@Gewicht: Ik heb eigenlijk geen idee wat normaal is rond de 20 weken. Ik ben nu 2,5 kg aangekomen. Ik denk dat het ook heel erg per persoon verschilt wanneer iemand aankomt. Ik denk dat we uiteindelijk toch ongeveer op hetzelfde uitkomen (nou ja, ongeveer dan, tussen 12-20kg is toch normaal in totaal??) Ligt er ook aan waar het gewicht vandaan komt. Of het veel vocht is dat je vasthoudt, of dat je extra vet krijgt.
Niet veel op ZP geweest. Wij zijn begonnen aan de nieuwe kamer voor T. Slopen, vloer er uit, Gamma, en gipsen. Na 2 dagen hard werken lopen we gelukkig op schema. @ MiniMe mooi kamertje en wat vervelend van je oog..... @ Titania succes met je echo. Hopelijk krijg je goed nieuws over natuurljk de baby en het stolsel @ Isra; lijkt me erg leuk werk wat jij doet! Mijn ouders zitten op Seychellen. Sturen ze zo's leuke SMS 'we dineren op het strand met voeten in het zand' Ter vergelijking ik stond op dat moment met een schroeftol en mijn voeten in het puin
Bij mijn dochter begon ik ook na de 20 weken ineens heeeeel erg aan te komen. Ben totaal zeker 30 kilo aangekomen. En ik at echt niet meer dan normaal! Daarvan kreeg ik er 10-15 kilo echt niet af na de bevalling. In een jaar tijd ondanks dieten en sporten. Ik kon doen wat ik wou maar die kilo's bleven. Vandaar dat ik er best wel bang voor ben!
Hier ook pas na de 20 weken met me dochter. Maar ik hield ook heel veel vocht vast. Hoeveel ik toen die tijd pcies aangekomen weet ik niet meer. Het eraf krijgen is idd veel moeilijker.
Heel veel plezier dames van de echo. mama van jay succes bij de vk/gyn e hopelijk is de oorzaak vd pijn gauw achterhaald. hier is de verkoudheid echt los het komen en daar ben ik ook weer neit zo blij mee. als ik hoest heb ik nu van die brokken taai slijm in mijn mond en tja de rest kunnen jullie raden denk ik. aangekomen 1e zwschap 17 kilo (maar 1 week flink ziek geweest en toen 6 kilo afgevallen) en meeste was er na 1 week weer vanaf. nu sta ik nog steeds op -4 en mensen geloven gewoon niet dat ik al 20 weken ben. buikje zie je bij gewone kleding (en werktshirt al helemaal) nauwelijk en ik kan dus ook niet wachten tot er eindelijk eens een echt buikje gaat komen. Hij was er maar is weer weg..... straks naar het kruidvat voor die Tommee Tippee flessen en de decemberzegels plus agenda. zou ik beiden al krijgen????
MvJ, succes bij de gyn vandaag. Ik hoop ook dat het niets ernstigs is. MiniMe, balen dat je ontstoken ogen hebt. Niet vergeten je lenzen te ontsmetten voor je ze weer in je genezen ogen zet! Meiden met een echo vandaag: heel veel succes en plezier gewenst!
Ik hou ook nu al vocht vast.. Kan mijn horloge niet meer om en mijn enkels/kuiten en voeten zijn al helemaal dik.
Krijg trouwens morgen 5 bigshoppers vol met kleertjes van een vriendin..... heerlijk... nu gauw die kamer opbouwen dat ik kan inruimen en makkelijker kan uitsorteren...... grrrrrrr
Oh leuk Luckey! Hopelijk is de kamer snel klaar!!! Ik ga zo maar eens een lijstje maken met alles wat zowiezo mee moet naar de wisselwoning ivm geboorte baby.
@mvj, spannend, jij hebt ook geen makkelijke zwangerschap nu he? Trekt Jay het nog een beetje, alle veranderingen? @ minime: Balen van je oog zeg, kun je flink last van hebben! Net bij fysio geweest, weer geen succes. Had al een paar dagen flink last van mn rug op een andere plek dan normaal, zit er een blokkade. Ze heeft alleen maar gemasseerd vandaag bij mn bekken en op die plek in mn rug, dus hopelijk trekt het strax een beetje weg. Net mn baas gebeld op de andere vestiging, zit me gewoon allemaal niet lekker. We hebben morgenmiddag een afspraak om de boel door te spreken. Ze vroeg me ook om een briefje van de vk waarin staat dat ik niet hele dagen mag werken. Nou die krijg je never nooit, dat gaat een vk niet bepalen. Ze adviseert alleen. Dus heb gezegd dat dat niet kan en aangegeven dat ik naar de arbo-arts wil zodat voor ons beide duidelijk is wat wel/niet kan. Ze zou me vandaag officieel half ziek melden en dan krijg ik als het goed is vanzelf een oproep van de arbo... Nu maar hopen dat het een beetje een meedenkende arbo-arts is die niet alleen maar pro-werkgever is, want ik kan gewoon écht geen hele dagen meer werken!
