April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Esje wat leuk, van harte gefeliciteerd!

2. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

29 maart 2011
    *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

31 maart 2011
    *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv
    *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv

2 april 2011
    *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv
    *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv

3 april 2011
    *Pebbie, 1e kindje, ?,?,
    *FB1984, 1e kindje, ziekenhuis?, fv?
    *Seertje, 1e kindje, thuis, bv

4 april 2011
    *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Pino2, 2e kindje (vriend ook 2e, onze 1e samen), ziekenhuis, bv

7 april 2011
    *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Janneke G, 2e kindje, ?, ?
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Loepie, 1e kindje, thuis, bv
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, ziekenhuis, bv

12 april 2011
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv
    *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv

14 april 2011
    *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv

15 april 2011
    *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv
    *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv
    *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv

18 april 2011
    *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv
    *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv

19 april 2011
    *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Sam28, 3de kindje, thuis, bv

20 april 2011
    *Mary, 2e kindje, thuis, bv

21 april 2011
    *Mimi1982, 2e kindje, thuis, bv
    *Annemie, 1e kindje, thuis, bv

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

27 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, hoop bv maar denk fv
    *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv

28 april 2011
    *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv

30 april 2011
    *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv

Afspraken:

13-10 - Cherish - controle gyn
    13-10 - Hanna79 - controle vk
    14-10 - Musty - gyn + 5de echo
    17-10 - Laravelk - controle
    18-10 - Annemie - controle gyn
    20-10 - MiniMe - controle vk
    20-10 - foeske - gewone pretecho
    21-10 - Kelly1980-pretecho + geslachtsbepaling 16+1
    21-10 - Alieke - controle vk
    22-10 - Pino2 - pretecho + geslachtsbepaling 16+2
    26-10 - Nikske89 -pretecho + geslachtsbepaling 17+1
    27-10 - Luckey - controle Gyn
    27-10 - Seertje - controle vk
    27-10 - Cherish - controle vk
    27-10 - Jojoki - controle vk
    30-10 - MiniMe - pretecho + geslachtsbepaling 17+1
    01-11 - Pino2 - controle vk
    01-11 - Musty - pretecho + geslachtsbepaling
    02-11 - Nikske89 - controle vk
    03-11 - Star2 - controle gyn
    08-11 - Kelly1980- controle vk
    08-11 - Alieke- 20 weken echo
    10-11 - foeske - vk - 2e echo
    15-11 - FB1984 - 20 weken echo + geslachtsbepaling!
    16-11 - Annemie - controle vk
    17-11 - Kelly1980 - 20 weken echo
    18-11 - Nikske89 - 20 weken echo, type 1
    18-11 - Seertje - 20 weken echo + evt. geslachtsbepaling
    29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling

VK
    Ziekenhuis
    Overige onderzoeken en afspraken
    Geslachtsbepaling

*** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn ***

-Jamejosie85
    -Truusdemier
    -RoSa2009
    -Esje78
    -Lautjep
    -Kristel86
    -Lindanna
    -Odess
    -Angela en Arjan (1 van 2ling)
    -Rachel85
    -julia6
    -Loepie

Mijzelf op 6 april geplaatst en afspraken toegevoegd

3. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Hai dames!

Hier na lange tijd weer een berichtje van mij:):)
    Heb het erg druk gehad op het werk, moest namelijk een nieuwe tandarts-medewerker zoeken, is gelukt hoor, alleen het inwerken kost de nodige tijd. Verder zit 1 assistente, die full time werkte, al sinds medio augustus thuis met whiplash-klachten na een auto ongeluk en prognose is dat zij voorlopig ook niet terugkeert....dus ook daar moest vervanging voor komen, 2 dames worden momenteel ingewerkt!

Heb ik het nog niet eens over mijn eigen vervanging in mijn verlof, zucht.....wat is het soms toch heerlijk als je geen eigen baas bent.....maar helaas....

Verder alles goed hier, 12 weken echo was goed, uitslag inmiddels ook gehad: kans van 1 op 1400 met 30 jaar was dit een goede uitslag.

