@CVM: Zou even met de Vlos of de gyn bellen! Denk dat zij wel weten of je de medicijnen mag gebruiken!.. @Foeske: Dank je! Wij zij helemaal gelukkig!! Wat vervelend dat je zoveel last hebt van astma! Goed dat je je ziek heb gemeld....kun je goed uitrusten..en gordelroos is idd erg besmettelijk en heel slecht voor zwangere vrouwen..dus dubbel goed gedaan?.. Liefs Liefs
@cvm ik gebruik ook af en toe hormoonzalf (eczeem) de dokter heeft gezegd dat t kon, ik smeer wel heeel weinig hoor maar als ik t niet gebruik word ik gek van e jeuk en das wel ff vol te houden maar geen maanden. Ik zou t wel gebruiken maar wel met mate dus niet 2x per dag maar 1 aan de andere kant als je t vaker gebruik is t ook sneller weg. Mijn eczeem gaat toch niet weg dus ik smeer af en toe een beetje. Tja t blijft moeilijk maar als je dadelijk niet meer kan zitten van de pijn das ook niks.
@pino: vind het niet erg koud. Loop zonder handschoenen, sjaal of muts. Ben normaal al niet zo'n koukleum Ik heb mijn gewone laarzen verruild met snowboots. Die hebben lekker grip tenminste! @fredje: ooooo wat gaaf een meid. GEFELICITEERD!! Fijn dat alles goed was! @titania: mooie echo! @cvm1985: oops Beterschap! Wat betreft die zalf, geen idee.
@Allen; Nou dames, ga jullie verlaten voor avndaag! ga zo stadten..Heerlijk roze dingetjes kopen!! Ik zal morgen op de hoogte stellen van alle aankopen...hahaha.. Fijne avond, Liefs
Zo 1 en ander bijgelezen, hoop ik niks vergeten ben, anders sorry hiervoor! @mvj; wat een ellende zeg, heel veel sterkte! @sneeuw; normaal vind ik het wel leuk, maar gister paar x bijna onderuit gegaan. Dus voor mij hoeft het even niet. @bv;ga het iig proberen en anders gewoon de fles. @kuitkramp; gelukkig nog geen last van(ff afkloppen), vorige zwangerschap bijna elke nacht. @titania; mooie duidelijke echo! @cvm; beterschap! @fredje; veel plezier!
hoi hoi, volgens de apotheek mag ik dr zalf wel gebruiken, maar heel dun en niet te lang. @titania: okay dat is dan inderdaad raar. Denk inderdaad dat huisartsen verder vrij weinig afweten van zwangerschappen. Heb ook contact met vk gehad en als de medicijnen/zalf aanslaan is het verder goed zo. Mocht ik twijfelen óf morgen nog evenveel last hebben of weer gaan bloeden dan moet ik meteen bellen. @foeske: Als er allergiën in de familie voorkomen dan moet je beginnen met hypo-allergene voeding, (nutrilon hypo-allergeen 1 bijvoorbeeld) Zo nniet, kun je gewoon standaard voeding gebruiken, bijvoorbeeld nutrilon standaart 1 of friso standaard 1 of etos/kruidvat standaart 1. Wel slim om te kijken welke voeding het kinderdagverblij gebruikt áls die zelf voeding aanbieden. Vaak bieden die alleen nutrilon standaard aan en als je kindje daar een paar dagen is scheelt het natuurlijk best als je niet steeds zelf mee hoeft te nemen. Qua samenstelling schelen de voedingen weinig, de samenstelling van nutrilon/kruidvat is bijvoorbeeld PRECIES hetzelfde. Kindjes die friso krijgen hebben vaak meer moeite om aan gewone melk te wennen omdat friso een iets zoetere smaak heeft dan andere flesvoedingen. En laatst zag ik in een biologische supermarkt ook biologische flesvoeding staan, dus dat kan ook nog
@ Fredje. gefeliciteerd met je meisje. Girlpower deze maand. Als mijn voorgevoel klopt, doe ik mee met het inhalen van de jongens deze maand. Morgen weten we meer. @ CVM: jeetje dat je daar zo lang mee rondgelopen hebt. Tijdens de zwangerschap niet rond blijven lopen als je ergens last van hebt. Liever te vroeg als te laat aan de bel trekken.
Heel veel gelezen en heel veel weer vergeten oeps. Zag wel een Meisje voorbij komen. Proficiat!!!!! Nikske... dacht echt dat die sticker van jou was hihi. Sorry hihi CVM... ojee te lang doorgelopen met een infectie. hopelijk ben je er gauw vanaf met die zalf zeg!!!! zo nu eerst nog even werken op de babykamer hihi
Hier vanmiddag nog wat sint kado's gekocht. Bij mijn moeder op visite geweest en nu lekker thuis. Rebecca heeft al gegeten en ligt al zeker een half uur te slapen. En....... Rebecca heeft voor de 2e keer op het potje gepoept!!!! Ik zag dat ze aandrang had en begon te persen met samengeknepen billen . Dus snel de luier uit en op het potje.. Moest even een paar keer zeggen dat ze weer moest gaan zitten maar toen toch gelukt. Samen de ''BAH' door de wc gespoeld, vond ze heeeeel intressant. Nu zo lekker courmetten met mijn vriend . Heb er al helemaal zin in!
