April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hoi allemaal. Heb alles van vandaag even snel doorgelezen, maar ik geloof dat er niets is blijven hangen...sorry.
    Vandaag superdruk geweest op mn werk! We zitten al met te weinig mensen, nu is er ook nog iemand op vakantie EN iemand ziek, dus houden we niet veel meer over. Het gevoel van dweilen met de kraan open. En de zieke komt morgen ook nog niet, dus er staat weer wat te wachten morgen...Verder gelukkig wel gezellig op mn werk!:)

In mn pauze even naar de Wibra geweest, heb ik babysokjes, 2 rompertjes een pyamatje gekocht. Allemaal in de aanbieding deze week. Zo leuk weer! Zo spaar ik toch al een hele uitzet bij elkaar, elke week een paar dingetjes kopen:D

Wat was het koud vandaag he! En door de mist fietsen, dus extra koud! Wel nu op de bank met Ben&Jerry, dat gaat er altijd in. Zometeen even lekker badderen, met een paar 'zwanger'tijdschriften:)

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Goh, wat zijn er toch veel mensen stiekem verloskundige ;) Je buik hoeft ook nog niet groot te zijn om toch een prima huisje voor je baby te zijn nu! Met deze termijn zijn ze ongeveer op de helft van de lengtegroei, maar pas tegen de 30 weken zijn ze op de helft van de gewichtsgroei, als ik het goed heb. Er komt echt nog héél veel groei bij, don't worry! :D

3. Chantico

Fredje, klinkt inderdaad als bandenpijn door groei, ook de harde buiken door groei. Gaat vanzelf weer over, lijkt me.

Jorietje, hoeraa wat leuk dat je de kleine voelt!

Ik voel het kindje nu sinds een paar dagen ook met m'n buik, daarvoor alleen via m'n handen als ik die op m'n buik had liggen. Nog niet heel vaak, en soms ook een hele dag niet of maar één keer ofzo, maar soms ook opeens als ik er helemaal niet aan denk, tijdens een vergadering ofzo, en dan is dat toch wel superlief!

Annemie, fijn dat het nu zo goed met je gaat!

Hier gelukkig geen naweeën gehad, dat lijkt me zo'n onhandige domper als je net een bevalling achter de rug hebt...

Sanne, fijn dat je weer wat opgeknapt bent.

Sorry, geen tijd om verder te reageren, ga nu voor het eerst naar zwangerschapsyoga!

4. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    goede avond allemaal,
    Ik kan t allemaal niet echt meer bijhouden hoor.

@zw cursus heb ik niet gedaan,ik ben wel een paar x naar mensendieck geweest, helaas werd dat niet in een groep gegeven.
    Maar dat yoga is dat wat?

@luckey als je echt last hebt van die verkoudheid mag je best een week echte neusdruppels gebruiken dacht ik hoor dan combineer je t toch met zoutoplossing (heb ik toen wel gedaan)

@jorietje leuk he je kindje voelen:D

@annemie mooi dat alles goed was!

@alle dames met klachten sterkte!!!

@hier ook erg vergeetachtig aan t worden maar voor de rest mag ik niet klagen, in mn buik is afen toe al erg gezellig dat blijft toch wel erg bijzonder.

5. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Heb net alles gelezen, maar neem het niet echt op geloof ik....

Heb wel gelezen dat iemand de beeb voelt, lekker he! En dat echo's/controles goed waren, Proficiat, fijn om weer ff die bevestiging te hebben.
    Oja en heb gelezen over bekkenklachten, blijft lastig (ik ken het)....
    Voor de rest weet ik het echt nie meer sorry.

Vandaag druk aan het wassen en poetsen geweest. Ook dit slaat meteen op m'n bekken..... Balen maar met een beetje geluk is het morgen weer weg. Oja ik heb gister een ongelukje had... :). Ik had zo de slappe lag dat ik m'n bekkenbodemspieren niet meer onder controle had en ik zo een beetje in m'n broek plaste. Best genant, maar was gelukkig alleen met m'n vent thuis.... Daarna er wel weer om kunnen lachen hoor!