Volgende week al de pretecho voor geslachtsbepaling, ben echt benieuwd, ik denk zelf weer een meisje, maar wie weet???

Liefs Kelly

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :p als ik wat van mn kleding wil over houden moet ik t vooral niet door manlief alleen laten doen

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    succes met de fysio!!

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ esje proficiat!!! geniet ervan!

@ leonie anita.... ik en manlief denken weer een meid, manlief hoopte een jongen maar welke man niet ;) voor 70% bevestigt met echo dat t hoogstwaarschijnlijk weer een meid is
    maar kan alle kanten nog op! dus we wachten nog even af

ennuh zag mezelf ook altijd als jongensmoeder... ;) dus zegt niets!

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier een rustige nacht gehad *afkloppen* onze meis heeft alleen weer een gekke bui dat ze inene een nacht voeding wilt :$dus tja om half 5...... maar ja knorrend maagje willen we niet! (en dat terwijl ze volledig met de pot mee eet) daarna weer getukt en getukt en manlief heeft onze meis naar t kdv gebracht dus kon heerlijk effe bijtanken na gister
    vanochtend kleine heerlijk gevoelt en hartje geluisterd zodra ik de angelsound bij mn navel zet heb ik de kleine meteen te pakken dus hoef niet meer te zoeken :D

8. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #328 titania, 13 okt 2010
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
    @ Mutsy, geniet lekker van je rust vandaag!

@ Esje, wat fantastisch, gefeliciteerd!

@ Kelly, lang niet gezien hier idd! ik herken je altijd aan het leuke Alice icoontje ;) Heb je zelf een tandartspraktijk? Eigen baas is idd extra ingewikkeld.. fijn dat je mooie echo hebt gehad en alles goed is met je kindje!

@ Luckey, Ik ben hier nooit gediagnoseerd met HG, maar ik heb wel veel van de symptomen gehad. Ik ben alleen door blijven werken, omdat ik me niet ziek wou melden omdat mijn contract al niet werd verlengd vanwege verzuim en daar had ik al veel gedoe over. En daardoor heb ik mezelf zo afgepijgerd. Wat dat betreft is de bedrust echt een opluchting geweest. Ik moest 5 keer per dag overgeven, liep met plastic tasjes in m'n handtas en gaf over op station..in de trein. Charmant gewoon. In totaal 7 kg eraf sinds begin van de zwangerschap. Gelukkig heb ik sinds 2 weken een stuk minder last en komt de misselijkheid alleen nog in vlagen.

@ Leonie Anita, Ik heb hier vanaf de dag dat we begonnen met klussen het idee dat ik een jongetje ga krijgen. En sindsdien denk ik altijd over de baby als jongetje..niet een keer getwijfeld eigenlijk.
    Al heb ik daarvoor zelf altijd gedacht(gehoopt) meisjes te krijgen omdat ik echt een enorm meisjes meisje ben..(wie gaat mijn inloopkast erven??) maar nu denk ik er niet eens meer aan.

Ik ga voor over 2 weken een afspraak maken voor een geslachtsbepaling, ook om eindelijk een echo te doen zonder medische redenen en al die stress die er omheen hangt. Vandaag ga ik bellen.

Hebben jullie trouwens een "werknaam"/koosnaampje voor de baby? Niet lachen maar wij noemen het vanaf bijna het hele begin "Bob". Het is echt iets tussen ons en komt voort uit het feit dat ik dus overtuigd ben dat het een jongetje gaat worden, maar het is zeker geen naam die we zelf zouden geven.. hihi ik weet eigenlijk niet eens meer hoe het zo is gekomen, we hebben er iig wel lol om.

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ titania.... koosnaampje bij ons dochtertje was knorretje en nu is t ons beertje eigenlijk bij beide direct na de test :)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Esje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Kelly, welkom terug! Leuk beide op dezelfde dag uitgerekend en jij hebt 1 dag voor mij de geslachtsbepaling. Spannend he!

