April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier is het helaas ook winter wonderland....best leuk als je de deur niet uithoeft, maar dat moet ik dus wel :( Vanmiddag werken en is zo'n 15 km met de auto, dus ben met dit weer wel even onderweg.
    Afgelopen nacht de kids weer gehad vanaf gistermiddag, en er zit toch nog een voordeel aan zwanger zijn in de sneeuw...heb ze uitgelegd dat ze mij absoluut niet mogen inpeperen omdat ik heeeeel voorzichtig moet zijn buiten want mag natuurlijk niet vallen op mijn dikke baby-buik...hahaha. Word dus lekker met rust gelaten

2. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    hahaha dat is lekker he..?
    Wij wonen in een straat met veel kinderen tussen de 5 & 9 jaar dus ooke cht zo`n leeftijd van hee buurvrouwkijk eens.. Maar goed dat is dit jaar (nog niet gebeurd want ze houden er gelukkig rekening mee)

3. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Hahaha das makkelijk een aflevering voor lopen, zeker van UPC?
    Ik denk dat wij maandagavond ofzo de kerstboom neer gaan zetten, zondag eerst sinterklaas vieren hihih
    Hier valt een soort miezersneeuw maar ligt ook een flinke laag

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    RTL Lounge van Ziggo totaalpakket... IDEAAL !!! Haha
    Hier vallen echt flinke vlokken al sinds gisteravond. Er ligt echt al een flink pak !!!

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier net even paniek, heb wat bloedverlies maar denk zelf dat het niet bij de baarmoeder vandaan komt.
    Heb al een tijdje steeds open huis bij schaamlippen/liezen maar dat was net helemaal dicht. Nu ineens weer open binnen een paar uur en merkte net bloedverlies in vagina, maar lijkt ook van de huid te komen. Misschien toch een schimmel ofzo. Alleen bloed bij naar de wc gaan/afvegen.
    Vagina brand nu ook heel erg. Twijfelde wie ik moest bellen, wantja, er zit toch bloed in mn vagina en wil geen risico nemen. heb vk gebeld, zij belt eind vd ochtend terug, wil even overleggen met de andere vk's of ze toch even de baarmoedermond ed wil checken. En ze heeft me gezegd meteen naar de ha te bellen voor afspraak zsm om naar schimmel oid te laten kijken.
    Pfff ben me rotgeschrokken, die huis bloedde wel eerder maar nog nooit eerder bloed in mn vagina gehad. kan dat bij een schimmelinfectie?

Mag trouwens om kwart v 12 al naar de huisarts, dus dat is fijn

6. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @20 weken echo: De echo was helemaal geweldig!! Alles zit er op en er aan..Helemaal gelukkig zijn we! En we krijgen een MEISJE!!! Oh, vind het zo fantastisch...Had het nooit verwacht.. Aan kant van mijn man zijn echt alleen maar jongens geboren dus dit is het eerst meisje weer sinds de vorige generatie.. Extra speciaal:D..

Vanavond ga ik meteen shoppen voor roze spulletjes,:D.>Kan niet wachten..

Zal straks eens even terug lezen..Jullie hebben zoveel geschreven dat het voor mij bijna niet mogelijk is om alles bij te houden..haha..:D..Maar ga dadelijk mijn best doen!..

Foto's komen er zo snel mogelijk..;)..

Liefs

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    CVM dat is inderdaad schrikken zeg !! Een infectie kan je huid en je slijmvliezen aan de binnenkant sterk irriteren, maar van een schimmelinfectie heb je vooral jeuk en/of pijn. Waarom heb je er dan nog niet eerder iets aan gedaan ?? Ben erg benieuwd wat je huisarts en VK zeggen, houd ons op de hoogte meis !!

Fredje gefeliciteerd met jullie goede echo en aankomende dochtertje :D geniet er lekker van, en vanavond vooral goed shoppen ;)

8. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nikse: dank je!! JA ga helemaal los vanavond..hahaha...:D..

Liefs

9. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Gisteren geen zin meer om achter de pc te kruipen, hoe is t hier?

@cvm oei! das schrikken gelukkig kun je snel terecht en als je zelf al t gevoel hebt dat t niet daarvan komt dat scheelt ook, t blijft natuurlijk wel schrikken.

@mvj jee zeg wat een kl#te situatie zeg! denk je alles goed geregeld te hebben raak je van de regen in de drup sterkte!

@fredje gefeliciteerd!!!! een meisje leuk!! hier alle kleding al gekocht heb echt genoeg veel plezier met shoppen:D

@pino borstvoeding ik heb t wel gegeven maart F heeft gewoon wel bijvoeding gehad in t begin hoor, alles wat ik al kolfde kreeg hij natuurlijk ook maar als hij meer wilde (hij was geen kleine jongen ) kreeg hij ook nog wat fles voeding.

@sneeuw hier ook hoor en best wel wat gelukkig hoef ik de deur niet uit wel al lekker gewandeld :D

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @Fredje! gefeliciteerd met jullie meisje! geweldig nieuws ook dat alles goed is met d'r! :D shop ze lekker vanavond! Dit is ook jullie eerste kindje toch?

