April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Morge dames,

Hieral vanaf kwart voor 6 wakker omdat zoonlief al klaar wakker was. pff..
    Vandaag eigenlijk geen plannen,misschien ff naar de winkel (moet voor 1 brood) En misschien ff bij de buurvrouw langs. die is nu 5wkn zwanger, en de andere is vrijdag bevallen van n dochtertje zoo lief weer :)

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Ik heb heel snel alles bijgelezen maar ben zo lek als een zeef, heb namelijk maar 3 uurtjes geslapen vanacht.

Pino, wel las ik jouw berichtje en dat bleef hangen! Wat vreselijk voor je schoonmoeder zeg, chemo is echt een lijdensweg. Ik hoop dat ze snel een keuze kan maken die haar leven weer even een beetje beter maakt, ookal zal de afloop dat waarschijnlijk niet zijn :( STERKTE MEIS EN EEN DIKKE KNUFFEL !!!

Hier gister een drukke dag gehad bij schoonouders, en ik heb mijn kleine man gister maar 1x gevoeld terwijl ik hem normaal echt wel 6x op een dag voel... Nu heb ik vanacht dus ook maar van 00.00 uur tot 03.00 uur geslapen, en nu maak ik me al helemaal zorgen :( Pff hoop dat ons boefje snel wakker word en even iets van zich laat horen. Wanneer moet ik eventueel aan de bel trekken bij de vk ???

-xxx-

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

Mooie buikjes heb ik weer voorbij zien komen.

@pino; heel veel sterkte met je schoonmoeder!

@nikske; ik voel de kleine ook minder vaak als ik een drukke dag heb gehad. De kleine word dan in slaap gewiegd.
    Als ik hem savonds dan nog niet hebgevoeld ga ik meestal even op me rug liggen en voelen met me handen, meestal voel ik hem dan.

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @allen: Nou zeg, wat hebben jullie veel geschreven!!!
    Heb niet meer alles kunnen onthouden..:(

@Pino: Sterkte met je schoonmoeder!!:(

@Buikjes: Leuk hoor al die buikjes!!! Moet ook weer eens een nieuwe foto maken.. vergeet het steeds door alle drukte!!

@Voelen: Voel beebje ook alleen als ik rustig ben.. 's avonds ga ik idd ook altijd op mijn rug liggen met een hand op mij buik en meestal voel ik dan wel weer een plopje!:D

@20-wekenecho: Aanstaande woesndag is het voor ons zover!! JIPPIE!! Vind het spannend maar verheug me er ook ontzettend op..:D

LIefs

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zo zeg er is echt weer veel geschreven, gezellig!!!!

Pino... nogmaals geen makkelijke situatie maar vind het wel HEEL erg goed dat jullie zo consequent blijven en echt goede regels hanteren. Daar heeft die kleine alleen maar baat bij.
    Verder weet ik even niet goed wat ik kan reageren, ik heb die situatie niet en ben hopelijk consequent genoeg om Sem en ons meisje een goede basis te bieden voor de rest van hun leven.

Musty.... ik vind het wel mooi zulke fotos hoor!!!! Zelf draag ik alleen maar van die saaie bh's en ben echt het twijfelen voor de buikshoot (ergens in februari denk ik) ook zo'n mooie bh aan te schaffen.... Daarnaast kan ik me voorstellen dat je liever met kleren hebt geziend e striemen.
    Die heb ik nog niet......

Jeuk... boh vannacht hebben mijn buik en armen toch gejeukt zeg. werd er gewoon gek van......

Nikske.... denk niet dat het nu echt al "moet" hoor elke dag voelen. Ik wil het zelf ook graag ter bevestiging dus ik begrijp je onrust, mocht je twijfelen toch gewoon even de vk bellen hoor, daar zijn ze voor he.....

Verbouwing.... pfff wat een gedoe zeg om zoveel te gaan verbouwen, zou ik dus echt geen zin in hebben. Wel een gaaf idee om dalijk gewoon 2 huizen ter beschikking te hebben.
    Mag ik alleen even brutale vragen stellen???
    Hoe gaat het dan met de gemeentelijke belastingen? 2 adressen of wordt er 1 adres van gemaakt????

Kamertje... manlief heeft besloten dat 1 muur rose gaat worden hahahaha. Dit weekend gaan we echt goed behang eraf halen en dan hopelijjk over 2 weken behangen, Ik heb er zo'n zin in!!!!!

Dalijk weer fysio en aangeven dat voorkant ook pijn begint te doen. Zwaar gevoel. Lijkt ook net alsof alles een beetje verzakt is.
    Alsof mijn schaamlippen dikker en lager hangen????
    Daarna werken en dan gelukkig een dagje vrij, ben gaar van het staan haha

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@MamavanJay, fijn een lekker rustig dagje.

@Luckey, leuk een roze muur in het kamertje! Dat zware gevoel herken ik wel hoor!

