April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb gelukkig wel twee vriendinnen die een kindje hebben..beide zijn ook ouder dan ik. Maar verreweg de meerderheid studeert nog of is vollop aan het daten en heeft nog een "vrij" leventje .. Ikzelf behoorde daar tot voorkort ook bij, ik was dit jaar nog een paar keer per maand in Paradiso of Melkweg te vinden voor concertjes. Maar ik ben zo blij en gelukkig dat mijn leven zo verrijkt wordt straks. Ik ben nog steeds van plan mijn hobbies en passies te blijven houden, maar voorr al die dingen zal natuurlijk veel meer planning aan te pas komen en een stuk minder spontaan gaan.
    Ik heb een goed netwerk van famillie en mijn vriend heeft een stuk minder de behoefte om buitenshuis te zijn dan ik.. dus een avondje plannen zal niet eens zo moeilijk gaan.
    Ik weet ook wel dat dit erbij hoort.. op een gegeven moment groeien mensen uit elkaar als je leven zo verschillend wordt. Ik merkte al toen ik ging samenwonen met mijn oudere vriend, dat al sommige "kennissen"(noem ze geen vriendinnen meer) echt zoiets hadden.. daar gaat ze dan het burgerlijke leven in. Ik vond dat toen zo stom en zielig eigenlijk. Ik maak de keuzes over hoe ik mijn leven leid en inricht. Aan zulk commentaar heb je echt 0,0. Ik voel niet de behoefte om me tegenover hen te verontschuldigen voor mijn beslissingen. Ik ben ook niet eens zo jong, 27 vind IK de perfecte leeftijd om een gezin te stichten.. ik ben geen 16 ;) Dat sommigen meer in hun mening zitten dan dat ze blij voor mij kunnen zijn zegt volgens mij meer over hun. Ik leer steeds beter om me niets aan te trekken van de mening van anderen. Vind het gewoon een beetje jammer.. van sommigen had ik het gewoon niet verwacht.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Leeftijd, ik heb zooooooveeel commentaar gekregen toen ik zwanger was van mijn dochter. En ik maar denken bij mezelf, ik heb er ruim een jaar over gedaan om zwanger te worden dus als het aan mij lag was ik nog jonger!

Ik was 21 toen ik zwanger werdt, 22 toen ik bevallen was. Nu met 23 zwanger en 24 als ik beval ;).

Ik vind dat echt niet jong! Ik studeerde niet ofzo.. dus was al in het burgelijke leventje haha.

3. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4083 titania, 3 dec 2010
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
    Ben je onder controle bij de gyn vanwege hyperemesis of vorige zwangerschappen? Hier deden ze aan het begin ondanks mijn complicaties moeilijk om me naar de gyn te verwijzen.. omdat er geen behandel methode is.. maar gewoon afwachten was hoe de zwangerschap zou aflopen, wouden ze me eerst naar de vk sturen(die 0% verstand had van wat ik had) Heel irri, gelukkig loop ik nu alleen nog bij de gyn en weet ik had ik goed in de gaten wordt gehouden. En goed ook want zo hebben ze kunnen ontdekken dat m'n bmh toch iets verkort is etc.

Ik zou even bellen naar die poli en vragen over je gynecoloog en waar die is gebleven :).

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vraagje... ik heb de hele dag al het gevoel dat mijn baarmoedermon of hals pijn doet. Er lijkt enorm druk op te staan!
    Kan dat?

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Ik heb een jas gekocht bij zeeman voor 12 euro, en 2 maten groter, zo kan ik er nog in groeien en er ook nog een trui of vest onder aan.
    Ik dacht ook tis maar voor even en wil er dan niet veel geld voor uit geven.

