Als je het aan een opticien zou vragen zou die zeggen, nieuwe lenzen en nieuw lenzenbakje. Een ontsteking kan echt heftig zijn. Maar ik zou zeker even een nieuw lenzenbakje gebruiken.
Vorige zwangerschap 10 kilo aangekomen. Daarna 12 kilo afgevallen. (2 kilo te veel.....) Nu 4 kilo aangekomen. Hoop weer rond de 10 uit te komen.
Hallo allemaal, Hier lekker rustig heerlijk mag ook weleens hihi @mvj ik hoop dat alles goed is balen dat je er zo veel last van hebt. @minime mooi kamertje zeg! wat is iedereen er al ver mee @isra jaaa t was echt heel lekker zo lekker dat ik t deze week nog een x ga maken! @star succes vanmiddag!! @aankomen mmm zal ff op de weegschaal gaan staan....4,5 kilo, maar ik moet zeggen dat de laatste week mn buik echt groeit als kool @fleuri ooh seycellen *jaloers* ach jea verschil moet er wezen
@Lenzen: ik kan eigenlijk sowieso wel nieuwe lenzen pakken. Ik heb maandlenzen (zachte), en we zitten toch al tegen het einde van de maand, dus kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen. @Pino: Hoe is de Kinect??? Mn man wil die ook heel graag, hij denkt dat dat leuk voor mij is. Ik had ook altijd een dansmat bij de WII die ik super vond (WII hebben we nu aan mn schoonouders uitgeleend omdat we er niet zoveel mee doen). Werkt het goed, en is de muziek leuk? Dat van in de avond de restjes nog opeten komt mij ook bekend voor. Ikzelf niet (ben meer van het snoep en ijs), maar mn man eet wel vaak de restjes nog op. Hij is de laatste 2 jaar ook redelijk wat aangekomen, dus hij zou het eigenlijk ook niet moeten doen. Verder snoept hij nauwelijks, dus het zou best wel eens daar aan kunnen liggen. Ik haal nu vaker komkommer of geraspte worteltjes als snack voor 's avonds. @Fleuri: 10 kg is wel heel netjes! Ben je dan ook afgevallen in het begin toevallig? Ik weeg normaal 57 kg, en ik hoop zo dat ik niet de 70 ga halen, voor mij is dat echt veel namelijk (ben maar heel klein). Alles daaronder vind ik prima
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, of hou het geheim Ik krijg een zoon! Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *Pebbie, 1e kindje, ?,?, *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Janneke G, 2e kindje, ?, ? *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 14 april 2011 *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv 15 april 2011 *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv 19 april 2011 *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis waarsch. KS, hopelijk bv *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, hoop bv maar denk fv 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv 11 jongens 5 meisjes 5 geheim Afspraken: 22-11 - Star2 - 20 weken echo + evt. Geslachtsbepaling 22-11 - Titania - 20 weken echo 23-11 - foeske - Dietiste (zw. diabetes) 24-11 - Bramtim - controle cerclage gyn 24-11 - Sanne85 - 20 weken echo / GUO + geslachtsbepaling 24-11 - MiniMe - controle vk 24-11 - Seertje - controle vk 25-11 - Musty - GUO umcu/wkz 25-11 - Sonja - 20 weken echo 25-11 - Star2 - Afspraak VPK 25-11 - Pino2 - Controle VK 29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling 29-11 - Cvm1985- 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Annemie - controle vk 01-12 - Fredje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 01-12 - Nikske89 - controle VK 02-12 - Musty - Gyn 06-12 - Annemie - 20 weken echo 07-12 - Luckey - controle gyn 08-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 14-12 - MiniMe81 - (pret)echo Fontys 21-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 24-12 - Fredje - Controle VK (in het ziekenhuis) 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling 03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 -Truusdemier -RoSa2009 -Esje78 -Lautjep -Kristel86 -Lindanna -Odess -Angela en Arjan -Sanne85 (1 van 2ling) -julia6 -Loepie -mimi1982 Oude afspraken verwijderd, en mn extra echo bij de Fontys toegevoegd
Minima ik zal ook het zekere nemen en nieuwe lenzen pakken! Pino hopelijk kan je door de Xbox een beetje op je gewicht letten, het is niet te hopen dat je weer zoveel aankomt, maar het is wel normaal hoor dat je iets aankomt je krijgt ook meer bloed, vocht, vruchtwater en de baby zelf dus vind het ook wel kortzichtig van mensen dat ze zeggen dat jij niks mag aankomen!
