April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Violet mooi echo zeg !! Ik kan niet wachten om ons mannetje weer even te zien :)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ja overduidelijk een meid :p.

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Het schilderij.... Donkerblauw met wit, moet wel nog opgehangen worden natuurlijk :p!

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Klamboe... Die doos voor de verwarming moet nog ingeruimd worden dus niet op letten :)

5. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    jeemig nikske jullie kamer is al helemaal af!!
    Hier moeten we nog beginnen oeps we hebben gelukkig wel alles.
    Mooi hoor!

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Over wel of geen bv:
    Ik denk dat je precies het juiste zegt! Er zijn allemaal argumenten te bedenken voor het ene of voor het andere, en sommige hebben een hoog 'moralistisch gehalte'. Maar als puntje bij paaltje komt zijn het beide goede alternatieven en ligt het gewoon helemaal aan de mama, het kindje, de omstandigheden, etc. wat voor dat gezin de beste keus is.
    Je continu rot voelen over bv (omdat het voeden moeilijk gaat, kolven belastend is (vond ik namelijk zeker!), of wat dan ook) is ook echt niet bevorderlijk voor een happy family, hoeveel mensen je ook tot bv proberen over te halen. Elke mama moet vooral kiezen waar ze zich zelf het beste bij voelt.
    Het is alleen goed om niet bij voorbaat de keus te maken, denk ik, want je weet niet hoe je je voelt als het kindje er eenmaal is (of je écht geen bv wilt geven zoals je altijd dacht, of juist dat het gewoon niet lukt en erg pijn doet hoe graag je ook wilt, ofzo). En het is ook niet goed om op basis van 'vooroordelen' en halve informatie (over bv óf kv!) je keuze te maken. Je op beide mogelijkheden voorbereiden en dan op dat moment wel zien welke het wordt, lijkt me geen domme strategie :)

7. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @pino ja heh geen twijfel mogelijk haha

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Violet, schilderij nog ophangen, aankleding voedingsstoel nog, waskussenhoezen moeten nog komen, bedtextiel nog en dan zijn we inderdaad ver klaar. Heerlijk!! & er bestaat inderdaad geen twijfel dat jullie een dochtertje verwachten :)

Chantico, AMEN :p!!! Haha precies goed omschreven. Nou dan hebben we die BV, FV discussie ook wel weer gehad lijkt me?!

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Gaaf hoor! Bijna helemaal af, het kamertje wacht met smart op jullie ventje!:D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, mooie kamer wordt het hoor!!!

@Chantico, ik ben het wel met je eens. Ik ga nu bij voorbaad al voor fv. Mijn keuze is gebasseerd op mijn ervaringen bij de 1e. Mede hierdoor zou de angst voor bv te groot zijn om het te laten slagen.
    Ik ben van mening dat als je twijfeld en het is je eerste dat je eigenlijk gewoon de bv moet proberen en eventueel, als het echt niks is voor je, overgaan op fv.
    Maar weet je van te voren al zeker dat je geen bv wilt geven zou ik het ook niet proberen. Je stelt je toch geestelijk in op je 'voorgevoel'.

11. Chantico

Titania, fijn om te lezen dat de tussenpozen tussen het bloedverlies groter worden. Ik duim enorm mee dat het bij de 20-weken echo er allemaal heel mooi uit ziet!

Heb je al de 'blaastest' gedaan? Met je mond op de rug van je hand en dan blazen. Dan ontstaat er druk op je buik. Als er op dat moment een golfje vocht komt, is er grote kans dat het vruchtwater is. Vocht bij hoesten enzo, kan inderdaad ook urine zijn. Ook niet leuk, maar wel minder gevaarlijk. Ik zou het sowieso even laten testen, zodat je weet welke van de twee het is, dan weet je ook of je bedrust ofzo moet, of dat bekkenbodemoefeningen misschien gaan helpen.

Foeske, heel veel plezier en succes bij de echo en het sollicitatiegesprek morgen! Spannende dag zeg!

Nikske, zo jij kunt lekker onderuit op de bank, terwijl de rest nog druk bezig is met de babykamer :D Mooi geworden hoor!

12. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @luckey: voor cupcakes kun je zowel marsepein als fondant gebruiken. Persoonlijk vind ik fondant prettiger werken met taarten, maar met cc maakt het niet echt uit. De oppervlakte is immers zo klein. Marsepein vind ik wel weer lekkerder, hoewel niet iedereen de mening deelt....
    Om de marsepein/fondant te kunnen plakken, heb je botercreme nodig. Als lijm zeg maar ;) Wat betreft het teveel bollen, geen idee....Wellicht het bovenste stukje afsnijden? Zie je toch niet veel van!
    Dit is echt een hele leuke site met veel info ed.
    @cvm1985: wat ontzettend leuk dat je een mooie jurk hebt gevonden, JOEPIE!!
    @pino: nog een fijne verjaardag gehad zondag?
    Oooo wat verschrikkelijk dat je nu al vocht vasthoudt......
    Wat ziet je wiegje er leuk uit zeg!
    @nikske: wow, wat staat die lamp daar gaaf zeg!!
    Lekker buikje! Ziet er gezellie uit in die kast :D
    @MiniMe81: je ziet een klein beginnend buikje :)
    @kerstmis: normaal weet ik al wat ik ga doen, maar dit jaar dus nog niet. Heb eerlijk gezegd niet al teveel zin om heel druk te gaan doen. Het wordt de eerste Kerst zonder mijn schoonvader, dus iets ondernemen met mijn schoonmoeder gaat het iig wel worden. Ach, we zien wel!
    @fredje: prachtige kamer!!! Die Bloom vond ik ook erg mooi, maar helemaal niet praktisch. Dat zie ik nu bij vrienden. Ben er van terug gekomen......
    @Violet32: wat leuk dat jullie het wiegje hebben goedgekeurd!
    @spirit70: wow, jullie huis plus die van de buren!!! Dat hoor je niet vaak! Succes met je dochter!
    @musty: jeetje, heftig weer zeg je BI........Knuffel!
    He wat goed dat ze losloopt!
    @mama van jay: ik zie daar een buikje!
    GEFELICITEERD met je piemel!!
    @Chantico: wat gaaf!!! Kan niet wachten totdat manlief hier het ook kan voelen.....
    @kleuren babykamer: zwart, wit, zilver/grijs
    @jojoki: meis, luister naar je lichaam!!
    @titania: jeetje, dat is weer schrikken :$
    Lekker buikje!
    @Violet32: fijn dat alles goed was!
    @zorgverzekering: ben bij agis collectief verzekerd. Heb volledige vergoeding van kraamzorg, dus ook eigen bijdrage. Ook bij niet medische poliklinische bevalling. Mag gebruikmaken van 20 uur extra huishoudhulp bij bepaalde situaties (aanvullend op je kraamzorguren). Verder dacht ik nog iets, maar weet het ff niet.
    @Vuurtorentje84: heb me eerst bij de KDV ingeschreven voor de zekerheid, maar zijn verder gaan kijken naar een GO. Die hebben we gevonden! Een topmens, voor zover dan he ;) We moeten ons alleen nog inschrijven bij het GOB. Ik vind de individuele aandacht erg belangrijk. Verder zijn GO over het algemeen flexibeler qua tijdens, maar ook bij ziekte vh kind. De mijne gaat een aantal keer per dag naar buiten, aangezien ze een klein hondje heeft die uitgelaten moet worden. Dus vaak een frisse neus halen! En het is huiselijker en worden er naar mijn idee meer dingen ondernomen. Ieder zijn eigen keus en eigen gevoel.
    @nikske: wat gaaf die schiderij!! Hoe heb je hem gemaakt?

Zo hehe, dat waren wel heeeeeel veeeeel bladzijdes lezen :$

Hier nog steeds veel last van mijn SI-gewricht. De rest van mijn rug is knoerthard en zit helemaal vast. Gister gelijk een afspraak gemaakt bij de bekkenfysiotherapeut voor as donderdag. Ben erg benieuwd!!
    Gister was ik echt gebroken.....Het kost behoorlijk wat energie! Na het eten ruim 1 uur op de bank liggen slapen en daarna om 9 uur in mijn bedje gekropen om vervolgens gelijk in slaap te vallen. Zo moe was ik!
    Ik strompel rond op mijn werk, voel me echt een enorme kneus :(
    Morgen ff kijken hoe het gaat. Als het hetzelfde blijft, dan vraag ik of ik vanaf volgende week tot 4 uur kan gaan werken ipv tot 5 uur. Kan ik in dat uurtje even uitrusten! Is het ook wat gezelliger voor manlief ;)
    Verder weinig te melden....

