April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ violet .... net wat me2 zegt kan heel goed begrijpen dat je een ander pakje wilt

hier zoiezo ook t eerste pakje helemaal nieuw, die krijgen ze ieder in hun eigen doos voor hun zelf

voor ons dochtertje hadden we een setje van de hema en die was zooooooo super zacht en heerlijk soepel effe fototje zoeken

2. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Me2 Fijn dat de 20 weken echo goed is gegaan.

Gewicht:
    van T ben ik 9,5 kilo aangekomen. 1 week daarna zat ik nog maar 2 kilo boven gewicht in de 2de week weer op normale gewicht (BV?) Ik ben daarna nog wel wat verder afgevallen, tegen mijn wens in. Dit was ook 1 van de redenen om met 7 maanden te stoppen.

Nu 5 kilo aangekomen, daarvan zijn 2 kilo door veel gezonde vetten te eten. Toen ik de positieve test had moest ik van mij zelf wat reserve opbouwen. Was eigenlijk aan de magere kant. (1,78 lang 58 kilo)

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en voor ons manneke hebben we met 6 of 7 weken t eerste pakje al gekocht

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh wat schattig!!!!!!!!!!!!

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Musty: het pakje dat louise-faye aanhad van HEMA, hangt hier ook in de kast :p Heb ik van mijn moeder gekregen toen ze hoorde dat ik zwanger was. Maar weet nog niet of ik dat als eerste pakje ga gebruiken....

Gewicht: mijn moeder was van mij 26 kilo aangekomen, maar toen ze 2 weken na de bevalling naar huis mocht samen met mij zat ze gewoon weer in haar maatje 34, en heeft er weinig hangend vel aan over gehouden gelukkig :p Daarna nog 2 zwangerschappen gehad, maar ze draagt nog steeds maatje 34! Ik hoop dus op haar genen :D Haha

** pauze voorbij :( Ga even snel aan het werk!! **

6. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Even een vraagje, wij hebben zo'n landelijke tummytubstandaard, Niske volgens mij heb jij die ook, nu hadden we een shantala tummytub besteld, past hij er niet op?! Hoe kan dit"?

Liefs

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Touwtje, Ik heb de standaard EN shantala tummy tub. Past perfect! Is de standaard dan wel ook van het merk?! Of een namaak?!

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
  9. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb precies dezelfde standaard, en een shantala badje besteld via babydump! Ik snap er niks van..

Liefs

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Vreemd.. Hier past hij perfect !! Heb je de standaard ook van babydump? Anders gewoon ermee terug gaan hoor.. Die dingen zijn duur genoeg !!

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

ik heb dezelfde standaard maar dan met een prenatal bademmer erin. Past prima, en vond ik leuker omdat de shantala emmers niet meer doorzichtig te krijgen zijn (op dit moment) en vind zo'n bloot babylijfje toch leuker door de emmers heen (fotoooooos)

Pfff nog 4 uur werken, heb totaal geen zin meer! Zijn vandaag meer uitzendkrachten dan vaste leidsters (werk op een kdv) dus tis aardig gekkenhuis.

Ben trouwens al wel wat meer aangekomen, kilo of 8 toen ik laatst woog. Nou komt dat ook doordat ik nu meer/gezonder eet 'en gestopt ben met roken. Ach het gaat er wel weer af!

hebben jullie ook dat het kindje veel 'echter' word als je weet wat het is? Ik heb voor mijn idee nu veel meer contact met ons meisje, misschien ook wel omdat ik het nu meer voel. Maar t is echt mijn kleine meisje nu, blijf maar aan haar denken! En merk bij mijn vriend ook dat hij heel druk is met zijn dochter. Dwz, vannacht in zijn slaap had hij het erover dat ie een prinsessenjurk moest kopen!

12. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee de standaard heb ik van marktplaats gekocht, maar ik dacht dat er maar één soort standaards waren, van shantala. Beetje jammer, zit ik weer met een verkeerde tummytub.

Liefs

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM: haha wat leuk dat je vriend over een prinsessenjurk droomde :p Hier is het nu ook "echter" vind ik. Wij praten ook al echt over "...", doordat de naam al vast staat en dat is wel heel leuk :)

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Touwtje, gewoon de tub terug brengen! En een andere halen, desnoods neem je de standaard mee naar de winkel om te passen :p Maar normaal passen ze allemaal op de shantala standaard!

15. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niske ik heb de tummytub besteld via internet, en we wonen erg uit de buurt van de babydump. En ik heb de sticker er al af gehaald, dus dat wordt hem denk ik niet, helaas! Jammer..

LIefs

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty wat een lief hummeltje zeg... en wat een schattig pakje!!!!

