April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @cvm; kan best hoor!

@mvj; hier voel ik de kleine ook heel wisselend, ene dag is hij hartstikke druk en de andere dag voel ik hem bijna niet.
    Het grootste deel van de dag slapen de kleintjes hé.
    Maar snap dat je je wel ongerust maakt, heb ik zelf ook hoor als ik hem een tijdje niet gevoeld heb!;)

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Thanx voor de reacties!

@ bramtim: Goed dat je even gebeld hebt! SUCCES!!!

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    CVM: vind het zeker niet storend!

Bramtim: fijn dat je hebt gebeld en mag komen!

4. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Ja heb vanalles al geprobeerd.. Nee weet dat het nog niet iedere dag hoef, maar aangezien de kleine normaal gesproken wel erg bewegelijk is alsik gewoon ff zit of een lig.. Nu helemaal niks.. Al 24 uur niet.. maar goed, gyn zegt wacht maar tot morgen met de echo..

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ohw ik heb het trouwens helemaal voor elkaar!

Binnenkort zullen wij de kat van mijn moeder overnemen!
    Het is zooooo'n schat van een beest!
    Vind het helemaal geweldig!

Ik hoop dat de allergie van mijn vriend afzakt na een tijdje.

6. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @ cvm: Ik vind het ook niet storend hoor.

@ bramtim: veel succes! Goed dat je hebt gebeld.

@ Mvj: ik voel de baby meestal pas als aan het einde van de dag of wanneer ik rustig op bed lig. De rest van de dag word ie lekker in slaap gewiegt door het lopen. Ik zou afwachten tot morgen de echo hoor, maak je niet al te druk!

@ Hier: Ik weet niet meer wie het vroeg: Bij Sven was de combi verstandskiezen en bijholteonsteking iets van 2 á 3 weken. De kiezen hebben ze toen getrokken en dat hielp al heel veel, dan is de druk van je kaak er tenminste af. De bijholteonsteking bleef toen nog een poosje. Net even op apotheek.nl gekeken, daar staat dat ik de neusdruppels voor de bijholteonsteking WEL mag hebben. Waarom zou de hap dan zeggen van niet?? Morgen maar even mijn eigen huisarts bellen om te overleggen. Ga zo mijn moed maar even bij elkaar rapen en de tandarts verblijden met een bezoek. Meiden echt, schijt 7 kleuren... :) :)

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Leuk Pino, dat je de kat toch mag van je vriend :)
    Inderdaad hopen dat het goed gaat, zo niet, is je moeder dan bereid om hem terug te nemen? Heb je trouwens al eens gedacht aan een huisdierverzekering? Heb ik wel voor mijn katten en hond, kost 12 euro p maand maar zo voorkom je wel dat je ineens een dure rekening krijgt. Voer hoeft niet zoveel te kosten, die van mij eten brokjes (2 euro p kilo doen ze twee weken mee) en een half blikje a 50 ct per dag. 1 Kat kost me totaal dus nog geen 20 euro incl verzekering per maand.

Musty: Fijn dat je weer thuis bent! Nu gauw verder opknappen!

MvJ: Balen dat je niet even langsmag bij de gyn, wat kost het nou voor tijd om 1 sec naar het hartje te luisteren om iemand gerust te stellen...das dan waarschijnlijk het verschil tussen vk en gyn...vk's zijn hier makkelijker in!

Hier: Het kamertje is klaar!!!!! Ben er zoooo blij mee! Foto's volgen.

Nog een vraagje: Ik hoorde hier laatst van iemand die ook een shantala standaart had dat de shantala emmer er niet op paste? Maar Nikske, bij jou past het toch wel? Ik heb dezelfde standaard met een prenatal emmer (set via marktplaats voor 15 euro) maar die emmer is nogal klein...wil dus een (roze :p) shantala emmer gaan kopen. Zou gewoon moeten passen toch?

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@CVM, ja mijn moeder is bereid de kat terug te nemen als het echt niet gaat. Vandaar dat ik deze kans ook echt wou grijpen. De kat is heeeeel makkelijk dus verhuizen is voor hem geen probleem. Ook niet als het bij een paar weekjes 'logeren' blijft.

De kat is vrij kieskeurig met eten. Maar het is geen grote eter. Met een blik vlees kan hij wel een week doen (1 keer per dag een beetje) en met 2 kg wiskas doet hij zeker ruim een maand. Zo'n pak kost iets meer dan 6 euro. Wel gaat hij hier op seniorvoeding. De kat is bijna 8. Hij krijgt voor die tijd bij mijn moeder nog een wormenkuur en aangezien hij hier echt binnen blijft hoeft dat ook niet strikt om de zoveel weken.

Kattenbakkorrels wil ik zelf van de AH. Met geurkorrels erdoor. We wonen op een flat dus ik wil goed kunnen scheppen en niet 2 keer per week de hele bak verschonen. Het geschepte gaat in luierzakjes in de gewone afvalbak.

Een kattenverzekering had ik nog nooit van gehoord. Zal eens kijken vandaag op internet.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb de verzekering via kruidvat.nl en ben supertevreden. Krijg alles vergoed en binnen een week op mn rekening gestort :)

Hier volgen wat fotootjes van ons kamertje. Ben zooo blij dat het klaar is!!!

