whaha ik zag mn buik niet anders bij ons dochtertje.... mn buik is nu al zo af en toe een golfslagbad
Ik heb vandaag in etappes gelezen en niet op alles gereageerd wat voorbij is gekomen. Sorry! Ik heb af en toe een beetje pijn aan m'n handen, in m'n gewrichten in m'n handen zeg maar. Volgens mij komt het omdat ik vandaag een stuk zonder handschoenen heb gefietst in de bibberkou. Ik had dat een tijdje terug ook eventjes, ook nadat ik in de kou had gefietst als ik het me goed herinner. Hier was toch ook iemand die last van haar handen had gekregen (na een schoolreisje?). Zou het zwangerschapsgerelateerd zijn?
@MvJ: Dat is wel even schrikken! Gelukkig is er niks gebeurd. Ik denk dat je vriend ook wel geschrokken is, en nu niet zomaar meer gaat slapen @Foeske: Ik sliep ook meestal/veel op mn buik, maar nu inderdaad iets minder prettig (ben ook bang dat het niet goed is voor de baby). Ik slaap nu vaak op mn zij, en soms nog half op mn buik (mn been een beetje opgetrokken, zodat niet al het gewicht op mn buik komt). Als mn buik nog groter is straks, neem ik denk ik een voedingskussen om te slapen. Schijnt fijn te zijn. @Musty: Wat goed dat jullie echo ook goed was! @Niskske: AAH, wat een eng filmpje! Lijkt wel een alien in haar buik! Hihi wel grappig, je ziet precies alles! Lijkt me heeeel raar! @Pino: Beterschap. Het is inderdaad erg koud vandaag zeg! Vooral toen ik vanavond moest terugfietsen van het station, vanochtend viel het nog mee. Heeft iemand al sneeuw gezien??? Hier nog niks (Weert). @Hier: Nog steeds een ontstoken oog, alleen nu de andere kant. Erg lastig werken met maar 1 lens in. Morgen met manlief een goede bril uitzoeken, zodat ik die ook achter de hand heb in zulke gevallen! Sowieso beter voor mn ogen om dan wat vaker mn bril op te doen. Nu eerst nog een leuk modelletje vinden
@ pino2 & musty : ik zal zo wel even bellen en kijken wat ze dan zeggen.. zijn inmiddels wel afgenomen.. Heb net ff die polisvergelijker gedaan, en wij hadden nu allebij nog een aparte jongeren verzekering bij trias voor iets meer dan 200 p jaar maar niet eens alles wordt vergoed.. Maar goed door die vergelijker kwam dus uit dat de ZEKUR UNIVE polis voor ons voordeliger zou zijn.. t maand bedrag is 5 euro minder ongeveer maar wel veel meer dingen die vergoed worden.. Wat zouden jullie doen..??
Daar ben ik eindelijk ook weer eens om wat van me te laten horen, heb het helaas een beetje druk momenteel. Lees wel vaak bij maar reageren lukt helaas niet altijd. Sanne wat een spannende weken gaan dit voor jullie worden zeg! Gelukkig heb je veel steun aan vrienden, familie en dit forum! En hele dikke knuffel voor jou!! Verder gelukkig veel goede uitslagen van de 20 weken echo voorbij zien komen. Heb zelf afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! Er is heel erg uitgebreid gekeken naar de aanhechting van de navelstreng aan de placenta en dit ziet er goed uit, een hele geruststelling voor ons! Vandaag voor controle geweest bij de nefroloog (nierarts) en die is ook erg tevreden over mijn nierfucntie e.d. Heb de eerste examens achter de rug en voor rekenvaardigheid ben ik geslaagd! De uitslag van zakelijk nederlands is helaas nog niet binnen. Zal vanaf nu proberen om vaker te reageren!! Iedereen een fijn weekend toegewenst!
@ minime, Bedankt voor de tip betreft het voedingskussen, moest ik m'n draai niet kunnen vinden kan ik dat altijd nog proberen als 't buikje groter is . Net bij mijn schoonouders gegeten (alles nog oké buiten) en hadden aaneensluitend de verjaardag van mijn schoonvader, ga ik naar huis ligt er 5 cm sneeuw . Watskebeurt? Mooi om te zien, maar wel ff raar zo in november.... Gelukkig wonen we naast m'n schoonouders dus moest niet ver . Trusten allemaal.
