@FB: Wij hebben geen honden, dus ik heb geen advies voor de 1e week. Wel heb ik een vriendin die 's avonds hetzelfde probleem had. Zij nam de babyfoon mee, en ging dan een stukje in de straat lopen, niet verder dan de babyfoon reikt. Misschien niet ideaal, maar wellicht een oplossing.
Nikske.... super dat je de kleine voelt zeg!!!! bij mij in de buik is het ook een achtbaan af en toe, wat een verschil met eerste zwangerschap zeg.... Honden.... wij hebben 1 hond en deze was gewend hele dag binnen te zijn ivm hele dagen werken. tijdens de kraamweek is bij hoge nood de kraamhulp gegaan (2x voorgekomen) en verder ging mijn man zodra hij van het werk kwam. Zou bij nachtdienst gewoon je man voor zijn dienst laten gaan en dan meteen bij terugkomst... of idd de babyfoon meenemen voor een stukje de straat in. Kelly.... wow ook al een goede echo, gelukkig geen slechte verhalen hier. en ook nog wel een uur lang. hier duurde het maar een half uur... grrr hier aan het balen, verkoudheid wat niet weg wil (ga straks naar het kruidvat kamillebloesem halen en daarmee stomen, hopelijk helpt het iets). gewone broeken zitten niet meer, positiebroeken (op 1 na) echter ook niet... kan slechts de hele week met dezelfde broek rondlopen.... kan nog steeds verdomd weinig eten smorgens... meestal begin ik de dag dus met fruitella/mentos of mandarijntjes of lichte koekjes.... super he???? zucht..... (sorry)
Kelly wat fijn dat ook jij ons goed nieuws kan komen brengen GEFELICITEERD!! Luckey balen he die verkoudheid Hier wil het ook niet weggaan... Meiden hoe zwaar werd jullie kindje eigenlijk geschat op de 20 weken echo!? Hier heeft de kleine tot nu toe altijd 1 week voorgelopen op groei, maar volgens mij lag hij deze keer gewoon rond het gemiddelde... Dus hoe zwaar werd jullie kleine geschat?
goeimorgen @ nikske hier liep ons dochtertje altijd zon 2-3 wk voor ook op de echo met 33 wk maar ze was heel netjes 3775 gr dus wel ietwat flink maar
Goedemorgen, @Luckey, hopelijk gaat de verkoudheid snel over! @Nikske, deze liep een week voor en nu nog steeds. Mijn dochter liep ook altijd voor maar is geboren met 3585 gram. Niet superzwaar dus. @FB, ik ken iemand die dus gewoon de honden uitlaat terwijl het kind wakker in de box ligt. Dat begrijp ik zelf dus echt niet. Maar als de kleine slaapt zou dat best kunnen tot hoever de babyfoon reikt. Hier al een rotochtend. Om 8 uur iedereen wakkergebeld door een pakketje. Flinke voorweeen alweer en mijn dochter had net een heel ontbijtdrama. Hopelijk is ze vandaag wat makkelijker dan gisteren anders trek ik het echt niet met die voorweeen.
grrrr even mijn frustraties kwijt hoor. we willen graag zussen van mijn man als peetouders, omdat zij beiden evangelisch zijn en we katholiek laten dopen, kan dit dus waarschijnlijk niet. had het er met mijn moeder over en zij vond het niet leuk voor "onze" kant. We konden immers ook mijn vader of moeder vragen als peetouders. Van de ene kant vind ik dat zij al de "eretitel" opa en oma hebben en dat heb ik dus ook gezegd. We moeten het zelf weten maar ze liet wel overduidelijk merken door de stilte dat ze het niet leuk vond als we hun weer passeren (met sem ook dit gesprek gehad). Nu loop ik al tijdje rond om mijn vader toch te vragen. 1. vanwege voorgeschiedenis doop sem 2. probleem opgelost dat 1 vd 2 katholiek moet zijn 3. gevoelsmatig manlief is er niet voor te vinden, die doopt dan nog liever niet. stel nou we kiezen toch voor mijn vader/moeder... komt dit dan nu niet gek over (na het gesprek) alsof we het uit "medelijden" doen????? ik snap hun ook wel, ze zijn nog van niemand peetouder en het is toch wel een eer he...
pino doe maar rustig aan hoor met je weeen... hier geen gewicht geschat tijdens de echo, ze is niet eens gemeten dus geen idee hoe groot ons meisje is....