Hier nog geen idee wat hij/zij als eerste aankrijgt... eerst maar eens weten wat het wordt, dan shoppen!!!

Aangekomen.... bij zoonlief was ik 17 kilo bij en 1 week na bevalling was ik alweer 12 kilo kwijt.
    2 jaar lang bleven de resterende 5 kilo eraan en ik was daar super blij mee. alles zat beter. opeens kreeg ik de fikse griep en weg kilos, heb echt gebaald als een stekker....
    (ben 1.70m en rond de 58 kilo, dus het schaadde echt niet hihi)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@me2, ok ik kijk eigenlijk alleen wat op de verpakking staat. Ga maandag even bellen om over te stappen van huisarts.. Dan maar even een afspraak maken voor onze meid.

@Aankomen tijdens vorige zwangerschappen, hier was ik de vorige keer 5 kilo afgevallen en daarna bijna 35 aangekomen. Oorzaak onbekend. At niet meer dan normaal (maar ben wel een lekkere eter ;)) dus blijkbaar sloegen de hormonen alles op als vet. Was ook nog lang niet alle kilo's kwijt toen ik weer zwanger was ondanks sporten en diverse dieeten. Zat ook verschikkelijk onder de striae en heb een enorme berg hangend vel :(. 1 ding weet ik zeker.. Als mijn vriend het boeltje heeft dicht laten knopen (om zeker weten niet meer zwanger te worden haha) ga ik sparen voor een buikwandcorrectie.

@Musty, leuke foto! Was je meisje zo klein? Ze lijkt heel klein en tenger op de foto. Wel lekker zo'n soepel pakje.
    Mooi pakje ook voor jullie mannetje!
    Ik wil juist geen wit het 1e pakje. Wordt echt jongensachtig, blauw of grijs zeg maar.

@Nikske, het is meestal erfelijk bepaald. Ook striae is erfelijk bepaald. Dus waarschijnlijk zal je wel geluk hebben.

@Cvm, aaaahhh wat schattig dat je vriend een prinsessenjurk moest kopen in zijn slaap hahaha :D. Hier is het ook veeeel echter geworden nu we weten dat we een zoon krijgen. Noemen hem ook gewoon bij zijn naam (als we thuis zijn).

Hier toch nog wezen babyshoppen. Heb een superleuk boxpakje gehaald in het wit. Zonder voetjes en een super lekkere stof! En een grijs mutsje met handschoentjes. En een superleuke polo rood met zwart gestreept. Helemaal happy.

Toen nog met oma en dochter de blokker in. Nou mijn dochter was niet meer weg te slaan bij de vormenkever van V-tech...
    Dus heb hem maar gekocht voor sinterklaas ;) ze moesten toch allebei nog een kado. Voor mijn stiefzoon een keyboardje gekocht.

Nu ben ik MOOOOEEE...

Hahaha hopelijk komt vriend optijd thuis anders moet ik mijn stiefzoon ophalen en daar heb ik geen zin in vandaag :p.

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whahaha klein en tenger? :p 52 cm en 3775 gram

hier bewust neutraal eerste pakje, vind dat die hummeltjes ook veel liever aandoen

@ touwtje.... ik zou gewoon bellen!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ze leek zo klein :p.

Zal even kijken of ik een foto kan vinden van mijn dochter. Maar ja, denk alleen met mijn ex-schoonfamilie erop. Ik heb alleen foto's die ik ooit per mail verstuurd heb. De orginele foto's van het 1e half jaar van mijn dochter heeft mijn ex, en waarschijnlijk weggegooid. :x

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @Me2, Fijn dat je 20 weken echo goed is....

Hier de tranen uit m'n ogen gejankt :$. Pfff ben er moe van.... Daarnet naar de huisarts geweest i.v.m. de zwangerschapsdiabetes (GDM), hetgeen waar ik bang voor was is gebeurd! Ik moet naar de gynaecoloog :(. Niet dat ik negatief tegenover de gynaecoloog sta maar meer omdat ik nu definitief de bevestiging GDM heb gekregen en omdat ik natuurlijk bezorgd ben voor de kleine...
    Pff lekker ook om in zeeland te wonen trouwens op zulke momenten (niet dus). Ik wil een afspraak maken met de gynaecoloog en dietiste is er niemand meer aanwezig :(. Maandag dus nog maar eens proberen! Mensen ik kan niet uitspreken hoeveel ik baal, maar op een schaal van 1 op 10 kom ik toch zeker wel op een 8! Pfff 1 geluk is dat de SEO goed was afgelopen woensdag, dit is wel een grote troost!

Deel Deze Pagina