April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Chantico, ik heb hier in mijn omgeving al zoveel foute schattingen en echo's meegemaakt :p Ik denk dat ik maar gewoon 2 pakjes meeneem, hihi! Bij mijn schoonzus zeiden ze na alle echo's (ook laat in de zwangershcap) dat ze een heel klein kindje zou krijgen, nou ze was bijna 4,5 kilo en 54 cm !!! :p

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ok, dan vind ik het bij deze een leuke naam ;)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Maatjes eerste pakje, ik neem diverse pakjes mee (waarschijnlijk 3). zowiezo in maat 50 en 56. Ik had bij mijn dochter 2 schattingen. 1 zei 2500 gram (groeiecho!!!!) en de vk zei zeker 4000 gram.
    Uiteindelijk is ze geboren met 3585 gram.

@Nikske, als je twijfeld zou ik nog even verder zoeken naar een pakje in maatje 50. Een beetje twijfelen doe je trouwens altijd hoor ;) ik wel in ieder geval. Gewoon meer setjes meenemen kan je op dat moment ook nog kiezen als je je kindje ziet ;).

@Iedereen die naar sinterklaas gaat, veel plezier!

Hier hebben we de intocht op tv opstaan. Net mijn moeder aan de telefoon gehad en mijn meisje heeft inmiddels gepoept :D hoe blij kan je daar om zijn hahaha.
    Verder geen plannen vandaag. Wasjes draaien en afwassen. Verder lekker rustig aan doen.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik persoonlijk ben heel erg voor neutraal en zou voor hema pakje gaan :)

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    grappig ik vetrouwde gewoon betreft maat op mn eigen gevoel en dat was bij onze meis mt 56

hier bij sinterklaas geweest en veeels teveel gelopen en gesjouwd en gedaan
    ben verrot maar ja had t onze meis beloofd! en hoe klein dan ook beloofd is beloofd
    enfin pieten vond ze geweldig en t paard :D
    maar van de sint moest ze niets hebben
    die heeft ze alleen boos aan zitten kijken :p uiteindelijk is papa met kleine bij sinterklaas op schoot geweest heb me kapot gelachen:p

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Goedemiddag meiden.
    Hier eerst lekker uitgeslapen vanochtend, daarna begonnen met schilderen! Het blauw is nu af (bovenste stuk muur en plafond), morgen gaat manlief de wolken erop schilderen.
    Zometeen nog even boodschappen doen, en dan lekker niks meer vandaag! Ik voel mn rug alweer helaas....:(

Hier is het trouwens nog geen moment droog geweest geloof ik!! Wat een verschrikkelijk weer! Bij ons komt Sinterklaas morgen, ik hoop voor de kindjes dat het weer dan beter is.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff.... mag ik even zeuren????
    Wordt een beetje gek van mijn stiefzoontje! We kunnen dingen 20 keer wat zeggen maar hij luisterd gewoon niet! Ook is hij al de hele dag steeds in zijn onderbroek aan het plassen. Heeeeel bewust want het is steeds een heeeel klein beetje, dat alleen zijn onderbroek nat is. Ik kan daar zoooooo niet tegen he! En dan is hij aan het piepen als een hond als iets hem niet lukt. Hij is niet gewend dat hij dingen zelf moet proberen. Hij zegt bij voorbaad al 'dat kan ik niet' en als hij het dan moet proberen is het alleen maar piepen.

Bah!

@MiniMe, fijn dat het blauwe verf al af is! Sterkte met je rug! Hier ook alleen nog maar droog geweest volgens mij!

@Musty, snap dat je gebroken bent haha! Leuke foto's op hyves!

@Nikske, ik vond trouwens persoonlijk het 2e pakje het leukste. Die grijze was dat toch?

Hier staan de spullen voor het koken alweer klaar! We gaan lekker zuurkool eten vandaag! Heerlijk!!! Heb er al helemaal zin in!