Kelly: van harte met de geode echo!! Luckey: balen van de verkoudheid! Ik neem altijd zoutoplossing de hele dag door (in mijn neusspuiten) en egen de hoest Tussistin van VSM. Dat mag allebei tijdens de zwangerschap. Hopelijk verlicht het stomen ook. Nikske: leuk dat je de baby nu ook voelt! FB: ik heb geen ervaring met honden na de bevalling, maar ik kon de dag erna gewoon weer op de been, boodschappen gedaan ed. Bij de 2de was dat anders want dat was een stuit en dus keizersnee, dan ben je wel even zoet en zal je bijv. vriendin of buuf moeten vragen..... Savonds zou ik idd zorgen dat je vriend ze uitlaat voordat hij weg gaat of inderdaad even in de straat met de babyfoon. Groei: mijn kindjes liepen altijd zo om en nabij op schema en heb geen grote kinderen gekregen (3300 gr en 3000 gr).
Luckey: wat vervelend dat het dopen nu al zo ingewikkeld is. Ik kan me wel voorstellen dat je ouders het minder leuk vinden voor jouw kant van de familie, maar ik zou zelf nooit de opa/oma als peettante/peetoom vragen. Zij hebben inderdaad al een eretitel!! Heb je geen leuke nicht of neef die je zou kunnen vragen?! Zo zou je probleem van evangelisch/katholiek ook opgelost zijn... Meten doen ze inderdaad niet meer, dat is veel te onbetrouwbaar omdat de kindjes al zo opgerold liggen. Hier was onze kleine nu geschat op 359 gr.
Mijn moeder was woest toen mijn ex en ik een broer en zus als peetoom en peettante gevraagd hadden. Want dan was zijn familie belangrijker dan de mijne. Juist zulke opmerkingen maken voor mij de keuze enkel makkelijker. En zou het dan ook niet doen. Maar als het gevoelsmatig ook goed zit dan zie ik het probleem niet zo. Ik weet trouwens niet of 1 van de 2 wel echt katholiek moet zijn hoor.
Ze meten nu enkel nog via de onderdelen. Daarvan zouden ze een schatting kunnen maken. Dus omtrek hoofd-buik en lengte beentje.
Luckey, ik ben ook katholiek en ga ook mijn kindje laten dopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit heb gehoord dat grootouders peet/oomtante worden gevraagd. Ik snap de verwachting/telleurstelling dan ook niet helemaal. Persoonlijk zou ik er niet aan toegeven. Hebben jullie geen goede vriendin/vriend die katholiek is die je misschien zou kunnen vragen? Voor zover ik het weet hoef die ene niet praktiserend te zijn, alleen gedoopt. Nikske, geweldig dat je hem nu voelt! Aan het begin wist ik het ook niet zeker of het hem was, maar op een gegeven herken je het idd wel. Zal wel heel snel gaan nu met iedereen.. Kelly, jij ook gefeliciteerd met een super echo! Pino, sterkte vandaag. ik hoop dat de voorweeen niet al te heftig zijn en je meisje een beetje meewerkt x Ik moest vanochtend om 4:45 naar de wc en kon even niet meer slapen. Volgens mij werd de kleine ook wakker doordat ik was opgestaan.. want meneer werd me toch een potje actief. Ik was op een gegeven moment wel moe genoeg om weer in slaap te vallen, maar toch heb ik volgens mij UREN daarna met m'n handen op m'n buik zitten "spelen".. wrijven en daar kwam ie weer ploppen. alle hoekjes van mijn buik zeg maar. op een gegeven moment had ik door waar wat lag. Z'n ruggetje lag op een gegeven moment tegen de wand links onder en ik hield m'n hand eronder alsof ik 'm vasthield.Zo lief.. Arme baby, volgens mij heb ik heb ook geen rust gegeven en wakker/actief gehouden. Ik heb trouwens ook mijn vriend wakker gemaakt om de baby te voelen.. toch best ego dit hele zwanger-zijn
