April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Super zo'n lijst... Heb je er ook een link van toevallig?? Het is erg klein om te lezen.
    C1000 staat op gedeeld 1e plek :p die hoeft de kat al niet.. Is niet lekker genoeg voor hem hahahaha.

Ik zat zelf te twijfelen over een paar merken.

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier niet veel borstgroei. had een B en nog steeds een B, al zijn ze wel wat voller en ronder. mooier gewoon haha.
    Tijdens de bv periode heb ik echt genoten van mijn borstjes haha, helaas werden ze weer "dunner" na de bv.
    Theezakjes heb ik er nooit aan overgehoudenn dus hopelijk blijven ze dit keer ook gewoon "staan".....

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    oja kattenvoer... de kat van mijn ouders is al 18 jaar en staat al heel wat jaartjes op het blaasgruisdieet van de dierenarts.
    Daarnaast krijgt hij zakjes van de whiskas.
    Beestje doet het nog goed, hoort alleen niks meer en is mega afgevallen..... hij mag van mijn ouders nu genieten van zijn oude dag!!!!! hihi

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Kan de test-pagina zelf niet meer vinden op consumentenbond.nl.
    Hier een linkje van waar ik hem wel vond: KLIK

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kattenvoer, ik denk dat ik zowiezo voorlopig maar even aan de wiskas blijf. En dan natvoer van de lidl. Die schijnt ook erg goed te zijn. Met veel vlees erin.
    Onze vorige kat is ook 18 geworden op wiskas en deze is net zo gezond. Nog nooit ziek geweest of problemen gehad. En is nu 7,5..

Ga zo met mijn moeder spullen halen voor mijn verjaardag. Kattenbak, krabpaal, voerbakjes en natvoer..

Oh en ik heb de PERFECTE oplossing gevonden voor mijn voedingstwijfels.. Wel zo dat het volledig op mijn manier gaat. Ik stel mij in op fv.. Wil de baby na de geboorte wel aangelegd krijgen en dan kijk ik hoe lang ik het volhoud. Misschien, als het echt heel goed gaat, ga ik wel door.. Misschien heb ik na 2 voedingen wel zo iets van, nee dit is niks voor mij.

Ik zal dit van te voren ook bespreken met de vk.. Dus ik ga bv proberen maar ik bepaal zelf, zonder gezeik van anderen, als het genoeg is geweest.

Heb nu alleen al meer productie dan bij mijn dochter na de geboorte.. Dus misschien gaathet allemaal wel goed.

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    MvJ dat is schrikken zeg, deze uitslag van de 20 weken echo. Gelukkig kom je onder strenge controle en weten ze nu wat er aan de hand is en waar ze nu goed op moeten letten!

Verder alles wel gelezen maar teveel om op iedereen persoonlijk te reageren op dit moment.

Heb mooie kamertjes en buikjes voorbij zien komen, moet zelf ook nodig een buikfoto maken, heb tijdens deze zwangerschap nog niet een foto van mijn buik gemaakt, mag me wel schamen!!

Pino, nog even over het kattenvoer, je moet ook naar je beurs kijken. Je kan wel hoogwaardig voer willen geven maar het moet financieel ook allemaal haalbaar zijn. Hier de katen al jaren op eigen merk van de c1000, bevalt prima. Heb jaren geleden ook iams gegeven maar ik merk echt geen verschil in de conditie van de katten. Ze krijgen soms een beetje blikvoer, ook eigen merk en ze doen het er super op.

Zal hier even een poepluier verschonen want de stank is behoorlijk!!

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Die staat toevallig op nummer 1 in de test, goede keuze dus!:D;)

Wij hebben helaas geen c1000 in de buurt!

8. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Geen katten maar onze honden zitten alle drie ook op KVV en soms BARFdingen ertussen wat super goed bevalt. Ik ga nooooit meer terug op de brok.

Borsten: tja.... lekken doen ze gelukkig 's nachts maar wordt al weken wakker van een nat t-shirt. Heb zoogcompressen gehaald voor als het overdag ook begint. Hoop dat dit een teken is dat de BV straks goed op gang gaat komen.

Tja en het formaat........... nu had ik al E75 maar die zijn echt heel heel zwaar gegroeid. Heb een meegroei bh die bij *Jurre met 24 weken nog paste maar hij is nu te klein. Ben dus een echte Pamela aan het worden hiero. Tja... en mijn man vindt het leuk ja maar sexen is verboden het komende half jaar. Helaas.

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Goedesmorgens,
    Heb eens lekker uitgeslapen en uitgebreid gedoucht, heerlijk!

@ borsten, Ik kan nog gewoon in m'n eigen bh's. In het begin groeide ze wel maar het lijkt wel of ze weer iets geslonken zijn... Heb wel sinds vorige week dat ik niet meer op mijn borsten kan liggen omdat ze dan pijn doen...

@ MVJ Succes vandaag!

@ buikjes, Heb er weer mooie voorbij zien komen :D.

@ kerstboom, Ben stiekem wel een beetje jaloers op degene de al een kerstboom aan het zetten zijn hoor! Heb er zelf geen plaats voor nu in de stacaravan... Misschien kan ik ergens een plaatsje creëren voor een kerststukje maar dat is dan ook alles :(.

