April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

Ik wil het niet weten, of hou het geheim
    Ik krijg een zoon!
    Ik krijg een dochter!

29 maart 2011
    *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

31 maart 2011
    *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv
    *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv

1 april 2011
    *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis hopelijk bv

2 april 2011
    *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv
    *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv

3 april 2011
    *Pebbie, 1e kindje, ?,?,
    *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Seertje, 1e kindje, thuis, bv

4 april 2011
    *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, fv

7 april 2011
    *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Janneke G, 2e kindje, ?, ?
    *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

9 april 2011
    *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV?

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv

12 april 2011
    *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv
    *Liane, 2e kindje, thuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv
    *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv

14 april 2011
    *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv

15 april 2011
    *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv
    *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv
    *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv

18 april 2011
    *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv
    *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv

19 april 2011
    *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Sam28, 3de kindje, thuis, bv
    *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik)

20 april 2011
    *Mary, 2e kindje, thuis, bv

21 april 2011
    *Annemie, 1e kindje, thuis, bv

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

25 april 2011
    *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis waarsch. KS, hopelijk bv

26 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV

27 april 2011
    *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv

28 april 2011
    *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv

30 april 2011
    *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv

Totaal 58 april beebjes
    13 jongens
    5 meisjes
    5 geheim

Afspraken:
    26-11 - FB1984 - Controle Gyn
    29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    29-11 - Cvm1985- 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Annemie - controle vk
    01-12 - Fredje - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    01-12 - Nikske89 - controle VK
    02-12 - Musty - Gyn
    06-12 - Annemie - 20 weken echo
    06-12 - Hanna79 - controle VK
    07-12 - Luckey - controle gyn
    08-12 - Bramtim - controle cerclage gyn
    08-12 - Sanne85 - 2e GUO onderzoek mét extra hartcontrole
    10-12 - Star2 - Controle Gyn
    13-12 - Koeky - 20 weken echo
    14-12 - MiniMe81 - (pret)echo Fontys
    17-12 - Foeske - Controle gyn
    21-12 - Bramtim - controle cerclage gyn
    23-12 - Foeske - Controle diabetesverpl. + dietiste
    24-12 - Fredje - Controle VK (in het ziekenhuis)
    28-12 - Koeky - Controle VK
    29-12 - Foeske - pretecho
    30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling
    30-12 - Star - Controle Gyn + Extra groei-echo
    03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho

VK
    Ziekenhuis
    Overige onderzoeken en afspraken
    Geslachtsbepaling

*** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn ***

-Jamejosie85
    -Truusdemier
    -RoSa2009
    -Esje78
    -Lautjep
    -Kristel86
    -Lindanna
    -Odess
    -Angela en Arjan
    -Sanne85 (1 van 2ling)
    -julia6
    -Loepie
    -mimi1982

2e GUO onderzoek met extra hartcontrole erbij gezet op 8 dec.

Vandaag een rustig dagje gehad. Vanmorgen nog even op het werk geweest, daarna even de stad in geweest om witte rompers te halen, 4 stuks. Vanavond ga ik naar de stoffenwinkel om een leuk stofje te halen waar ik de letters FINN uit kan halen om op de rompers te naaien. De rompers komen dan op kleerhangertjes aan linten voor het raam te hangen met de geboorte :D:D Zou ook iets van een geboortekrans op de deur willen, iemand iedeetjes? :( Nu ruikt het huis heerlijk naar boerenkool...mmmmm...... straks ga ik sven ophalen bij de gastouder. Brrrr moet ik weer op de fiets.... en het is erg koud hier in de polder.

Vanmorgen ook het wkz gebeld om te vragen of de afspraak echt niet naar voren toe kon. Maar dat gaat echt niet. Er moet een kindercardioloog bij komen en een kinderarts, de gyneacoloog wil er zelf bij zijn dus ja...je hebt met meerdere mensen te maken. Nou ja, het doet me wel heel goed dat ik er met veel lieve mensen over kan praten. Zoals hier, maar ook thuis met familie en vrienden. Praten lucht op. Dat helpt.

Zo, ik ga me even mentaal voorbereiden op een koud fietstochtje ;)....BIBBERS...;)

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    voorheen was het een uurtje idd maar de laatste tijd merk ik dat hij langer en langer aanstaan en dan echt het kinderkanaal.
    hij speelt dan bjna niet gewoon maar klotst echt tv.
    vreselijk maarja.
    moet er toch vanaf want wil niet dat dalijk beeb ook zo vroeg al zolang tv kijkt.....

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Sanne, jammer zeg dat je niet eerder kunt. Hebben jullie wel wat geslapen vannacht?

@ tv kijkende kinderen, Ik heb geen idee hoe ik dat straks zal doen.... Hele dag vind ik te lang, maar 's ochtends bijv. een uurtje, zou kunnen.... Kzal het wel zien ;).