@Titania, Hier geen echt koosnaampje. Ik zeg meestal onze dochter :p mijn vriend hoopt namelijk op een jongen. Hij vind het eng om meisjes te verschonen :p. Hij zegt dus altijd onze zoon:p. Volgende week vrijdag weten we het en dan wordt het voor een meisje gewoon de naam. Voor de jongen ook als we daar helemaal uit zijn.

@Musty, fijn dat je een rustige nacht had! Hier mijn dochter om 3.30 uur wakker.. tot 4.00 uur. Maar ze wou gewoon onze stem horen dus deuren open gezet en als ze dan gaat mopperen dan zeiden we wat en dan was ze weer stil.
    Wat makkelijk dat je nooit hoeft te zoeken naar de kleine.. Ik kon hem van de week echt niet vinden! Bleek het alleen te lukken als ik de angelsound in mijn linkerlies zette :$. Op die plek had ik het nog nooooi gehoord hahahaha. Hij/zij zat flink verstopt.

@Wassen, als ik kleding over wil houden moet ik het ook niet door mijn vriend laten wassen hoor hahahahhaahaha.
    Misschien een goed idee als ik een shopexcuus zoek :p

@Leonie Anita, vanaf het begin dacht ik echt een meisje. Maar de zwangerschap ik zooo anders dat ik eerder een jongen verwacht!

@All, Hier lijkt mijn noodvulling kapot of open te zijn. De ontsteking wordt ook weer iets gevoeliger. Volgende week donderdag gaan ze het afmaken dus ik hoop dat ik het tot die tijd kan rekken!
    Hier zo even opruimen en wassen en dan vast beginnen voor de zuurkool van vanavond.
    Verder ben ik nog altijd heeeeel verkouden en zit werkelijk alles vast. Bah, heb mij lang niet zo beroerd gevoeld.

11. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    #331 Esje78, 13 okt 2010
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
    Dank jullie wel voor de leuke reacties!

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Esje wat een goed nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!!! Probeer ervan te genieten ik duim heel hard voor jullie dat alles goed gaat.

Op de rest van de meiden probeer ik vanavond even te reageren, sorry!!

13. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    ff kort berichtje van mij,
    Net terug van de verlosk alles is goed!! toch altijd lekker om ff t hartje te horen morgen even een afspraak maken voor de 20 weken echo.

@esje gefeliciteerd!! dat er in juni maar een mooi beebje geboren mag worden!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi allemaal,

heb alle meningen over wel/niet naar een zwangerschapscursus oid te gaan gelezen, tja, ieder moet het voor zich weten maar ik was het zeker niet van plan. Gewoon niet mijn ding, ik ben meer iemand die alles op zich af laat komen en bijv over de bevalling niet teveel nadenk, het kindje moet er toch wel uit.
    Maar nu net bij de ha geweest en toen ik mijn pijnklachten uitlegde en aanwees zei ze meteen: das je S.I gewricht, bij je bekken dus idd...doordat de bekken verweken schuiven de twee botten bij mij tegen elkaar aan en raakt het SI gewricht geirriteerd. De oplossing om de boel soepel te houden: fysio óf bijvoorbeeld zwangerschapsyoga. God ik zie het me zo niet doen he? Maarja, heb ook geen zin in de rest vd zwangerschap pijn, dus ga mn schoonzus maar es bellen. Zij is twee weken na me uitgerekend, eens kijken of ze zin heeft om mee te gaan. Maar dan geen yoga hoor, dan liever zwangerschapsfitness onder begeleiding van een fysio....

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM ik ben maandag voor het eerst naar zwangerschapsfit geweest onder begeleiding van een fysio en ik vond het wel onwijs leuk!! Moet eerlijk zeggen dat het wel zwaar was en ik die avond echt op mijn kont door het huis heb moeten kruipen van de pijn, maar de ochtend erna voelde ik me echt al soepeler!! Ze zeiden ook dat dat normaal was de eerste paar keer.

Het fijne aan mijn cursus vind ik dat die NA de bevalling ook nog doorgaat. Dus 6 weken na de bevalling start je weer, dan heb je nog 6 lessen onder begeleiding en dan stopt het...

