April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

CVM, hartstikke balen dat je zo's stom rooster hebt gekregen en er zo boos en verdrietig van bent geworden. Gelukkig is eventjes boos zijn niet meteen slecht voor je kindje, het is geen langdurige stress. Kop op meis. Zo snel mogelijk je baas uitleggen dat je 34/2 = 17 uur ingeroosterd kan worden met hooguit 4 of 4,5 uur achter elkaar. En dat je 's ochtends echt een effectievere werknemer bent en waarschijnlijk het dan ook langer volhoudt om je niet volledig ziek te hoeven melden. Pff wat zijn sommige bazen toch stom hè!

Musty, dat klinkt niet lekker meis! Doe je heel rustig aan en bel je de vk over je pijnlijke harde buiken?!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Fijn dat de pijnlijke buiken in ieder geval minder zijn!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou het niet accepteren hoor. Halve dagen zijn halve dagen!
    Als je dan toch 5,5 uur zou moeten werken, waarom dan niet de ochtenden? Dan trek je het vast beter. Als je de middagen het slechts bent zou ik het zeker weten niet accepteren!

4. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @nikske: hee, wat lees ik? Je voelt hem!!! Wat goed :D
    Bij ons is er niks gezegd over hoe groot het kind is. Alles kwam steeds overeen met het termijn.
    @musty: tja, mannen die ziek zijn....Ik ken het.....
    @Kelly1980: hartstikke fijn dat het allemaal goed was!
    @FB1984: pfffff, daar zeg je wat. Heb er geen ervaring mee, dus kan je geen tips geven....Voor 's avonds kun je toch even een snel rondje doen van een kwartier? Beetje in de buurt? Kleine zou ik niet meenemen. Als het in zijn bedje ligt, dan kan dat toch?
    @pino: he wat shit dat je weer voorweeën hebt :(
    @luckey: vind het wel een lastig ding zeg......Zou het zo niet echt weten. Misschien toch zeggen dat je hem al in je hoofd had?
    @foeske: fijn dat je snel terecht kon!!
    @cvm1985: fijn dat ze meedenken, maar dan moeten ze ook goed meedenken. Want idd, dat zijn geen halve dagen :x Zou er toch op terug komen van de week.

Joepie, het is WEEKEND!!!!
    Ric was vandaag vrij. Hij heeft een wand die niet helemaal dekte opnieuw geschilderd, de radiator opgehangen, alle lichtknoppen ed er weer opgezet en een begin gemaakt aan het laminaat. Van het weekend gaan we dat samen afmaken. Ben super trots op onze creatie!!!
    Morgen eerst uitslapen en dan naar de verjaardag van mijn neefje. Hij wordt morgen alweer 6 jaartjes. Gaat echt hard!
    Zondag dus op zolder aan de slag en daarna de spullen van de babykamer naar zolder verhuizen.
    Jullie nog plannen?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Stress tijdens de zwangerschap. Naar wat ik gehoord heb ik gezonde stress ook goed voor de zwangerschap en de baby. Het wekt iets op wat positief kan werken. Dus als je een dagje een rotdag hebt is dit niet slecht.. Langdurige stress is uiteraard niet gunstig voor de kleine.
    Pin mij er niet aan vast, maar dit is wat ik gehoord heb.

Hier net bij mijn oma geweest. Die had per ongeluk op het verkeerde knopje van de afstandsbediening gedrukt en nu was alles zwart wit. Dus we hebben haar snel geholpen en nu kan ze weer in kleur kijken haha. Nog even de hond voor haar uitgelaten want ze is bang in het donker. Vind het zo sneu voor haar dat ze dan toch moet lopen! Maar ja, hoort erbij he. Het is dat we geen ruimte hebben voor haar anders had ik haar het liefst hier in huis genomen.

Verder vanavond lekker wezen courmetten. Smaakte erg goed! Verder de hele dag al een harde buik die pijnlijk is. Nu is hij even pijnloos dus hopelijk blijft hij dat. Mijn dochter is bij mijn moeder dit weekend dus heb even rust!
    Ga het er echt van nemen, want kan die rust goed gebruiken.

6. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He dames!

Hier wordt geen bevallingsplan gemaakt, ik weet wel dat ik weer naar het ziekenhuis wil, vorige keer werd het een klinische bevalling ivm meconiumhoudend vruchtwater...verder is het goed verlopen in 4 uurtjes dus niets te klagen gehad. Wel een knip gehad want anders had ik waarschijnlijk een totaal-ruptuur gehad...

Iedereen die al een goeie 20 weken echo had gefeliciteerd!!!!!

Nikske ik heb je babykamer bewonderd, prachtig hoor! En kwam tot de ontdekking dat wij dezelfde klamboe hebben!

Wij gaan morgen naar de ikea om voor Isa een nieuw bed en een kast te kopen, hopelijk wil ze daarna snel richting nieuwe kamer, zodat we de babykamer kunnen herinrichten;)

Hier voel ik de kleine al een aantal weken alleen heeft mijn man het nog niet echt kunnen voelen, waarschijnlijk doordat de placenta tegen de voorwand ligt...

