Die 2 blauwe komen van de wibra geloof ik. Waren toen 2 euro per onderdeel. Dus 2 broekjes en 2 shirtjes voor 8 euro Die laatste komt van de prenatal.
Hoi hoi, Net de 20 weken echo gehad, en alles zag er heel mooi uit!! Wat een mooi gezicht, en zo groot al, hihi! Pino jij had ook een mooie echo gehad? Fijn hoor! Liefs
Ooh meiden, we hadden onze meubels op mp gezet omdat ik graag na 6 jaar van het klassieke af wil en het strakker wil hebben ( onbehandeld eiken van de karwei, serie Woood ) Hoor ik van mijn man dat hij zojuist iemand aan de telefoon heeft gehad en dat ze een deal hebben... zaterdag gaan de meubels al weg! Maar ja, das dan weer echt mijn vent, zaterdagmiddag worden ze opgehaald maar om 16 uur begint het 50e verjaardagfeest van mijn moeder, lekker druk dus zaterdag. Dat wordt dus een heel weekend op de bank leven met een klein salontafeltje en maandag naar de karwei om de spullen te halen. Wat een super lieve pakjes zie ik voorbij komen!!! @ Pino: ik zou gaan voor het gestreepte truitje met het blauwe broekje. @musty: ik moet niet in het ziekenhuis bevallen maar ik wil het heel erg graag. Bij sven ging ik er uiteindelijk nog heen omdat ik pijnstilling moest voor de beenweeën, erg akelig. Het schijnt zo te zijn, volgens de vk, dat als je eenmaal beenweeën hebt gehad bij een bevalling het bij de volgende bevalling weer terug komt. Dat vind ik wel wel een beetje beangstigend want beenweeën kan je bijna niet opvangen.... ik ga niet naar de voolichtingsavond, ik denk dat ik daar te nuchter voor ben. Bij Sven ben ik ook niet geweest en uiteindelijk heb ik dat niet gemist. Liefs!
@Sanne, oehh beenweeen schijnen ook erg heftig te zijn he! ik had alleen rugweeen. Kon dat al niet opvangen en ik was nog helemaal alleen ook. Neee, ik hoop dat mijn vriend erbij kan zijn als ik nu ga bevallen. @Touwtje, fijn dat jouw 20 weken echo ook goed was! @Bevalling, ik maak mij trouwens best wel zorgen over de snelheid van de bevalling. De 2e schijnt een nog sneller te gaan en de eerste duurde 4 uurtjes. Vanaf dat de weeen om de 6 minuten kwamen. Wat nou als het zo snel gaat!!! Je moet toch een uur wachten voor de je vk kan bellen. Misschien kan ik met hun regelen dat ik eerder kan bellen. Dat zou al een hoop schelen. Ook zit mijn vriend nog geregeld een paar uur verder weg voor zijn werk. Bah bah....
Touwtje wat fijn dat jullie ook een goede 20 weken echo hebben gehad! Heerlijk al dat goede nieuws Sanne haha mannen en afspraken maken, vreselijk!! Mijn man kan echt heel veel en het is een schat, maar plannen is niet zijn sterkste punt. Hij kan niet eens zijn eigen werkrooster bijhouden 's avonds vraagt hij aan mij hoelaat hij de dag erna moet werken
wat een schattige pakjes allemaal pino! Als ik weer mag ga ik denk ik ook ff langs de wibra een kijkje nemen @touwtje, te gek dat ook jouw echo goed was !!! Ik kan me niet meer herinnerren of jullie al weten jullie wat het wordt of het geheim houden? @Sanne, oei.. dat is wel vervelend, maar wel fijn dat de spullen eindelijk zijn verkocht. Je had ze hier volgens mij een tijd geleden ook een x gepost-ik weet me iig nog zo iets te herinnerren. Ik heb vanmiddag een documentaire van Holland doc zitten kijken op internet over een ziekenhuisafdeling voor premature babies. Het is natuurlijk een echt actueel onderwerp, kindjes worden steeds met steeds minder weken in leven gehouden. Wel heel mooi, maar ik heb er echt zo om moeten huilen. Ben er nu erg van slag van. Achteraf had ik 'm niet moeten kijken denk ik...stom. Ik ben al emotioneel en angstig genoeg. Ik mijd al zo veel op tv omdat ik er naar van ga dromen (deze hele zwangerschap al, zelfs nieuws kijk ik niet meer sinds ik dromen begon te hebben over terroristische aanslagen)
@bevalling: sven was er met 5 uur. Vanaf het verliezen van de slijmprop direct beenweeën om de 3 minuten. De tweede schijnt inderdaad sneller te gaan. Gewoon over praten met je vk. Heb ik ook gedaan omdat ik ook een beetje bang was. ik heb nu de afspraak gemaakt dat ik gelijk vanaf wee nummer 1 mag bellen en dat ze dan gelijk komen om te bepalen hoe het verder gaat. Vk verwacht ook dat onze man binnen de 5 uur wordt geboren. Zal wel fijn zijn als je vriend erbij kan zijn pino! ik zou er niet aan moeten denken het alleen te doen.