Moest even stuk terug lezen (had gister echt geen tijd, zit nu op mn werk) *Zorgverzekering: Ik zit al jaren bij Unive en daar blijf ik ook. Ik ga hem vanaf januari overzetten naar gezinnenverzekering. Dan word heel veel vergoed betreft; bevalling, kraamzorg, +15 uur extra kraamzorg, maar ook andere dingen zoals fysio enzo. En voor die kleine krijg ik ook heeel veel vergoed! Is wel 35 euro pm extra. Maar daardoor kon ik 2 andere opties die ik eerst had staan opzeggen, en ga ik uiteindelijk maar 15 euro pm meer betalen dan nu *Jorietje & Musty: Gefeliciteerd met jullie goeie 20 weken echo!! *Buikfilmpje: Zo aardig gek hoor!! Lijkt me geen prettig gevoel... *Hier: Het bijlezen veel opzich wel mee, niet heel veel geschreven gister (gelukkig hihi) Gister moest ik eerst werken en daarna ben ik gaan babyshoppen met mn moeder, bij baby&tiener in Sliedrecht. Eerst helemaal verkeerd gereden,want mn moeder dacht de weg te weten! Dus we kwamen een uurtje voor sluitingstijd aan Maar gelukkig wat we wilde halen hebben we mee genomen, en de volgende keer nog een keer rustig die hele winkel doorlopen. Maar het was dus een verassing, want kreeg alles van mn ouders als kado! Een (electriche) schommelstoel Graco Lovin'Hug Electric Sprint | Schommelstoelen | Baby-Dump (zie meteen dat hij bij babydump 50 euro goedkoper is!!!!) En de hele set van pooh, oa badje, standaard, luieremmer, billendoekjesdoos, wattenpot, borstel, kammetje, nagelverzorgingsdoosje enzo, eigenlijk bijna alles wat ze hadden. En een mooie bijpassende pooh beer Ook nog een mooie buikdrager uit mogen zoeken, wel handig voor met de honden uitlaten denk ik! Mn ouders weer meer dan 400 euro armer!! En wij : SUPER BLIJ!!!! Nu weer verder werken,pffff moet nog tot 17 uur. Ga misschien zo mn leidinggevende bellen,of ik halve vrije dag mag, want zit er helemaal doorheen Gisterochtend had ik trouwens nog een afspraak bij de gyn. voor bloeduitslagen en echo. Bloed was goed, alleen mn schildklier is trager gaan werken (ik ben hier al mee bekend, met schildklierklachten) Dus moet meteen weer beginnen met medicijnen,kan gelukkig absoluut geen kwaad voor de uk. En volgende week naar internist. Echo was goed, en nog 2 leuke echo foto's meegekregen! O ja, heb ook zo'n last van een trekkende buik. Dan schijnt dus te komen door een groeispurt, waardoor ze spieren strak gestrokken worden. Kan absoluut geen kwaad en hoort erbij Ik ga snel weer verder werken X
@ mvj... hoe is het gegaan?? @ minime... hier nog geen sneeuw te bekennen @ fb... mooie schommelstoel en wat een superverassing van je ouders! @ hier aardig de nacht doorgekomen aangezien manlief mn buikfotos van t kaartje had gewist vanochtend even snel 1 van de weinige blote buikfoto's gemaakt kleine lag enorm laag vanochtend maak straks gewone foto's dus hierbij mn streepjes en littekenbuik
Hallo allemaal, @Zorgverzekering, ik zit helaas bij VGZ zonder aanvullende verzekering en ik kan ook niks wijzigen of overstappen. Helaas want ik vind hun echt zwaar waardeloos! @20 weken echo's, iedereen gefeliciteerd met de goede echo's! @Buikfilmpje, Rebecca was altijd heeeeel druk maar ik kon het nooit zo goed zien. Maar placenta lag ook tegen de buikwand. @FB, mooie schommelstoel! Super zeg dat je dat van je ouders kreeg! Welke buikdrager heb je? Ik wil er ook 1 maar er zijn veel dragers die vele malen beter voor