He bah wat naar dat je baas toch een beetje tegenstribbelde. Gelukkig zijn arboartsen vrij schappelijk tijdens de zwangerschap. Het gaat nu tenslotte niet alleen om jou maar ook om je beeb. Hopelijk kom je er goed uit zo. En sterkte met je bekken en rug!
Jeeh, 30kg is wel veel! Geen idee waar het aan ligt dan. Kan me voorstellen dat je je er nu weer zorgen over maakt, maar het lijkt erop dat je er dan helaas niet veel aan kunt doen. Bij mezelf merk ik wel heel duidelijk dat ik veel meer snoep (vooral 's avonds) dan normaal. Ik moet er echt een beetje op letten, want ik ben bang dat ik anders teveel aankom (vet!), wat er daarna zo moeilijk weer af gaat. Mn moeder was ook redelijk veel aangekomen tijdens haar zwangerschappen, 20 kg terwijl ze normaal 50kg woog, dus ik ben heel benieuwd hoe dat bij mij straks gaat uitpakken! Ik had gedacht dat het bij iedereen wel ongeveer op hetzelfde uitkwam, net als met de buikgroei. Bij mij is namelijk tot op heden nog weinig te zien, maar ik denk dat ik straks wel een inhaalslag ga maken.... Misschien heeft je gyn / vk wel tips???
@ Luckey: Die aanbieding bij de Kruidvat gaat toch morgen pas in officieel? Moet je even goed opletten dat je ze wel meekrijgt voor EUR17,50 en niet voor 39 euro! @Chantico: Ik kan mn lenzen toch gewoon schoonmaken met mn lenzenvloeistof, of moet ik nog iets anders doen om te ontsmetten? @CVM: Succes met je werk idd. Ik denk ook dat de Arbo arts er wel begrip voor heeft, zeker als je vk het geadviseerd heeft. Gebeurt toch bij zoveel vrouwen? Ik hoop dat mn oog morgen weer een beetje hersteld is, want ik moet eigenlijk wel werken. We zitten met zo'n slechte bezetting, en het is erg druk, en nog een andere collega ziek... ik kan het mn collega's eigenlijk niet aandoen om nog een dag thuis te blijven!
Hi, Fleuri oh heerlijk de Seychellen kan me voorstellen dat als jij met je wekspullen in je handen staat dat je denkt wow had ik maar kunnen dineren met mijn voetjes in het zand Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 18 kilo aangekomen waarvan ik er nog 2 over had toen ik zwanger raakte van purkie! Ik wil echt wel proberen om onder die 18 te blijven, dus let er wel op dat ik niet de hele dag aan het snaaien ben! Meiden die vandaag een echo hebben veel succes!
MiniMe, ik weet niet welke lenzenvloeistof je hebt (alles in één of aparte voor reinigen en inzetten). Alles in één is volgens mij niet goed genoeg, die andere weet ik niet. Ik heb harde lenzen en van die bruistabletjes die je om de zoveel tijd moet doen (vergeet ik altijd...) die aanslag en ook bacteriën enzo doden. Weet niet precies wat het is, maar erg sterk spul. Daarna moet je altijd goed reinigen met inzetvloeistof. Anders bel je de opticien even?
Ja iedereen zegt dat ik helemaal niks mag aankomen door mijn overgweicht wat ik heb overgehouden. Maar ja, dat is al onmogelijk aangezien ik ook niet bewust mag afvallen. Ik denk dat de voorweeen en BI ook meespelen. Omdat je toch een stuk minder bewegelijk bent. We hebben sinds een paar dagen een Kinect voor de Xbox dus ik ga maar bewegen met dat ding. Kan de bewegingen zo intensief maken als ik wil. Moet mij er wel toe aanzetten want ik heb er echt geen zin in! Maar nu moet ik wel. Ik wil er in ieder geval zelf alles aan gedaan hebben om niet teveel aan te komen (zonder gelijk alles te hoeven laten staan). Mocht het dan alsnog gebeuren dan kan ik in ieder geval mezelf niet de schuld geven. Scheelt dat mijn vriend op dieet moet (minder grote porties eten enzo) dus ik doe maar mee. We zijn beide wel lekkerbekken haha, vooral vanavond wordt moeilijk. We eten zuurkool en normaal gaat er zeker 2,5 kilo aardappels door in 1 avond. We vinden het zooooooo lekker dat we de rest gewoon savonds laat nog opeten (hoe slecht).