April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dank jullie allemaal ben echt mega blij!!!!

@Luckey volgens mij kan dat wel. Het kan zijn dat de beeb nu gewoon lekker laag ligt, maar het kan ook normaal zijn.
    Bij mijn dochter voelde ik ook alles... Toen ze ingedaald was was het net of ze er al uit kwam hahaha maar zelfs toen zat alles nog dicht..
    Als je je zorgen maakt misschien even de gyn bellen?

2. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Even een paar dagen offline geweest, ben behoorlijk ziek geweest van die bijholte ontsteking. Bah bah. Gelukkig nu aan de beterende hand hoor! Verstandskiezenprobleem is ook opgelost, 1 van de 2 was ontstoken dus die is er uit gehaald. Scheelt ook een hoop ellende.

Afgelopen woensdag zijn we weer naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis geweest voor de onderzoeken. De hele GUO is opnieuw gedaan. Onze kleine man was weer erg beweeglijk dus het viel weer niet helemaal mee. Hij was goed gegroeit, zat nu op 580 gram, lengte ben ik vergeten. Het hartje kregen ze 20 seconden goed in beeld, maar omdat ze een bandopname mee lieten lopen konden ze dus wel alles zien wat ze wilde. In zwart wit leek het er weer op dat er een klep niet goed functioneerde, er zat een duidelijke zwarte vlek. ( gaatje ) Máár, toen ze het hartje in kleur zette bleek dat de bloed toe en afvoer wel netjes gescheiden bleven. Na heel lang kijken blijkt dat het klepje wel goed werkt maar dat het op 1 stukje wat dunner is dan normaal. Op zich kan dat geen kwaad. Ze gaan er dus vanuit dat het hartje gezond is!! Na de bevalling moeten we wel met onze kleine man een keer op controle komen in het wkz voor een hartfilmpje om te kijken of écht alles in orde is. Maar voor nu hoeven we ons geen zorgen meer te maken.

Hoe is het hier? Heb ik veel dingen gemist? Ga even proberen bij te lezen, zag dat ik veel pagina's moet inhalen! hihi.

Liefs!

3. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Zooooo, alles bijgelezen... wat een hoop zeg!

@ Vakantie 2011: Wij gaan in september 2 weken met de kids naar noord frankrijk, kamperen. Vind het wel ergens spannend met zo'n kleine maar heb er toch heel veel zin in!

@ Leonie Anita: Gefeliciteerd met jullie meisje!

@ CVM: Wat een schattig kamertje!

@ Foeske, Fleuri, FB, Pino, Musty en Touwtje: Wat een leuke buikfoto's. Leuk om te zien dat iedere buik zo verschilt!

@ MVJ: Pfff heftig zeg dat er maar 1 bloedvat zit. Heb je nu al de extra echo gehad of niet? Moet je nu ook vaker naar het zkh voor controle?

@ Borsten: Mijn borsten zijn in het begin flink gegroeid, zit nu op E , was C..... Manlief is er blij mee. Op het moment merk ik niet dat ze groeien, tis al een hele tijd gelijk zo.

@ Nikske: Ik zou voor de rompertjes gaan voor het raam ;) Was mijn plannetje ook ;) ;) Leuke ballonnen! Voor ons huis staan 2 boompjes, met sven zijn geboortje hebben we daar blauwe strikjes in gehangen, nu doen we dat weer.

@ Pino: Even een dikke felicitatie! Wat een heerlijk nieuws dat je de septembergroep mag gaan doen!

Zo, hoop dat ik niemand ben vergeten.

LIefs!

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sanne, fijn dat alles toch in orde bleek te zijn zeg!!!!

Pino... ik voel niets "buiten" hangen maar mijn binnenste schaamlippen zijn erg dik vind ik.
    helemaal vergeten te zeggen gisteren en om hierover de assistente te bellen vind ik weer net iets te ver gaan hihi.

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pino proficiat!!!!! *rondedansje* wat super voor jou en jullie zeg!