Op mijn werk krijg ik soms klachten in mijn rechterbovenbeen en rechteronderrug, volgens vk beginnende bekkenpijn....ene dag wel klachten andere weer helemaal niet! Als ik vrij ben heb ik nergens last van, weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Ons kindje werd woensdag (19W5D) geschat op 289 gram.

@Chantico: Fijn dat het weer goed was bij de vk, en dat je bm volgens schema groeit:)
    Ik mag woensdag weer, altijd weer even leuk, en weer hartje luisteren!

@Musty: Ik heb je ook een pb gestuurd

@Chantico: Zoals ik het zie is dat idd geen halve dag, zeker als je niet eens pauze hebt! Ik werk 8 uur per dag, maar heb wel 3 keer pauze (2 x 15 min. en nog 30 min lunchpauze), om de 2 uur dus ongeveer. Dan is 5,5 uur nog zwaarder denk ik!

@Seertje: Dus jullie gaan ook beginnen aan de babykamer. Leuk hoor! Doe je voorzichtig met spullen sjouwen naar zolder? Ik heb dat dus 2 weken geleden ook gedaan, verhuizing logeerkamer naar zolder, en heb nog een paar dagen last van mn rug gehad.

@Kelly: Sterkte met de bekkenpijn, probeer rustig aan te doen zodat het niet erger wordt :(

Vanavond met manlief naar de Ikea geweest. We hebben de zonnelamp gekocht voor op de babykamer, dus we gaan morgen weer verder aan de slag. Jammer dat we nog tot half januari moeten wachten op het kamertje, ik ben zo benieuwd hoe het er straks allemaal uit gaat zien! Ik wil ook graag de kleertjes kwijt kunnen in de kast. Vandaag kon ik me alweer niet inhouden, bij de V&D 2 hele leuke pakjes gekocht!
    De setjes zijn van het merk Frendz, ze lijken me vrij groot uit te vallen, heeft iemand hier ervaring mee???

8. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi meiden,

Erge drukke dagen achter de rug. Vandaag van 9 tot 21 uur gewerkt. Sorry heb even geen zin en puf om op iedereen te reageren.

Hoe waren de echo's van afgelopen dagen?? Hoop bij iedereen nog goed nieuws.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Trouwens, nog een andere site om je zwangerschapsverlof te berekenen:

Zwangerschapsverlof - berekenen

Vind ik persoonlijk iets makkelijker (rekent het automatisch voor je uit:))

10. Chantico

Die site is ook makkelijker. De site die ik gaf, voegt alleen toe wanneer je het uiterlijk aan je werkgever moet vertellen, en ik dacht dat iemand daar om vroeg :)

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wat een handige site zeg....
    denk dat ik het gewoon in januari ofzo eens aankaart met de filiaalleidster, ook even hoe ik het na mijn verlof wil doen enzo.
    op zijn vroegst mag ik 1 maart met verlof......

iedereen een fijn weekend met veel rust (of gezonde activiteit).
    Ik ga dalijk (over half uur) werken en hoop dat mijn maag tot rust komt... van mij mag dit gevoel over zijn hoor. zou wel weer eens willen weten hoe het is om zonder misselijkheid en kokhalzen/overgeven op te staan.......
    ga maar joghurt proberen, hopelijk is het vandaag het goede om mee te starten..... sorry voor mijn klaagzang

12. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @Kelly1980: vervelend van je bekken. Je zou gelijk een bekkenfysio kunnen raadplegen, dan pak je het gelijk aan! Je krijgt dan oefeningen om je bekken soepel te houden en om je spieren te verstevigen. Ik heb ook gelijk na 1 week gebeld voor een afspraak. Had weliswaar meer klachten, maar dat moet niet uitmaken.
    @MiniMe81: als alle spullen uit de kamer zijn, kunnen we idd beginnen aan de babykamer!! Ik zal voorzichtig zijn. Ric mag het hele zware spul tillen ;)
    Leuk dat je de zonnenlamp hebt gekocht!
    @Isra: jeetje, waarom heb je zoveel gewerkt!?!?!? De echo's waren allemaal goed :D
    @luckey: sterkte met werken zo!

13. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    He allemaal,
    Gisteren geen zin meer om t te reageren erg veel last van me hoofdpijn gehad.
    Nog leuke plannen van t weekend?
    Hier ga ik vanmiddag naar mn ouders en ga ik eindelijk leren hoe je ragout maakt mjammm

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeiemorgen

even kort, heb een rotnacht achter de rug en we gaan vamiddag met mn zusjes gezin na sinterklaasfeest dus zo effe energie opdoen

hoipelijk hebben jullie wat aan de pagina's
    want is het enige boek waar het zo 'uitgebreid' in beschreven staat
    heb ze gisteravond allemaal een door zitten bladeren

:) veel plezier vandaag

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    is hier trouwens nog iemand die blijft afvallen??
    vanochtend weer gewogen en sta nu - 5,8 kilo
    begin me nu toch wel een beetje druk te maken erom :(
    manlief begon ook al dat t erg begon op te vallen aan me

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM, wat balen dat het zo op je werk gaat! Zorgt inderdaad toch weer even voor stress. Maar probeer dit weekend wel te genieten hoor!

