MamavJay: Wat verkeren jullie in een nare situatie zeg! Ik hoop dat jullie goed bijgestaan worden Pino: BV; je kan het altijd proberen!
meiden, dank jullie wel voor de informatie en sterkte toewensingen. Waarschijnlijk (omdat hij zelf al falliet is) kunnen we niks op hem verhalen. Wel zsm alle stukken/bewijzen van loonstroken inleveren bij politie enz.. pff wat een rot situatie. we hopen eruit te komen maar dat gaat lastig worden
en dat is mij dus wel verteld. Liep ook de hele dag met mijn dochter aan de borst. Om de 2 uur zeker. Misschien is het idd een optie om bij te voeden. Of wat ik ook wel eens hoor is dat sommige vrouwen direct beginnen met bijkolven. Dit zou ook de productie op gang kunnen helpen of niet? Als dat zou helpen zou ik het misschien wel een paar weken willen doen. Zowiezo niet meer als ik ga werken. Ik ga dan ook onregelmatig werken enzo en ik denk dat de kleine dan meer baat heeft bij altijd een flesje.
Ik wou het eigenlijk niet direct zeggen maar mijn ouders hadden een financieel adviseur en die is er met ruim 10 ruggen vandoor gegaan. Mijn ouders hadden toen een eigen zaak en hem geregeld om hun te helpen met de financien die hun niet zo goed op orde hadden. Dit was de klap en mijn ouders zijn failliet gegaan. Maar die man was spoorloos verdwenen maar had zichzelf nog wel failliet laten verklaren. Mijn ouders konden zowiezo fluiten naar hun geld. Maar pfooeeee mijn vader moet niet weten waar hij is, want die doet hem echt wat! Maar dat maakt de situatie voor jullie natuurlijk niet fijner. Jullie zouden als schuldeiser mee kunnen gaan, maar dan kan je rekenen op zo'n 3% maximaal wat je gaat krijgen. Als hij tenminste een standaard traject ingaat. Maar ik denk dat hij dusdanig veel mensen heeft opgelicht dat hij best wat op buitenlandse rekeningen heeft staan. Daar kunnen ze helaas niet zomaar achter komen (ligt eraan welk land). Ik wil je echt sterkte wensen en hoop dat er nog wat te doen valt. Ook hoop ik dat jullie iemand vinden die jullie daadwerkelijk gaat helpen met jullie probleem.
@ mama van jay, wat ontzettend shit zeg, hopelijk is er iets tegen in te brengen! Fijn dat fredje mee wilt denken met jullie, sterkte! @ Pino, Ik ken de twijfel betreft borstvoeding maar krijg al pijn als ik eraan denk, op die manier blijf ik dus gewoon bij m'n keus om fv te geven.. @ Sanne, Zou super zijn om zo te kunnen werken, hoo dat ze akkoord gaan! Succes. Daarnet gesprek met school gehad, alles was lekker positief, kijk daar houd ik van hihi. Is het bij jullie ook zo koud? Wij zijn dit weer hier helemaal niet gewend aan de kust.... brrr.
@ Mvjay: Jeejtje, wat een situatie zeg, daar zit je nooit op te wachten, maar nu natuurlijk al helemaal niet met zo'n kleintje op komst. Sterkte! @fredje: succes bij de 20 weken echo, kan me helemaal voorstellen dat concentreren moeilijk gaat Wel lief dat je MvJay wilt helpen !!! Hier vandaag echt al zin in ETEN ETEN ETEN, wel alleen maar lekker eten Whaha... Zometeen wokken met vriendlief En om 21.30uur een afspraak met de VK !!
Mama van Jay... pfff wat een misselijke vent zeg. Bahbah hoe kun je mensen in zo´n situatie nou belazeren??? Dan heb je toch echt geen hart in je he? Hoop dat de politie en andere instanties nog iets kunnen doen. Kan toch niet dat dankzij zijn fout, jullie met een 4dubbele schuld zitten nu..... Pino... je kunt het altijd proberen maar als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik niet doen hoor. je moet niet met tegenzin de bv in gaan he.... Nikske... mooie sticker zeg. Rest... sorry alweer blanco.... Hier... veel last vd rug (onderrug dit keer) zal ook wel vanuit het Si gewricht komen. Ben blij als ik maandag weer naar de fysio mag. Collega begon er vandaag over waarom ik niet meer in de winkel sta... filiaalleidster heeft maar geantwoord dat dat gewoon niet gaat in mijn situatie met mijn klachten enzo hihi. Heb ook mijn verlof en wijziging van werkdagen aangevraagd dus hoop dat alles goedgekeurd gaat worden.......
@MvJ: Wat verschrikkelijk zeg! Als je achterstand hebt, is het laatste wat je wilt nog meer schuld, en dan door zo iemand die je verwacht te kunne vertrouwen!! Ik hoop dat de politie er iets mee doet! Sterkte meis. @Fredje: Succes en plezier bij de echo! @Weer: JA, het is hier ook echt freezing cold! Vanochtend naar de dokter geweest, die zit helemaal aan de andere kant van de stad (waar we eerst woonden), dus lang stuk door de koude wind! Het was ook nog spekglad, maar ben gelukkig heelhuids aangekomen. Toen nog naar het station. Op mn werk aangekomen had ik helemaal paarse lippen!!! (niet overdreven!). Gelukkig na een half uurtje ofzo bijgetrokken. Nu lig ik lekker op de bank met een dik dekbed Straks kopje thee maken, en verder heerlijk relaxen!!