@ sanne.... ow wat super dat de echo dusver goed is en hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand! fijn dat je wel extra controle ervoor krijgt!

verder blanco efffe stukkie terug lezen

@ lucky.... hm geen idee maar heb mn dochtertje en ook ons manneke vaak laag laag gevoelt
    mssn ligt het eraan hoe je bm op dat moment ligt en de kleine zelf?

@ star.... kan me voorstellen hoor na de injectie wat me 12 uur ko had moeten brengen voelde ik de kleine ook al een aantal uur niet meer terwijl ik hm echt continue de hele dag voel, weliswaar met rustige momentjes maar..... toen ik aan de bel trok kwam ze met dat verhaal.... heb t dr ook gezegt dat ik t zelf erg raar vond
    gelukkig was de doppler er zo tevoorschijn :)

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

MamavanJay, hoe gaat het met je? Hoop dat je het gewoon druk hebt, en niet dat de echo minder leuk was...

Dat heb ik ook: een placenta aan de buik en vooral aan de rechterkant of links ver opzij wat voelen. En laag in m'n buik ook. Ben benieuwd of het kindje uiteindelijk zo groot en sterk wordt dat ik het wel overal voel bewegen of liggen, of dat ik tot het einde zo'n "blinde vlek" in m'n buik blijf houden.

Pino, gefeliciteerd met je nieuwe baan! (Wat is de septembergroep? Ik denk dat ik dat gemist heb...)

Kan het ook niet komen omdat alles beter doorbloed is nu (en dus voller?)

Sanne, geweldig om te lezen dat het met het hartje van de kleine waarschijnlijk toch gewoon goed is! En ook dat het met jou nu weer beter gaat.

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier net naar de gyn geweest en alles was prima. Heb wel me urine ingeleverd kijken voor blaasonsteking en kan na 3en bellen voor de uitslag. De gyn voelt nu ook me bm boven me navel, behalve het punt precies bij me navel die valt er nog onder. Heb een hartvormige bm. De gyn houd ook gewoon 7 april aan als uitgerekende datum, dat de beeb nu wat kleiner is zegt niks.
    Wel vervelend dat ik steeds in de war word gebracht,:( je gaat je toch weer onnodig zorgen maken. Maak me soms al zorgen genoeg, vooral nu de 27 wkn nadert.:(

@sanne; fijn dat alles er nu beter uit zag, goed dat ze het wel in de gate blijven houden.

@musty; idd hier gister ook even de angelsound erop gezet.:)
    Zei het vandaag toevallig tege de gyn, die zei ook je hoeft de kleine nog niet hele tijd te voelen, maar snapt de bezorgdheid volkomen.
    Hij zegt ook niet schrikken als het hartje eens ietsje langzamer gaat, schijnt heel normaal te wezen. Maar bij twijfel gewoon bellen. Heb ik idd al gemerkt dat het hartje soms langzamer gaat, maar op dat moment slaapt de beeb ook.

@chantico; hoop het ook, nu voelde ik van de week wel 2 tikjes naast me navel. Daarna niet meer gevoelt.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wauw wat een supernieuws!!!!!
    Echt supergaaf!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok haha, dan had ik je verkeerd begrepen.. Volgens mij kan dat te maken hebben met de extra bloedsomloop daar toch?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, het is een BBL opleiding. Start februari of september. Deze sollicitaties waren voor februari, maar ik ga in september beginnen door de zwangerschap.

Hier met mijn moeder de stad in geweest. Heb een positierokje gekocht en laarzen gekregen van mijn moeder. Ook is mijn meisje weer verwend door oma hahhaa. Was wel gezellig maar ook erg vermoeiend. Had veel voorweeen en bekkenpijn tijdens het shoppen.

11. Chantico

Star, die onzekerheid elke keer is niet leuk nee. Is 27 weken voor jou een belangrijke termijn? (Sorry als je dat al eerder hebt uitgelegd en ik het vergeten ben :))

Pino, oh nou weet ik het weer! Weet alleen niet meer welke BBL-opleiding ;) Leuk hoor! Hoeveel dagen per week kost het je?

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het zal 16-24 uur werken zijn en dan 1 dag school. De opleiding is voor verzorgende.