Nee. Ik ben in het begin niet afgevallen. Elke maand in de zwangerschap kwam er een kilo bij en de laatste maand 2! Ik heb altijd 60kg gewogen (178cm lang) Ik heb de 70kg met 9 maanden dus gezien op de weegschaal Na de bevalling zat ik binnen 10 dagen op mijn normale gewicht (60kg dus) Door de BV ben ik nog wat meer afgevallen naar 58kg. Dit was voor mijn lengte echt te weinig en ik miste die 2 kilo echt. (slap gevoel) Ik ben toen na 7mnd BV gestopt. Vond het ook wel mooi. Toen weer flink bij gegeten om op de 60 te komen, heeft 6 maanden geduurd.
@restjes opeten; normaal doe ik dat ook wel, of iig als het genoeg is vries ik het in. Kook nu zowieso minder, kan zelf niet meer zoveel op, wil het wel maar het lukt niet. Me buik voelt erg strak en opgeblazen na het eten, dat is wel vervelend want hou juist van een lekkere bord met eten! @vocht vasthouden; hopelijk heb ik er deze zwangerschap veel minder gauw last van.
Ola lady's zit ziek thuis. Bahh ben zo verschrikkelijk verkouden. Kan bijna niet uit me ogen kijken. Straks me & me boy laten keuren hahaha. Hij is sinds deze week zo verschrikkelijk actief! Zit vandaag al de hele tijd te bewegen. Soms ook ineens een voet/hand/kont/hoofd/rug in m'n buik maar het lijkt wel of ie aan het boxen is tegen de placenta. hahaha Ik las wat over de kinect. Wij zijn hier super blij met het ding. Tis zo grappig en reageerd zo goed dat het freaky is.
hey meiden, heb vluchtig doorgelezen zag een mooi kamertje voorbj komen! leuke lamp (hebben we ook hij is zo gaaf) mssn een manier om dezelfde kleur rolgordijn als de muren te kopen en aan de binnen zijde een maan te schilderen met sterretjes? heb hier op zp eerder een beschildert rolgordijn voorbij zien komen weet niet meer waar @ buikband hier naast bekkenband een band van anita, een babybelt, ik ben er te spreken over ik kreeg/krijg er degelijk wel steun van, enige nadeel aan die banden.... t elestiek gaat bij veel gebruik raar zitten ook omdat je rug 'krommer' wordt hehmmmmmm denk denk @ mama van jay... oei oei! ben je al bij de vk geweest? rustig aan doen hoor! @ pino... wat een flauwekul dat je niet mag aankomen en vooro de rest zeeeef ben zo dement als t maa kan zijn aan t worden hier.... liep onze meis weer (ze durfde niet meer na valpartij en bloedbad) helemaal alleen door de woonkamer heb me een breuk gelachen, ik spiekte om t hoekje, wappert ze met dr handjes alsof ze zo dr evenwicht houd lekker ding probeerde stilletjes achterlangs te gaan om camera te pakke maar ze hoorde me en poof ging weer vrolijk zitten.... zoooo irritant soms heh! verder beetje stil geweest, harde buiken enorm veel slijm net bij fysio geweest en de 2 schaambotdelen stonden helemaal verkeerd dus die zijn op hun plek gezet (auw) werkgeefster gesproken, maar ze gaat me niet meer oproepen voor evt vervangend werk, a omdat ze het flauwekul vind en b het is er bijna niet donderdag de 20 wk echo zo spannend! en onze meis is nu alleen snotverkouden weer en volgens mij weer dr oortjes maar kijken t even aan omdat ze alleen verhoging heeft nachten gaan enorm beroerd, vanacht 1,5 uur geslapen ze was zo aan t spoken door dr benauwdheid en al en jaja manlief opgeroepen om weer deze week de nacht in te gaan zo neidig erom (afgelopen week ook de nacht) hij heeft vanacht gemeld dat het ie of normale ritme de dienste wilt draaien (nacht avond ochtend) en dat ie anders helemaal stopt met de nachten die dagen net 3 uurtjes dat ik zn hulp kan verwachten ben helemaal op ervan met ook nog die gebroken nachten
Even snel over de Kinect, wij hebben hem nog maar even gebruikt. Maar door een 'foutje' hebben wij hem dubbel geleverd gekregen wat niet meer te traceren is. Dus iedereen die intresse heeft Ik vind het trouwens wel heel leuk werken. En als je bijv moet springen moet je ook zeker 10cm van de grond anders pakt hij het niet. Dat maakt het wel intensiefer en dat vind ik wel fijn dat je door het doen van spelletjes toch echt beweging krijgt.