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4086 titania, 3 dec 2010
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
    Tja, echt belachelijk hoe zo veel mensen zich zo met andere mensen bemoeien. Ik denk dat hier ook de Amsterdamse mentaliteit er iets mee te maken heeft..
    Kijk ik heb gestudeert, gefeest.. het was leuk maar ik ben echt niet van plan eeuwig student te blijven en op m'n 40 bij wijze van met jan en alleman nog het bed in te duiken(niet dat ik dat deed, hahaha even een extreem voorbeeld;)).. Hoe meer ik er bij stil sta hoe meer ik besef ; I LOVE MY LIFE. Echt ben op dit moment het gelukkigst dat ik ooit ben geweest!:D Ik vraag me dat soms van die mensen af hoe gelukkig zij nu zijn.

:( Ik heb pijn met een soort van steken diep binnenin mijn vagina en onder m'n schaambeen en drukkend gevoel als ik te lang sta.. ik weet niet of dit bmm/h is. Soms ben ik er een beetje bang voor. Ik heb dinsdag weer een meting dan ga ik het ff vragen.

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik ben bij de gyn gekomen omdat ik slecht begeleidt ben (vind ik) door de vk tijdens de miskraam periode.
    de gyn heeft me wel gevraagd of ik bij hem wil blijven of naar de vk wilde. toen ik zei dat ik in het zkh wilde blijven omdat ik er toch wil bevallen, was het geen probleem.

Hij heeft wel verteld dat hij naar een congres ging eind november maar niet dat hij weg ging.
    Mogen ze wel de clienten inlichten vind ik....
    Maar goed misschien is er wel niets aan de hand en blijf ik gewoon bij hem onder behandeling....
    maar waarom is dat zijn info-pagina leeg????

8. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Kan niet vinden op t internet over t mengen en t schijnt dat citronella een natuurmiddel is en dat het dan geen kwaad kan..?
    Maar goed, op de bank #tvoh aan het kijken en ontiegelijke buikpijn.. Vriendlief is de nieuwe kleding voor jay in elkaar het zetten en de oude van jay morge ff op mp zitten ofzo..

Het weekend zal ik er wel niet of weinig opzitten. Morge drukke dag bij de vrouw van mn schoonvader.. zijn 2 of 3 zenuwen gevoelloos gemaakt in de pijnpoli maar ze heeft er heel veel last van.. is niet helemaal vlekkeloos gegaan.. En dan morge avond ff snel wat ophalen bij mn moeder en dan zondag ochtend/middag ook naar t huis van schoonvader en dan rond 3uur weer thuis zijn on sinterklaas te vieren..

Dames, fijn weekend & sinterklaar toegewenst!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje, hier had ik een gewone jas gekocht in 2 maten groter, alleen die kan denk ik geen hele maand meer mee nu... Heb nog 2 cm speling (als ik geen trui aan heb).

@Luckey, hopelijk is er een andere reden dat ze zijn gegevens nog niet ingevuld hebben. Misschien is hij er nog wel. Ik hoop het voor je.

@Titania, ja die steken heb ik ook regelmatig. Erg pijnlijk maar is ook zo weer weg. Dit keer is het echt een nare pijn vanuit de baarmoeder lijkt het wel. Dit soort gevoel had ik ook toen mijn spiraaltje niet goed zat (alleen toen heftiger) vandaar dat ik denk dat het van binnen komt.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Toen ik voor deze gyn koos (dus in juli) stonden zijn gegevens wel ingevuld. Fotootje en levensloop zeg maar.
    Nu blanco..... denk dus dat hij weg is uit het ziekenhuis, hij is er dan niet lang geweest.......
    Grrrrr wat gaan we dan doen, andere gyn of toch een vk opzoeken????

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @PINO wanneer heb je weer controle bij de vk?
    gaat het bij jou dan ook beter als je gaat liggen? Hier gelukkig wel.. maar pijn is nooit leuk. Ik wordt er gewoon zo onzeker van als ik niet weet waar het vandaan komt.

@luckey. Als je nu onder controle bent bij de gyn zou ik het vanzelfsprekend vinden als ze je bij een nieuwe plaatsen en zo niet zou ik er zelf om vragen als je er fijner bij voelt. Hopelijk kunnen ze je meer vertellen als je ze belt. is idd verdacht dat z´n naam niet meer op de site staat.. meestal is een arts jaaaren aan een ziekenhuis verbonden.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik mag over 3 weken weer naar de vk hahaha.
    Ik heb er geen last van met zitten. Wel met lopen, als ik naar de wc moet ofzo...

13. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    klinkt verdacht hetzelfde.. ik zal het dinsdag even vragen of dit soort pijn van de bmm of bmh kan komen. Voor hetzelfde geldt is het gewoon een interne banden pijn omdat alles zwaarder aan het worden is voor de "benedenstreek" :(

nou, ik ga ff plat nu..Harry Potter 2 op tv kijken. Straks lekker naar bed. Ik heb als sinds 1,5 uur een harde buik.. ik zit ook heel raar op de stoel want hij voelt zo gespannen. Mijn moeder vertelde net dat ze nooit harde buiken heeft gehad tijdens 3 zwangerschappen.. fijn is dat. Ze heeft ook geen striae.. het is niet eeeerlijk!! :x

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat zou mij ook niks verbazen. Als ik mij nu uitrek ofzo verkrampt ook 1 van de banden spontaan. Dus het zou mij niks verbazen. Ik maak mij er nu nog geen zorgen over. Kan ook misschien zijn omdat ik teveel gedaan heb ofzo? Ik had ook enorme onderrug pijn en onderbuikpijn vanmorgen. Dat ging over na een lange douche.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Star2: Wat een lief katje!! Lijkt heel erg op die van ons:)

@Musty: Sterkte met je man

@Bramtim: Dat is wel een@ goed doel inderdaad, 1-1-2012 de kilo's er weer af. Ik ga proberen het een beetje in toom te houden, dan moet dat toch lukken (zou je denken...)

@Bramtim (nog een keer;)): Van harte gefeliciteerd met de goede echo!!!! En natuurlijk dat het een VENTJE is!!! Jippee, nog een piemeltje erbij!!! Geniet ervan!

@Nikske: Haha, toch weer kleertjes geshopt?? hihi, zo herkenbaar! Gisteren een schattig broekje gekocht, en vandaag weer een supercool vestje van Stoer! (Lief)

@Seertje: Ik ben ook benieuwd hoelang ik mn winterjas nog aan kan... Ik heb mn gewone jas nog aan, is een A-lijn model, dus valt wijder onder mn borsten. Nu wel ideaal, maar ik ben bang dat ik het zeker niet de hele winter ga redden...

@Leeftijd: ik denk dat iedereen er op een ander moment aan toe is om aan kinderen te beginnen. Leeftijd is minder van belang. Toen ik 21 was, was ik nog volop aan het reizen, vrijgezel, en dacht ik nog lang niet aan kinderen! Dat is echt iets van de laatste 2 jaar, nu ik langer samenwoon, getrouwd en gesetteld ben. Ik ben nu 29, voor mij een ideale leeftijd, terwijl anderen dit veel te oud vinden, of juist nog te jong...

@Star: Die jas van de Zeeman, is die ook lekker warm? Ik heb er ook aan gedacht een jas bij Zeeman of Wibra o.i.d te kopen, maar ik ben bang dat die niet warm genoeg zijn. Ik moet er wel elke dag mee naar het station fietsen namelijk.

@Hier: vandaag weer een superdrukke dag op het werk, soms ben ik bang dat ik te gestresst word, en dat de baby eronder lijdt, dus probeer ik rustig aan te doen, maar als de telefoon roodgloeiend staat, gaat dat niet goed.:(
    Na het werk lekker geshopt met een vriendin, die in augustus bevallen is. Wel handig, zij kon gelijk op mn uitzetlijstje kijken wat ik wel en niet echt nodig heb.
    Ik heb vandaag vooral nuttige dingen geshopt, zoals waskussenhoes, monddoekjes, hydrofiele luiers en digitale thermometer. En ja, dan toch nog 1 vestje, omdat die gewoon te stoer was om te laten liggen (van Stoer!, met 50% korting, dus ja....)

