April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    goedenmorgen ladies!!!

Pino.. veel plezier zometeen....

kaartje... misschien wordt de keuze een stuk makkelijk als ik weet of ik een jongens of meisjes kaart mag maken....
    ik twijfel alleen nog via internet of drukkerij bestellen..

Sem vroeg niet eens waarom er niets in zijn schoen zat, het doet hem dus vrij weinig dat hele sinterklaasgebeuren.....

CVM... cool van die kleertjes....

2. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goede morgen,
    Had gisteren geen tijd meer om t reageren.

@pino succes strax!!

@geboortekaartje wij doen gewoon zusje van... t is net als cvm zegt dit is haar geboortekaartje.
    En we bestellen ze bij de drukkerij waar we ze altijd bestellen, zij hebben destijds ook de overlijdenskaartjes van Moos gedaan.

@sinterklaas F krijgt er nog niet echt wat van mee ik denk dat ie nog net iets te jong is.

@cvm wat handig dat ze alles zo netjes bewaard heeft!!

@all hoeveel hebben jullie tot nu toe gespendeerd als ik vragen mag? ik zit nu met wiegje rond de 150,00 .

3. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Allen: Wat is er ontzettend veel geschreven dit weekend!!:$.>Wel hele leuke tips voor geboortekaartjes gelezen!! :D..Heb er zelf nog niet zo over nagedacht..Wanneer moet je de kaartjes eigenlijk bestellen??..Voor de geboorte en na de geboorte de naam doorgeven?? Heb geen idee hoe het werkt? haha..

@Harde buiken: Heb in de avond vaak last van harde buiken (tenminste ik denk dat het dat is!)..Is dit normaal?? Maak me er best zorgen over.. Zou ik de gyn moeten bellen??

Liefs

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    @kaartjes bestellen.... hangt van de termijn van de drukker af.
    wij hebben ze rond week 32 besteld en proefdruk enzo gekregen... toen dag vd geboorte snel langsgegaan ivm naam en zo (mocht niet via telefoon ivm schrijffouten) en dag erna waren ze klaar.

@harde buiken... volgens mij niet zo erg zolang er geen krampen bij zijn... toch????

@gespendeerd.... tot nu toe €100 voor het kamertje.
    de rest doe ik pas als ik kamertje heb staan en de spullen heb gesorteerd.....

@gekregen.... ook nog helemaal niks eigenlijk. ja een olie voor buik in te smeren tegen striemen. Voor de rest nog geen pakje, doekje of wat dan ook van niemand niet.
    vind dit best jammer, maarja niets aan te doen he.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: bij ons staan broertje en zusje op de kaart erbij mar kondigen niet aan. Het is echt het kaartje van dat kindje zelf.

Hier nog niets uitgegeven, maar met no 3 op komt hebben we natuurlijk alles al in tig voud! Ik ga wel nog even uitzoeken wat ik nog allemaal heb voor de eerste weken/maanden aan kleding, want heb volgens mij eea weggegeven toen onze zoon eruit was gegroeid en we een meid kregen....Goed excuss om toch nog even te shoppen. Het eerste pakje hebben we dus al. Dat is hetzelfde pakje dat mijn zoon en dochter aan hebben gehad.

Pino en Nkske: succes met de 20-weken echo's!

6. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    oeps ben de 2 kasten en commode vergeten:) dus is t in totaal 300 e
    Ik geloof dat ik eerst nu F dozen maar ff uit moet gaan zoeken maar ik hoef voor de rest nu niets meer behalve een aankleedkussen en een rose dekentje.

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pino: Ik weet natuurlijk niet wat voor soort kaartje je zoekt, maar wij willen graag een dubbel kaartje. Die kosten bij Poobies 2.50 euro. Bij familycards.nl zijn ze dan goedkoper! Wat betreft boeken voor eerste jaar, misschien het boek van pauline oud?!
    Ik heb er nu het zwangerschapsdagboek van en wil hier ook baby's eerste jaar van kopen waarschijnlijk! Verder ben ik echt iemand die 100 fotoboeken van alles maakt :p Dus daar zal ook wel veel in komen te staan. Hoe was je 20-weken echo?!!?

Seertje: wat fijn dat de zolder zo opschiet :) En sinds vandaag dus al over de helft! Gefeliciteerd nog met je 20 weekjes gister ;)

Mini: ik voel de kleine ook nog steeds niet! Dat is niets om je druk om te maken. Al weet ik wel hoe vervelend het is, voor mij zou het ook liever gister dan vandaag mogen dat onze kleine man schopt!

