April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat een superlieve foto’s allemaal! Wel een beetje onwerkelijk dat wij over 4/5 maanden ook (weer) zo’n kleintje mogen vasthouden.

Koeky, gefeliciteerd met jullie zoon!

Me2, gefeliciteerd met de goede 20-weken echo!

Foeske, wat balen dat je nu echt GDM hebt… Maar onder begeleiding van de gyn is je kindje (en jij) wel in hele goede handen!

Titania, ik heb wel een redelijk lage bloeddruk, maar ik heb er geen last van gelukkig. Zoethoutthee drinken om je bd te verhogen?

Pino, mooi geworden hoor, die box! En supersnel gedaan allemaal!

Nikske, je gaat je kindje vast binnenkort voelen, gewoon blijven proberen! En ik snap het helemaal dat je er een beetje verdrietig van wordt dat je nog niets voelt. Dikke knuffel.

Luckey, zou het dan een meisje zijn, dat je nu erger misselijk bent?

Voedingskussen: zou ik zeker aanschaffen: ik slaap er heerlijk mee tegen de tijd dat de buik echt groot wordt. En inderdaad om je kindje in te leggen als het heel klein is, en later om om je kleintje heen te leggen als die leert zitten (lekker zacht opzij of achterover kukelen) Voor de borstvoeding zelf heb ik m vrijwel niet gebruikt, volgens mij Ik zweer alleen wel bij zo’n kussen met ‘gewone’ vulling (veertjes ofzo?) en niet van die kussens met kleine ‘balletjes’ erin: die deuken zo ontzettend in op de plek waar je duwt, dat je er veel te weinig steun aan hebt, vind ik.

Harde buiken: zolang ze geen pijn doen / krampen, is het geloof ik niet erg. Het hoort bij deze termijn. En ik heb gelezen dat het goed is voor het kindje, omdat die zo ‘input’ krijgt (drukverandering) wat goed is voor de hersenontwikkeling. Natuurlijk wel met mate hè, die harde buiken! Ik krijg ze soms als ik snel loop of als m’n blaas vol zit (dan wordt de bm geprikkeld door de omliggende spieren/organen). Meiden met weinig buikvet voelen natuurlijk ook elke verandering in hun bm. Bij mijn vorige zw had ik nauwelijks buikvet en toen voelde ik ze ook heel regelmatig. Nu heb ik meer vet en merk ik veel minder goed op dat ik een harde buik heb. Maar ik heb ze wel! Dus misschien dat iedereen ze wel heeft met deze termijn, maar de ene er meer op let of ze vaker opmerkt dan de andere. NB: als je veel/vaak/regelmatig harde buiken hebt kan het ook een teken zijn dat je teveel doet, en dat je rust moet nemen, dus het is niet alléén maar onschuldig!

Baby-uitzet: hier nog niets gekocht, volgens mij. Wil in de kerstvakantie denk ik eens gaan uitzoeken hoeveel kleertjes we nog hebben in verschillende maten en dan de gaten op gaan vullen. Wil nieuwe flesjes + spenen kopen, maar verder kan ik zo snel niets bedenken dat nieuw nodig is.

Gewicht: ik zit nu op ongeveer +3/4 kilo. Het gaat wel opeens heel rap deze week! Ik hoop dat niet alleen ik een groeispurt heb, maar de kleine ook ;) Ik heb ook erg veel etentjes de laatste en komende tijd, dus dat scheelt natuurlijk ook wel…

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    chantico.... ik hoop ook op een meisje gezien mijn misselijkheid hahahahahahaha

grrr schoonzusjes zijn hier maar nnog niets losgelaten of de IUI gelukt is of niet, wil er ook niet heen vragen.... (vond het zelf irritant als mensen elke maand vroegen of ik ongi geworden was)

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Tnx voor alle knuffels en lieve berichtjes! Me2, bedankt dat ik je mag mailen indien ik vragen heb, je verhaal heeft me trouwens wel gerust gesteld,tnx hiervoor ;).
    Straks op ziekenbezoek naar m'n vriendinnetje, kijken of ik die een beetje kan opvrolijken ;).
    Morgen mag ik werken, fijn weekend allemaal!

O de foto's van al die kleintjes zien er echt super uit!
    Ik kreeg net toevallig een foto van mijn man als baby in m'n mail, echt leuk!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even mijn aanwinst van vandaag showen :D

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat een leuk mutsje pino!!

nou net gegeten ik had zoooon zin in de stampot maar alles kwam 2dubbel eruit dusdanig erg dat de urine ook liep:):(

nu superberoerd eerst maar eens een kop thee

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Gewicht: Vorig weekend voor het laatste gewogen, toen was het +1.2. Morgen weer op de weegschaal, ben benieuwd. Ik heb het idee dat ik weer flink gegroeid ben afgelopen week!
    Merkt ook dat mn kont dikker wordt! :(

@Me2: Fijn dat de 20weken echo goed was!
    Wij mogen komende woensdag, toch wel heel spannend!

@Musty: Wat een schattig pakje! Ik moet nog een 1e pakje kopen, maar gelukkig nog even de tijd. Ik weet nog niet precies wat ik wil.

@Foeske: Sterkte! Ik snap dat je baalt.... maar je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden nu, en dat is het belangrijkste!

* Schattige babyjes allemaal zeg!! Kan bijna niet meer wachten tot onze eigen klein!! *

@Pino: Gave kleertjes hoor! Waar heb je geshopt vandaag?

@Hier: Net samen met manlief naar de Gamma geweest en verf en verfspullen gehaald. Kunnen we morgenochtend gelijk beginnen! We hebben een heel mooie, lichte kleur blauw gevonden! Ik hoop dat het wordt zoals we in gedachten hebben. Uiteraard zal ik hier spammen als het straks af is:)

@ Flesjes: Welke flesjes vinden jullie fijn? Ik zit te twijfelen tussen Advent, Difrax en Nuby (zijn er nog meer eigenlijk?). Ik heb 0 ervaring, dus wie kan haar ervaring met me delen???