De vk zelf had al wel aangegeven dat als de bevalling begint bij mij ze niet meer weg gaan. Maar ja, als ik kijk naar mijn moeder: Haar 1e was ingeleid dus niet natuurlijk. 4 uur Haar 2e, 1e natuurlijke bevalling 4 uur en een kwartier Haar 3e, 2e natuurlijke bevalling in nog geen 1,5 uur. Vandaar mijn angst om zo laat pas te bellen. En ik lees het hier op het forum ook veel. Als de eerste al snel is dat de 2e toch best vaak in max 2 uur geboren wordt. Dat is echt creepy zo snel hahaa.
@ foeske...... mooie buik en echofoto's!!! @ pino... ik vind alle combo's leuk whahaha heb je veel aan heh? owww die nijntje set vind ik persoonlijk veel leuker! @ sanne.... poooh dat word chaotisch voor je t weekend oei beenweeen ken ik niet wel buik en veel rugweeen ik ga nu express wel na die avond juist omdat ik exact wil weten hoe en wat ze doen op de achtergrond... heb echt stukken gemist, kleine werd weggehaald voor controle kinderarts.... geen idee door wie en waar dat gebeurde ! mn man is er snel achteraan gerend en al dat soort dingen @ bevalling... geen een bevalling is denk ik t zelfde dus wacht maar rustig af bij onze meis had ik al 4 cm ontsluiting (vanaf 19 weken is dat gebeurd) op de dag dat ze besloten me in te leiden met spoed. en daarna nog/maar (t is maar hoe je t ziet) 7 uur erover gedaan bevallingen van je moeder zeggen echt niets! de bevalling van mij duurde 3 dagen!! en ze werd ingeleid met 43 weken dus kan je nagaan @ titania.... probeer t zo te zien mocht t gebeuren kunnen ze tenminste vanalles voor je uk doen!
Hoi Hoi, Titiana: Nee wij willen het graag een verassing houden, wel stiekem gekeken of ik het kon zien, maar nee, haha. Liefs
@Uitgaven: Goh, das een goede (en confronterende haha) vraag! Bij ons is het de 1e natuurlijk, dus we moeten alles nog aanschaffen (goed excuus). We hebben een nieuwe kinderwagen (eur650, waarvan 500 van mn ouders gekregen), babykamertje (eur550, waarvan 250 van mn schoonouders), en verder heb ik zelf voornamelijk kleine dingetjes aangeschaft, maar ook een box (eur70) ik denk rond de eur200 in totaal toch al! En we zijn nog lang niet klaar! Ook veel cadeau gekregen gelukkig @Nikske: Ik voel de baby ook niet (of niet zeker althans), terwijl mn placenta aan de achterkant ligt. Maar ik lees overal dat het bij de 1e wel tot 22 weken kan duren, dus ik maak me nog niet druk. Als de kleine het nog goed woensdag bij de echo, ben ik alweer gerustgesteld! @Pino: Wat fijn dat alles zo goed was! EN vooral een hele geruststelling dat je placenta gewoon achter ligt, en je baarmoederhals ook perfect is! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken! @Sanne: Beterschap en sterkte! @Pino: Gave foto's hoor! @Musty: Misschien ook iets voor de kleine van ons, zo'n leesplenkske @Foeske: mooi buikje! Eigenlijk nog heel bescheiden he? @Pino: Ik ga ook voor de laatste optie, een mix dus, en dan het gestreepte truitje met blauwe broekje. Schattig!! OH, die witte is trouwens ook schattig! Ik ga deze week maar eens langs Hans Textiel denk ik Ik was er vandaag, maar had niet veel tijd, want ze gingen al om 17.30 dicht! @Zwangerschapscursus: Er is hier al eens eerder over gehad, maar nu ben ik er meer mee bezig. Wat doen jullie voor zwangerschapscursus, en is het echt nodig/handig??? Ik wil wel graag iets doen, maar heb me er nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd....