Nu heerlijk weekend vieren, en lekker uitrusten!!

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Goedesmorgens dames,
    Het is hier weer heerlijk aan het sneeuwen, ik ga dus nog maar niet naar buiten vandaag. Voel me gelukkig wel al beter dan afgelopen dagen.

@ leeftijd, Een kind krijgen doe je in de meeste gevallen als je hieraan toe bent. Bij de een is dit vroeger als bij de ander, maar gelukkig mag je zelf besluiten/ ondervinden wanneer dit is. Ik was er een paar jaar eerder al aan toe (24) maar wegens praktische redenen hebben we hier geen gehoor aan gegeven. Nu ik 26 ben begon het wel heel erg te kriebelen en ja nu ook zitten er een aantal dingen in de weg, maar de wens was groten! Ik zit midden in een opleiding en midden in een verbouwing. Maar goed dat ik nogal flexibel ben... Alles is inmiddels zo geregeld dat alles op z'n pootjes terecht zal komen voor ons. Buitenstaanders zullen er wel iets over te zeggen hebben maar ik ben niet iemand die hier bij stil staat. Als ik m'n leven moet gaat leiden zodat anderen het goed vinden heb ik zelf geen leven meer!! We hebben trouwens 2 vriendgroepen, in de ene zijn we het 3e koppel die een kindje krijgen en in de andere groep het 2e koppel :D.

@winterjas, Ik heb bij miss etam (heb zelf al een maatje meer) een jas gekocht van 3 maten te groot. Ik heb nog wel ff tegaan voor de jas gevuld zit haha. M'n eigen winterjas kon ik al snel niet meer aan. (tenminste ik kan hem nog wel aan maar kan niet dicht).

17. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goede morgen,
    Hier alles goed behalve dan dat ik wat vocht vast begin te houden:( vooral in mn benen ik herken dat helemaal niet van me vorige zwschappen.
    Hebben hier meer dames last van?

@bramtim gefeliciteerd met jullie goede echo!!! een broertje voor Jurre wat leuk!

@minime miss moet je t ook echt wat rustiger aan doen meid anders kom je miss strax voor grotere problemen te staan.
    Tis nu echt tijd om aan jezelf te denken;)

@foeske bij jullie nog meer sneeuw*jaloers*

@musty wat vervelend dat je man niet oke is sterkte!

@luckey balen dat je gyn weg is!! ze hadden je idd best wel kunnen inlichten ik hoop dat je snel een goede nieuwe vindt.

@all die ik vergeten ben sorry!!!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Violet, ja ik hou ook al een tijdje vocht vast. Heb dikke voeten,enkels, kuiten en zelfs bovenbenen. Ook mijn polsen en handen zetten op van het vocht..
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook en dat werdt extreem erg. Ben bang dat ze mij aan het eind weer weg kunnen rollen.

@Foeske, ja anderen lekker laten praten hoor. Ieder maakt voor zich uit wanneer die klaar is voor een kind en daar heeft een ander niks mee te maken.

Ok, uitzonderingen daargelaten ;) De ex van mijn vriend die beslist het gewoon zonder overleg.. :p Nu voor de 2e keer stiekem zwanger geworden, waar moet dat toch heen met haar hahaha.

@Hier, Ik ben heeeeeel slecht vandaag. Mijn dochter heeft een pepernoten ontbijt hahaha. Ze is er zoooooooo gek op! Straks lekker een broodje en dan richting mijn schoonfamilie voor de sinterklaasviering!
    Vriend ligt nog op bed met hoofdpijn.. Lekker he biertjes :p.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vanaf wanneer kan je eigenlijk de baby voelen hikken???

Want volgens mij voel ik dat nu dagelijks wel een keer. Echt heeel regelmatig gehop van binnen hahaha..

20. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

geen idee... ik vroeg me hetzelfde af.Dacht pas ook iets te voelen maar....
    Mijn dochtertje hikte heeeel erg veel in de buik maar wanneer het begon weet het niet meer:S

Deel Deze Pagina