je kindje zijn dan de BB draagzak.. Dus ik twijfel enorm. Balen van je schildklier! @Musty, moooie buik hoor! En wees gerust... mijn buik zit nog meer onder de strepen! Hier, Heb vandaag toch wel last van mijn buik.. Ook van die heerlijke krampen tussendoor weer... Rebecca is een middagje bij mijn moeder, nu dus alleen met vriend en Sem. @Sneeuwlaarsjes, hebben jullie sneeuwlaarsjes voor de kleine? Rebecca heeft echt nog hele kleine voetjes.. Maat 19. En ik kon overal alleen sneeuwlaarsjes vinden vanaf maat 20/21. Die heb ik nu gekocht. Kan ik haar daarop laten lopen? Ze heeft dan wel dikke sokken aan en laarsjes in haar eigen maat zou ze al niet normaal aankrijgen met haar enorm hoge wreef... Wat zouden jullie doen? @verstopping, omdat Rebecca eigenlijk altijd verstopt zit en buikpijn heeft heb ik peutermelk gekocht voor haar. Van Nestlé nummer 3. Die schijnt erg goed te zijn voor het buikje.. Die wil ik dan savonds geven voor ze gaat slapen. Lekker warm. Ik hoop dat het toch een beetje gaat helpen. Zo niet dan moeten we maar naar de huisarts gaan. De huisarts waar ik heen wil had een telefoonstoring laatst. Zal maandag weer bellen.
@Jorietje: gefeliciteerd met de goede uitslag! @musty: ook jij gefeliciteerd met de goede uitslag! @nikske:"hahaha, wat toevallig zeg! Ik wilde dat zelfde filmpje hier ook plaatsen Bizar he @spirit70: nog een goede echo!!! GEFELICITEERD! En ook met je slagen @pino: beterschap! Sinds gister last van mijn stuitje. Redelijk irritant!
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, of hou het geheim Ik krijg een zoon! Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *Pebbie, 1e kindje, ?,?, *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Janneke G, 2e kindje, ?, ? *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 14 april 2011 *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv 15 april 2011 *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv 19 april 2011 *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis waarsch. KS, hopelijk bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv Totaal 58 april beebjes 13 jongens 5 meisjes 6 geheim Afspraken: 29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling 29-11 - Cvm1985- 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Annemie - controle vk 01-12 - Fredje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 01-12 - Nikske89 - controle VK 02-12 - Musty - Gyn 06-12 - Annemie - 20 weken echo 06-12 - Hanna79 - controle VK 07-12 - Luckey - controle gyn 08-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 08-12 - Sanne85 - 2e GUO onderzoek mét extra hartcontrole 10-12 - Star2 - Controle Gyn 13-12 - Koeky - 20 weken echo 14-12 - MiniMe81 - (pret)echo Fontys 17-12 - Foeske - Controle gyn 21-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 23-12 - Foeske - Controle diabetesverpl. + dietiste 23-12 - Seertje - Controle VK 24-12 - Fredje - Controle VK (in het ziekenhuis) 28-12 - Koeky - Controle VK 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling 30-12 - Star - Controle Gyn + Extra groei-echo 03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 -Truusdemier -RoSa2009 -Esje78 -Lautjep -Kristel86 -Lindanna -Odess -Angela en Arjan -Sanne85 (1 van 2ling) -julia6 -Loepie -mimi1982 Nieuwe afspraak toegevoegd, een oude verwijderd en het aantal kloppend gemaakt bij de geslachten.