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @pino: vervelend zeg, heropvoeden dan maar? :D

@Nikske, ik vind het eerste pakje wel mooi rustig

@pakjes: ik heb vandaag een hele zooi kleren gekregen en de vorige eigenaars hadden blijkbaar enkel setjes. Nu heb ik 44, 50 en 56. Ik hoop dat het een groot kind wordt :)

onderstaande is 44

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
  10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    en 56
    Ik word helemaal doodgegooid met kleertjes dus ik hoef niet eens meer te shoppen, heb een paar ongelooflijk leuke rompertjes gehad vandaag...helemaal verliefd...

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Laravelk: Wat een schattige pakjes allemaal! Ideaal als je zoveel krijgt!

@Pino: Hier regent het dus al sinds vannacht (en nog hard ook!). Ik las al op nu.nl dat er wateroverlast is in Brabant en Limburg, en dat is dus precies waar wij wonen. Maar bij jullie dus lekker droog? Lekker hoor! Ik ben dus ook niet meer naar de Hans Textiel geweest voor het pakje.

Trouwens, dit weekend is het '16 and pregnant' - weekendbreak op MTV. Ik heb ze allemaal al gezien, maar misschien een leuke tip voor diegene die het nog niet gezien hebben. :)
    Ik kijk gewoon nog een keer.

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Lara dat laatste overslag hempje grijs/wit/oranje van HEMA heb ik ook gekocht in maatje 56:) Erg leuk!!

Mini Wij wonen ook in Limburg en hier is het inderdaad nog geen minuut droog geweest. Water staat hier echt hoog!! Vreselijk...

Pff ik zit mezelf echt in de weg vandaag. Rot hormonen :(
    Ben moe, heb pijn, kan niets hebben, kan me nergens toe zetten, BAH !!!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb vanmiddag met een eerste-setje-kleding in m'n handen gestaan, maar heb het niet gekocht. Was er toch niet helemaal verliefd op... Volgende keer beter!

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb voor ons manneke 20 (56 tm 68) kledingsetjes in de kast en een hele lading rompers maar meeste met lange mouw maar ja als ik kijk naar afgelopen zomer ;)

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wat een schattige kleertjes zeg....
    weet niet meer precies wie het schreef maar ik vond pakje 2 persoonlijk het leukste.....
    ik heb nog geen eerste pakje, jullie liggen allemaal ver voor hoor, ik heb het kamrtje nog niet eens staan zucht.....

vandaag een lastig dagje gehad op het werk, veel last van de rug/billen en nauwelijks mogelijkheid tot even zitten.
    heb gewoon om extra pauze gevraagd en dat moet ik vooral blijven doen als het niet gaat, zei de filiaalleidster.
    de rokers pakken immers ook een sigaretje tussendoor, dus ik in mjijn situatie moest dat zeker ook doen!!!!!

Daarna heerlijk wezen wokken en hoewel mijn jas voor het eten nog goed dicht ging, had ikd aar na het eten toch meer moeite mee hahahahaha. heerlijk hoor.

ga nu even gauw strijken... bah

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ook ik heb de Avent flessen en sluit me volledig aan wat Chantico er al over heeft geschreven.

Nikske ik zal gaan voor pakje 2. Ik had bij(want dat stond ik mijn kraamboekje) 6 broekjes met voetjes aangeschaft en die dus meegenomen naar het ziekenhuis. Krijg ik een jongetje met hele grote voetjes dus die paste er niet in. Dus iemand snel naar huis gereden om de andere broekjes op te halen. En de volgende dag is mijn moeder snel 6 extra broekjes zonder voetjes bij wezen kopen. T’ja hier was ik even niet op voorbereid. Enne 2 pakjes kan natuurlijk helemaal niet kwaad, stel dat je een nachtje moet blijven….

Pino nou dat is me nogal niet een verschil zeg 2500 of 4000 gram.

Lucky vervelend dat je zo’n last van je rug en billen hebt gehad. En ben het helemaal met je eens hoor, als je wilt rusten moet je dat ook zeker doen.

Ik heb vandaag een kraamparty gehad van een vriendin die ik via dit forum heb leren kennen, echt heel leuk. Het was echt een heel lief klein moppie zeg. Ohhhh kan niet meer wachten tot ik ook weer zo'n lief klein purkie heb -smelt-

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    zoo..hier weer mega drukke daagjes gehad met bezoek/logees. Twee vriendinnen waren bij met blijven slapen en we hebben een good old meiden avond van gemaakt met filmpjes en snacks. Super gezellig!
    Was natuurlijk wel vermoeiend, toen ze naar huis gingen om 18:00 ben ik daarna in slaap gevallen en nu (12:00) weer klaarwakker...