@ Voeding: hetzelfde als het flesjes. Welke voeding (indien geen BV) gebruiken jullie???

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty balen dat het je niet goed gekomen is...
    (ik moet ook altijd goed knijpen tijdens het overgeven hoor anders kan ik dweilen)

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime.... ik heb hele slechte ervaringen met nuby en difrax

ik zweer bij de tomee tipee flessen, toen ze 'pap' kreeg zijn we over gegaan op avent :)

@ luckey :) ik wist niet wat me overkwam verslikte me alleen in een hap maar kreeg geen lucht, manlief rammen op mn rug snel naar de keuken en daarna wc gegaan had echt geen controle over de blaas op dat moment mssn door de bi?

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh ja het is Avent ipv ADvent hihi

Sterkte Musty, voel je je nu al beter na het kopje thee?

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja voel me alleen beetje lam, gaar afgedraaid maar ja ook te wild gedaan laatste dagen

maaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrr moest net verplicht op bed liggen :p manlief ging dweilen en hij wilde geen voetstappen ;)

daarna kwam ie bij me liggen en hij heeft ons manneke voelen trappen:D:D

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De kleertjes heb ik geshopt bij Hans Textiel.
    Veel klusplezier morgen!

Flesjes, ik had bij mijn dochter eerst avent maar vind het verschikkelijke flesjes. Je kindje moet echt een gigantische sloekerd zijn wil dat goed gaan ;) Veel te grote gaatjes en heeeel snel komt het melk eruit (ook de kleinste speentjes). Neefje van mijn dochter is ongeveer even oud en die moeder bleef stug bij die flesjes terwijl het melk zo uit het mondje liep tijdens het drinken. Zoveel melk zat er in het mondje.
    Toen overgestapt op dr. brown. Fijne flessen maar vond het superveel gedoe om die goed schoon te maken.
    Hierna difrax gehad en vond het heel erg fijn.

Nu heb ik tommy tippie flesjes gehaald (mede door de goede ervaringen van musty en acties van de etos) en ook difrax. Wil nu met tommy tippy beginnen en als dat niet zou werken weer over op difrax.

Difrax flessen die BPA vrij zijn zijn erg duur. Vandaar nu de tommy tippie flesjes.

@Voeding, mijn dochter kreeg nutrilon. Deed ze het prima op maar stonk wel verschikkelijk! Friso schijnt 'lekkerder' te zijn voor ze, dus ga nu met friso beginnen. Ik begin wel met Friso comfort (tegen krampjes en spugen) omdat de kans op reflux heeeeel groot is. Steeds overstappen op andere voeding vond ik niet fijn bij mijn dochter (standaard, forte omdat ze hongerig leek -was achteraf van het maagzuur-, AR tegen de reflux...). Nee dat vond ik niks.
    Dus nu gelijk voeding tegen spugen. Maar normaal gesproken begin je gewoon met standaard.

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ pino.... hier ook altijd friso gehad, andere merken ging en gaat het echt niet goed

betreft avent flesjes klopt! als je kindje langzamer drinkt (wat is langzaam wat is snel) zijn ze weer niet aan te raden

nadeel van difrax flessen : continue lekker bij ventieltje onderin en na steriliseren verdween de text betreeft hoeveel cc al :$

flessen van tomee tipee zit ventiel in de speen ideaal! + lijkt heel erg op de borst, goed beet te houden gemak met schoonmaken
    zag dat ikzelf er nog maar 2 heb ervan had er een paar weggegeven dus word nieuwe kopen ze hebben ze nu in kleurtjes :D

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

In kleurtjes??? Dat heb ik niet gezien!!! Ik had ze bij de etos gehaald. 2e halve prijs geloof ik :D.
    Heb nu 2 kleine en 2 grote geloof ik.

Met de difrax heb ik geen probleem gehad met lekken en ook niet dat de text verdween. Die staat nu nog op de flessen die ik had voor Rebecca. Wel vond ik het lastig om de melk te mengen in de flesjes. Ik doe liever schudden.. Dan wachten tot het schuim weg is en dan drinken. Maar difrax is daar te smal voor. (de normale breedte).

Pap dronk mijn dochter ook uit de difraxflessen met papspeen.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    onze meis dronk de difraxfles ook ondanks ventiel helemaal vacuum

maar t is echt per kind zooo verschillend

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn dochter had er heeeeeeel soms wel last van, maar minder dan bijv de avent. Dus vond het al heel goed :D.

Vandaar dat ik nu de tommie tippee heb gehaald (of hoe je dat ook schrijft).

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :p met de avent niet voorgekomen maar heb toen meteen 3 standen speen erop gegooid, de schrokkert;)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ok.. Ben benieuwd hoe de tommee tippee gaan bevallen :D

18. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

ik heb hem echt lang gebruikt had behoorlijk moeite met aanleggen en tepelkloven dus was echt blij met de steun die ik had van dat ding met de verschillende aanlegmethodes:D

19. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2939 jojoki, 12 nov 2010
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010

Haha dat pakje hadden wij ook! Wel niet net na de geboorte (was te groot ) maar wel voor later . Heerlijke stof idd!

ons lieve meidje vlak na de geboorte met haar pakje van de prenatal:)(L)

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bedankt voor de tips over de flesjes! Heb ik zeker wat aan!

@Pino: Volgens mij zit er bij ons ook een Hans Textiel (of iets wat er op lijkt). Ga ik binnenkort ook maar eens kijken:)

Deel Deze Pagina