Ik heb een buikdrager van het merk KEES (hhaah) Hij is nu in de aanbieding bij baby en tiener, voor maar 19,95. Kan je op de site ook zien. En heb m effe omgehad, en had zat super. Eigenlijk hetzelfde als de Baby Bjorn
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)? Ik wil het niet weten, of hou het geheim Ik krijg een zoon! Ik krijg een dochter! 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv 1 april 2011 *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis hopelijk bv 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv 3 april 2011 *Pebbie, 1e kindje, ?,?, *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv *Seertje, 1e kindje, thuis, bv 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv 6 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, fv 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Janneke G, 2e kindje, ?, ? *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv 9 april 2011 *Sonja, 3e kindje, Thuis, FV? 10 april 2011 *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 12 april 2011 *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv *Liane, 2e kindje, thuis, bv 13 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik) *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv 14 april 2011 *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv 15 april 2011 *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv 19 april 2011 *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Sam28, 3de kindje, thuis, bv *Fredje, 1ste kindje, ziekenhuis, bv (denk ik) 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv 21 april 2011 *Annemie, 1e kindje, thuis, bv 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv 25 april 2011 *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis waarsch. KS, hopelijk bv 26 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, BV of FV 27 april 2011 *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv Totaal 58 april beebjes 13 jongens 5 meisjes 6 geheim Afspraken: 29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling 29-11 - Cvm1985- 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Annemie - controle vk 01-12 - Fredje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 02-12 - FB1984 - Internist 01-12 - Nikske89 - controle VK 02-12 - Musty - Gyn 06-12 - Annemie - 20 weken echo 06-12 - Hanna79 - controle VK 07-12 - Luckey - controle gyn 08-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 08-12 - Sanne85 - 2e GUO onderzoek mét extra hartcontrole 10-12 - Star2 - Controle Gyn 13-12 - Koeky - 20 weken echo 14-12 - MiniMe81 - (pret)echo Fontys 17-12 - Foeske - Controle gyn 21-12 - Bramtim - controle cerclage gyn 23-12 - Foeske - Controle diabetesverpl. + dietiste 23-12 - Seertje - Controle VK 24-12 - FB1984 - Controle Gyn + echo 24-12 - Fredje - Controle VK (in het ziekenhuis) 28-12 - Koeky - Controle VK 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling 30-12 - Star - Controle Gyn + Extra groei-echo 03-01 - Sanne85 - 3D Pretecho VK Ziekenhuis Overige onderzoeken en afspraken Geslachtsbepaling *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 -Truusdemier -RoSa2009 -Esje78 -Lautjep -Kristel86 -Lindanna -Odess -Angela en Arjan -Sanne85 (1 van 2ling) -julia6 -Loepie -mimi1982
Ik heb trouwens bloedgroep O-negatief... En krijg hierdoor met 30 weken een prik. Iemand hier ervaring mee? Of meer info? Heeft niks te betekenen met de uk die nu in mn buik zit toch? Maar met eventuele volgende zwangerschappen? X
Dit had ik dus in het zkh toen ik aan de ctg lag met 36 weken : jogging foetus noemde de gyn het hartslag van bovende 200!!!! Na 5 minuten was weer rustig
@ Musty: mooi buikkie hoor. En ja heb gebeld en omdat het eigenlijk ma 30 minuutjes gestopt was hoefde ik niet langs te komen wel in de gaten houden en dinsdag sowieso weer aangeven. @ pino: ik heb nog geen laarsjes voor jay maar ben er wel naar opzoek.. Net ff met mn moeder naar Spijkenisse geweest & daarn ff bij de babyzaak gekeken maar wel erg leuke dingen zeg hebben ze daar..! Verdr alleen een dvd van woezel & pip voor jay gekocht en paar boodschapjes gehaald.. Zo lekker chinees eten en dan wachten tot vriendlief me opkomt halen..
Ja klopt het heeft idd te maken met de volgende zwangerschap. Verder kan ik er weinig over zeggen want hier geen resusfactor.
`Hoihoi, boh heb mijn voeten aan het roken zeg, het was me toch een portie druk in de winkel. maar goed we hebben wel lekker champagne gehaald (krijg je bij bepaalde omzet haha). Baas blij en wij kapot. Dalijk maar even douchen want moeten nog door naar feest vanavond. Pino... zou eht gewoon doen met schoentjes hoor. ik heb zijn regenlaarsjes ( heeft nog geen winterboots) ook maat groter gekocht, gewoon dikke sokken erin en klaar. Hij heeft nl 1 voet hoge wreef en 1 voet normaal. Fb.. (was het toch he) lief van je ouders zeg dat ze dat allemaal betaald hebben. Manlief is goed bezig geweest op babykamer, heeft weer behang afgetrokken dus als we in dit tempo doorgaan kunnen we weekend voor kerst met de glasweefselbehang gaan werken.....