Als ik nog dingen vergeten ben, sorry!

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Seertje: GEFELICITEERD !!

Isra: wat fijn dat de 20 weken echo zo goed was :D Lekker door zweven hoor op die wolk... ;) Hihi

Jorietje: Wij hebben hier in september ook kunststofkozijnen, nieuw glas en nieuwe deuren laten plaatsen, maar dan door het hele huis en de garage. Was zoooo blij toen het klaar was !! Succes dus ;) Nog even volhouden !! Mooie buik trouwens :)

Pino: Ja als ik het goed las heet jullie kat toch Nicky ?! Of zag ik dat nu verkeerd !? :) Zo heet ik namelijk ook :p

CVM: Wel beetje voorzichtig zijn hoor meis !! En inderdaad misschien even andere schoenen gaan halen...

Mini: Ik had zelf niet echt het idee dat mijn borsten onwijs gegroeid waren, maar ik merkte wel dat de beugels van mijn BH's opeens niet meer op de goede plek zaten en dat mijn borsten er echt niet meer inpaste. Ben toen naar een lingeriezaak gegaan om ze opnieuw te laten opmeten en nu blijkt dat mijn borsten van een 75B naar een 80D zijn gegaan. Van mij hoeven ze niet meer te groeien. Vind het wel mooi geweest zo, mja helaas niets in te kiezen...

@ kerstboom: hier staat hij ook, ik zal morgen eens een foto plaatsen !!

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hallo ladies,

vandaag mijn eerste babykleertjes geshopt.
    Bij prenatal, shirtje met tekst KLEINE ZUS en een rose mutsje met tekst GIRL hihi.
    Verder bij IKEA nog een schattig hartjeskussen, echt wat voor meisjeskamer.

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: leuk he dat shoppen :D Hihi, ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Vandaag worden weer 3 setjes kleding bezorgd :D :D Jeeeej !!!!!

Een vraagje:
    Meiden een vraagje... Ik zal wel ontzettend voorlopen ofzo maar ben er toch al mee bezig dus ga het gewoon vragen...

Weten jullie al hoe jullie het huis willen versieren na de bevalling?? Ik heb verschillende ideetjes, maar kan maar niet beslissen wat ik nou echt wil. Zoek dus inspiratie :p haha

In de woonkamer willen wij geen punaises gebruiken omdat we kunststofkozijnen hebben en net nieuw stucwerk.. Dus in de woonkamer komen heliumballonnen...

heb hier wel een voorbeeld:
    http://www.drop-inngeleen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid =3

3e regel laatste afbeelding.. Alleen worden de ballonnen dan blauw met wit..

Wat ik buiten of voor het raam wil weet ik dus nog niet. Ben dus wel nieuwsgierig naar jullie foto's / ideetjes !!!!
    Ik dacht aan een naamslinger of aan rompertjes aan een soort waslijn, en dan op elk rompertje een letter die dan zijn naam vormen. Maar ik kan niet beslissen :)

Dussss... Alle inspiratie is welkom :D

xx

13. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    #4273 Brechtjemvj, 8 dec 2010
    Laatst bewerkt: 8 dec 2010
    Hallo dames,

Hier weer eens een teken van leven (na hele lange tijd).
    Heb wel veel bijgelezen de afgelopen weken, maar als ik er dan eindelijk aan toe kom om te reageren, zijn de dingen die ik wou zeggen al gezegd (en soms zelfs al meerdere keren) en voel me dan zo'n spuit 11...
    En hier gaat de zwangerschap lekker, bijna geen klachten, en om dat dan elke keer te komen melden is ook zo iets.

Heb veel gelezen over van alles en nog wat. Wil de dames die het nodig hebben een dikke knuffel toesturen, las iets over slechte(re) uitslagen van 20-weken-echo's. Niet echt het nieuws waar je op zit te wachten! Sterkte!
    Wij hebben de onze morgen en knijp hem stiekem wel een beetje, ook al hebben we al meerdere echo's gehad die allemaal goed waren.
    Dames met goede echo's; Gefeliciteerd!

Verder is (bijna?) iedereen druk bezig met kamertjes, wagens en hele uitzetten. Leuk! Zou ook wel weer willen, maar heb alles nog en is in goede staat, dus mag nog een ronde mee. Wil wel weer wat kleertjes speciaal voor de baby halen, zodat hij/zij niet alleen maar in kleren van oudere broers hoeft te liggen. Zeker als het een meisje blijkt te zijn, wil ik wel wat roze in huis hebben!
    Flessen doen wij hier niet aan, baby krijgt ook bv, net als de oudsten. Die hebben beide nog nooit uit een flesje gedronken. (ok, soms per ongeluk het flesje van een neefje/nichtje die ze te pakken kregen ;)) Heb dus ook geen ervaring met/ verstand van bepaalde merken flessen en/of flesvoeding.
    Zag wel een tijdje terug bij de prenatal heel groot op een fles staan dat deze 100% BPA vrij was. En een andere dus niet? Schijnt dus dat die BPA giftig is. Maar dan snap ik dus niet waarom er nog flessen met die zooi gemaakt worden??!!