Ik heb nog niet alle 8 pagina's kunnen bijlezen. Zag wel even snel heeel veel schattige babytjes en kleertjes voorbijkomen. Maar iig over eerste pakjes. dit wordt die van ons mannetje.. Ik heb het pakje van mijn vriend gekregen toen we de eerste echo hadden gehad met 7wk. We zijn allebei enorme muziek fans en het zal wel niet iedereens smaak zijn, maar ik vind hem echt geweldig!!

trouwens grappig feitje waar ik recent achter ben gekomen; mijn vriend en ik hadden exact hetzelfde geboorte gewicht en lengte! Zou echt bizar zijn als het kleintje dat ook krijgt he..

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Titania, ik zou dat pakje nooit zo halen (heb ik niks mee) maar ik vind hem wel heeeeel gaaf! Kan me goed voorstellen dat jullie dat super vinden :D. Wat grappig dat jullie hetzelfde geboortegewicht en lengte hadden zeg!

@Isra, ik zweer bij de pakjes met voetjes, maar neem ze niet mee naar het ziekenhuis. Is inderdaad een risico omdat je niet weet hoe groot de voetjes zijn.

@Laravelk, leuke pakjes!

@Luckey, wat fijn dat ze het goed vinden dat je een extra pauze neemt!

Hier: ben even heel erg pissed off!!
    Mijn stiefzoon wou ons nooit wakker maken, volgens mij heb ik dat hier wel eens verteld. Hij bleef altijd schreeuwen vanuit zijn bed.. Dan wordt mijn dochter ook wakker.

Vrijdagavond had ik voorgesteld dat hij dan bij ons op de deur moest kloppen. En verrek! zaterdag doet hij dat! Wij superblij en helemaal trots op hem!

Vandaag dacht hij dat Rebecca ook bij hem op de kamer lag (die lag bewust al bij ons) en begint hij dus gewoon met roepen! Een kwartier lang elke 2 seconde...
    Ik was echt boos! maar heb dat niet laten zien.
    Komt hij op een gegeven moment onze kamer binnen zegtie 'oh is rebecca hier!'

Het is mij dus wel duidelijk dat hij dus puur roept om Rebecca wakker te maken en niet omdat hij bang is om ons wakker te maken ofzo.

Bah bah, hij luisterd ook al zo slecht.. Ik heb het echt even gehad met hem! Denk dat ik vriend maar eens aan moet praten dat het hoogtijd wordt dat hij eens met zijn moeder gaat praten. Want als zij hem niet opvoed zitten wij met de shit!
    Volgens mij mag hij thuis alles! Beetje piepen als een hond en alles wordt gedaan. Dat verwacht hij hier tenminste wel, maar ik vertik het! Kom op zeg hij is 3,5 dus kan echt wel luisteren of zelf dingen doen.:x

*sorry voor mijn gespui*

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #2999 Me2, 14 nov 2010
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
    Ja ik heb heel veel van Imps & Ellfs en heb dat al sinds de eerste dus gaan rustig 3 kids mee. Kan dus van harte aanraden! IS wel wat duurder maar je doet er ook heel lang mee!

20. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goede morgen!

Eerste kleertjes.
    Wij hadden 3 setjes mee:

Deze is het geworden omdat dat mooier stond bij de licht blauwe Lodger Wrapper wikkel doek

Tip voor de genen die in het ziekenhuis bevallen:
    Neem je eigen mooie wikkeldoek mee!
    Zo sta je niet op deze kostbare eerste momenten met je baby in een wit -gelige doek van het ziekenhuis op de foto.;)
    Als de baby geboren is wordt hij/zij bij je op de buik/borst gelegd en bedekt met een warme doek uit het ziekenhuis. Het kindje wordt dan 'droog gedept' (dus niet gewassen) en gecontroleerd.
    Als de kleertjes aangaan, gaat de kleine in de wikkel doek.

Deel Deze Pagina