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Heb net weer gewerkt op de babykamer hihi.
    Veel kan ik niet doen want het belangrijkste is nu behangen enzo maar heb de deuren in de kast gedaan en de planken erin gelegd EN het belangrijkste de kleertjes erin gehangen die ik gekregen/gekocht heb de laatste tijd.
    ALLES ROSE hihi, tijd dus ook voor andere kleurtjes hihi.

Het zal idd beter doorbloed zijn daar beneden, voel mijn "lippen" ook niet altijd zo duideljk.
    Het is me wel opgevallen dat ik bij een volle blaas sneller een zwaar gevoel krijg in mijn buik en dan soms (als ik niet meteen naar de wc kan) mijn buik iets kan/moet optillen voor verlichting....
    Wat een gekke dingen toch allemaal he????

14. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo dames,

Ik kwam ook weer even kijken hoe het hier was.
    Ik kan het geklets allemaal niet zo heel goed bijhouden, maar was wel nieuwsgierig naar andere zwangere dames die net zo ver zijn als mij. Dus heb even paar pagina's teruggelezen.

@goede 20 weken echo's super gefeliciteerd!
    Hier ook 20 weken echo gehad (alweer ruim een maand geleden) alles zag er prima uit. Alleen een echodense focus in het hartje. Maar aangezien dat het enige was geen extra controle noodzakelijk.

@geboortekaartjes; leuk zeg dat er al veel wat hebben uitgezocht. Ikw eet wel ongeveer wat we willen, maar de boeken ga ik volgende week of die week erop ophalen.
    Zijn jullie ook al uit het gedichtje of de tekst die erop moet komen? Ik had gedichtjes verzameld en las ze net door en vond niets meer bijzonder genoeg :S

@buiken; zag wat mooie bolle buiken foto's! Leuk hoor!

Ik kom vast nog wel een keer weer kletsen, maar elke dag bijlezen kan ik niet beloven dat red ik allemaal niet (Nog 1 week werken dan heb ik vakantie, dan gaat het vast lukken )

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hehe weekend :) Heerlijk!

Pino: gefeliciteerd met je baan!

Sanne: Goed nieuws zeg, fijn!

Verder alles weer vergeten haha

16. Chantico

Hi Alieke :) Volgens mij staat je banner op een verkeerde uitgerekende datum, want jij bent toch één of twee weken verder dan ik? Ik ben al ruim 23 weken en jij staat op krap 22...

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, Alieke haar banner staat op ruim 24 weken ;)

@Aliekeleppink, fijn dat het goed gaat aan die kant.

Hier, Sem is weer hier... Rebecca ligt alweer te slapen en ik lig met een dekentje op de bank.. Heerlijk!

18. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Chantico; hij staat op 24+2, maar ben officieel 24+3. Kan alleen niet meer vinden waar ik deze banner gemaakt heb en vind hem zo leuk dat ik hem niet meer kwijt wil ;) Dus laat hem maar zo staan.

Even nieuwe buikfoto van vandaag van mij
    Bekijk bijlage 114155

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff hebben jullie soms ook zo'n kort lontje.
    Vooral naar Sem toe (man is het gewend van me haha).
    Net mocht ik hem voor de verandering weer eens naar bed leggen. Leuk een boekje lezen, praat hij er constant doorheen en papa doet dit zo, papa doet dit anders.... werd er gewoon moe van.....
    Niks leuk knuffelen maar schravelen door de stoel, niet echt prettig voor mijn buik.
    Zucht... ik ben het echt verleerd..... snik

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Pino, oooooow das wel super zeg! Een DIKKE PROFICIAT!

@ Sanne, pff wat is dat een geruststelling zeg, fijn!

@ buikjes, Heb er weer mooie voorbij zien komen.

Hier,
    Ik ben kapot! Gister teamuitje gehad (moorddiner) en was om 00.30uur thuis en moest er om 07.00uur weer uit voor m'n werk pff, ik lijk wel een oude doos... :) Vandaag flink crisis op het werk gehad, gelukkig is die persoon opgenomen want kmag morgen ook weer aan de bak wel zo lekker dat m'n laatste diensten nog een beetje rustig verlopen :p.

Deel Deze Pagina