13. Chantico

#2613 Chantico, 9 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2010
    Verzekering: ik moet de hele toestand nog uitzoeken. Wil op een rijtje zetten wat de kosten / baten zijn van een paar verzekeraars (eigenlijk allemaal die jullie ook al genoemd hebben). Bij één heb ik collectiviteitskorting ivm werk, niet onbelangrijk. Voor de rest wil ik weten hoe de vergoedingen zijn van
    - kraampakket
    - kraamzorg
    - huren spullen bij de thuiszorgwinkel (rondom bevalling, evt. kolfapparaat, dat soort dingen)
    - eigen risico kraamzorg
    - poliklinisch bevallen (zonder medische indicatie in ziekenhuis)
    - indien nodig lactatiekundig advies en medicijnen betreffende de bv (reguleren productie / toeschietreflex)
    - indien nodig fysio / manueel therapie / osteopatie voor de baby (in geval van een huilbaby, voorkeurshouding, heftige krampjes, andere ongemakken)
    - cursussen, bijvoorbeeld zwangerschapscursus of kinder EHBO
    - andere vergoedingen die niet met de zwangerschap te maken hebben maar waar je wel gebruik van denkt te maken en waar je bij keuze voor een duurder pakket ook meteen meer vergoeding voor krijgt.

En dan de afweging wat de kosten zijn voor de (uitgebreide) pakketten en wat ik denk te gaan declareren.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, ja de verjaardag was erg gezellig!
    Wat naar dat jij ook al zo'n last van je bekken hebt! Denk aan jezelf, als je het niet meer volledig trekt op je werk dan moet er maar een oplossing gevonden worden toch? 1 uurtje eerder weg lijkt mij een supergoede 1e oplossing :D.

@Verzekering... hier valt niks uit te zoeken. Heb schuld bij de verzekeraar en mag dus niet aanvullend verzekerd zijn of overtsappen. :(

15. Chantico

Seertje, wat rot dat je zo'n last van je rug/bekken hebt. Ik hoop dat je verzoek om korter te werken gehonoreerd wordt.

Over kinderopvang/gastouderopvang hebben al een aantal mama's wat gezegd. Allemaal waar.

Als je behoefte hebt aan flexibele opvang of van kleinschalig en 'familiesfeer' houdt, is GO een goede. Wel lastig dat er in de dagelijkse praktijk geen (collegiale) controle is en ook bij ziekte en vakantie van de gastouder dingen misschien niet handig zijn voor de ouders. Als het niet klikt met je GO, heb je wel een probleem, want die is de hele dag alleen met jouw kind. Als die andere zienswijzen heeft over eten (snoepen), slapen, veiligheid, drukte (tv), etc moet je dat wel in een persoonlijk gesprek uit zien te praten en mogelijk kom je daar niet uit. Je kan met een GO vaak makkelijk afspraken maken over specifieke behoeften (voeding, slapen) van je kind, al hebben veel GO's ook meerdere kindjes (die naar school gebracht moeten of andere buitenactiviteiten) of inderdaad zoiets als een hond die uitgelaten moet, waardoor jouw kindje ook mee moet draaien in dat ritme en misschien niet altijd kan slapen als jij dat zou willen ofzo.

Bij een KDV is er een vast dagschema dat helemaal afgestemd is op de leeftijd van jouw kindje. Bij kindjes tot 1 jaar zijn ze meestal heel erg flexibel en gericht op wat jij voor ritme wil voor jouw kind, ook als dat afwijkt van wat voor de grotere kindjes wordt gehanteerd. Ze gaan toch geen hondjes uitlaten, boodschappen doen of andere kinderen naar school brengen, dus ze kunnen te alle tijden jouw schatje in bed leggen. En met eten doen ze ook ontzettend hun best om zich aan jouw wensen aan te passen (bv, speciale kv, wanneer gaan bijvoeden, etc). Alleen de groep is groter dan bij een GO thuis en is het minder huiselijk. Bij een verticale groep (kinderen van 0 tot 4) is dat trouwens al ietsje ondervangen, daar lijkt het al meer op een 'gezinssamenstelling' dan een 'schoolklasje'. En ja, soms moet jouw kind misschien heel even wachten, omdat er net een paar andere kindjes een fles of een schone luier krijgen.