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    En de kast :)

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    en nog één

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    En nog ééntje van de andere muur :)
    Tis een heel klein kamertje maar toch staat alles erin wat ik wilde en kunnen we er nog bewegen ook

13. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden,

Tijd geleden dat ik geweest ben, even weer het e.e.a. bijlezen.

Ik lees iets over een afslankclubje….?? Ik doe mee hihi, maarre ik hoop eigenlijk dat ik ver voor 1-1-12 al op mijn streefgewicht ben.

Lees ook het winterjassen probleem. Ik pas mijn gewone winterjas ook niet meer, maar heb nu mijn ski-jas aan en hoop/verwacht dat ik die nog wel even aan kan.

Musyt hoe is het met je meid, pfff heftig hoor! Sterkte

Niske lees dat je ook al opruim woede hebt, ik vandaag ook. Geen idee of dit al nesteldrang is, maar ben eigenlijk helemaal niet poetserig.

Titania nou dat is wel even schrikken zeg. Hoe voel je je vandaag?

Pino lekker dat je vriend 2 weken vakantie heeft.

Cvm heerlijk dat je zo goed geslaagd bent.

Bramtim hoe gaat het nu meid? Bij twijfel altijd de VK bellen hoor, zeker in jou geval. Oh lees dat je naar het ziekenhuis gaat. Sterkte meid!

Cvm ook al gevallen, voorzichtig zijn hoor! Ik vind dat 2x geboren kan hoor. Leuk kamertje!

Hier alles goed. Morgen onze 20 wkn echo, vind het heel spannend.

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @cvm; wauw, leuk kamertje hoor!

@isra; succes morgen bij de echo!

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    We zijn vanmiddag 'even' naar het zkh geweest. Ze waren me vergeten dus moest 2 uur wachten. Voordeel was wel dat mijn eigen gyn toen tijd had en even kon kijken. met de kleine was niks mis maar daar was ik ook niet bang voor want die was best druk vandaag.
    Ook met de cerclage en bmhals was alles in orde. Geen funneling. Dus geen enkel teken van mijn onrustige gevoel.
    Donderdag ga ik weer terug, die afspraak stond al en laten we lekker staan.

Ik ga nu even een hapje eten en dan reageer ik strakjes even op jullie allemaal. Dankjewel voro het duimen. fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kon. Oh donderdag vraag ik nog even voor een blaasontsteking.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, mooooooooi kamertje!

@Bramtim, super dat alles goed was :D.

17. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @bramtim; fijn dat alles goed was!

18. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo Allemaal,

Wij hadden vandaag ook iets moois, zou terug moeten voor een echo bij de gyn, hebben ze me op het spreekuur gezet bij een andere gynacoloog die dus die ochtend helemaal niet over een echo apparaat kon beschikken... Gyn pissig omdat wij eigenlijk voor niets kwamen, hij heeft dus netjes voor ons gezorgd dat we vrijdag weer mogen voor de screening. Hoop dat de juiste gyn dan eindelijk kan zeggen dat wel alles goed en gezond is.

Omdat ik zo in mijn hoofd had dat we vandaag eindelijk weer de kleine mochten bewonderen, en nu dus flink teleurgesteld.. heb ik maar het echo buro babyfocus opgebeld, en we konden meteen om half 3 terecht.... En jaja...... de uitslag een MEISJE!!!!
    Bart wordt grote broer van een klein meisje... Ik had dit zelf helemaal niet verwacht, voelde me net zo als bij Bart (zo misselijk enzo) maar dit is wel een erg leuk kadootje... We hebben in april een koningskoppel.
    Mijn nicht had ook de 20 weken echo, zij is zwanger van een tweeling en zij krijgt 2 jongens. Erg leuk zo!

@ bramtim: fijn dat het er bij de gyn wel allemaal goed uitzag. Kan me goed voorstellen hoe beanstigend het soms voor je moet zijn als je dezelfde "pijn" of krampen voelt.... Goed dat je dan toch ook nog gewoon donderdag moet komen, kan me voorstellen dat het ook geruststellend kan zijn dat je goed in de gaten gehouden word door de controles. NOg even een digitale knuffel.

@ sanne: had op hyves ook al ff gereageerd, maar hoop dat het bij de tandarts een beetje mee viel. Kunnen ze iets voor je betekenen door ze er uit te halen aan die kant??

@ pino:
    Doe je rustig aan ivm je bekkenklachten???
    Leuk jullie gezinsuitbreiding, hoop dat de allergie van je vriend over zal gaan en dat jullie lang van het beessie kunnen genieten.

Zag nog een heel leuk kamertje voor bij komen.. Lief hoor!!! Ik ben ook al druk aan het bedenken hoe we het leuk aan kunnen kleden met roze;)

Ik ga ff verder sneupen voor leuke roze spulletjes...

liefs leonie

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Leonie Anita, superleuk een meisje!!!

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @leonie anita: GEFELI MET JE MEISJE!!! Wij zijn met 18 weken ook bij babyfocus geweest waar we hoorden dat het een meisje was en bij de 20weken echo bleek het gelukkig nog steeds een meisje. Volgens de echoscopise bij de 20weken echo is die vrouw van babyfocus heel kundig en heeft ze haar nog nooit op een fout kunnen betrappen. Ook wat betreft gezondheid van het kindje ed

Deel Deze Pagina