Hey meiden, Net alles gelezen... en net zo hard weer vergeten... sorry.... Las wel iets over afvallen: Op zich is dat niet zo heel erg als je afvalt. Afvallen door nu nog steeds spugen is wel iets om goed in de gaten te houden ( moet ik ook ) . Maar gewoon afvallen...tja, de ene komt aan en de andere valt af. @Hier: Urine was wel schoner maar nog niet alle aceton is er uit. Moet dus nog wel goed aan het vocht. Ach, we zullen maar braaf door drinken. Woensdag hebben we de 20 weken guo. Ben best wel nerveus als ik heel eerlijk ben. En potverdorie-driedubbeltjes... we hebben nog niets gehoord van de aannemer over de vloer! Vandaag geprobeerd te bellen maar die meneer is schijnbaar heel de dag al in bespreking...zucht.... vanavond komt ons nieuwe tv-kast al binnen. Jééj! De rest van de meubels volgen in de loop van de week. Liefs!
@Pino: JAA ik heb wel interesse!!! Wat had je in je gedachten wat je ervoor wilt hebben? Ik zal je even PB-en, kan je me een berichtje terugsturen
Ik heb trouwens gebeld over het babykamertje. We zouden hem namelijk pas half januari krijgen, zodat we genoeg tijd hadden om het schilderen etc af te krijgen, maar omdat we nu al bijna klaar zijn, kunnen we hem al eerder ophalen. 18 December gaan we het kamertje halen
@allen: Jeetje..wat hebben jullie veel geschreven!! Heb net alles gelzen maar ben ook weer alles vergeten..hahaha.. Volgens mij ook een zwangerschapskwaalt hè? Vergeet echt alles..heel irritant.... @Hier: Alles prima!!volgende week woensdag pas de 20 weken echo dus nog even afwachten!! Voor iedereen die hem deze week heeft heel veel plezier!! Ik verheug me er echt heel erg op.. @Verlof;Vandaag officieel mijn zwangerschapsverlof aangevraagd. Heb 4 weken van te voren gevraagd.. heb namelijk begrepen dat je altijd nog voor 6 weken kunt gaan als het niet meer lukt.. ben benieuwd,... Daarnaast ook nog eens 4 weekjes vakantie erachteraan geplakt..dus als de baby voor 19 april of op 19 april geboren wordt heb ik tot 8 augustus verlof.... Toch een heerlijke tijd!!.. beebje is dan al bij 4 maandjes als ik hem of haar voor het eerst naar het dagverblijf moet brengen.. vind ik wel een fijne gedachte.... @Bevalling: Af en toe denk ik al eens aan de bevalling en moet heel eerlijk bekennen dat ik me er best druk over maak.. Heb een bevalling live gezien (bij mijn zus) en dat was geen pretje!! Wat een hel zeg! Ik weet dat elke bevalling anders is maar zit er toch een beetje mee.. Wil ook graag in het ziekenhuis bevallen met de mogelijkheid een ruggeprik te vragen..Wat vinden jullie hiervan? Stel ik me teveel aan??.. Liefs
He bah wat naar dat je meisje weer niet lekker is! Wel grappig dat ze steeds op de verkeerde momenten gaat zitten Maar dat veranderd nog wel hoor .
@fredje: Nee hoor je stelt je niet aan. Snap best dat je er tegen op ziet, zeker als het bij jouw zus zo'n indruk op je heeft achtergelaten. Maar onthou, iedere bevalling is anders!! En als jij lekker in het ziekenhuis wil bevallen omdat je dan weet dat je een ruggenprik kan krijgen, moet je dat gewoon doen. Liefs!