Musty: Leuk dat limburgse gedichtje !!! Praat je ook wel eens wat limburgs met je dochtertje?? Is natuurlijk wel iets dat je in ere moet houden he ;) Hihi, en al helemaal op z'n Maastrichts!!! :p

Isra: mijn verhoogde kans op een open ruggetje komt doordat ik zelf eigenlijk met die afwijking geboren had moeten worden. Alleen was bij mij de huid gesloten, maar van binnen wel alles vergroeid en kapot. Ik ben hier op mijn 18e aan geopereerd! Ik had constant uitval in mijn benen en had elke maand blaasontsteking + incontinentieklachten. Toen ik op mijn 18e eenmaal uitgegroeid was hebben ze me kunnen helpen gelukkig!

Violet: Gespendeerd waaraan?! Alles wat wij tot nu toe gekocht hebben is allemaal nieuw, ik ben nu zo goed als klaar & wij zijn ruim 2000 euro kwijt geweest!! Moeten dus wel nog geboortekaartjes... En wat leuke dingetjes om aan te doen en kamer mee aan te kleden...

Hier: Sinds gisteravond 22.00 uur echt ontzettend pijnlijke harde buiken, ze komen echt elk half uur en houden een paar minuutjes aan. Hoop dat het snel weg is! Harde buiken vind ik niet erg, maar wel als ze pijn beginnen te doen :)
    Vandaag precies 20 weken :D :D :D Jeeeeejj...

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey!

@hoeveel uitgegeven, Denk inmiddels rond de 100 euro aan kleertjes en hoeslakens enzo, 40 euro box en verf, 350 euro aan de kinderwagen.
    Dat was het ongeveer.

@Broertje of zusje op kaartje, bij mijn dochter hebben we dat wel gedaan. We hadden een foto op de voorkant waarbij de zoon van mijn ex haar zusje een kusje gaf. Je kan echt zien dat de baby in het middelpunt staat. Dat vonden wij wel belangrijk.
    Nu komt er niks van broertjes of zusjes op.
    Het kaartje gaat over de baby en bij het adres staat alleen Kevin en Debbie.
    We hebben ook andere achternamen enzo en stiefzoon woont niet hier. Zou anders te ingewikkeld worden haha.

@Nikske, even uitkijken met je harde buiken en echt rust nemen! Weet niet of je wat aan het doen bent maar een warme douche of bad doet wonderen.

@20 weken echo, Nou het liep zeker een half uur uit voor ik aan de beurt was. Als eerst de tripple-p test gedaan. En mijn baarmoederhals heeft een lengte van ruim 4 cm. Helemaal perfect dus!! :D
    Toen de gewone echo.
    Eerst de placenta. Die blijkt volledig aan de rugwand te zitten van mij en totaal niet meer in de buurt van de uitgang! :D Wist niet wat ik hoorde!!!
    Hij lag met 12 weken aan de buikwand, met 16 weken volledig voor de uitgang en nu aan de rugwand.
    Ik ben super super blij!
    Toen de baby. Alles was goed. Het hartje kon ze niet echt alles zien, maar wat ze kon zien was perfect. Echter kleine afwijkingen (zoals mijn dochter had) kunnen niet uitgesloten worden op een 20 weken echo. Dus dat zal nog spannend blijven, maar bij kleine afwijkingen groeit het vaak vanzelf nog goed naarmate de kids ouder worden.
    Kleine ligt met het hoofd naar beneden.. Ik dacht dat hij andersom lag omdat ik de schopjes altijd erg laag voel, maar dan ligt hij dus dubbelgevouwen haha.
    Hoofdomtrek en hersenomvang ligt een week voor op ontwikkeling. De rest een paar dagen.
    Ook de aanhechting van de navelstreng aan de placenta zag er goed uit!
    Al met al was alles helemaal perfect!!!
    Wederom voor 95% zeker een jongen.

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Pino!! super super super! ben zo blij voor je dat alles er goed uit zag! top ook van de placenta en baarmoederhals, houden zo :D
    konden zo nog dat bloed zien wat bij de pretecho te zien was?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Er was geen bloed meer te zien! Helemaal goed :D

11. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @pino gefeliciteerd met je goede echo!! en qua uitgaven dat klopt dan wel met die van mij, gelukkig ik dacht al dat ik erg veel aan kleerdjes had uitgegeven maar dat is ong hetzelfde als bij jou;)

@nikske bij jullie is t ook logisch het is jullie eerste :D dan hoor je ook helemaal los te gaan hihi

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pino: fijn dat alles goed was!!!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik heb echt niet veel gehaald, maar de prijzen zijn gewoon belachelijk hoog ;)
    Voor mijn dochter had ik echt veel meisjeskleertjes. Dus nu heb ik daar niks aan. Nu echte jongenskleertjes gehaald haha. Als we er hierna nog 1 wouden had ik denk ik meer neutraal gehaald.

14. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Geweldig! ik hoop dat iedereen vanaf nu allemaal goed nieuws krijgt me de 20 wk echo's en dan lekker volledig kan genieten.
    Ik moet nog precies een week, ben er wel heel zenuwachtig voor..

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jaaa voor jou is het toch een beetje extra spannend! Als het er nu goed uit ziet mag je dan weer van bed af?

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pino wat fijn dat je zo'n goede echo had :D Lekker opgelucht adem halen nu ;) Ik ben aan het werk tot 17.30uur, vanavond dus maar lekker lang douchen en optijd naar bed...

Violet ja los gaan doen we hier wel :p De hele familie trouwens! Ben nu 20 weken, en word nog steeds overladen met cadeaus. Heerlijk :D

Titania kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig bent! Weet je pas na de echo hoelang je bedrust nog duurt!?

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3097 titania, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt: 15 nov 2010
    yup! ik hoop het echt, dit weekend vrij weinig gebloed, dus het *lijkt* de goede kant op te gaan allemaal. Ik ben in m'n hoofd al kleine uitstapjes aan het plannen.. eerst naar cafe om de hoek een drankje doen, dan door de stad struinen :D(waar is de stuiter smiley??)..

uitgaves
    ..oei ik zit ergens rond 350/400 aan kleertjes al! :) en ik moet nog best veel. Ik heb ook veel grotere maatjes al gekocht van dingen die echt super afgeprijsd waren.Stokke wieg&ledikant en commode was 375 samen dus wel een goede deal.
    Ik kom natuurlijk al 2mnd niet buiten dus ik heb ook niet veel eigen uitgaves, als reiskosten oa. dus ik heb veel meer over.
    ik heb nog niets aan uitzet qua doekjes, kruikjes, textiel enz.
    Ik ben dat allemaal in het nieuwe jaar van plan te kopen. Pfft en kinderwagen, badje en watnog aan aankleding/verf van het kamertje.. best veel eigenlijk. Ik ga maar n's een lijstje moeten maken denk ik. In het nieuwe jaar kom ik in de WW dus moet daar ook rekening mee houden. ;)

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Precies mijn gevoel! Het nieuwe kindje krijgt al zoveel tweedehands van grote zus (in ons geval), er zijn sommige dingen die gewoon echt van het nieuwe kindje alleen zijn. Zoals het geboortekaartje. Het nieuwe kindje is niet 'het brusje van' maar helemaal een eigen mensje op zichzelf, en dat wil ik ook laten weerspiegelen in het kaartje.

Je kunt ook het nieuwe kindje zichzelf laten aankondigen, net zoals je dochter zichzelf heeft aangekondigd.

19. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @ titania kom je echt helemaal nergens:(?
    Das echt balen!! mooi dat t bloeden wat minder geworden is dat geeft goede hoop, qua kleerdjes je mag ook best wel los gaan vind ik, maar ik moet helaas tegenwoordig wel een beetje opletten alles is zo duur geworden dus zit ik ook regelmatig op mp kleerdjes te zoeken
    Oja lijstje is idd wel handig;)

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

#3100 Chantico, 15 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2010
    Gefeli met je 20 weken (hihi, ik zelf ook vandaag ;)). Harde buiken hoeven niet erg te zijn, maar als ze regelmatig komen, zou ik toch wel even heel veel rust gaan nemen meis!

Pino, geweldig dat de 20-weken echo zo goed was! Je kindje draait toch nog gewoon alle kanten op? Misschien puur toeval dat ie nu met z'n hoofdje naar beneden lag, maar dat ie ook vaak andersom ligt.
    Ik wist niet dat een placenta zo kon 'wandelen'...

Uitgaven: hier nog geen kleertjes of dingen voor het kamertje gekocht. Wel een paar speeltjes, denk voor in totaal € 15,-. Op het shop-lijstje staan, eens even nadenken, nieuwe flessen + spenen, een 2e kinderstoel (kan tegen de tijd dat het kindje 6 maanden is), waarschijnlijk twee nieuwe dekentjes (we hebben nu roze dekentjes, maar sterk het gevoel dat dit een jochie is 8)), evt. een goeie kolf (als ik geen zin meer heb in een handkolf) en een paar setjes eerste kleertjes. Oh ja, en een nieuw/tweedehands wiegje (+ beddegoed) en wat moois voor aan de muur van de babykamer. Verder hebben we alles denk ik al wel. Voor ons wordt de grootste kostenpost denk ik de Pampers :D

Deel Deze Pagina