6. Chantico

Zo, weer terug van yoga. Was lekker. Wel een heel laag tempo, prima voor zwangere buiken, maar als je sneller gewend bent (met gewone yoga) of niet van rustig houdt, dan is het misschien wel een beetje traag. Voel me nu helemaal ontspannen, dat is lekker. Maar het is niet alsof ik gesport heb. Ook maar een paar bekkenbodemoefeningetjes gedaan, meer voor de vorm dan voor het effect. Dit was een 'gewone' yogales, om de week is er een speciaal thema, dan wordt er geloof ik gerichter met één ding geoefend.

Wat wel heftig was, was dat er ook een zwangere vrouw meedeed die recent haar man verloren was. Ik moet er niet aan denken. En dat was wat ik dus juist wel de hele les deed... Hij is zo'n geweldige vader en partner, kon wel huilen bij de gedachte dat je zo iemand aan je zij (of als papa voor je kindjes) zou moeten missen :(

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Sorry heb wel alles gelezen maar ben zo lek als een zeef :)

Chantico, jou berichtje viel me op vandaar even snel een reactie. Maar jezus wat erg voor die vrouw!! Ik kreeg gewoon meteen kippenvel en tranen in mijn ogen toen ik het las. Helaas hoor je het met regelmaat, pfff ik zou er niet aan moeten denken!!

Nou nu ga ik snel mijn werkprogramma opstarten aangezien de eerste patient al voor de deur staat. (grrrr zo irritant als je eigenlijk nog niet een open bent!!)

Hier trouwens snot verkouden, bah :(

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske jij ook al snotverkouden??? Hier ook, mijn hele rechter gezichtshelft zit vast en doet mega pijn.
    Ben met otrivin bezig maar helpt niet echt.... dalijk maar eens heet douchen.
    Nadeel hiervan gewoon is dat ik weer niks binnenhoudt, het overgeven is weer begonnen.
    Hopelijk gaat het werken morgen wel gewoon, is maar 4 uurtjes... zaterdag pas de hele dag.

Chantico... heftig voor die vrouw zeg... pfff hoe is ze e zelf onder????

Ben het twijfelen tussen nog 2 uur ofzo naar bed of een hele warme douche......

9. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Hee dames,

Weer ff geleden maar jullie kletsen ook zoooveel dat ik het haast niet meer bij kan houden hahaha.

Hier gaat alles goed.. Maandag 2 kiezen getrokken maar t valt wel mee tot nu toe.. Gister niet erg lekker geweest maar bijna geen pijn dus das altijd mooi :)

Gisteren zijn de spullejes voor de babykamer binnengekomen nu nog ff wachten voor we de kamer in orde kunnen gaan maken.

Heb alleen t gevoel dat mn buikje minder is en daardoor heb ik toch wel de twijfels of alles nog goed gaat.. :S Mjaa daar gaanwe wel van uit toch?

Zo eerst ff alles bijlezen

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Pfff balen Luckey!

Hier vandaag lekker vrij, moet strax naar fysio en als het daarna nog een beetje gaat wil ik even naar babydump/prenatal in almere. Mijn schoonzusje die 30 april is uitgerekend heeft gisteren gehoord dat ze ook een meisje krijgen dus kunnen we even roze kleertjes gaan bewonderen :)

Hieronder nog de foto waarop 'het bewijs' staat dat wij een meisje krijgen....al zie ik het persoonlijk écht niet! Maar op de dvd is het iets duidelijker en aangezien die echoscopiste overtuigd was....zal het toch wel?!

11. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goedemorgen,
    Oh zo te zien zit iedereen een beetje in de lappemand sterkte allemaal!!

@luckey ik zou eerst douchen en dan lekker in bed, je kan ook nog ff stomen met rynocaps(wet niet hoe je t schrijft)

@chantico Doe je vaker aan yoga? en wat erg van die vrouw, ik moer er ook niet aan denken...

@foeske hier ook hoor als ik moet lachen moet ik ff mn benen kruisen haha

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    het is een onderaanzicht en ze zit in kleermakerszit ;)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, ja ik vind het duidelijk een meid hoor!