@cvm, kan me je schrik goed voorstellen. Kans is idd het grootst dat het een schimmel of irritatie is.. nog steeds erg vervelend.
    Werk se straks!

Hier een foto van de extra echo gisteren. Dit is de 3e profiel foto die ik heb(week17,21,22) en je ziet echt al precies op alle drie hoe het neusje is gevormd. Zo lief gewoon. Ik kan echt de hele dag staren naar 'm..

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ben ik weer, ik heb inderdaad een behoorlijke schimmelinfectie die ik verwaarloosd heb. Volgens de huisarts moet je behoorlijk veel pijn gehad hebben voor het zover komt. Klopt ook wel, maar ik ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat. Maar goed nu wordt het dus behandeld.
    De huid rondom mn vagina is ook helemaal geirriteerd en zit vol kleine scheurtjes dus die moet nu behandeld worden met een hormoonzalf. Daar kwam volgens haar het bloeden ook vandaan.
    Ze heeft mn baarmoedermond bekeken en gevoeld en die zit helemaal potdicht gelukkig, dus wat dat betreft is er niets aan de hand :) !!!
    Heb nu wel wat buikpijn/last van mn baarmoeder, denk door het voelen. Dus mn werk gebeld dat ik vandaag niet kom. Wil nu niet gaan tillen en rondlopen, laat mn baarmoedermond eerst maar tot rust komen

12. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @CVM: jeetje meid!! Sterkte ermee.. Dan heb je er idd lang mee rondgelopen!! hoop dat de medicijnen snel aanslaan.

Liefs

13. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @cvm oef ja dan moet je er ook al behoorlijk lang last van hebben:( hopelijk werkt t zalfje snel!

@titania mooie foto hoor!!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Thanx fredje! Jij trouwens gefeliciteerd met je meisje!!! Het is zo leuk, om roze te shoppen!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Krampen in je been??

Dit heb ik al 2/3 weken lang elke nacht.. Ik word wakker van de krampen in heel mn been, van voet tot bil! Geen idee hoe dit kan? Ik draai dan meestal op mn rug en beweeg wat met mn benen, en dan even rustig liggen, na paar minuutjes is het weg. Maar komt wel meerdere keren per nacht terug....
    Geeen idee hoe dit kan?

X

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hier ook kramp 's nachts maar dan in mn kuiten. Gelukkig weet ik daar wel mee om te gaan uit de tijd dat ik topsport deed, toen had ik het ook vaak.

Nog even een vraagje: Die zalf die ik heb gekregen (hydrocortison) wordt over het algemeen niet voorgeschreven aan zwangere vrouwen, staat op internet dat je hem beter niet kunt gebruiken. Volgens mijn huisarts kan het wel omdat het nu even belangrijker is dat de huis goed heelt. Mag het twee x p dag dun opsmeren. Maar zag op internet ook staan dat de zalf liever niet op geslachtsdelen gebruikt moet worden omdat de huid daar te dun is.
    Wat zouden jullie doen???

17. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fredje

Jaaa!!!!!!!!
    Gefeliciteerd met jullie meisje!!
    Zo leuk. Fijne shop avond!

18. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oei CVM
    Dat is vervelend. Hopelijk slaat de hormoon zalf snel aan!

19. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    ik zou de vk nog even vragen.. of apotheker.

Wel fijn trouwens dat je duidelijkheid hebt over de bloeding.
    Ik ben alleen een beetje verbaasd over de constatering van je huisarts over de baarmoedermond die dicht zit.. dat is natuurlijk heel goed en belangrijk dat ie dat checkt. Maar het betekent niet dat bloed niet daarvandaan had kunnen komen. De mijne heeft altijd dichtgezeten ondanks 2,5 maanden bloeden en stolsel verlies. Ik zeg dit niet om je ongerust te maken, je weet immers de oorzaak al, maar ik heb gewoon het idee alsof veel huisartsen eigenlijk niet zo veel van zwangerschappen meer weten omdat bijna alles via vk en gyn gaat.

over kuit/been krampen heb ik gehoord dat magnesium tabletten kunnen helpen.

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Fredje, Gefeliciteerd met jullie dochter!

@ CVM, als je twijfelt kun je voor de zekerheid nog eens telefonisch contact met de huisarts opnemen... Ik zou er wel op vertrouwen dat hij/zij weet wat er gebruikt kan worden.

@ Titania, Mooie echo zeg! Je onzekerheid lijkt mij logisch hoor, zou ik ook hebben al gaat het maar om die 1%...

Volgens mij vergeet ik ontzettend veel, sorry!

@ Voeding, Nu Pino zo over de borstvoeding bezig is geweest ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de mensen die flesvoeding geven. Ik heb namelijk geen idee welk merk/soort aangeraden wordt. Hebben jullie tips?

Hier, Gister m'n waardes weer geprikt en deze vanochtend doorgebeld, alles was prima! Vandaag gaat het wat minder, heb behoorlijk last van m'n astma met dit weer! Heb me dus alvast ziekgemeld want moest morgen werken. Kreeg ook te horen dat er een cliënt is met gordelroos, wat gevaarlijk is voor zwangeren. Ben op m'n kapot hiervoor. Nu moet ik pas volgende week vrijdag weer werken, dus stelt me ook wel wat meer gerust.

Deel Deze Pagina