Wij hebben gekozen voor KDV. Die worden strikt gecontroleerd door de GGD op veiligheid (inrichting, speelgoed, hygiène, EHBO, calamiteiten) en pedagogisch handelen. Er zijn altijd meerdere leidsters, dus ook als het met één niet klikt, is er nog een andere die wél leuk is. Nooit gedoe met vakanties of ziekte van leidsters. Je kunt KDV's ook kiezen op pedagogische visie, op of ze veel naar buiten gaan, veel activiteiten hebben (muziek, gym), etc. Er zijn horizontale en verticale groepen, elk met voor- en nadelen, dus ook daarin is vast iets te kiezen dat bij jullie als ouders past. En vooral: de kinderen leren al jong om met andere kinderen te spelen, samen te delen, soms even geduld te hebben, etc.

Onze meid vindt het, zeker sinds ze naar de peutergroep is, geweldig op het KDV. Juist omdat ze uit veel kindjes kan kiezen en er veel te doen is, kan ze ergens bij aanhaken waar zij heel vrolijk van wordt. Mijn ervaring is dat er enthousiaste, deskundige meiden op de groepen staan en dat ze leuke activiteiten ondernemen in een veilige omgeving.

Als je voor een GO kiest (of voor geen opvang omdat de ouders of opa's en oma's bijvoorbeeld voor het kindje zorgen), is het vaak een slimme zet om met 2 / 2,5 jaar (aanvullend) voor een peuterspeelzaal te kiezen. Daar leren ze ook met groepen kindjes om te gaan enzo. Dat maakt de overstap naar de kleuterschool kleiner, maar vooral: daar hebben peuters over het algemeen echt behoefte aan op die leeftijd. Dus ook als je voor een GO kiest, kun je je kindje toch op iets latere leeftijd dat plezier geven. (PSZ kost ook vaak niet zoveel).

Nou ja, er zijn vele verschillen en voor- en nadelen aan alle vormen van opvang. Vaak voel je volgens mij precies waar jouw hart naar uit gaat en is het dan alleen nog maar zaak om niet op een ellenlange wachtlijst te belanden...

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Seertje, Het schilderij maken was heel simpel: gewoon een canvas doek beschilderd met zijdeglans muurverf in de kleur die we gebruiken voor het kamertje, goed laten drogen en daarna met stickers de tekst erop plakken. Je kunt de tekst natuurlijk ook schilderen, maar ik was bang dat het dan minder strak zou worden.

Kinderopvang, Mijn vriend en ik proberen natuurlijk zoveel mogelijk zelf thuis te zijn, maar er zullen maximaal 3 DAGDELEN (dus geen hele dagen) per week zijn dat we elkaar overlappen met werk. Omdat dit elke week verschilt kiezen wij NIET voor een kinderdagverblijf. We vinden het zonde om te betalen als we dan zelf toch thuis zijn, en daarbij is een kinderdagverblijf niet zo soepel met wisselende uren. Wij kiezen er dus voor om opa&oma die overlappende uren te laten oppassen. Vanaf 2,5 jaar zal ons boefje dan naar de peuterspeelzaal gaan!!

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Wou kben volgens mij nog nooit zo vroeg op het forum geweest ;). Wij gaan over 5 minuutjes naar de echo. Heb er ZIN IN! :D

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Spannend!!

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    foeske heeeeeeel veeeeel plezier hoor!!!!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik ga zo de box ophalen.
    Het is toch de blauwe geworden. Maar misschien ga ik hem donkerbruin verven. Dan past hij beter in het interieur.
    Die blank houten box met lade was de foto van zo veraf genomen, dat vertrouw ik meestal niet.
    En die blauwe ziet er verder nog perfect uit.

Dus dan maar die en eventueel een likje verf erover :D.

Deel Deze Pagina