@ minime ik heb gister herenhandschoenen bij de v&d voor mezelf gekocht wollen met extra voering binnen in heeeeeerlijk voor 6 of 7 euro @ de rest ik ben me een partij belabberd en moe morgen weer dagje ziekenhuis manlief eerst maagonderzoek daarna ik bloedprikken voor vanalles en smiddags naar de gyn dus ik ga energie proberen op te doen
Ha Pino, ik ben inderdaad gaan bijkolven na een dag of 3/4 omdat ik er van baalde dat het niet op gang kwam en toen kwam de productie meteen op gang. IS dus zeker een optie.
@Foeske, Dat heb ik helaas ook bij de bv.. Ik wordt er al bang voor als ik aan die pijn denk. En dan nog een ontevreden kind omdat de borstvoeding niet op gang komt... Misshcien moet ik ook maar gewoon die schuldgevoelens aan de kant zetten.. Hier scheen het ook enorm koud te zijn, ben gelukkig niet buiten geweest vandaag. @Nikske, oeh jij ook al zoveel zin in eten vandaag! Veel plezier bij de vk! @Luckey, bah wat naar dat je er zo'n last van hebt! Ga je maar 1 keer per week naar de fysio? Ik zou dan zeker weten met tegenzin de bv in gaan. Maar ja, het is wel weer beter... Ik weet het nog niet.. het meest verstandige zal zijn direct te beginnen met fv, door eerdere ervaringen. @MiniMe, sow paarse lippen ?????? Hier ook met een dekentje op de bank haha. @Musty, succes morgen in het ziekenhuis! @Me2, bedankt voor je antwoord. Ik ga er eens goed over nadenken..... @Borstvoeding, 1 ding weet ik zeker. ALS ik bv wil geven ga ik direct bijkolven de eerste dagen. Tot het op gang is. Maar ik zie erg op tegen de pijn die ik had. Ook ga ik niet in het openbaar voeden, dus zou dan elke voeding thuis moeten zijn. Even wat afweging waard. Hier had ik lekker boerenkool gegeten met mijn schoonouders. En net MAC gegeten met mijn vriend. Erg he! Heb ik lang niet meer gehad dat ik zoveel kon eten hahaha. Nu GTST kijken..
Pino... de eerste paar dagen heb ik ook echt op mijn tanden gebeten tijdens het aanleggen hoor, mijn tepels waren niet gewend aan zulke zuigkracht haha. Maar goed dit duurde maar 2 seconden ofzo en na die week nooit meer pijn gehad. Openbaar voeden heb ik ook maar 5x gedaan ofzo hoor, en in de eerste weken al helemaal niet...
Ja ik had alleen de hele voeding pijn.. De kraamhulpen en vk zeiden dat ze goed aanhapte, maar wel heel heftig zoog zeg maar. Klopt het dat ze met bv langer aan de nachtvoedingen zitten? En als je bijv 2 maand bv wilt geven (10 weken verlof na de bevalling) kan je dan makkelijk overstappen op fv?
Nachtvoedingen verschillen van kind tot kind met bv. Nichtje sliep met 4 maanden door met bv en is dit blijven doen. Sem sliep met 6 weken door tot 6 maanden en toen pas weer met 18 maanden ofzo. Maar hierin speelde gewenning een grote rol. ik gaf gewoon bv snachts dan was ik het snelste zelf weer in bed, tja daar wennen ze aan he. Als je wilt overstappen na een aantal weken moet je geloof ik per x dagen 1 voeding afbouwen. Stel je geeft op 6 weken 5 voedingen, dan kun je als ik het goed heb per week ofzo 1 voeding afbouwen. Dat is de "natuurlijkste" weg. kan natuurlijk ook anders maar daar weet ik te weinig vanaf. Heb sem laten afbouwen... vandaar mijn 22,5 maanden bv hihi. Maar volgens mij moet het makkelijk gaan als je met 6 weken begint af te bouwen om dan met 10 weken (of eerder) op fv te zitten hoor
Ok.. Dus het afbouwen kan gewoon goed? Ik ben met mijn dochter enorm verwend. Toen ze aan de medicatie voor reflux zat is ze gaan doorslapen (tussen 2 en 3 weken oud) en ze was 8 weken toen ze van 19.00 tot 07.00 uur sliep. Maar het punt nu is dat ik niet met de baby mee kan slapen. Rebecca slaapt nauwelijks nog overdag dus ik moet de hele dag wakker zijn. Pffooee... ook met de reflux. Ik zie het echt niet zitten om aparte papjes te maken voor de voedingen en die met een spuitje te geven om te voorkomen dat hij maagzuur krijgt. De kans op reflux is gewoon enorm hoog.
ja afbouwen gaat gewoon goed hoor. logisch dat je niet meteen in 1 keer kunt stoppen na een aantal weken bv (ivm borstontstekingen) maar geleidelijk aan is dat geen probleem. Ik heb nooit overdag geslapen en toch "overleefd". ik heb me er gewoon bij neergelegd dat het erbij hoorde, ik was pas kapot toen hij begon door te slapen, zo was ik aan het ritme gewend. maar goed zal nu ook heel anders zijn met een zoontje dat energie vreet he.... reflux ben ik "gelukkig" niet bekend mee, laten we maar hopen dat onze kids er nu geen last van gaan krijgen dan, vooral bij jullie met de verhoogde kans he!!!!!
@jojoki: gefeliciteerd met de goede uitslag en met je piemel!!! @Violet32: wat een lekker buikje! @cvm: fijn dat alles goed was! @foeske: goed te horen dat het leuk was bij je nieuwe baan! @pino: jij bent vroeg met je boom! Hier komt hij na Ric's verjaardag (15 december). @mama van jay: fijn dat hij verplaatst is! Scheelt toch weer Wat een heftig verhaal zeg Wens je heel veel sterkte mee!