@Fredje: Gefeliciteerd met je goede echo EN natuurlijk met je kleine MEISJE!!!! @Pino: Goed zo voor Rebecca! Fijn zeg!
Wat goed van Rebecca!!!!!!! Morgen ga ik nog even sint-kerstshoppen. Krijg hopelijk eindelijk mijn winterbanden erop en sem is dan bij oma, kan ik nog even de winkel binnenrennen voor spulletjes hihi.
Dat klopt kwam ik achter toen ik overging van bv op fv . Blijkt dat nutrilon wat jaren geleden rechtszaak heeft aangespannen oid tegen kruidvat omdat het hetzelfde is.. Zat rond te neuzen op internet over welke te nemen. Dus gebruikte die van kruidvat hypoallergeen. Scheelt echt heeeel veel euro´s! Oh oeps hahahah had nog niet verder gelezen dus de reactie van pino nog niet gezien, nou ja dan zal het dus wel kloppenhe met die rechtszaak
Fredje, gefeliciteerd met de prachtige echo en het nieuws dat je een dochter krijgt! CVM, wat een schrik even, maar gelukkig niets ernstigs. Lekker smeren nu en straks van die nare schimmel verlost zijn! (Een advies van de huisarst zou ik wel opvolgen, die heeft alle algemene aanbevelingen én jouw specifieke situatie meegewogen in het voorschrijven van haar recept. Zeker als ze expliciet heeft gezegd dat ze in deze situatie toch voor deze zalf kiest, dan heeft ze het blijkbaar niet over het hoofd gezien dat dit in combinatie met zwangerschap eigenlijk anders geadviseerd wordt. Mag je trouwens geen miconazolnitraat, dat helpt toch ook tegen schimmels?) Titania, ik hoop dat je je inderdaad over je angsten heen kan zetten en de verhalen dat het allemaal meevalt echt ter harte kan nemen. Bij de volgende echo is het hopelijk allemaal prachtig opgelost. Afvallen van bv: ik klamp me aan elk verhaal vast van mensen die zeggen dat het wél zo is, maar bij mijn eerste heb ik het helaas niet ervaren Maar deze zs is ook heel wel anders dan de vorige, dus misschien mijn stofwisseling/vetgehalte van de bv ook wel Fijn dat je een besluit hebt genomen dat goed voelt! Nikske, ow sorry, ik onthou niet zo best wat iedereen inderdaad al lang verteld heeft Kom ik aan met mn tip om zittend aan- en uit te kleden Jij hebt daar helaas al veel te veel ervaring mee. Sorry! Krampen in je been: wat goed helpt is elke avond voor het slapen gaan je voeten een aantal keer linksom en een aantal keer rechtsom te draaien. 20 x ofzo. Geen idee hoe het kan, maar dat helpt. Ik geloof dat krampen te maken hebben met een verstoorde balans van zouten of ijzer ofzo, maar weet niet meer wat precies. En dat je met bepaalde voeding dat ook op kon lossen. Ik zal kijken of ik het nog kan terugvinden ergens. Ah, lees nu wat Titania over magnesium zegt, dat zou het best wel eens kunnen zijn! Foeske, beterschap met je astma! Ik hoop ivm hekel aan gladheid dat het snel gaat dooien, is dat voor jou ook beter weer? Over flesvoeding: als je kindje hypo-allergene voeding nodig heeft en dit is medisch aangetoond, dan vergoedt de verzekering de (meer?)kosten vaak. Maar dan moet je dus wel eerst een provocatietest doen (blind testen of je kind van niet-hypo-allergene voeding last heeft en van hypo-allergene geen last, doen ze in ziekenhuis geloof ik.) Ik weet niet of er ook omstandigheden zijn dat ze ook zonder die test vergoeden, bijvoorbeeld ivm allergieën in de familie ofzo. Zal wel weer niet... Ook op het kinderdagverblijf krijg je volgens mij alleen speciale voeding gratis als dat op doktersrecept moet. Vaak beginnen mensen geloof ik wel met gewone voeding, en als die dan bepaalde problemen oplevert (krampen, reflux, honger, etc), dan stappen ze over op de speciale voeding voor dat probleem. Wij hadden na de bv biologische fv (Biobim lac) van de natuurwinkel. Wel ietsje duurder dan gewone voeding.
Hier mijn tijgervel van vandaag.... Gelukkig bedekt mijn elleboog ook nog de nodige strepen van maar liefst 1,5 cm breed.