@All, hier een rustig dagje.. schoonmaken en lekker lui zijn. Vanavond uit eten!

14. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Goedemorgen!

Vanmorgenvroeg al bij de ha geweest omdat de misselijkheid de afgelopen dagen erger was dan wat het normaal is. Urine nagekeken... er zitten wéér ketonen in. Het is nog niet genoeg voor een ziekenhuisopname maar het hangt wel boven mn hoofd. Baal er stevig van. Moet de rest van de week rust houden en heeeeel veeeeel drinken. Vrijdag gaat de ass weer de urine nakijken.

liefs!

15. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sanne: Wat vervelend!! Wat betekent dat precies als je ketonen in je urine hebt?? Sterkte! Duim voor je dat je niet nar het ziekenhuis hoeft!..

@Allen: gisteren voor een extra controle naar de gyn geweest ivm met harde buiken. Alles zag er gelukkig goed uit!! Beebje was flink aan het bewegen en alles was goed gegroeid!! Een hele geruststelling!!
    Blijk alleen een blaasontsteking te hebben!:(..Blijkbaar voelt dat heel anders bij een zwangerschap!..Daar kan ik ook die harde buiken van hebben.. verder moest ik het toch rustiger aan gaan doen.. Harde buiken krijg je meestal als je erg druk bent geweest..
    Nou, hoop dat de blaasontsteking snel verdwijnt..dan hoef ik waarschijnlijk ook niet meer elke 10 minuten naar het tiolet.hahaha,

Liefs

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #3216 Nikske89, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Mama Van Jay: wat leuk dat de babykamer spullen binnen zijn :D Wanneer gaan jullie beginnen??

CVM: ik zie niet heel veel op de echo :) Maar als de echoscopiste overtuigd was, dan zou ik me geen zorgen meer maken ;)

Sanne: wat vervelend dat er weer ketonen in de urine zitten! Nou dan houd je deze week maar goed aan je rust en vocht intake. Desnoods wat extra zout nemen, dan houd je namelijk het vocht wat beter vast!

Fredje: ketonen in de urine kunnen duiden op uitdroging of ontregelde diabetes (suikerziekte)

Nou hier morgen dan EINDELIJK de 20 weken echo, kan niet wachten! Ben benieuwd of ons jongetje nog steeds een jongetje is :p En of hij helemaal gezond is!!!!

17. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nikse: bedankt voor de informatie!:D..Leuk hoor, morgen al de 20 weken echo!!:D..veel plezier alvast..

Liefs

18. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg Niske. Heel veel succes zomenteen bij de 20 weken echo!

19. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    @ sanne: wat vervelend zeg! Maar hopen helpt het vele drinken & rusten.

@ nikse: Ik hoop zo snel mogelijk.. Er moet een muur uitgehaald worden,cement vloer eruit gehaald worden (nieuwe muur staat gelukkig al een beetje is nl de tussenwand van jay zn kamer pff) en dan kunnen we beginnen met vloer erin,nieuwe electra en dan de gipsplaten erin, gladstucen,muren likje verf geven behangrand erop,gordijnen klaar maken en dan... Eindelijk af.. hahaha

Dus ja,duurt nog fftjes :(

@ zwanger & blaasontsteking: t voelde naar mijn mening niet echt als harde buike mar volgens mij kan je dat er wel (in lichte vorm) van krijgen..

Iemand een lkeuke jongens naam voor bij jay..?? Pff denk me suf en alle namen die IK leuk vind vind mn vriend NIET leuk.. grrr mannne ;)

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Blaasontsteking, als je er niet op tijd achter komt (dus echt al geruime tijd mee loopt) kan je er zelfs weeen van krijgen. Een blaasontsteking werkt wee-opwekkend.
    Vandaar dat de meeste er ook gelijk harde buiken van krijgen.

@Sanne, hopelijk helpt het drinken!

@MamavanJay, ja wat voor soort naam zoek je?
    Ik vind Vince er wel leuk bij staan :p maar ja dat is onze naam dus die vind ik zowiezo al leuk. ;)

Hier vandaag 20 weken, had ik nog niet eens aan gedacht :D

Deel Deze Pagina