mijn oma is ook mijn peettante, al heb ik daar niks aan. vriendin heeft ook haar ouders als peetouders. verder ken ik eigenlijk niemand. gevoelsmatig is het bij mij denk ik merendeels schuldgevoel vanwege de vorige keer. mijn 1e gedachte is gewoon dat opa en oma reeds een eretitel is en er geen 2e aan vast hoeft te zitten. bovendien vangen ze de kids al op als ons iets gebeurd en dat vind ik toch ook nogal een extra eretitel he. (staat wel nog niet zwart op wit, moeten we echt gaan doen). ik denk dat ik maar gewoon eens met de pastoor moet gaan praten..... het belangrijkste is immers dat ze er voor de kids zijn en geloof speelt toch al geen grote rol in ons leven. (al vind ik dopen, communie, trouwen voor de kerk er wel gewoon bijhoren)
volgens mij is elke baby daar anders in? anthans..ik heb natuurlijk geen ervaring, maar een vriendinnetje van mij die had toen ze zwanger was precies het omgekeerde. Als ze haar baby voelde en haar hand daar legde zwom de kleine weg en schopte op een andere plek. Deze schopt ook tegen de laptop, als ik die op schoot heb dus ik denk dat ie het leuk vind om te reageren op druk op de buik.. of zou het zijn omdat ie er last van heeft
sem was ook altijd rustig als ik hand erop legde. had nu anders gehoopt met mijn meisje maar ja komt misschien nog.... voel haar gelukkig zo wel genoeg bewegen...
Hallo allemaal, @FB wij hebben een hond en dat ging eigenlijk erg goed hier, hondje moest natuurlijk de eerste tijd wat boslooptijd inleveren maar ik mag niet klagen en idd als ik m s avonds uitliet nam ik de babyfoon mee. Weet je t is gewoon niet anders vriendlief werkt 2 op 2 af dus sta ik er gewoon 2 weken alleen voor en de hond moet toch uit @luckey wat balen van deze situatie, t lijkt me idd moeilijk een keus te maken, maar ik zou gewoon doen waar jij je t prettigst bij voelt en zeker niet uit schuldgevoel. @titania leuk he @all iedereen die ik vergeten ben sorry mn geheugen is waardeloos t lijkt wel steeds erger te worden en ik heb ontzettende koppijn bleegh!
Inderdaad elk kindje is anders. Maar helaas hebben mijn kinderen nooit gereageerd op mijn handen...deze ook niet helaas hahahahaha. Ze zijn wel actief maar zodra ook bijv. papa zijn hand op mijn buik legt is het stil, net alsof ze wachten tot de hand weer weg gaat en dan gaan ze vrolijk door....
Even snel een berichtje, want moet zo gaan werken! Vanmorgen naar de gyn geweest. Snel een echo gehad en verder weinig bijzonders, sta nu gewoon daar verder onder controle. Over 4 weken moet ik weer terug. Ik ben ook doorverwezen naar de diabetesverpl. en tot mijn grote verbazing konden we er nagenoeg meteen terecht. Ik heb een glucosemeter meegekregen en moet elke week 1 dag een 7 punts curve prikken en deze doorbellen aan de gyn. Nu dinsdag nog naar de dietiste en hoop dan nog meer duidelijkheid te hebben! @Nikske, Las net dat je de beeb voelt, super gevoel hé! Enjoy