Maar inderdaad, ieder zijn ding!!

16. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo meiden,

@ esje: Fijn voor jullie zeg! Het blijft zeker spannend, maar hoop dat het allemaal goed mag gaan en dat je in juni een pracht wondertje op de wereld mag zetten.

@ luckey: wat vervelend zeg, en ook al een ziekenhuisopname. Bah! Er valt zo weinig te zeggen van hoe je je gaat voelen op een dag he? het enige wat je kan doen is rustig aan doen, noou dat lukt mij ook niet zo goed hoor... Hoe kan je rustig aan doen als je al een peuter van 2 rond hebt stappen die natuurlijk ook wel gewoon zijn aandacht wil. Ik ben vanaf 17 september thuis, dus bijna een maand. Bij mij op het werk regelt mn baas nu al vervanging voor me, omdat ik weet dat ik het onregelmatige helemaal niet ga trekken, en in mijn functie te veel taken en verantwoordelijkheden heb, dat er wel iemand het over moet gaan nemen want ze hebben er niets aan dat de ene dag goed gaat en dat ik de andere dag alleen maar op de wc zit. Nu krijgen ze voor mij gewoon geld van het uwv, omdat ik ben uitgevallen door ziekte van zwangerschapsklachten en kan mn manager een goedkopere kracht inzetten...
    Maarre genoeg over mij.. Kom jij dan wel aan je verplichte rust?? enne wat voor werk doe jij??? Je moet je nu echt niet heel druk gaan maken over je werk hoor, je hebt nu een veel belangrijkere taak, zorgen voor je zelf en de beeb.

@ violet: fijne momenten zijn dat he als je het hartje weer hoort kloppen!

@ allen: vanaf wanneer kan je nou eigenlijk een goede geslachtsbepalingsecho doen? Ik kan eigenlijk niet wachten tot de 20 weken echo om het dan misschien te horen.... Pff had ik met Bart echt niet maar nu wel dati k het zo graag wil weten, wil gewoon weten of me gevoel klopt!

Liefs leonie

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

IN principe kan dit gewoon al vanaf 16 weken. Niet alle echobureaus doen het dan al.
    Sommige pas vanaf 18 weken.

Ze kunnen het niet altijd met echte zekerheid zeggen. Er zijn altijd kansen dat de kleine er gewoon verkeerd voor ligt. Maar ja, die kans heb je ook met de 20 weken echo.

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Leonie Anita, ik werk als verkoopster in een speelgoedzaak en daar ligt zich dus het probleem.
    Zittend werk zou ik wel weer aankunnen (denk ik) maar minimaal 3,5 uur (kortste dienst) staan trek ik gewoon nog niet.
    Als ik even door de action loop, doet me alles pijn van onder (bij stuitje) en begint mijn maag zich te draaien. Morgen ga ik weer even shoppen en kijken hoe dat gaat....
    Rust gaat wel, vooral de maandag, woensdag en donderdag (dan is zoon 3.5 jr bij opvang).
    De andere dagen doe ik eigenlijk ook niet veel....
    Ik merk wel dat ik steeds meer kan doen, vanmiddag zelfs kunnen stofzuigen zonder misselijk te worden (dat is echt heel tof)... maarja wil dat zeggen dat ik ook weer kan werken????
    We wachten geloof ik maar even af he?!

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat is t stilletjes!

@ nikske fijn dat t super goed is bevallen! lekker van genieten :D

vandaag 14 wkjes dus tijd voor een buikfoto, godzijdank groeistilstand maar mag de pret niet drukken

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mooie buik hoor musty!

Zal er ook 1 plaatsen zo.

Heeeeel gek trouwens hoe een buik kan veranderen he.
    Ruim 2 weken terug de laatste foto gemaakt. Echt een punt naar voren. Net of mijn vetbuik gewoon naar voren werdt geduwd.
    Nu is mijn buik minder dik. Maar meer een vorm van een zwangere buik zeg maar. Meer egaler vind ik :p

Zal hem even op de pc zetten.

Deel Deze Pagina