Vanmiddag zelf 1 van de kastjes in elkaar gezet :D. Kben helemaal happy, kben toch handiger dan ik dacht... Nu moet er nog 1 in elkaar maar ja die is wat groter dus doe ik liever ff samen... Ga nu ff douchen. Want ga straks naar de verjaardag van m'n schoonvader...
    O ik zag vanochtend trouwens ineens dat ik heel veel striemen op m'n buik heb. Op m'n onderbuik had ik dit al maar tbegint nu ook boven mijn navel zag ik! Smeren helpt bij mij dus niet... Maar ach kheb het er allemaal voor over :D

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Joerietje, Star & Musty: Wat fijn dat jullie echo's goed waren :D !!

Foeske: Hier is de kleine ook opeens stil als er een hand op mijn buik komt !! ik hoop voor vriendlief dat hij hem snel kan voelen, hij verheugt zich er echt op...

Sanne: Balen zeg dat het niet eerder kon, maar het is inderdaad moeilijk als je zoveel artsen op 1 tijdstip op 1 plaats moet krijgen. Veel praten lucht inderdaad op en het is ook heel goed, dus vooral blijven doen. Nogmaals sterkte !!

Hier een mama die wel HEEL VEEL leven in haar buik heeft!!!
    http://video.nl.msn.com/watch/video/baby-having-fun-in-moms-stomach/1jh4tk3tw

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Tv kijken is er hier echt ingeslopen hoor.
    Babytijd (tot 1 jaar) heeft hij helemaal geen tv gekeken, ergens tussen 1 jaar en 1,5 jaar mocht hij van me bumba kijken (dat duurt maar 5 minuten haha). Langer kon hij ook niet concentreren hoor.
    Vanaf 2-2,5 jaar kwamen er andere series bij en die duren langer.
    Meestal is het tegenwoordig de ochtend van 8-9 tot 11-12, zodat hij lekker zijn boterhammetjes kan eten (soms wel 6 sneden zo) en zijn series kan zien.
    Daarna gaan we altijd wel ergens heen dus tja geen tv.
    Rond 4 uur mag hij kijken tot etenstijd en daarna van 6 tot 7 is het papa-zoon uurtje met de simpsons haha.
    Best tv dus mar dit dus alleen op de dagen dat ik thuis ben, dinsdags en vrijdags.
    Maandag, woensdag, donderdag en weekend is hij bij opvang/doen we dingen dus ziet hij veeeeeel minder tv.

Snoep/suiker.... ook hier trouwens duidelijke regels. Tot 2 jaar heeft hij helemaal geen suiker/snoep gehad. Dus geen lange vingers met suikerlaagje (in duitsland heb je ze ook zonder suikerlaagje).
    Snoep was tot die tijd dus altijd fruit, soepstengel, rijstwafeltje.
    Hij was gelukkig hahaha. Nu krijgt hij af en toe (als ik eraan denk, soms dagen helemaal niet) 2 bananensnoepjes of een doosje smarties ofzo.
    later kunnen ze genoeg van die rotzooi eten dus de snacktomaatjes en komkommers gaan er hier genoeg doorheen.
    na zijn 2e verjaardag kreeg hij pas zijn 1e zakje gummibeertjes hahahaha, mensen keken soms wel dom als ik snoep weigerde in de winkel maar och wat hij niet kent kan hij ook niet missen he.
    Zelfde trouwens met frisdrank, af en toe mag hij een bekertje sprite maar cola is uit den boze....
    Waarom ik het opschrijf, geen idee, misschien om mijn tv kijken goed te praten hahahaha :);)

Buik bewegen.... net een uur zitten genieten van mijn bewegende buik. Ik voelde niets maar hij ging wel op en neer haha. Grappig. Telkens als ik zoontje wilde laten zien, was het stil, die stiekemerd.

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Sanne, wat een vervelende echo was dat zeg! En wat moeten jullie nog lang wachten voordat jullie weten waar jullie aan toe zijn... Ik duim ontzettend hard voor jullie dat de 8e blijkt dat alles toch helemaal goed is met jullie kleintje. Hele dikke knuffel meis!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

TV bij de kids, hier ben ik zelf tv verslaafd.. De tv staat dus ook altijd aan. Maar mijn dochter vind het alleen leuk als ze moe is. Of ik moet bewust tekenfilms opzetten. Of muziek... dan vind ze het super maar dat gebeurd eigenlijk niet zo veel.
    Als ze heel vervelend is moet ze van mij even afkoelen in de kinderstoel en dan zet ik tekenfilms op. Dora enzo vind ze geweldig!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sorry dat ik even minder reageer.. Voel me niet erg lekker..

