Hey Allemaal, bedankt voor jullie lieve reacties.. voel me nu een stuk zekerder ten opzichte van de bevalling.. Blijft spannend natuurlijk maar heb toch een geruster gevoel.. @Titiana: Gefeliciteerd met de mooie echo!! En gelukkig even geen bedrust meer!! Kun je heerliijk gaan shoppen voor de kleine.. @Star: Gefeliciteerd met jullie zoon!! LEUK!! @Voelen van de baby: Voel de kleine nu af en toe bewegen (vooral als ik op de bank lig) maar niet heel vaak.> is dit normaal??Of zou ik de baby meer moeten voelen??.. @Verlof: Vandaag verlof aangevraagd. 4 weken van te voren gaat het in (als ik het red)..dus 22 maart... Dan verlof tot de eerste week van augustus aangezien ik ook nog mijn vakantie er achter plak..heerlijk vooruitzicht!!.. Kan me nu al eigenlijk niet meer goed concentreren!! Denk steeds aan de baby en alles wat erbij komt kijken..haha.. veel interessanter natuurlijk.. Maar goed, nog even vollhouden.. Wie gaat er heir als eerste met verlof?? Liefs
Ik ga officieel 2 maart met verlof, als ik het red aangezien ik nu al 50% ga werken. (dus verplicht 6 weken van de voren) Gesprek gisteren ging heel goed, ik ben 50% ziekgemeld en mag dus niet over de 17 uur uitkomen, normaal werk ik er namelijk 34. Zodra er een vaste vervanger is word het dan 2 ochtenden werken en 2 middagen van 4 uur en een kwartier per dag. Tot die tijd 4 middagen van 4 uur en een kwartier. Heb alles zwart op wit laten zetten én laten ondertekenen door mn baas Vertrouw ze niet zomaar meer. Hier nog een genant probleem, de huid bij mn schaamlippen/billen is helemaal kapot. Weet niet hoe het komt maar t wil ook niet overgaan (heb er zelfs zinkzalf opgesmeerd, maar las later dat je huid daar nog dunner van word.) Het ziet er absoluut niet uit als een schimmel dus naar de huisarts gaan heeft geen zin, het komt gewoon door 'broeien' volgens mij. Hou veel vocht vast bij mn bovenbenen en alles schuift nu steeds tegen elkaar aan...Begint nu ook onder mn borsten te broeien, volgens mij zijn mn (meegroei!) bh's al te strak maar zit ook erg krap met geld en om nu nieuwe te gaan kopen...Heb iig van mn moeder een goede zalf gekregen die zij van de huisarts heeft, een soort lanettecreme zonder hormonen oid, en ga mn strings maar inruilen voor katoenen boxers van de zeeman Hopelijk werkt dat. Iemand anders hier ervaring mee of tips? O en Pino: respect dat je zo kunt omgaan met de verbouwing! Ik zou volgens mij compleet doordraaien bij het vooruitzicht!
Ok ja dat verklaard alles natuurlijk. En ontsluiting met de placenta in zicht is niet echt best. Probeer maar lekker alle hulptroepen in te schakelen en flink je rust te nemen!
Hier een lekkere lange nacht gehad, lag vroeg op bed. Wel vanmorgen ineens weer een halve kilo afgevallen. Dus zal wel met het vocht vasthouden te maken hebben. Nu met 21 weken 5,5 kilo aangekomen. Vandaag boodschapjes doen en alvast overtollig speelgoed inpakken enzo. Dan zijn de eerste dozen klaar voor de verbouwing. Jullie verder nog plannen?
@cvm1985, ik heb daar ook wel eens last van. Tegenwoordig doe ik er dan een dun laagje sudocreme op (is volgens. Binnen notime is het weer rustig en kan het genezen. Ook op andere wondjes gebruik ik het wel eens. Ik weet alleen niet of Sudo nou ook op zinkzalf is. @Pino, hier lekker rustig dagje weer op de bank hier. Terwijl ik in gedachte heel m'n huis aan het verbouwen ben hahahaha.
Hallo allemaal, Hier ook een lekker rustig dagje, @cvm oef klinkt pijnlijk! zou idd overstappen naar gewone onderbroeken, miss een inlegkruisje(kan ook averechts werken)en anders zit er niks anders op dan blootlopen nee geintje, maar miss werkt maizena bij volwassenen ook.