@Fredje, spannend woensdag de echo!

@Nikske, het klopt idd dat je de kleine minder voelt als ze zelf drukker bent. Ik zou vandaag nog even afwachten en kijken of het nu meer is.

@All, goedemorgen haha, ben vergeetachtig!

@Bekkenpijn, hier gaat het echt goed met mijn bekken. Soms ineens een moment dat ik nauwelijks iets kan maar sta er zelf van te kijken hoe goed het nu gaat met mijn bekken. Gisteravond kon ik mij niet eens bewegen, nu voel ik niks meer.

Nu ga ik even over naar de gewone pc want vriend heeft de laptop nodig voor zijn werk.

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

hier sinds een aantal nachten steeds hele erge nachtmerries waar ik niet wakker van kan worden. Blijft maar doorgaan en is zo reeël!. Zo droomde ik eergisternacht dat onze kat van 7 maanden die sinds een aantal dagen naar buiten mag door jongeren uit de buurt met pijl en boog doorboord werd (yeah right) en gisternacht dat de vriend van mijn lief zn ex vermoord aan onze schoorsteen hing....Kan die vent niet uitstaan maar wij hadden het écht niet gedaan en kregen uiteraard wel de schuld.
    Afgelopen nacht droomde ik dat ik behoorlijke bloedingen had en ik was er van overtuigd dat ons meisje niet meer leefde....op de echo bleek na een paar minuten dat alles goed was. Word dus al drie nachten huilend wakker van mijn vriend die me wakker probeert te krijgen :( Arme vriend ook, midden in de nacht zo wakker worden. Meer mensen hier last van? Weet dat mn zus het ook had maar had niet verwacht dat het zo intens zou zijn! Kan me elke droom tot in detail herrineren, terwijl ik normaal amper droom.

Net ook gebeld door het uwv, hoef niet eens langs te komen! Ze vroeg naar mn klachten, of ik dacht dat ik 50% zou volhouden, dat het goed was dat ik zelf hulp van fysio en een steunband had geregeld en verder dat ze over een paar weken terugbelt of dit nog vol te houden is of dat er nog meer uren gemindert moeten worden! Heb ik me daar druk om gemaakt :)

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bah wat een enge dromen zeg....

Goed van UWV dat ze zo meelevend zijn he.

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    goede tip! Ik heb hier nog ergens polsbeschermers liggen. Vannacht weer last van gehad, het is echt bijzonder irritant. Ik moet er dan straks wel op letten dat ik m'n vriend niet per ongeluk voor z'n hoofd sla, als ik een goed bedoelde knuffel wil geven of tegen 'm aan kom te liggen. Die dingen zijn best hard :p

@cvm
    hier echt al sinds ong. week 10 van de zwangerschap last van nachtmerries. Echt heftig en realistisch ook. Ik heb echt apocalyptische dromen gehad.. oorlog, terroristische aanvallen, meteoren, dierbaren die overlijden, ook idd kindje dat niet meer leeft..noem maar op. Inmiddels kijk ik dus geen nieuws meer of spannende films.. Niet dat het echt helpt, want die dingen zitten toch al in je hoofd. Maar ik merkte wel dat ik veel dingen die ik zag direct verwerkte en over ging dromen. Maar huilend, trillend wakker worden is heel herkenbaar.. Ik hoop dat na de bevalling weer een beetje leuk kan dromen. Ik herinnerde me normaliter namelijk wel goed m'n dromen en nachtmerries had ik echt nooit.

@Pino, ik had nog niet gereageerd.. ook van mij *een mega grote knuffel* en wat betreft de bloedingen, misschien is het idd maar beter om ff tot de sexlozen club te behoren voor de zekerheid. welcome to my world ;)
    trouwens nog over dromen gesproken. sexdromen heb ik echt idioot veel, haha.. hoe zou dat toch komen :p

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ja misschien is het wel beter ja... weet alleen niet of ik dat wel volhou :).

Wbt polsberschermer... Je moet dat harde stuk eruit halen. Dan alleen de beschermer om. Is gelijk een stuk minder hard voor je vriend en je pols krijgt dan een beter houding dan met dat harde ding erin.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier nu aan de schoonmaak. Mijn schoonmoeder komt straks even op visite.. En Rebecca vind dat opruimen maar niks. Ze heeft enorm veel speelgoed en ik ben vast aan het uitzoeken en inpakken voor de verbouwing. Ze haalt alles uit de doos wat ik erin doe:p Ach zo ben ik even bezig.

