks van. bij mijn dochter totaal niet gehad!

17. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goede avond allemaal,
    Wat is er weer veel geschreven zeg!

@foeske succes morgen bij en je 20w echo en je sollicitatie ik hoop dat je de baan krijgt;)

@luckey ik heb t ook als ik hard moet niezen maar bij mn eerste had ik t niet ik denk toch dat t urine is, als ik optijd ben doe ik altijd mn benen overelkaar:) dat helpt.

@musty balen dat je zo n last hebt , maar de buik zoet er mooi uit hoor!

@borstvoeding als je het wil geven dan moet je er ook wat voor doen, wil je niet dan doe je t niet maar ga niet tegen je zin zitten proberen dat werkt alleen maar afrechts maak je keus en blijf daarbij ik denk dat dat t beste werkt.

nog even de echo hier is ze dan :D

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden

Sorry heb de laatste pagina's alleen vlug vlug doorgenomen :)

Wat betreft verzekering, ik houd het voorlopig op basis aanvullend. Dan maar die eigen bijdrage voor kraamzorg. Mijn vriend heeft een speciale politie polis waarin heel veel verzekerd word, dus waarschijnlijk schrijven we ons kindje bij op zijn polis...

Ik heb vanavond het schilderij voor de babykamer afgeschilderd :) Zal straks even een foto plaatsen...

*gaaaaap* ben zo moe!!!!!!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wauw super mooie echo Violet!

20. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    en dat ze echt een meisje is;)

Deel Deze Pagina