Ik heb hier ook last van sinds een weekje T is ook een beetje opgezet lijkt wel... Idd geen schimmel, dat lijkt t totaal niet. Ik dacht zelf dat t zo komen omdat ik me iets minder vaak scheer daar (omdat mn buik dan beetje in de weg zit en pijn doet) dat de stoppeltjes gaan irriteren... maar wat jij zegt zou ook best kunnen! Ik heb namelijk ook veel afscheiding de laatste 1,5 maand... Is het misschien een idee om met sudocreme in te smeren?? Zat ik gister avond aan te denken... Ik hoor ook graag tips! X
Net even wezen shoppen bij Kruidvat. Heb de flessenset van Tommee Tippee gekocht, had er veel goeie verhalen over gehoord. Maar wist écht niet meer welk merk ik moest nemen. Toen zag ik deze aanbieding en dacht ik ; ik neem deze wel! Ook heb ik meteen 2 dozen met doekjes gekocht van natusan, kunnen we ook weer even vooruit. Had wel eerst even gekeken, maar zijn tot 07-2012 goed Ook nog een potje sudocreme. Ook nog wat spullentjes voor mezelf gekocht (ik vergeet aan mezelf te denken sinds ik zwanger ben, hihi zullen jullie ook wel hebben). Mascara, dagcreme, mama bad/douche gel, mama buik creme, mama borsten creme.... Heb nu alweer zin om te shoppen!!! Helaas wil vriendlief niet mee, dus laat ik ook maar thuis blijven scheelt weer centjes X
Sudo had ik ook al voorgesteld maar niet te dik smeren anders werkt het weer averechts. Net wat spulletjes voor het kamertje besteld. De 2 uks komen hier nl. samen op de kamer. Hoewel plurk 2 eerst bij ons in een wieg komt te liggen. Maar daarna moet hij naar de grote kamer samen met z'n zus. Vind het maar lastig bedenken hoe ik de inrichting wil doen :S. Maar heb denk nu wel een idee. hahaha Wordt heel erg retro als het aan mij ligt dan. Maar er komt iig een boom op de muur met beestjes. Manlief weet niet zo goed wat ie mooi vind wel wat hij absoluut niet mooi vind. *zucht*
Koopt iemand van jullie weleens speelgoed op MP? Zat net ff een beetje te kijken en zo best veel Little People speelgoed te koop. Me moeder zei al gewoon een dag in dettol laten staan en schoon..
@mama van jay; Mijn moeder koopt vaak speelgoed via marktplaats.. Ziet er altijd prima uit hoor.. idd even een paar uurtje in de dettol laten weken en het is weer als nieuw!! Liefs
Mijn schoonmoeder koop ook veel speelgoed bij de Kringloop. Even goed ontsmetten en zo vaak zijn ze niet bij haar.
@pino: spannend een nieuwe opleiding! Grappig shirtje Jammer dat alles zo'n beetje verplaatst moet worden.... @musty: wat zooo vervelend van je bekken @nikske: wow, wat een buik heb jij ineens! Hier nog maar weinig. Wat is een gynbal? @mama van jay: fijn dat ze de oorzaak te pakken hebben, maar OMG wat een pech.......Sterkte! @star2: GEFELICITEERD met je piemel! @foeske: fijn dat je waarden netjes bleven! Een geruststelling @luckey: even je bloeddruk na laten kijken, waarschijnlijk was hij te laag.... @striae: smeren helpt eigenlijk helemaal niet tegen striae. Hier (nog) geen last van. @cvm1985: ook al zo'n mooie buik! Wat vervelend van je schaamlippen......Proberen om sowieso goed je goed af te drogen. Misschien talkpoeder!? @Sanne85: och meisje toch Een grote KNUFFEL van mij!!! Gister was ik kapot. Eerst anderhalf uur liggen slapen op de bank en daarna om kwart over 9 naar bed. Vandaag ook redelijk moe. Eerst maar naar de vk en dan op tijd naar bed denk ik. Morgen lekker vrij! Voor mijn gevoel ligt mijn bm n3 vingers boven mijn navel. Benieuwd of ik gelijk heb
maak me toch wel een beetje zorgen om die baarmoedermond nu... hij was bij mij 37 mm ofzo.... kan het niet op het blaadje terugvinden dus ik ga het zeker even aankaarten bij de gyn. vandaag hele dag gewerkt en merk het bij mijn schaambeen hoor, pfff wat een pijn. straks maar even warm douchen denk ik en lekker stomen hihi. buikje is nu weer wast beter zichtbaar dus denk ik wel een spurtje... och ja.. mensen vinden dat ik een kleine buik heb voor iemand van 20 weken maarja vergeten wel even dat ik zolang super misselijk ben geweest..... och ja.... tot straks
@Luckey: Mensen vinden mijn buikje ook klein. Ikzelf vind hem al groot genoeg (van bovenaf gezien . Ik ben ook maar klein, dus ik moet nu ook nog geen megabuik hebben, dat wordt straks al zwaar genoeg. Zolang onze beebjes het goed doen, is er niks aan de hand toch? Kan ik tenminste nog even mn eigen winterjas aan (heb nog geen alternatief voor als die niet meer past...)
hey meiden even kort net (4 uur thuis) uit ziekenhuis sinds vanacht aan 1 stuk aanhoudende harde buiken en voorweeen mits er niets verandert morgen eerst de 20 wk echo in t wkz en daarna weer melden hier bij de gyn met de kleine gaat t goed die is hyperactief daar binnen echo was ook allemaal nog goed (baarmoederhals&mond) morgen terug voor weer controle ondanks de 20 wk echo nu veel rust