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    De online winkel van H&M heeft trouwens grote sale! Veel leuke babykleertjes voor minder dan 50%. Ik heb net nog wat dingetjes besteld :D positiemode is ook in de sale!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

#3813 Chantico, 29 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2010
    Je moet de vk bellen als je je echt ongerust voelt (en daar stress van hebt of niet door slaapt). Maar met deze termijn is het echt nog helemaal niets om je zorgen om te maken als je je kleintje minder voelt. Vaak komt het omdat je te druk of afgeleid bent om de bewegingen opgemerkt te hebben, of dat ze net even op een andere manier in de bm liggen en daardoor minder goed te voelen zijn. (Plus dat ze eigenlijk niets voor je kunnen doen mocht er iets zijn, maar dat klinkt zo cru als argument). Gewoon af en toe even rustig gaan zitten/liggen en proberen je kindje te voelen en geen paniek als die net lekker slaapt!

Ik voel ons kindje ook nog niet veel. Heb het gevoel dat die de laatste dagen lekker onderin ligt en daarom minder goed te voelen is. Moest opeens weer meer plassen en voelde heel af en toe onderin een trappeltje, geloof ik.

Pino, werkt het bij Sem niet om hem met woorden te belonen voor goed gedrag, hem te prijzen als hij per ongeluk of expres iets goed doet? Hier werkt dat heel goed: hoe enthousiaster wij worden van dat ze iets opruimt ofzo, hoe leuker zij het ook vindt om te doen.

Luckey, ik vind het vaak mooi als mama’s met zo’n fotoshoot een witte blouse aan hebben die ze dan met maar één knoopje dicht hebben tussen de borsten en de rest om de buik heen valt. Kun je niet op zo’n manier het bh-probleem oplossen? Dat scheelt weer een dure bh aanschaffen!

Pino, fijn dat je bekken beter voelt!

CVM, wat rot dat je zo levendig droomt! Ik zou niet weten wat je er aan kan doen, helaas… Ik heb ook al een paar nare dromen gehad, maar gelukkig niet elke nacht! Vermoeiend hoor. Ik heb wel het idee dat zulke dromen voort kunnen komen uit alle spannende veranderingen die in het verschiet liggen, zeker als je voor de eerste keer mama wordt. Misschien helpt het om over die gevoelens te praten of ze in een dagboek ofzo te uiten, dat je daardoor ze minder ’s nachts hoeft te verwerken.

14. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,
    Tjee er is echt veel geschreven!
    We waren gisteren 12 jaar bijelkaar, lekker gewandeld en niks gedaan haha
    Strax naar t ziekenhuis voor een evt behandelplan ben benieuwd!
    Hier gelukkig geen last van nachtmerries lijkt me vreselijk! maar wat ik droom is wel erg realistisch.
    Hebben jullie trouwens ook al last van benauwdheid en hartkloppingen?
    bij mn eerste 2 zw heb ik dan geen last van gehad dus maak me nu een beetje zorgen:)

@pino tjee wat een ellende zeg! sterkte met je schoonmoeder en op tijd naar je lichaam luisteren!

@fredje nog 2 nachtjes! ja t blijft spannend

@cvm wat lekker dat t uwv zo makkelijk was scheelt een hoop xtra stress;)

@nikske ik voel mn meisje ook minder als ik druk ben geweest maar idd als je je onzeker voelt gewoon ff bellen hoor daar zijn ze ook voor!

@musty mooie buikfotos hoor!

@buikfotos ik zag er nog meer voorbij komen erg mooi allemaal ik zal ook s ff een uploaden

@iedereen die ik vergeten ben sorry:)

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier geen benauwdheid of hartkloppingen gelukkig.

@nikske: Mannetje al gevoeld vandaag? Als je je zorgen maakt, idd gewoon bellen. Heb ik een paar weken geleden ook gedaan en hoewel ik me best voor gek voelde staan was het zo'n opluchting o even bevestigd te hebben dat alles goed was!

Kamertje: Hier de verf uitgezocht/plannen gemaakt. deze week alls kopen denk ik. Wilde nog even extra bevestigd hebben dat het echt een meisje is voor ik roze koop, dus na vanavond mag het :)
    Één muur wordt lichtroze, de rest blijft wit en over de hele kamer komt in het midden van de muren een rand van een disney princess sjabloon (kasteeltje, hartjes en sterretjes, ongeveer 15 cm breed) in felroze. Verder een wit rolgordijn, verduisterend en een siergordijntje. En een lichroze commode/plank erboven. Heb ook knalroze gevlochten mandjes gekocht (aanbieding karwei) voor haarborsteltje/shampoo ed.

Nu gauw naar het werk en vanavond....echo!!!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee helpt helaas niet. We blijven het wel volhouden, maar het helpt slechts 2 minuten ofzo..

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Benauwdheid en hartkloppingen had ik heel snel bij mijn dochter.. Heb ik ook altijd gehouden. Nu geen benauwdheid, wel snel hartkloppingen.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mooi idee voor de kamer!! Leuk joh!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier toch wel wat voorweeen, bah.. Eerst een broodje smeren voor Rebecca dan stofzuigen. Dan even rustig zitten...

20. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    En als het niet minder wordt gewoon ff naar de gyn/vk bellen en niet 3 wkn wachten.. ;)

Deel Deze Pagina