9. Chantico

Echt slim om te kijken welk pakket van je verzekeraar de beste dekking geeft voor de kosten die je denkt te maken. Van verzekeraar wisselen is misschien wel ingewikkelder, maar van pakket bij dezelfde verzekeraar niet. Die laatste dekkingen die je beschrijft (zooltjes, beugeltjes, zwemles) zou ik alleen nu nog niet meetellen hoor, daar haal je in 2011 de premie nog niet mee terug schat ik in ;)

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
  11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Haha ik durfde het filmpje de eerste keer echt niet te kijken zonder weg te kijken :p Whaha, was echt bang dat die buik open zou scheuren !!!

Ik vroeg me ook al af of het normaal is... Dus mama's hebben jullie ook zo'n EXTREEM bewegende buik gehad !!!

Een beweging zien is normaal dat weet ik ook, maar die gaat echt HEEL HEFTIG alle kanten op (naar mijn idee :))

12. Chantico

Gelukkig ook goede berichten over 20-weken echo's. Fijn.

Over voelen: het voelen van je kindje heeft verschillende stadia, zeg maar. Eerst de veegjes, de plopjes, het gevlinder. Dan het getrappel of het helemaal uitrekken van je kindje zodat je die links & rechts tegelijk voelt. Als het kindje groter en sterker wordt, kan het echt flink schoppen worden. Af en toe een kontje ofzo, zo schattig! En later, als de kleine echt wat meer klem komt te zitten, vond ik het vooral meer op 'schuiven' gaan lijken: van dat langzame gedraai in je buik en dan af en toe een arm/been/elleboog/knie die zich duwt. Ook heel lief.

Rustgevende handen zijn na de geboorte anders wel heel handig hoor! :D (Ik snap wel dat het nu jammer is hoor :))

Over het wel/niet slapen van dreumessen/peuters: onze meid stopte vlak na haar 2e verjaardag met haar middagdutje. Dat was alleen niet ons plan! Lijkt mij heerlijk als ze de hele zwangerschap en de eerste tijd daarna ook nog slaapt overdag, zodat ik ook wat kan rusten of even met de baby alleen ben. Dus wij stug volhouden met haar naar bed brengen, ze speelde dan lief ook al sliep ze niet. En experimenteren met dagindeling, activiteiten etc. Uiteindelijk ontdekten we waarom ze niet sliep overdag: we lieten haar te lang uitslapen 's ochtends. Toen zijn we haar vroeger gaan wekken en ja hoor, ze ging ook weer slapen overdag. Heerlijk. Inmiddels heeft ze de smaak weer goed te pakken en slaapt ze met gemak 2,5 uur overdag. Ik ben blij dat we doorgezet hebben, want ik vond het nog véél te vroeg om niet meer te slapen overdag. Bij het mamatopic waar ik ook schrijf (kindjes van 2 jaar en 3 maanden nu), zijn er nog maar een paar die niet meer slapen overdag en dat geeft soms best wel wat drama met die peuters. Ik denk dat de meesten hun slaap echt nog wel kunnen gebruiken. Maar ja, iedere mama moet haar eigen kind goed 'lezen' en zelf beslissen wat ze wil :)

Ik sliep ook het liefst op m'n buik en nu lig ik half op m'n buik met een kussen onder de knie van m'n 'bovenste' been, dat ik dan half opgetrokken heb. Zo voelt het toch een beetje als buikslapen, maar wel zonder druk op m'n buik. Succes met zoeken naar een fijne lighouding!

13. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Weet iemand of voorweeen kwaad kunnen als je placenta al voor de uitgang ligt??

Lig nu lekker op de bank,jay ligt lekker op bed en vriend lief kreeg een spoedklusje.. strax tvoh kijken :)

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ pino... beterschap!

@ nikske..... whahaha.... wacht maar tot t eind moet jij eens zien hoe je buik gaat :D

@ de rest knufffs

ik ga al richting bed :)

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ligt eraan wat je baarmoederhals en mond doen
    mssn effe aankaarten?

16. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Ja dat weet ik dus niet, weet alleen dat mn bmm verkort is 2,4 mm
    Maar dat was 4 dgn geleden. Hij heeft niks gezegd over open staand ofzo

17. Chantico

Nee, dit is echt wel héél extreem hoor!

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske dat is idd wel een heeeeeeel extreeem bewegende buik.
    die van mij heeft in elk geval nooit zo bewogen.....
    vind het er zelfs een beetje creepy uitzien....

19. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Nou mijn buik bewoog ook echt niet zooo veel hoor.. Als je af en toe wat zag okee maar dit, nee!!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je voorween hebt moet je zowiezo even bellen. Helemaal in jouw situatie. Wellicht kunnen ze je gerust stellen of wat uitleggen. Als hun het nodig vinden dan laten ze je op controle komen of ze komen naar jou.

Ik zou zeker even bellen!

Deel Deze Pagina