Mooie foto's van kamertjes en buiken gezien. Sorry, maar kan het bijna geen buikjes meer noemen. Hier groeit de buik ook lekker door. Heerlijk! Gelukkig is dat het enige wat er bij mij groeit, want denk niet dat m'n borsten nog verder kunnen groeien.
    O ja, las iets over nu al lekkende borsten en bv geven. Helaas zegt het al dan niet lekken van de borsten tijdens de zwangerschap niets over het snel op gang komen van de melk na de bevalling.

Tja en verder? Ben alweer vergeten wat ik vergeten was!

Ik hoop tot gauw weer!!

14. Brechtjemvj

27 jan 2009
    74
    0
    0
    O ja, versieringen; hier wordt de hele huiskamer versierd met roze of blauwe slinger en ballonnen. Bij de jongens ook gedaan en vond het zó leuk!

@ Nikske; hebben jullie geen verwarmingsbuizen en/of foto's of schilderijen die al met een schroefje in de muur zitten waar je slingers om kan knopen en ze zo de kamer door kan hangen? Dat hebben we hier nl wel zo gedaan. Scheelt idd gaatjes in de muren ;)
    Wel erg gave ballonnen!

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier hangt sinds het nieuwe stucwerk nog niets aan de muur, zodra de kleine er is komt er een mooi groot zwart/wit canvas van ons gezin boven de bank. Maar de binnenversiering vind ik wel voldoende als ik een aantal van die helium ballonnen in de woonkamer heb staan.

Ik kom er alleen niet uit wat ik met de buitenversiering wil.......

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey dames,

Even snel tussendoor dus als ik iemand vergeet sorry!

@Nikske, ja de kat heet idd Nicky, of Nikki ofzo haha Ik vind Nicky leuker staan. ;)
    Versieringen, bij mijn dochter had ik alleen binnen wat dingen hangen die ik zelf op kon hangen. Mijn ex wou niks ophangen.
    Dit keer komt er een ooievaar op het raam (die er doorheen vliegt) want die heb ik gekregen. Verder alleen een jongensslinger denk ik.. BInnen leuke slingerachtige dingen.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oeps was nog niet klaar.

@Luckey super leuk dat je geshopt hebt voor de beeb :D.

Hier goed nieuws... vanavond komt Nicky al!!!!! :D:D:D
    Heb de krabpaal al staan en kattenbak, speeltjes voerbakjes enzo.. Dan komt alleen zijn slaapmandje nog mee en een kussen waar hij graag op licht. Voeding hebben we gekozen voor wiskas en felix (indoor). Heb genoeg in huis voor de aankomende maanden. Mocht ik op duurder voer over willen gaan dan ga ik dat geleidelijk doen in die tijd.

Nu even de bende opruimen en zuurkool maken..

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier even snel een berichtje. hoop gelezen maar weet het allemaal niet meer ;)

Heb vanmorgen kleertjes uitgezicht bij een collega van mijn moeder. Zij heeft een dochtertje en krijgt nu een zoontje, dus alle meidenkleding deed ze weg voor een euro per stuk en sommige dingen gratis.
    Was 85 euro kwijt maar heb ook werkelijk alles voor het eerste jaar (tm maat 86) en allemaal van mooie merken. Zijn 4 vuiliszakken vol! Zitten ook splinternieuwe ecco schoentjes bij die haar dochtertje niet mooi passte maar die ze gewoon nooit geruild had! Ben dus helemaal happy :)

Vraagje voor NIKSKE: Ik heb vandaag een shantala emmer gekocht voor in mn sierstandaard (zelfde als jij hebt) maar de emmer past bij mij dus niet!!!! Snap er niets van en baal behoorlijk, nu moet ik weer terug naar almere :( Welke emmer heb jij erin?

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat een goede koop heb je gedaan met al die kleding zeg !! :D

Ik heb een shantale emmer in een shantala standaard en past perfect !! Is jouw standaard dan wel van shantala ?! Er gaan namelijk een hoop nepperds rond op marktplaats en andere 2e hands site's... Wel balen dat het niet past :(

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske.... gave ballonnen zeg... Helaas hebben wij niet echt een ruimte waar we die kunnen plaatsen anders ging ik er zeker ook eens langs. Dalijk even die site goed doorspitten.
    Met Sem hadden we een bord laten maken (rennend schaap met naam op de rug) en dat hangt nu op zijn kamer boven de ladekast op. Verder blauwe vlaggetjes door de tuin gespannen en binnen idd wat slingers gehangen (wel met punaises).
    Nu weet ik nog niet wat ik wil. Slingers zeker weten (heb mooie slinger gezien bij de Xenos met tekst: hoera een meisje) en balonnen. Dat span ik dan voor de raam.
    Twijfel alleen of ik een houten bord wil voor in de tuin of dat ik een canvas doek ga (of laat) beschilderen om voor het raam te hangen. De bedoeling is om het naderhand op haar kamertje te hangen.

CVM... goede koop zeg!!!!!!!

Deel Deze Pagina