Hier zijn trouwens al heel wat meiden geweest met problemen op hun werk. Ik ben ook eens benieuwd hoe het hier vanaf volgende week gaat. Ik ga dan de dinsdagmiddag stoppen met werken... Mijn baas weet het wel & mijn collega ook, maar vooral mijn collega was er niet blij mee. Dus ben benieuwd hoe het gaat!

Musty, doe je wel rustig aan met die pijnlijke buiken!!?? Hier bijna 3 kg bijgekomen nu. Eerst veel bijgekomen, toen afgevallen, nu weer iets eraan. Het schommelt dus!

Seertje, bij jullie dus een druk klus weekend, leuk hoor :)

Kelly, wat toevallig dat we dezelfde klamboe hebben :D Mooi is hij he ?! :p Hihi

Mini, lekker he die kleine kleertjes kopen, ik kan er geen genoeg van krijgen :)

@ Hier: Gisteravond sinterklaas gevierd met ons petekind. Ze was helemaal verbaasd toen er opeens op het raam geklopt werd en er een grote zak in de achtertuin stond :p Wel wat vroeg, maar haar moeder hoeft nog maar 3 weekjes totdat haar zusje geboren word, en het leek me jammer als haar sinterklaas er dan bij inschiet. Vandaag zouden vriendlief en ik naar IKEA en Prenatal gaan, maar hij ligt ziek in bed. Ben dus benieuwd of daar wat van gaat komen! Verder moet vandaag ons kleine nichtje van nog geen maand al geopereerd worden. Zij heeft een spier verdikt bij de overgang van slokdarm naar maag waardoor ze geen voeding in het maagje kan krijgen. Daar word ze vandaag aan geholpen :( Zo zielig!! Morgen komen vrienden hier eten en dan is het weekend alweer voorbij.........

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3417 titania, 20 nov 2010
    Laatst bewerkt: 20 nov 2010
    Hier een! Ik dacht aan het begin van de week de eerste 0,5kg van de zwangerschap te zijn aangekomen..helemaal enthousiast over.. toen dinsdag of woensdag 1x overgegeven en weg was ie met nog 0,75 eraf..en het blijft er ook af, vanochtend nog gecheckt. Geloof dat ik inmiddels op -8,5kg zit. Nou kan ik het wel hebben, maar als je beseft dat baby/vruchtwater/placenta ook inmiddels ruim een kilo wegen(of meer?) is dat 9,5kg in lichaamsgewicht/vocht. Eigenlijk best veel. hier vind iedereen m'n gezicht ingevallen. ;) De gyn en vk boeide het niet zo veel..ik word daar niet eens gewogen.

fijn en gezond weekend allemaal!! xxx

mijn neefje van 7 is hier, hij heeft net een paar baby naamsuggesties gegeven ..1. Sinterklaas, maar dan ´Klaas`als roepnaam. 2. niet Bob, maar voluit Bob Marley 3. Bamba(naar zijn knuffel) ..hij is zo´n schatje!

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: Bedankt voor de pagina's!
    Vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad, hopelijk kan je dit weekend een beetje bijslapen.
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken dat je nog steeds niet bijkomt hoor. Zolang de baby goed groeit is er niks aan de hand, hij krijgt genoeg voeding. Een vriendin kwam pas bij in week 28 ofzo! Heb je alleen maar minder na de bevalling om weer kwijt te raken:)

@Nikske: Ik ben nu 2,4 kg bijgekomen, volgens mij prima. Ik hoop dat het een beetje in toom blijft, en dat ik na de bevalling weer snel mn oude figuur terug heb. Maar ja, de baby gaat voor alles natuurlijk!
    Idd zo leuk al die kleertjes! Ik was nog niet eerder bij V&D geweest voor babykleertjes, maar wat hebben ze daar veel leuke spulletjes!! Ik ga zeker terug! Eerst even volgende salaris afwachten, we hebben alweer veel te veel uitgegeven deze maand....;)
    Beterschap voor je vriend en je nichtje!

@Hier: Vanochtend alweer een het klussen geweest. We hebben de babykamer afgeschilderd. Het blauw is helemaal klaar, en de wolkjes zijn er ook opgeschilderd. Als het droog is (morgen misschien), nog een keer wit over de wolken zodat het goed dekt. Dan onze zonnenlamp ophangen en het is al bijna klaar! Nou ja, de meubeltjes en verdere aankleding natuurlijk, klein detail :D

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Schattig hoor die naamsuggesties:) Kan je eigenlijk niet maken om niet een van zijn opties te nemen toch??? ;)

20. Chantico

Wij kregen vanochtend bericht dat vrienden van ons bevallen zijn van hun eerste kindje. Zo leuk! Bijna 3 weken te vroeg, maar gewicht was mooi, dus het zal wel goed gaan met de kleine. Over twee maanden is een ander stel uit de vriendengroep uitgerekend en weer twee maanden later wij. Zo komen we de maanden wel door!

Deel Deze Pagina