Zeker bij een tweede bevalling zijn ze volgens mij heel erg gericht op het luisteren naar de bevallende vrouw. Die heeft het al een keer meegemaakt, dus belt echt niet te vroeg. En zeker als je zo'n supersnelle eerste bevalling hebt gehad, krijg je vast een ander 'belprotocol', bijvoorbeeld dat je mag bellen zodra je een half uur weeën hebt gehad ofzo. Bij de eerste zeiden ze al tegen mij 'dit is het belprotocol (bellen na twee uur weeën van om de zoveel minuten en van zo en zo lang), maar je mag ook eerder bellen als je denkt dat dat nodig is'. Dat vond ik een fijne houding van mijn vk's. Oh, lees nu dat je echt vreest voor een razendsnelle bevalling. Dan mag je vast al vanaf de eerste wee bellen. Gewoon even vragen, dan ben je daar ook weer over gerustgesteld!
Ik ga zw.yoga doen. Niet omdat ik anders niet weet hoe ik moet bevallen, maar om één keer per week een uurtje echt met deze zwangerschap bezig te zijn. Het leven gaat zo snel, zeker met al een peuter erbij, dat ik het wel fijn vind om op die manier echt even 100% met deze zwangerschap bezig te zijn. Mijn mening over al dat soort cursussen: niet nodig, maar wel heel handig en gezellig. Alleen doen als je het leuk vindt om met een groep andere vrouwen je zwangerschap te delen. Je leert er niet bevallen (dat gaat op intuïtie of op aanwijzing van de vk prima), maar je leert er wel omgaan met je zwangere lijf en je hoort veel over de uiteenlopende klachten én oplossingen daarvoor die andere zwangeren (en de juf) hebben. Als je geen cursus wilt doen, kom je er ook heus wel. Als je toch iets wil weten over de bevalling (en ook over de tijd er voor en erna en hoe je met je lijf om kan gaan dan), dan kan ik het boek 'Duik in je weeën' aanraden. Heel informatief.
Thx voor de tip. Ik ga eens op bol.com voor het boek kijken, lijkt me sowieso wel interessant. Ik denk dat ik toch wel een cursus wil doen, het lijkt me inderdaad gezellig om met andere vrouwen ervaringen uit te wisselen.
@Bevalling, wat fijn dat het bij een 2e toch iets makkelijker is om aan te geven. @MiniMe, ik ga geen bevallingscurssus doen. Heb er wel naar gekeken. Ik wou misschien yoga doen, maar vind het toch te duur. Dan ga ik liever zwemmen. @Musty, ja ik dacht al dat jij die van nijntje het leukste vond jij bent meer van het neutrale he? Maar die van nijntje gaat zowiezo mee. Ik wil echt wat te kiezen hebben op dat moment . Hier in de familie zijn de bevallingen van moeder op dochter vrijwel allemaal hetzelfde.. Allemaal een max van 4 uur en een kwartier (bevalling van mij). En de bevallingen erna veeeel sneller. Dat verterkt mijn angst wel natuurlijk.
Pino.... super dat de echo goed was zeg. dat van de aanhechting vd navelstreng aan de placenta ga ik zeker ook navragen. Sanne... balen dat je je nog zo slecht voelt zeg!!!! Pakje... ik vind het blauwe truitje met gestreepte broekje het leukste, maar eigenlijk zijn ze allemaal schattig. Werken ging vandaag redelijk... leve de kaas-uienbroodjes hahaha. Maar morgen eindelijk naar de fysio en overmorgen EINDELIJK de echo... Hebben kleurcode op het werk afgesproken. Rose sjaal voor meisje, blauwe sjaal voor jongen hihi...... Moet alleen geduld hebben tot 15.45 uur..... grrrrr
ojaa las nog iets over bevallingen. Ik heb NOOIT regelmatige weëen gehad en toen de vk eindelijk eens kwam bleek ik al 6 cm te hebben hihi. Daarna rugweëen en dankzij de vuisten van mijn man redelijk op kunnen vangen. vanaf eerste wee duurde het bij mij 6 uur... kijken hoelang het deze keer duurt, vooral omdat ik nu naar het ziekenhuis moet om te weten hoever de ontsluiting is....